• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Riviera po roku nadal popularne. Inni też nie stracili

Patryk Szczerba
25 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni. Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni.

Mija rok od otwarcia Centrum Riviera w Gdyni. Obiekt do końca roku chce przyciągnąć 8 mln klientów. Konkurencyjne galerie na rozwój gdyńskiego centrum handlowego galerii patrzą z uwagą, jednak o odpływie gości przez ostatnie 12 miesięcy nikt nie wspomina.



O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień. O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień.
O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć. O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć.

Ile razy odwiedziłe(a)ś Centrum Riviera w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Otwarcie Centrum Riviera, które odbyło się 25 października 2013 roku mogło zmienić krajobraz trójmiejskich zakupów. 150 tys. m kw., w tym 70 tys. m kw. powierzchni handlowych i usługowych, 250 sklepów, 34 kawiarnie i restauracje, miejsca parkingowe dla 2,5 tys. aut oraz 300 rowerów. Liczby mogły zawrócić w głowie niejednemu klientowi. Specjaliści przekonywali z kolei, że kolejnej galerii może być trudno, bowiem rynek w Trójmieście jest nasycony.

Po 12 miesiącach widać, że przynajmniej na razie wyliczenia się nie sprawdziły, a świadczy o tym utrzymująca się popularność - świętującej hucznie w sobotę swoje pierwsze urodziny - Riviery.

- Obiekt rozwija się w założonym przez nas kierunku. 98 proc. powierzchni jest wynajęta, co cieszy tym bardziej, że już w pierwszym roku działalności rośnie odsetek klientów, którzy nie tylko odwiedzają Rivierę, ale także robią tu zakupy. To o tyle istotne, że w większości podobnych obiektów taki trend można zaobserwować w drugim i trzecim roku działalności - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera.

Centrum odwiedzają nie tylko gdynianie. Riviera przypadła do do gustu także mieszkańcom Wejherowa, Rumi, Redy, a nawet Lęborka i Pucka, gdzie w ostatnim czasie ruszyła akcja promocyjna. Wciąż, zwłaszcza w sezonie letnim, sporo klientów przechadzających się korytarzami centrum to turyści z zagranicy.

- Początkowo rzeczywiście było dużo Rosjan, mimo że jesteśmy na ich szlaku zakupowym gdzieś na końcu, bowiem łatwiej im trafić do Gdańska. Teraz zmieniła się sytuacja polityczna, kurs rubla jest słabszy, więc nie są już tak liczni. Pojawili się za to goście ze Skandynawii, którzy przypływają promami ze Szwecji i Norwegii - uzupełnia Ciszewski.

Tegoroczne lato, mimo że gorące i słoneczne nie odbiło się na frekwencji. Ta, jak zapewniają przedstawiciele Riviery, utrzymuje się na dobrym poziomie. Według szacunków liczba klientów w 2014 roku powinna wynieść 8 mln. Najwięcej odwiedzających tradycyjnie pojawia się w weekendy, kiedy jednego dnia zakupy robi 30-35 tys. osób.

W podniesieniu popularności pomogły akcje kulturalne, takie jak spektakle teatralne, które wystawiane są w Rivierze co miesiąc. Nie zaszkodził incydent z zamkniętymi w samochodzie stojącym na parkingu dziećmi, kiedy konieczne stało się wybicie szyby przez policjantów m.in. po reakcji ochrony obiektu.

Wizualnie pomóc ma w przyszłym roku fasada, która w końcu ma się zazielenić. Sporego wzrostu klientów można spodziewać się też po tym, gdy wśród sklepów pojawił się hipermarket Auchan.

- O 14 proc. wzrosła nam odwiedzalność centrum po tym, jak market rozpoczął na początku października działalność. To stabilna marka i sklep, który potrafi walczyć o klienta, więc liczymy, że przysporzy całemu centrum i innym najemcom jeszcze sporo korzyści - dodaje Ciszewski.

Na razie gwałtownych ruchów nie da się zaobserwować wśród konkurencyjnych galerii w Trójmieście. Niektórzy podkreślają, że rok to za wcześnie, by w pełni ocenić, jaką siła oddziaływania będzie ostatecznie dysponowała Riviera. Najwięcej zmian zaszło w centrum Batory, gdzie wyremontowano elewację oraz przeprowadzono modernizację wnętrza, dodając m.in. nowe elementy świetlne i informacyjne. Na korytarzach wciąż tłoczno, podobnie jak w Klifie, gdzie w ostatnim czasie zdecydowanie postawiono na promocję nowych marek modowych.

- Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów - przekonywała rok temu Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia.

Spokojnie do nowej konkurencji podeszli także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, którą odwiedza ok. 10 mln klientów rocznie. Obiekt w najbliższej przyszłości powiększy się o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. Póki co jest tam 39,5 tys. m kw. najmu, co przekłada się na liczbę 200 sklepów.

- Trudno ocenić na przestrzeni tak krótkiego czasu, czy otwarcie Riviery rzeczywiście miało jakiś wpływ na nas. Wszystko okaże się w dłuższej perspektywie. Trwający rok, oprócz "słabszego" słonecznego września jest dla nas bardzo dobry, jeśli chodzi o odwiedzalność, nawet latem. Na pewno ciężko będzie sprawić, by klienci z Gdyni i innych miejscowości na północ trafiali do nas. Teraz to jest naprawdę niski odsetek, ale liczyliśmy się z taką sytuacją - zapewnia Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

O swoich atutach przekonują też przedstawiciele kolejnego dużego centrum w Trójmieście, czyli Galerii Madison zlokalizowanej w centrum Gdańska. Według szacunków rocznie obiekt odwiedza ok. 6,5 mln klientów. Przyciąga przede wszystkim lokalizacja na mapie Trójmiasta, która daje galerii przewagę w miesiącach wakacyjnych.

- Nie odnotowaliśmy żadnych zmian ani odpływu klientów, co nas niezmiernie cieszy. Głównym powodem jest atut w postaci miejsca, które pozwala nam być atrakcyjnym miejscem dla klientów przez cały rok, także w okresie wakacji, kiedy trafia do nas wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Kaliningradu i ze Skandynawii - wyjaśnia Monika Trzcińska z Galerii Madison.

Nie bez znaczenia jest także renoma centrum, które odwiedzane jest w większym zakresie niż inne trójmiejskie galerie, od poniedziałku do piątku.

- Madison towarzyszy gdańszczanom już od ponad 10 lat, wrósł w miejski krajobraz i stał się ulubionym miejscem spotkań, a my nieustająco dokładamy starań, aby coraz lepiej dopasować ofertę i atrakcyjność obiektu do oczekiwań naszych klientów. Od początku roku galerię gruntownie zmodernizowano, a do grona najemców dołączyło wiele atrakcyjnych i oczekiwanych marek - uzupełnia Trzcińska.

Miłośnicy zakupów będą mieli tylko kilka miesięcy, by oswoić się z Rivierą i w pełni poznać inne obiekty. Za półtora roku planowane są bowiem kolejne otwarcia centrów handlowych.

We Wrzeszczu trwa budowa Galerii Metropolia, gdzie pojawi się około 150 lokali i stoisk handlowych oraz część biurowa licząca 6500 m kw. Pojawi się także siedmiosalowe kino Helios. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2016 roku. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się też Forum Radunia - tu docelowo do 2020 roku powstanie 60 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwsze obiekty mają być otwarte w 2016 roku.

Otwarcie Centrum Riviera ściągnęło już od rana tłumy mieszkańców.

Wydarzenia

Pierwsze Urodziny Riviera (2 opinie)

(2 opinie)

Miejsca

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • (1)

    Z moimi zarobkami to stać mnie tylko na "oryginały" z riviery. Ale tureckiej za 5 dolarów

    • 104 7

    • a jaki jest Twój ulubiony kolor?

      • 0 0

  • bywam często (6)

    W innych galeriach też bywam często. Każda ma swoje zalety. W Rivierze często dostępne są rzeczy, które już się wyprzedały w innych filiach sieciówek.

    • 69 24

    • ..

      bo jest mało klientów i sie poprostu nie wyprzedały :P

      • 0 1

    • Był o się podpisać Dżenifer (2)

      lepiej pasuje do prawdziwej galerianki

      • 29 11

      • (1)

        Galerianki nie istnieją.

        • 12 16

        • Zgadza się. Szukałem w Bałtyckiej, Manyhattanie, Madisonie, Klifie, Riwierze i Alfie. Chodziłem z wystającym banknotem 20 złotowym z kieszeni i nic...

          • 11 0

    • Yenefer, gdzie znów znikłaś? :)

      • 7 0

    • w Rivierze są większe sklepy, więc i wybór większy.

      • 14 11

  • (5)

    Pan redaktor zapomniał dodać ,że większość tych odwiedzających to tzw. "apacze".
    Kupujący dużo i drogo ( z czego utrzymują się sklepy) to zaledwie ułamek z tej liczby.

    P.S.
    Dla tych co nie wiedzą kto to są tzw. "apacze" wyjaśniam ,że są to osobniki , które po wejściu do sklepu i zapytaniu przez obsługę : " w czym mogę pomóc " odpowiadają: " nie trzeba , apacze sobie tak tylko ... "

    • 10 8

    • Kupujący dużo i drogo (z czego utrzymują się sklepy) to zaledwie ułamek z tej liczby (1)

      To zapewne dlatego, że jesteśmy Zieloną Wyspą dobrobytu...

      • 2 1

      • pojedź gimbazowy pogromco na południe Europy

        i doświadcz na własnej skórze zdziwienia, gdy na słowo Polska słyszy się, że fajny kraj, kryzy go ominął i zazdroszczą. 10 lat temu nie do pomyślenia

        Nie potrafimy docenić tego, co mamy. Ponarzekać, takie to polskie

        • 0 1

    • To jest zwrot grzecznościowy, i biada temu kto na niego odpowie gdyż sprzedawca namolnie nie będzie go chciał wypuścić ze swoich szponów przekonując że jakis ciuch który nam się nie podoba jest po prostu jak dla nas szyty i normalnie musimy go wziąć gdyż pan sprzedawca się obrazi!

      Druga sprawa - Nie wydam 500 zł na np buty sportowe które w oficjalnym sklepie nike kosztują 85 dolarów bo tylko głupi by wydał :).

      • 2 0

    • no bo w czym ta obsługa może pomóc? (1)

      jak czegoś potrzebuję to sam pytam...a tak to ludzi denerwują takimi pytaniami z d...

      • 19 0

      • Jacy sprzedawcy?

        Poziom wiedzy sprzedawców w większości sklepów jest dramatycznie niski. Dlatego właściciele nie mają obrotów. Normalny człowiek po spotkaniu z takim "sprzedawcą" wychodzi i kupuje w internecie. Skoro w sklepie nie potrafią doradzić to zaczynam sam zgłębiać temat lub pytam znajomych. Poziom obsługi, także po sprzedaży produktu to jest najważniejsze w handlu!

        • 4 3

  • nie lubie marketow

    nie nawidze wole osiedlowe sklepiki jakosc towaru jest lepsza

    • 2 0

  • olewam to centrum

    wolę swoje tesco na karwinach

    • 3 0

  • Ale Świętojańska rozkwita jak nigdy do tej pory - słowa Wojciecha Sz. z ostatniej debaty (10)

    Ten sklep to gwóźdź do trumny Świętojańskiej i żadne deptaki nie pomogą.

    • 146 34

    • Bardzo rozkwita

      Coraz więcej Żabek i Freshmarketów. Bardzo qltowo się robi.

      • 0 0

    • (4)

      bo rozkwita - jest lepiej niż jeszcze 2 lata temu - nowe restauracje zrobiły swoje.
      w ogóle uważam, że przy Świetojańskiej powinny być głównie kawiarnie, cukiernie, restauracje.

      • 50 9

      • Nowe, czyli te, co działają od miesiąca,

        w miejscu poprzednich, działających w tym samym miejscu, jak rozumiem ?

        • 1 0

      • ? (2)

        A dlaczego Świętojańska ma ulec Twojemu uważaniu? Piszesz na zlecenie UM w Gdyni?

        • 8 29

        • (1)

          Naprawdę macie jakąś fobię z tym zleceniem um. Z pewnością ty piszesz na zlecenie Pisiora Pinokia.

          • 15 10

          • Aleś się nawąchał Gazety Wyborczej

            • 4 4

    • Kłamstwa w żywe oczy. Trzeba miec tupet tak wielki jak lotniskowce sukcesy

      • 4 5

    • Szczurek dobrze gada. Widać gołym okiem, że Świętojańska kryzys ma już za sobą. Myślę, że będzie coraz lepiej.

      • 7 4

    • widać boli Gdańszczan, że Gdynianie robią U SIEBIE zakupy

      co nawet obiektywnie przekazał szef GB.

      Tak się składa, że na Świętojańską dotychczas nie przenieśli Biblioteki, żłobka czy przedszkola wzorem Manhattanu? Do którego doprowadziła GB, a w konsekwencji i drążenie obywateli miasta Gdańska dodatkowymi podatkami, bo za pow. komercyjną inne są stawki:))

      Więc niepotrzebne tu słowa PiSlandii w stosunku do mądrych decyzji Wojciecha Sz. Szkoda, że w Gdańsku nawet po-debatować nie możecie, a spotkania dzielnicowe z Panem A. to żenada nad żenadami i hucpa nad hucpami, ale widać dla "mieszkańca" wystarczy:)))

      • 17 15

    • Prezydent na rację. Świętojańska bardzo się poprawiła u myślę, że małymi kroczkami wróci do łask. Zobaczycie jak za jakiś czas wszyscy będą mieli dość CH. Plusem CH są na pewno godziny u dni otwarcia oraz szeroki wybór towarów. Nie jestem za deptakiem na stałe na Świętojańskiej, ale czasowe jej zamykanie plus poszerzenie oferty na pewno wpłynie na nią pozytywnie. Jeszcze właściciele niektórych kamienic mogliby się zainteresować stanem elewacji ich budynków. Biorą dużą kasę od mieszkańców oraz firm, którym wynajmują lokale i nic innego ich nie interesuje - wstyd!

      • 24 3

  • Mały ruch graniczny

    I tyle w temacie. Bez handlu z mieszkańcami Obwodu połowa trójmiejskich galerii by zdechła.

    • 1 0

  • mieszkam

    na Witominie i jeszcze nie bylem w tej galerii

    • 3 0

  • Kaliningrad... Rosjanie robiący tłok... Ilu ich tam mieszka ? i ilu z nich przyjeżdża ?

    w zeszłym roku Rosjanie wydali u nas ok. 90 mln. Od Barów po buty.
    Wielkie mi aj waj.

    Nie wspomnę, że vat im zwracają na granicy...

    Wiesz jeden z drugim że Niemiec kupuje 20 x więcej odzieży od Polaka ?
    To nie pomyłka. 20 x więcej.

    Ekonomia, rynek , nie są z gumy, jeśli przybywa sklepów a klientów i ich siła nabywcza pozostaje ta sama ilość to gdzieś musi występować spadek.

    Przestańcie z ludzi robić debi-li.

    • 4 1

  • Anonim .

    Ja pierd**e .
    Dajcie spokój , ile tych kur*a ogromnych Galerii .
    Chyba tylko w Gdańsku tyle tego jest .

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane