• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

3 x 5, czyli wizja Gdańska do roku 2020

Krzysztof Koprowski
24 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najbliższe pięć lat może dla Gdańska oznaczać ogromny rozwój miasta, o ile uda się pozyskać niezbędne środki finansowe z UE oraz partnerów do zadań z sektora publiczno-prywatnego. Najbliższe pięć lat może dla Gdańska oznaczać ogromny rozwój miasta, o ile uda się pozyskać niezbędne środki finansowe z UE oraz partnerów do zadań z sektora publiczno-prywatnego.

Pięć miliardów do wydania w pięciu obszarach rozwoju miasta przez najbliższe pięć lat - tak w skrócie można określić plan inwestycyjny Gdańska do roku 2020, czyli w kolejnej i przypuszczalnie ostatniej już perspektywie dużego wsparcia unijnego. Urzędnicy chcą przez najbliższe 11 tygodni skonsultować z mieszkańcami obszerną listę projektów.



Który obszar strategicznego rozwoju Gdańska jest najważniejszy?

Zapowiadane przez nas spotkanie, które odbyło się w środę w nowym gmachu Neofilologii Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska otwiera 11-tygodniową dyskusję publiczną na temat nowych inwestycji.

- Dyskusję zakończymy 14 grudnia, podczas dorocznego spotkania obywatelskiego w Filharmonii Gdańskiej. Te 11 tygodni będzie wypełnionych licznymi spotkaniami z różnymi grupami społecznymi, dzielnicowymi, rozmowami przez Internet itd. Jednym słowem chcemy przez rozmaite kanały porozmawiać na temat przyszłości i tego, co chcemy zrealizować do roku 2020 - zapowiada Paweł Adamowicz, prezydent miasta Gdańska.
W wydatkowaniu środków największą zmianą w stosunku dla lat ubiegłych ma być zwiększenie pieniędzy na przestrzeń publiczną (z 9,6 do aż 29 proc.) przy jednoczesnym ograniczeniu na gospodarkę i transport (spadek z 68 do 54,7 proc.) oraz kulturę (dotychczas 6,7 proc., w planach 1,8 proc.).

- To pokazuje naszą zmianę myślenia. W kampanii wyborczej 2014 ten wątek [przestrzeni publicznej - dop. red.] pobrzmiewał. Został też powtórzony w pracach nad strategią. Wyciągamy wnioski i przeznaczamy większą pulę na przestrzeń publiczną, na to czego gdańszczanie chcą i pragną - wyjaśnia Adamowicz.
Czytaj też: Strategia dla Gdańska: udogodnienia dla pieszych, nie tylko dla aut

Zmiany widoczne są też w formie promowanego transportu. Miasto chce położyć nieco mniejszy nacisk na budowę nowych dróg, ale jednocześnie wesprzeć rozwój sieci tramwajowej. To logiczna decyzja nie tylko ze względu na wizję rozwoju miasta, ale także fakt, że komunikacja szynowa ma większy priorytet w podziale środków wsparcia finansowego UE.

Czytaj też: Które trasy tramwajowe powstaną do 2020 r.?

Inwestycje Gdańsk 2020 from Trojmiasto.pl

Przekładając na liczby - w latach 2009-14 powstało w Gdańsku 25 km dróg, a w planach do 2020 r. jest ich 19,5 km. Odpowiednio dla tych samych przedziałów czasowych: zbudowano 7,7 km torowisk tramwajowych, a planowanych jest 14,5 km.

Ta sama polityka obejmuje także kwestię dróg rowerowych (dotychczas 50 km, w planach 69,5 km) czy remontów i budowy chodników (65 km i w planach 79,5 km).

Most na Wyspę Sobieszewską ma wreszcie szansę doczekać się realizacji.


Priorytetem w transporcie ma zostać najszybciej rozwijające się Południe. Będzie się także dążyło do: utworzenia połączenia między Południem a Wrzeszczem (Trasa GP-W), budowy węzłów komunikacyjnych, obiecywanego od lat mostu na Wyspę Sobieszewską (z myślą o ewentualnej organizacji międzynarodowego zlotu harcerzy w 2023 r.) czy też rozbudowie ul. Jana z Kolna (szacowany koszt to aż 70 mln zł ze względu na skomplikowane uzbrojenie terenu) oraz choć częściowej realizacji wielkiego węzła Czerwony Most.

W toku późniejszej dyskusji miasto przyznało też, że trwają rozważania dotyczące budowy odnogi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w śladzie linii do Starej Piły zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Ruiny Trójmiasta: stacja Kokoszki

Poznaj historię stacji Kokoszki, która ma szansę odżyć w przypadku decyzji o budowie odnogi PKM w śladzie linii do Starej Piły.


Wśród najważniejszych projektów przestrzeni publicznej wymienić można: wyczekiwany od lat remont Drogi Królewskiej, Długiego Pobrzeża zobacz na mapie GdańskaTargu Rybnego, rewitalizacje zaniedbanych dzielnic i obszarów (w tym Biskupiej Górki), odnowę Parku Oliwskiego zobacz na mapie GdańskaOruńskiego zobacz na mapie Gdańska czy rozbudowę ogrodu zoologicznego zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Fontanna i pomosty widokowe w Parku Oruńskim

W kategorii dot. edukacji i kapitału społecznego jest budowa szkoły przy ul. Jabłoniowej, budowa 10 przedszkoli i trzech żłobków, budowa szkoły w Kowalach oraz modernizacja istniejących szkół i przedszkoli.

W kulturze przedstawiono pomysły m.in. rewaloryzacji Wozowni Artyleryjnej, Zespołu Reduty Napoleońskiej, Planetarium Hevelianum, stworzenia Domu Grassa/Chodowieckiego przy ul. Sierocej zobacz na mapie Gdańska i odnowy najcenniejszych zabytków.

Listę zamykają projekty z kategorii Zdrowie, a wśród nich m.in. budowa basenów dzielnicowych (co najmniej czterech), siłowni na świeżym powietrzu (minimum 40), placów rekreacyjnych (minimum 40), boisk sportowych (minimum 20) czy 10 km tras do biegania oraz co najmniej 100 zdrojów ulicznych.

Na tym nie kończą się projekty w perspektywie najbliższych pięciu lat, ponieważ część zadań będą realizowały spółki z udziałem miasta. Chodzi tu m.in. o budowę 1 tys. mieszkań pod wynajem, dalszą rozbudowę sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, rozbudowę wysypiska śmieci, koncepcję tzw. Airport City, zagospodarowanie terenów wokół stadionu w Letnicy zobacz na mapie Gdańska czy wreszcie rozwój terenów portowych.

Water Discus - taki futurystyczny obiekt mógłby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym np. przy molo w Brzeźnie. Water Discus - taki futurystyczny obiekt mógłby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym np. przy molo w Brzeźnie.
Urzędnicy liczą też na współpracę z podmiotami prywatnymi w zakresie parkingów kubaturowych, zagospodarowania terenów dawnej zajezdni na Dolnym Mieście zobacz na mapie Gdańska czy projektu "Water Discus" - centrum nauki wiedzy o morzu.

Na listę inwestycji rezerwowych tj. takich, które mogą przejść do fazy realizacyjnej w sytuacji, gdy pojawią się wolne środki niewykorzystane przez inne miasta, wchodzą: Nowa Bulońska Południowa, Nowa Małomiejska-Nowa Podmiejska, Nowa Kościuszki i Nowa Gdańska, kolejne etapy Nowej Wałowej oraz Nowa Unruga.

Do puli rezerwowych projektów powędrowały też Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem (miasto używa w tym przypadku określenia "Połączenie Metropolii Gdańskiej z regionem od strony zachodniej"), rewaloryzacja Alei Lipowej czy budząca sporo kontrowersji naturalizacja wydm Pasa Nadmorskiego.

- Proszę pamiętać, że Unia Europejska nie daje pieniędzy na wszystko. Możemy je lokować tylko w obszarach wynegocjowanych przez polski rząd, które mieszczą się w pewnych regułach. Z pieniędzy unijnych nie zrobimy wszystkich podwórek czy chodników - zwraca uwagę Adamowicz.
Z listy inwestycji proponowanych przez miasto do 2020 r. każdy mieszkaniec będzie mógł wskazać pięć, jego zdaniem najważniejszych, projektów. Głosować będzie można poprzez stronę internetową www.gdansk.pl/inwestycje2020.

Co o projektach myślą mieszkańcy obecni na pierwszym spotkaniu?

- Patrzę na transport i widzę, że dopieszczamy Gdańsk Południe. Mój apel jest taki, by z listy rezerwowej przesunąć na listę bardziej priorytetową budowę Nowej Spacerowej i tunelu pod Pachołkiem - apeluje Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Dzielnicy Oliwa.
Ulica Biała, czyli rezerwa Drogi Czerwonej we Wrzeszczu. Ulica Biała, czyli rezerwa Drogi Czerwonej we Wrzeszczu.
W kwestii drogowej zwrócono też uwagę na rezerwę Drogi Czerwonej.

- Sopot się tego problemu pozbył i w dokumentach planistycznych uwolnił rezerwę, a drogę wpisał w formie tunelu. Jak my chcemy się zająć tym tematem? W tym pasie znajdują się mieszkania komunalne, jak i prywatne. Ludzie nie mogą ich wykupić czy rozbudować domów, a te popadają w coraz większą ruinę - argumentuje Małgorzata Chmiel, przewodnicza Komisji Zagospodarowania Przestrzennego Rady Miasta.
Urzędnicy do takich pomysłów podchodzą jednak sceptycznie, tłumacząc, że ten obszar i tak nie nadaje się pod budownictwo mieszkaniowe ze względu na istniejący już hałas od kolei, a rezerwa terenu jest najtańszą formą "zamrożenia" inwestycji na później.

- Droga Czerwona jest pewną szansą np. aby główna oś komunikacja Wrzeszcza [al. Grunwaldzka - dop. red.] została odciążana i powstały możliwości do jej zawężenia i stworzenia ulicy o przyjaznym charakterze, a ruch tranzytowy niech odbywa się w "przytuleniu" do SKM - przekonywał Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta miasta ds. polityki przestrzennej.
Pojawiały się też pytania dotyczące boisk do piłki nożnej zamiast innych dyscyplin sportu np. kortów tenisowych - odpowiedź miasta: boiska są wielofunkcyjne czy ograniczenia budżetu na kulturę - ograniczenia wynikają z polityki UE, która zmniejsza finansowanie kultury w tej perspektywie.

WSKAŻ NAJWAŻNIEJSZE TWOIM ZDANIEM INWESTYCJE, KTÓRE POWINNY ZOSTAĆ ZREALIZOWANE DO 2020 R.

Opinie (200) 3 zablokowane

  • park wodny przed molem

    ponieważ stadion okazał sie workiem bez dna to trzeba koniecznie go czymś przykryć i uzasadnić jego przeinwestowanie dlatego własnie te centrum sportów nijakich obok niego.Budyń też zauważył ze jednal ludzie cha basenów wiec trzeba dac im marchewke by sie tak nie denerwowali dotychczasowa arogancja władzy!!A park wodny obiecany od 10 lat miast stac nad morzem dlatego tez wywalono i zlikwidowano dzialki nad morzem które od lat tam stały sie miejscem pijackich meneli zgtowanym przez własnie władze i kolesiów budynia .Ludzie mogli by do dzisiaj tam dzialki uprawiac ale trzeba było je zniszczyc zostawic a pastwe menelom bo tam mial powstac park wodny!!Grzelaka poniosła fantacja z tymi boiskami bo one doniczego poza kopaniem w piłke sie nie nadaja i multisportowe nie sa wiec niech moze poda przykłady jak grac a sztucznej trawie boiska w tenisa kosza czy siatkówkę :) Dlatego dawna piszę Polityków powinno sie wywali z urzedów bo miastem powinni rzadzic ludzie bezpartyjni!!

    • 4 1

  • Brak Nowej Bulońskiej to jakś kpina. (13)

    Chcą wybudować most w Sobieszewie(połączenie istnieje na moście pontonowym) dla 20 osób, a droga i tramwaj na 20000 jest w rezerwie.

    • 23 54

    • Wszystkich dwudziestu hotelarzy z wyspy już cię zminusowało ;-) (3)

      A tak na serio, zgadzam się.
      Trzeba zobaczyć ile mieszkańcy wyspy przynoszą podatków i wtedy podjąć decyzję.

      • 9 9

      • Poza sezonem, biorąc pod uwagę zasiłki, obsługę kuratorów, mopr itd. wyspa pewnie jest na minusie. (2)

        Nie rozumiem tego krzyku o most. Są miejsca w Gdańsku zamieszkane jak mrowiska, gdzie nie ma odpowiedniej infrastruktury drogowej.

        • 7 7

        • Pytanie, kto wydal zezwolenie na budowe w tym miejscu, gdy w Srodmiesciu tyle dziur wstydu... (1)

          Dolne miasto niezabudowane, wyspa spichrzow pusta, na starym miescie i Dlugich ogrodach wielkie polacie ziemii.

          Ale nie - budujemy na poludniu... Skandal i debilizm. Wolny rynek wolnym rynkiem, ale wlodarze miasta sa odpowiedzialni za ksztalt miasta. Rozlewanie sie miasta na przedmiescia jest bledem. Glupim bledem, za ktory placi sie dziesiatki lat.

          • 5 3

          • Raz wzięli na pniu za południe. A teraz wezmą za północ. Ty myślisz, że to nie było przemyślane? Wycyckać z kasy tych co muszą gdzieś mieszkać. A najlepsze frukty zostawić na koniec dla tych - co mają prawdziwą kapustę do wygolenia.
            Jak dajmy na to mieszkanie na południu kosztuje 300 tys to dokładnie takie samo na północy przy morzu, w okolicach młodego miasta - najmniej 2 x tyle.
            Jakby zrobili odwrotnie - to pies z kulawą nie chciałby mieszkać na Jabłoniowej czy Leszczynowej. Kapiści? :-)

            • 0 1

    • Skorzystałbym na budowie Nowej Bulońskiej, ale oni w Sobieszewie tak długo już czekają... a pozostali gdańszczanie może chętniej będą wtedy odwiedzać ten piękny rejon Gdańska

      • 4 2

    • Brak wiedzy (4)

      Prosze uzupelnic wiedzę ile osób codziennie przeprawia sie przez ten most i ilu turystow w sezonie a dopiero pozniej pisać swoje "mądrości"

      • 17 8

      • No ile? (3)

        I pytanie po co tam zamieszkali? Nie wiedzieli że nie ma mostu? Nie domyślili się że cena działki jest śmiesznie niska ze wględu na brak dojazdu?

        Trzeba myśleć przed kupnem nieruchomości, a nie potem płakać na forach.

        • 6 15

        • to samo mozna powiedzieć o Nowej Bulońskiej (2)

          nikt ci nie kazał kupować za grosze na płd Gdańska

          • 19 2

          • Od kiedy Bulońska jest na płd. Gdańska? (1)

            • 7 5

            • Od kiedy Bulońska i Jabłoniowa to wypierdki Gdańska :)
              I co? Nagle Południe złe, że nie ma Bulońskiej? Haha! Teraz poczujcie się jak Osowianie i Oliwianie bez Nowej Spacerowej. A dobrze Wam tak!

              • 2 6

    • (2)

      Przecież jest Nowa Bulońska Północna w planie. Południowa nie była brana pod uwagę od dawna.

      • 13 1

      • A powinna być. (1)

        • 2 7

        • I najlepiej żeby się kończyła pod twoim domem ?

          • 5 1

  • poprawcie odnośnik w linku bo wyświetla się że strona nie istnieje :) (2)

    www.gdansk.pl/inwestycje2020.

    • 4 0

    • bo jeszce nieistnieje i niemozna głosowac (1)

      • 0 0

      • już można, link został poprawiony

        • 0 0

  • A Zapowiedziana latami rewitalizacją Biskupiej Górki?? (1)

    Jak w temacie

    • 5 0

    • jest

      • 2 0

  • brawo Gdańsk (8)

    Kolejne lata dynamicznego rozwoju

    • 85 38

    • A zadłużenie rośnie!!! (1)

      • 1 8

      • właśnie ze od 2 lat mocno spada

        • 4 1

    • Gdynia jak zawsze daleko w tyle

      • 10 0

    • (3)

      Dałem plusa bo rozumiem że to szydera...

      • 8 17

      • To nie szydera tylko fakty (2)

        • 20 7

        • (1)

          W takim razie minusuje :)

          • 5 19

          • se minusuj i pozdrów budowniczego kosmodromów

            • 14 5

    • Które biureczko? Czeka nagroda u kierownika

      • 4 14

  • No jestem pod wrażeniem (6)

    wielki szacun dla Wielkiego Prezydenta, lecz mam trochę uwag:

    1. jak to jest z tymi środkami unijnymi można tak zaczynać i nie kończyć np. ul.N.Słowackiego. Czy unia za takie niedoróbki programowe (wyprowadzenie potoku transportowego w dzielnice sypialną Zaspy) nagradza ?? Z tego mogę wnioskować, że brukselskim urzędasom zależy, aby wytruć Gdańszczan.

    2. jestem też ciekawy jak liczono nakłady pozyskanych unijnych środków na mieszkańca, że Gdańsk zajął 1 m-ce, a Gdynia jest dopiero po środku ?

    3. chodzę czasami po gdańskich ulicach ni nie widzę tych włożonych unijnych pieniędzy więc albo zostały zmarnowane, poszły na wysokie prowizje , albo jak pisze w pierwszym pkt.

    4. widzę brak kordynacji i synchronizacji transportu publicznego, czasami muszę jechać na Piekarniczą do Sądu to przesiadając się z jednego środka transportu do drugiego albo opóźnienia, albo brak synchronizacji co w Gdyni byłoby to niedopuszczalne.

    5. nie ma też prostych ułatwień dla ludzi lecz dookoła megalomania i inwestycje dla inwestycji, aby wydać pieniądze za wszelką cenę a społeczeństwo niech zwraca całe życie.

    To tak na dzień dobry, problemy które mi sie narzuciły z marszu.

    • 16 7

    • tak z marszu maszeruj Marych do swojej Gdyni (5)

      i zapytaj Szczurka ile pieniędzy unijnych i na co ma zamiar załatwić w nowej perspektywie finansowej.

      • 3 3

      • "załatwić" politycznie może tylko Gdańsk (4)

        niestety Gdynia może tylko aplikować - chciałaby dusza do raju......

        Osobiście mam własne priorytety, o których tu już nie raz pisałem, ale przypomnę:

        Rozbudowa; - Akwarium w Oceanarium z Muzeum (Ryboustwa "Dalekomorskiego" itd)
        - PKM Osowa - Babie Doły/Oksywie w tym jedna nitka przez Gdynie Zachód
        - Kolejka linowa Śródmieście Morskie - Główna - >
        - Płyty postojowe, drogi, i dodatkowa infrastruktura L.Gdynia-Kosakowo,
        - Hotel Kaszubski, rewitalizacja Kamiennej Góry, w miejsce krzyża Wieża Widokowa, (natomiast krzyż przenieść w pobliże cmentarza na Oksywiu)
        - droga pieszo/rowerowa łącząca pomiędzy Morską a cz.północną
        - rewitalizacja i odpowiednie zagospodarowanie Św.Góry w Chyloni
        - rozbudowa w sposób cywilizacyjny SKM "Redłowo" + (V-etap PPNT)
        - " Centr.Sport. o pełnowymiarowy basen olimpijski z zapleczem,
        - dalsza integracja między dzielnicami poprzez TPK (drogi, ścieżki rowerowe,...)
        - zabezpieczająca opaska betonowa Klif w Orłowie i Kolibkach a na niej droga rowerowa i ścieżka pieszych lekko zakamuflowana, aby nie degradowała środowiska.

        Nowe;
        - OPAT i Droga Czerwona
        - Most rowerowo/pieszy Chrzanowskiego - Oksywie podobny do tego w Kopenhadze z pkt. widokowymi na port i zatokę pod kanałem w kesonach przejazd dla samochodów.
        - Centrum Sportów Zimowych "Donas"
        - Muzeum Żeglarstwa z możliwościami multimedialnymi,
        - Forum Kultury wg zatwierdzonego konkursu z dwoma podziemnymi kondygnacjami (jedną jako hala garażowa, druga - imprezownia / usługi rozrywkowe i zaplecze
        - Nowy Ratusz i od niego wydłużona ul.Piłsudskiego w postaci niewielkiego mola w Zatokę
        - Utworzenie Żeglugi Gdyńskiej, która wchodziłaby w ZKM,
        - Rozbudowa systemów wsparcia zwłaszcza dla Gdyni Zachód (OŹE, i systemów eko i zero emisyjne, kontenerowe elektrociepłownie, itd.
        - Rewitalizacja i rozbudowa (mariny)ew. włączenie z Lotnisko jako baza hydroplanów TorpedowniiLotniczej BD. Stworzenie N.Parku. Inteligentnych Specjalizacji związanych z transp.(Powietrznym, Wodnym, Lądowym)
        - rewitalizacja i wzmocnienie bunkrów i stworzenie w nich np. Muzeum '39, Harcerstwa,....
        - .....

        To tylko te które są niezbędne moim zdaniem dla Gdyni

        • 3 4

        • no to gryzoń ma "plan" (2)

          na kolejne 100 lat, biorąc pod uwagę mizerie budżetową, inwestycyjną i spadającą liczbe mieszkańców.

          • 3 3

          • "spadającą liczbe mieszkańców" (1)

            nie tak bardzo to po pierwsze, a po drugie zasilają pobliskie satelity jak Gdańsk, Rumie,... bo nie wszystkich na Gdynię stać - jest faktycznie ca 10% droższa od innych.

            Nie wiem jaki ma plan Pan dr W.Szczurek, ale na pewno jest on dokładnie analizowany i symulowany, tak aby właściwie nadał właściwe PORUSZENIE.

            Wierze, ze będzie to racjonalne podejście do rozwoju miasta i jego mieszkańców a nie niepotrzebne napuszanie i wyrzucanie pieniędzy.

            • 2 1

            • "10% droższa od" gdańska

              natomiast od Rumi, Redy, .... nawet 70%

              • 2 0

        • Rybołówstwa

          przepraszam

          • 1 0

  • Sprawdzam tylko, czy mnie już odblokowali

    • 3 0

  • Strug z Oliwy przestał by sie kompromitować bo to wszystko co opowiada (3)

    utrata słuchu i jak twierdzi utrata wartosci nieruchomosci chce zgotowac mieszkańcom Przymorza poto by w Oliwie było im wygodniej a juz hipokryzja jest utworzenie deptaka zamiast obecnej ulicy.Oszołom porównuje ją z deptakiem w Sopocie.Ludzie z całego miasta takze z Oliwy tłumnie wybieraja sie wlasnie na przymorze do Parku Reagana i nad morze a strug swoimi wizjami che to wszystko zniszczym i zrobic deptak w Oliwie prowadzący do trujaco smierdzącej Grunwaldzkiej!!Niemoze tak byc by Mała oliwka kosztem wiekiego przymorza robiła sobie deptak z ulicy.Zrozumiał to nawet Adamowicz i dlatego budowa drogi zielonej jest w programie rezerwowym mo są zdecydowanie lepsze rozwiazania tóre juz były prezentowane przez specjalistów!!

    • 8 7

    • wiesz a od kogo? 90% mieszkańców przymorza jest przeciwna!!

      ma co zrobic ?tunel nikogo nie ukisi bo jego pierwotny plan maj zjazd do nowej Slowackiego

      • 3 1

    • "Rezerwa" Hahaha.... Poczekamy to Zobaczymy ;)

      • 1 1

    • O ile wiem to Przymorze jest za tym rozwiązaniem, bo inaczej Tunel Pod Martwa Wisłą Was ukisi :))

      Dobrze gada Strug!

      • 0 6

  • (3)

    25km dróg w lat to sie nie ma czym chwalić, to jest jakoś skandal!!

    • 9 16

    • (1)

      W 5 lat*

      • 5 2

      • 5 km na rok :)

        • 1 0

    • bardzo dobry wynik. razem z inwestycjami centralnym ponad 70 km

      Dla porównania w Gdyni 1.5 km Chwarznieńskiej

      • 13 1

  • tunel pod Pachołkiem i tzw. Nowa Spacerowa (2)

    Dlaczego budowę tunelu pod Pachołkiem i tzw. Nowej Spacerowej w ankiecie ukryto pod nazwą "Połączenie Metropolii Gdańskiej z regionem od strony zachodniej". Z tego sformułowania kompletnie nic nie wynika i wygląda jakby zrobiono to specjalnie, żeby ludzie nie wiedzieli o co chodzi i nie głosowali na tą inwestycję, chociaż jest tak niezbędna nie tylko dla Gdańska, ale dla całego Trójmiasta. Bezczelna zagrywka.

    • 5 9

    • popierwsze te połaczenie niejest niebzdene a wrecz jest szkodliwe dla wszystkich mieszkanców

      tak nawet budyń zrozumiał ze niema poparcia dla drogi zielonej a pod rugie niebedzie zadnej dotacji dla drogi zielonej od UE

      • 6 1

    • Doczytaj dobrze bo to połączenie od strony zachodniej to nie Spacerowa

      Spacerowa jest wymieniona w inwestycjach rezerwowych

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane