• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bruk ładny, ale kłopotliwy. Ruszył remont Wajdeloty we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
14 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Cztery lata po remoncie kamienna kostka na Wajdeloty nadaje się do wymiany. Prace remontowe na koszt wykonawcy potrwają 5 tygodni.

Niespełna pięć lat po zakończonej rewitalizacji ul. Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu jej nawierzchnia musi przejść remont. Prace już się rozpoczęły, wykonywane są w ramach gwarancji. Utrudnienia w ruchu samochodowym potrwają do początku wakacji.



Na zrewitalizowanej ulicy Wajdeloty bywam:

Ulica Wajdeloty przeszła spektakularną metamorfozę w latach 2013-2014. Oprócz wymiany nawierzchni samej jezdni i chodników oraz pojawienia się elementów małej architektury, zrewitalizowana została także część budynków. Koszt realizacji inwestycji wyniósł blisko 10 mln zł.

Remont nawierzchni przełożył się na ożywienie ulicy. Powstały tu nowe lokale gastronomiczne, zaczęli bywać mieszkańcy innych dzielnic Gdańska, a Dolny Wrzeszcz na nowo stał się atrakcyjnym miejscem spotkań.

Rewitalizacja jednej z najbardziej urokliwych ulic Wrzeszcza zyskała też uznanie branży. W 2016 r. otrzymała pierwszą nagrodę w konkursie organizowanym przez Towarzystwo Urbanistów Polskich we współpracy ze Związkiem Miast Polskich. Otrzymała także najwięcej głosów w kategorii "Nowe oblicze Trójmiasta" w plebiscycie Trojmiasto.pl Skrzydła Trójmiasta.



Szkopuł w tym, że zaledwie cztery lata po oddaniu ulicy do użytku, jej nawierzchnia nadaje się do remontu.

To niestety nic nowego. O kłopotach z nowo układanym brukiem, który już kilka lat po ułożeniu pęka i zapada się - pisaliśmy kilkukrotnie. Tak było na sąsiedniej ul. Kilińskiego, analogiczny problem wystąpił też na zrewitalizowanej w podobnym zakresie ul. Łąkowej na Dolnym Mieście.

W poniedziałek na Wajdeloty ruszyły prace remontowe. Z utrudnieniami muszą liczyć się głównie kierowcy, bo zakres prac dotyczy przede wszystkim uszkodzonej kostki w pasie drogowym. Zakres remontu na szczęście jest o wiele mniej uciążliwy, niż sama rewitalizacja ulicy, na co przed kilkoma laty narzekali gastronomowie i pierwsi przedsiębiorcy, którzy prowadzili swoje lokale jeszcze przed rozpoczęciem gruntownej modernizacji ulicy.

Mieszkańcy mają też nadzieję, że końcowy efekt będzie lepszy, niż na sąsiedniej ul. Białej, gdzie kostkę brukową zastąpiono przed trzema laty mało estetycznymi betonowymi płytami.

  • Kamienna kostka na Łąkowej kilkukrotnie była już naprawiana. Powodem ciągłych ubytków jest ciężki sprzęt pracujący na okolicznych budowach.
  • Tam, gdzie kostka była już wymieniana widać jej jaśniejszy odcień.
- Roboty zostały podzielone na etapy i będą wymagały zamknięcia fragmentów ul. Wajdeloty. Na czas zamknięcia poszczególnych odcinków wprowadzone zostaną objazdy. Planowane zakończenie prac to 20 czerwca - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Harmonogram prac naprawy nawierzchni na ul. Wajdeloty wraz z objazdami wygląda następująco:

  • 13 - 18 maja: odcinek pomiędzy ul. Aldony i Waryńskiego - objazd ulicami: Waryńskiego, Białą, Wyspiańskiego, Legionów, Lelewela i Aldony.
  • 20 - 22 maja: odcinek pomiędzy ul. Aldony i Grażyny - objazd ulicami: Waryńskiego, Wyspiańskiego, Legionów, Lelewela i Grażyny. Uwaga: ul. Konrada Wallenroda będzie drogą bez przejazdu.
  • 23 maja - 1 czerwca: odcinek pomiędzy ul. Grażyny i Wajdeloty (odcinek łączący z ul. Białą) - objazd ulicami: Wajdeloty, Konrada Wallenroda, Lelewela, Wybickiego, Legionów, Kościuszki i Kilińskiego.
  • 3 - 8 czerwca: odcinek pomiędzy ul. Wajdeloty i Białą - objazd ulicami: Białą, Waryńskiego i Wajdeloty.
  • 10 - 20 czerwca: odcinek pomiędzy ul. Wajdeloty (odcinek łączący z ul. Białą) i Kilińskiego - objazd ulicami: Dmowskiego, Lendziona, Żołnierzy Wyklętych, Kościuszki i Kilińskiego.


Harmonogram prac remontowych na Wajdeloty we Wrzeszczu. Harmonogram prac remontowych na Wajdeloty we Wrzeszczu.
Zakres robót naprawczych na ul. Wajdeloty obejmuje rozbiórkę uszkodzonych fragmentów nawierzchni z kostki kamiennej, ponowne jej wbudowanie oraz zaspoinowanie. Prace na Wajdeloty prowadzone są w ramach gwarancji, a więc wszelkie koszty z tym związane ponosi wykonawca prac sprzed pięciu laty.

Warto dodać, że podobne prace - ale już w ramach bieżącego utrzymania - przydałyby się przy ponownym ułożeniu kamiennej kostki na przejazdach rowerowych na Hucisku.

  • Przejazdom rowerowym na Hucisku także przydałby się remont.

Opinie (419) ponad 10 zablokowanych

  • widać rondo graSSa

    • 3 2

  • Przejedźcie się świeżo "wyremontowaną" ulicą Grottgera w Gdańsku - tam to dopiero mistrzowie brukarstwa zaszaleli... (2)

    • 10 1

    • Nie martw się.Posypie się ogrzewanie to Niemcy sprzedadzą i trzeba będzie wszystko rozkopać.

      Każdy z nas protestował i pisał osobno odnośnie cofania nas do IXX wieku zamiast razem się zebrać i sprawę załatwić.Powinniśmy podpisy zebrać i niech asfalt kładą na ten bruk.

      • 1 1

    • Do raportu drogowego (bo tutaj się nie da) dodałem zdjęcie z Tetmajera, gdzie już bruk wychodzi. Tak samo jest na Grottgera od strony Bażyńskiego.

      • 2 1

  • Albo te remonty torowisk z asfaltem

    5 lat i ponownie do remontu. Tym powinien zająć się prokurator

    • 6 0

  • Bruk rozwala nasze samochody,buty i nogi o hałasie od samochodów nie mówię.Po dziurach czas na bruk.Szok.

    I wszystko dlatego ,że Kaczyński,lubi koty,nie ma konta i prawa jazdy a ma 160cm.wzrostu.
    Wybralista kontynuację to nie narzekajcie.OLIWA.
    Jakiś nawiedzony miał wizję i zafundował nam bruk i koszmar a sam tu nie mieszka

    • 5 5

  • Ja prdl...

    Jak ktoś 100 lat temu ułożył bruk, to leży do dzisiaj.
    Jak ktoś kładzie go dzisiaj, to po 5 latach trzeba remontować.
    Ręce opadają.

    • 13 1

  • rewitalizacja made by drmg & zdiz

    nierząd dróg i zieleni

    • 3 2

  • Polska to chyba jedyny taki kraj , kraj cudów i rzeczy niewytłumaczalnych.
    W Polsce asfalt topi się i robią się koleiny już po kilku latach . W Afryce nie ma tego problemu choć tam ( np. Bliski Wschód ) temperatury są znacznie wyższe , ale i roczna amplituda jest również duża.
    W Polsce koszt budowy autostrad jest jednym z wyższych a jakość jedną z niższych .
    W Polsce czas budowy 1 km. drogi jest jednym z najbardziej czasochłonnych a podobno Polacy to jeden z najbardziej zapracowanych narodów na świecie.
    W Polsce mamy jedne z wyższych podatków , cen paliw , kosztów ubezpieczenia ( w przeliczeniu na zarobki ) a ciagle brakuje pieniędzy na drogi i infrastrukturę drogową.... itd. itp.

    Jedyne co w Polsce funkcjonuje bez problemów to siedzenie od wielu lat tych samych pasożytów na państwowych stołkach i transfer publicznych pieniędzy do ich kieszeni .
    A ludzie przy każdych wyborach zachowują się jakby byli ofiarami Alzheimera i ponownie głosują na te same gęby.
    To można już chyba podciągnąć pod tzw. Syndrom Sztokholmski albo raczej może pod pospolitą głupotę.

    • 11 5

  • najgorsze nawierzchnie w Gdańsku (1)

    Kiedy miasto zrozumie, że należy zwrócić uwagę na jakość nawierzchni ? Dlaczego w Toruniu, Wrocławiu potrafią położyć blisko siebie oszlifowaną kostkę a w Gdańsku szeroko kładzione są obtłuczone słabej jakości ?

    • 11 5

    • ta we Wrocławiu ma 100 lat

      serio

      • 4 2

  • Po głębokich wykopach ziemia osiada i zagęszcza się jeszcze przez kilka lat, pomimo zagęszczania w trakcie wykonywania prac. Czas, deszcz, mróz i słońce muszą zrobić swoje. To powinno być uwzględnione, że po kilku latach trzeba będzie uzupełnić braki

    • 1 1

  • Jak się nie umie bruku układać, to rzeczywiście jest kłopotliwy

    Zresztą, czy w Polsce jest taki rodzaj nawierzchni na drogach, który nie jest "kłopotliwy"?

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane