• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Riviera po roku nadal popularne. Inni też nie stracili

Patryk Szczerba
25 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni. Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni.

Mija rok od otwarcia Centrum Riviera w Gdyni. Obiekt do końca roku chce przyciągnąć 8 mln klientów. Konkurencyjne galerie na rozwój gdyńskiego centrum handlowego galerii patrzą z uwagą, jednak o odpływie gości przez ostatnie 12 miesięcy nikt nie wspomina.



O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień. O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień.
O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć. O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć.

Ile razy odwiedziłe(a)ś Centrum Riviera w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Otwarcie Centrum Riviera, które odbyło się 25 października 2013 roku mogło zmienić krajobraz trójmiejskich zakupów. 150 tys. m kw., w tym 70 tys. m kw. powierzchni handlowych i usługowych, 250 sklepów, 34 kawiarnie i restauracje, miejsca parkingowe dla 2,5 tys. aut oraz 300 rowerów. Liczby mogły zawrócić w głowie niejednemu klientowi. Specjaliści przekonywali z kolei, że kolejnej galerii może być trudno, bowiem rynek w Trójmieście jest nasycony.

Po 12 miesiącach widać, że przynajmniej na razie wyliczenia się nie sprawdziły, a świadczy o tym utrzymująca się popularność - świętującej hucznie w sobotę swoje pierwsze urodziny - Riviery.

- Obiekt rozwija się w założonym przez nas kierunku. 98 proc. powierzchni jest wynajęta, co cieszy tym bardziej, że już w pierwszym roku działalności rośnie odsetek klientów, którzy nie tylko odwiedzają Rivierę, ale także robią tu zakupy. To o tyle istotne, że w większości podobnych obiektów taki trend można zaobserwować w drugim i trzecim roku działalności - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera.

Centrum odwiedzają nie tylko gdynianie. Riviera przypadła do do gustu także mieszkańcom Wejherowa, Rumi, Redy, a nawet Lęborka i Pucka, gdzie w ostatnim czasie ruszyła akcja promocyjna. Wciąż, zwłaszcza w sezonie letnim, sporo klientów przechadzających się korytarzami centrum to turyści z zagranicy.

- Początkowo rzeczywiście było dużo Rosjan, mimo że jesteśmy na ich szlaku zakupowym gdzieś na końcu, bowiem łatwiej im trafić do Gdańska. Teraz zmieniła się sytuacja polityczna, kurs rubla jest słabszy, więc nie są już tak liczni. Pojawili się za to goście ze Skandynawii, którzy przypływają promami ze Szwecji i Norwegii - uzupełnia Ciszewski.

Tegoroczne lato, mimo że gorące i słoneczne nie odbiło się na frekwencji. Ta, jak zapewniają przedstawiciele Riviery, utrzymuje się na dobrym poziomie. Według szacunków liczba klientów w 2014 roku powinna wynieść 8 mln. Najwięcej odwiedzających tradycyjnie pojawia się w weekendy, kiedy jednego dnia zakupy robi 30-35 tys. osób.

W podniesieniu popularności pomogły akcje kulturalne, takie jak spektakle teatralne, które wystawiane są w Rivierze co miesiąc. Nie zaszkodził incydent z zamkniętymi w samochodzie stojącym na parkingu dziećmi, kiedy konieczne stało się wybicie szyby przez policjantów m.in. po reakcji ochrony obiektu.

Wizualnie pomóc ma w przyszłym roku fasada, która w końcu ma się zazielenić. Sporego wzrostu klientów można spodziewać się też po tym, gdy wśród sklepów pojawił się hipermarket Auchan.

- O 14 proc. wzrosła nam odwiedzalność centrum po tym, jak market rozpoczął na początku października działalność. To stabilna marka i sklep, który potrafi walczyć o klienta, więc liczymy, że przysporzy całemu centrum i innym najemcom jeszcze sporo korzyści - dodaje Ciszewski.

Na razie gwałtownych ruchów nie da się zaobserwować wśród konkurencyjnych galerii w Trójmieście. Niektórzy podkreślają, że rok to za wcześnie, by w pełni ocenić, jaką siła oddziaływania będzie ostatecznie dysponowała Riviera. Najwięcej zmian zaszło w centrum Batory, gdzie wyremontowano elewację oraz przeprowadzono modernizację wnętrza, dodając m.in. nowe elementy świetlne i informacyjne. Na korytarzach wciąż tłoczno, podobnie jak w Klifie, gdzie w ostatnim czasie zdecydowanie postawiono na promocję nowych marek modowych.

- Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów - przekonywała rok temu Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia.

Spokojnie do nowej konkurencji podeszli także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, którą odwiedza ok. 10 mln klientów rocznie. Obiekt w najbliższej przyszłości powiększy się o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. Póki co jest tam 39,5 tys. m kw. najmu, co przekłada się na liczbę 200 sklepów.

- Trudno ocenić na przestrzeni tak krótkiego czasu, czy otwarcie Riviery rzeczywiście miało jakiś wpływ na nas. Wszystko okaże się w dłuższej perspektywie. Trwający rok, oprócz "słabszego" słonecznego września jest dla nas bardzo dobry, jeśli chodzi o odwiedzalność, nawet latem. Na pewno ciężko będzie sprawić, by klienci z Gdyni i innych miejscowości na północ trafiali do nas. Teraz to jest naprawdę niski odsetek, ale liczyliśmy się z taką sytuacją - zapewnia Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

O swoich atutach przekonują też przedstawiciele kolejnego dużego centrum w Trójmieście, czyli Galerii Madison zlokalizowanej w centrum Gdańska. Według szacunków rocznie obiekt odwiedza ok. 6,5 mln klientów. Przyciąga przede wszystkim lokalizacja na mapie Trójmiasta, która daje galerii przewagę w miesiącach wakacyjnych.

- Nie odnotowaliśmy żadnych zmian ani odpływu klientów, co nas niezmiernie cieszy. Głównym powodem jest atut w postaci miejsca, które pozwala nam być atrakcyjnym miejscem dla klientów przez cały rok, także w okresie wakacji, kiedy trafia do nas wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Kaliningradu i ze Skandynawii - wyjaśnia Monika Trzcińska z Galerii Madison.

Nie bez znaczenia jest także renoma centrum, które odwiedzane jest w większym zakresie niż inne trójmiejskie galerie, od poniedziałku do piątku.

- Madison towarzyszy gdańszczanom już od ponad 10 lat, wrósł w miejski krajobraz i stał się ulubionym miejscem spotkań, a my nieustająco dokładamy starań, aby coraz lepiej dopasować ofertę i atrakcyjność obiektu do oczekiwań naszych klientów. Od początku roku galerię gruntownie zmodernizowano, a do grona najemców dołączyło wiele atrakcyjnych i oczekiwanych marek - uzupełnia Trzcińska.

Miłośnicy zakupów będą mieli tylko kilka miesięcy, by oswoić się z Rivierą i w pełni poznać inne obiekty. Za półtora roku planowane są bowiem kolejne otwarcia centrów handlowych.

We Wrzeszczu trwa budowa Galerii Metropolia, gdzie pojawi się około 150 lokali i stoisk handlowych oraz część biurowa licząca 6500 m kw. Pojawi się także siedmiosalowe kino Helios. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2016 roku. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się też Forum Radunia - tu docelowo do 2020 roku powstanie 60 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwsze obiekty mają być otwarte w 2016 roku.

Otwarcie Centrum Riviera ściągnęło już od rana tłumy mieszkańców.

Wydarzenia

Pierwsze Urodziny Riviera (2 opinie)

(2 opinie)

Miejsca

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • Właśnie, w pewnej telewizji, pokazują nowe oceanarium we Wrocławiu - tunele, rekiny itd. (2)

    Reklamują je jako pierwsze oceanarium w Polsce. Niestety, obecne władze w Gdyni, to 20 lat stagnacji. Nie zdążyłyby zbudować Gdyni w dwudziestoleciu międzywojennym, a także są wolniejsi niż 45 lat komuny.

    • 3 0

    • (1)

      Dopóki szczurasy będą w Gdyni rządzić tak będzie. Oni uważają, ze Świętojańska rozkwita a akwarium w Gdyni jest najlepsze, he, he... To się dopiero nazywa być oderwanym od rzeczywistosci

      • 3 0

      • No i nikt nie ma takich awarii, jak my w Gdyni.

        My wszystko mamy największe.

        • 2 0

  • niestety wcale nie jest wesoło (1)

    Niestety prawda jest nieco inna niż ta którą próbują na siłę przedstawić. Prawie wszystkie sklepy tam stoją puste, klienci przejeżdżają ale NIE kupują, koszty utrzymania są w miarę wysokie, obroty sklepów nie wystarczają nawet na czynsz, i kontrakty najmu są na tyle skomplikowane ze ludzie nie wiedzą co zrobić. Ponad to, Kierownictwo nie chce przyznać się ze strategia reklamowa nie przyniosła oczekiwane efekty, i sami tez nie wiedzą jak reagować.
    Na dodatek, konstrukcja całego obiektu niestety jest również "ciemna", Ja osobiście kilka razy byłem i czuję za każdym razem to samo. Ciemność. To nie jest atrakcyjny dla klienta. Szkoda tych ludzi którzy tam pracują.

    • 10 1

    • Zgadza się, byłem tam raz z ciekawości jak jechałem przez tą wioskę rybacką

      i wrażenia mam takie same: mało ludzi, ekspedientki nudzą się przy kasach, ciemno, sklepy rozwleczone na wieluset m2 chyba tylko po to żeby ich za czynsz łupić... nic ciekawego.

      • 5 1

  • (20)

    Po prostu mamy coraz więcej pieniędzy i chętnie je wydajemy na nowe rzeczy. Stąd popularność galerii. Najlepszy dowód na to, że w kraju generalnie dzieje się dobrze.

    • 85 127

    • (2)

      Wiedziałem, że malkontenci przeważą 😃 ale fakty pozostają faktami - ludzie kupują, bo mają za co.

      • 7 14

      • Tyle minusów? No to kto kupuje? Czemu taki tłok? Czemu buduje się nowe galerie? Bo ładnie nocą neony wyglądają?

        • 1 3

      • Za damskie "caco"

        • 4 0

    • (1)

      Ja bym powiedziała, że coraz częściej chodzimy tam, wypatrujemy rzeczy, które nam się podobają i zaczynamy oczekiwanie na sezonowe obniżki :)

      • 23 2

      • Czyli zupełnie jak "na zachodzie" :D

        • 0 2

    • W kraju (11)

      jeszcze nigdy nie było tak źle! Polska sięgnęła dna! ale co Ty możesz o tym wiedzieć, jak Twoim zajęciem jest łazęgostwo po galeriach... taki galerian lub galerianka :)

      • 52 58

      • hehe (5)

        Tak... a do utrzymania galerii handlowych dopłaca Unia i rząd PO :) puknij się w pusty łeb i weż się do roboty

        • 42 25

        • Widzę, że (2)

          jesteś tak ograniczony, że nie wiesz nawet na czym polegają pojęcia np. "gospodarka kraju, PKB, itp". Tylko idiocie przyszłoby do głowy, że do galerii dopłaca unia czy po... Tobie przyszło, więc popisałeś się swoją inteligencją, a raczej jej brakiem! Kolorowe sklepiki zawróciły Ci w głowie i myślisz, że jesteś w raju i nic więcej już się nie liczy... musisz niestety uzupełnić braki i poszukać drugiego dna swojego "kolorowego snu", a o moją robotę się nie martw, mam wszystko, czego mi potrzeba, ale przy tym nie jestem zidiociałym ignorantem, takim jak Ty i wiem, co się dzieje w kraju!

          • 25 29

          • to była ironia, King debilu ;-) (1)

            pisząc, że dopłaca UE miał na myśli, że NIE dopłaca, co zaś oznacza, że płacą klienci, których na to stać - można zatem przyjąć, że naród ma się dobrze finansowo (gdyby było inaczej nikt by nie budował kolejnych sklepów obawiając się o spadek obrotów)

            • 20 7

            • No jasne ze maja sie dobrze ... tyle siana co my wam z zagranicy przysylamy to chyba zadny kraj nie otrzymuje.

              • 7 1

        • Powiedz lepiej że: " tylu ludzi jest i samochodów pod galerią." (1)

          lemingu

          • 12 10

          • Ten kolega od pierwszej opinii widać że lubi oglądać TVN, tam Polska rośnie w siłę a ludziom żyje się dostatnio!.

            W propagandzie sukcesu Gierek przy nich to był junior!

            • 12 2

      • Kiedy pytam szefa o podwyzk (2)

        mówi: kryzys. Poczym jak cały parking przy Auchanie zawalony autami, kolejki do kas w Biedrze i Lidlu, Liroju jak za komunisty to mu nie wierze...

        • 37 12

        • Na pewno biedyny z bezdomnym też tam chodzą na zakupy.

          Po złoto czy futro dla żony?

          • 10 4

        • Wiesz co jest Twoim problemem?

          Jak i większości takich "małowiedzących o tym, co się naprawdę dzieje w kraju"... Waszym problemem jest KRÓTKOWZROCZNOŚĆ. Widzisz tylko koniec swojego nosa i parking od Biedronki i Auchan.

          • 25 7

      • (1)

        jak masz dwie lewe ręce, to dla ciebie jest źle łaku bez roboty.

        • 9 19

        • Nie mierz wszystkich swoją miarką :]

          Jesteś do tego taką tępą jednostką, że nie potrafisz zrozumieć, tego co czytasz. Szkoda czasu na bicie piany z impotentem umysłowym.

          • 13 7

    • Nasz kraj działa na zasadzie

      Zapożycz się a będziesz bogaty, niestety kiedyś przyjdzie za to słono zapłacić!

      • 13 1

    • Donek, to Ty?

      • 10 4

    • tak tak dzieje sie dobrze. masz dane ministerstwa gospodarki?

      takie dane jaka gospodarka

      • 11 2

  • Propaganda

    Poczytajcie sobie bloga przeliczeni.blox.pl o tym, jak w galeriach naciągają drobnych najemców i nie tylko.

    • 1 0

  • Po co?

    Po co tam jechać. Wszędzie jest to samo. Współczesne baraki. Stawiać coś takiego w centrum miasta. Wstyd.

    • 3 0

  • Taa ... Pobożne życzenia. Każdemu wolnomo marzyć.

    • 1 0

  • nie bylo mnie tam i nigdy nie bede

    • 1 0

  • Rok już? (1)

    A ja ani razu tam nie byłam.

    • 11 4

    • Ja też i nie będe

      • 0 0

  • Brudno.. (2)

    W Rivierze jest brudno, nie lubię tam chodzić, toalety koszmar...

    • 16 13

    • (1)

      Nawet papieu w kiblach często nie ma,tak oszczędzają

      • 5 3

      • Graffiti w kiblach to nr 111

        • 0 0

  • (1)

    Przede wszystkim powinno się zmienić pobliskie otoczenie .Myślę ,gdy dojdzie do zmiany elewacji RIVIERY to między galerią a węzłem F.Cegielskiej powinien powstać park z fontanną .Fajne uzupełnienie do "zielonej" elewacji centrum ( mam nadzieję w bliskiej przyszłości) .

    • 9 4

    • Żeby nie zapomnieli jeszcze postawić pomnika jej wysokości GRYZIONIOWI.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane