• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok przejdziemy suchą stopą wprost na Ołowiankę

Michał Brancewicz
24 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.

Po latach sporów w końcu rusza budowa kładki na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska. Przeprawa, która stanowić będzie nowe połączenie Śródmieścia z wyspą i zapomnianą częścią Gdańska, ma być gotowa dokładnie za rok. Czy inwestycja ożywi ten fragment miasta?



Czy powstanie kładki ożywi tereny Ołowianki i Długich Ogrodów?

Dyskusje o tym, czy i w jakiej formie taka przeprawa powinna powstać, toczyły się od ponad dekady. Głos w sprawie zabierali żeglarze, historycy, architekci, urbaniści jak i zwykli miłośnicy Gdańska.

Pomimo kontrowersji i piętrzących się problemów, projekt udało się w końcu przeforsować.

W tym roku sprawy nabrały rozpędu. W drugiej połowie marca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na wykonawcę, a dwa miesiące później podpisano umowę z firmą Intercor, która wybuduje 70,5-metrową, zwodzoną przeprawę za 7,6 mln zł (przez lata mówiło się, że budowa pochłonie 13 mln zł).

- Fizycznie przekazanie placu budowy nastąpiło we wtorek [24 maja - red.], ale roboty zaczną się na przełomie czerwca i lipca - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace zaczną się od przyczółku po stronie filharmonii, który wejdzie kilka metrów w głąb pasa wody, a po wakacjach wykonawca przeniesie się na drugi brzeg. W tym czasie nie spodziewamy się utrudnień w ruchu żeglarskim.
Prace będą trwały dokładnie rok. Planowany termin ich zakończenia i otwarcie zaplanowane jest na drugą połowę maja 2017 r.

Kładka nie tylko ułatwi dotarcie na Ołowiankę, ale sprawi, że zapomniana przez mieszkańców i nieodwiedzana przez turystów część dzielnicy Długie Ogrody otworzy się na jednych i drugich. W ślad za tym prawdopodobnie nastąpi jej ożywienie.

Powstaniem kładki warunkuje realizację swojej inwestycji holenderska firma zajmująca się stawianiem kół widokowych. Wysoka na 60 metrów atrakcja miałaby stanąć koło filharmonii zobacz na mapie Gdańska, choć ta lokalizacja nie jest wcale przesądzona.

Na ożywienie tej części miasta liczą też deweloperzy, którzy już budują, bądź planują tu budowę kilku osiedli mieszkaniowych. Na początku maja pisaliśmy, że tereny dawnych zakładów mięsnych zobacz na mapie Gdańska zmieniły właściciela zobacz na mapie Gdańska. Została nim firma Vastint, która posiada także inną działkę zlokalizowaną po sąsiedzku, przy ul. Na Stępce zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej stronie ul. Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska swoją inwestycję mieszkaniową inspirowaną nazwą ulicy rozpoczęło PB Górski.

Od dłuższego czasu miasto ma wystawione na sprzedaż trzy działki o łącznej powierzchni niemal 3,2 tys. m kw. pod adresem Sienna Grobla 4 i 5 zobacz na mapie Gdańska. Na tym terenie może powstać zabudowa mieszkaniowo-usługowa.

Na zabudowę wciąż czeka Polski Hak zobacz na mapie Gdańska, gdzie deweloper Eco Classic zamierza wybudować 170-metrowy wieżowiec. Na razie jednak wszystko pozostaje w sferze planów.

W połowie ul. Sienna Grobla zobacz na mapie Gdańska prowadzącej na Polski Hak duży teren o powierzchni 4,5 ha posiada także spółka Keglin Enterprise powiązana z firmą Griffin Real Estate, realizującą inwestycje biurowe i handlowo-usługowe w największych polskich miastach. Spółka nie chce niestety zdradzić, jakie ma plany w przypadku Gdańska.

Projekt kładki na Ołowiankę

Miejsca

Opinie (156) 8 zablokowanych

  • I tak zostanie ograniczony i zahamowany ruch wodny na Motławie

    a jeden z najpiękniejszych widoków Gdańska, z Brabanku, zostanie zniszczony.

    A można było, jak radził Profesor Januszajtis, zainstalować wahadłowy prom pływający.
    Niestety głupota i mętne interesy, jak zwykle, zwyciężyły w Budyniowicach PO-morskich.

    • 4 4

  • Czy będzie działać? i jak długo? (1)

    Z ta kładką może być tak jak z kładką w Ustce. Inwestycja za kilka milionów i kładka od ponad roku jest popsuta, nie ma winnego.

    • 2 1

    • winny jest

      wobec obecnie dostępnych informacji medialnych, kładkę naruszył remont portu. I to nie jest coś przypadkowego ani domniemanego, winny jest. Kwestia tylko tego udowodnienia w sądzie, a miasto to przedłuża i przez to Ustka kładki nie ma. Tylko tyle, krótka historia.

      • 0 0

  • Fantastycznie:-)

    Nareszcie, nie mogę się już doczekać:-) Codziennie tamtędy spaceruję, w końcu nie będę musiała spacerować tą sma drogą, tylko będę mogła robić "kółko". B.si ę cieszę!

    • 1 2

  • A szlo się tam kiedyś mokrą stopą?

    WTF? Cały czas można tam dojść suchą stopą...

    • 2 0

  • Widzimisię Pana "P"

    Większego idiotyzmu nie widziałem. A kto teraz chodzi mokrą stopą? Kamieniarski jeszcze się nie zawalił i nie zamierza. Dojazd od strony Szafarni i dojście bez problemu. Jedynie co zrobi kładka to zablokuje ruch na Motławie.

    • 3 1

  • A promem taniej i z fasonem (1)

    • 2 1

    • a promem taniej i z fasonem

      • 1 1

  • wiecie ile tego typu obiektów mozna by wybudowac zamiast zbednego ECS ???

    (który trzeba finansoac na 40 mln rocznie - rok w rok + koszty budowy ile tego było 340 mln ??)
    Gdańsk = MEGA niegospodarność - Gdynia także....

    Tysiące urzedników bawiacych się za pieniądze podatnika.
    " a jak sie napracują" o jo joj...

    • 0 0

  • Brzydka ta kładka, nie pasuje do architektury starego miasta.

    • 1 0

  • Ściema

    I znowu za nasze pieniądze funduje się prezenty dla deweloperów.

    • 1 0

  • I znowu

    "Gdańsk bliżej morza", za to ciągle du.. do wody....
    Westerplatte - bez zaplecza
    Brabank - mieszkania
    rzeki i kanały - syf w wodzie i na brzegach
    nabrzeża - byle nie dla jachtów
    jedyna marina miejska - standard wioski
    żegluga - do likwidacji bo nierentowna
    itd.....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane