• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Riviera po roku nadal popularne. Inni też nie stracili

Patryk Szczerba
25 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni. Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni.

Mija rok od otwarcia Centrum Riviera w Gdyni. Obiekt do końca roku chce przyciągnąć 8 mln klientów. Konkurencyjne galerie na rozwój gdyńskiego centrum handlowego galerii patrzą z uwagą, jednak o odpływie gości przez ostatnie 12 miesięcy nikt nie wspomina.



O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień. O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień.
O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć. O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć.

Ile razy odwiedziłe(a)ś Centrum Riviera w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Otwarcie Centrum Riviera, które odbyło się 25 października 2013 roku mogło zmienić krajobraz trójmiejskich zakupów. 150 tys. m kw., w tym 70 tys. m kw. powierzchni handlowych i usługowych, 250 sklepów, 34 kawiarnie i restauracje, miejsca parkingowe dla 2,5 tys. aut oraz 300 rowerów. Liczby mogły zawrócić w głowie niejednemu klientowi. Specjaliści przekonywali z kolei, że kolejnej galerii może być trudno, bowiem rynek w Trójmieście jest nasycony.

Po 12 miesiącach widać, że przynajmniej na razie wyliczenia się nie sprawdziły, a świadczy o tym utrzymująca się popularność - świętującej hucznie w sobotę swoje pierwsze urodziny - Riviery.

- Obiekt rozwija się w założonym przez nas kierunku. 98 proc. powierzchni jest wynajęta, co cieszy tym bardziej, że już w pierwszym roku działalności rośnie odsetek klientów, którzy nie tylko odwiedzają Rivierę, ale także robią tu zakupy. To o tyle istotne, że w większości podobnych obiektów taki trend można zaobserwować w drugim i trzecim roku działalności - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera.

Centrum odwiedzają nie tylko gdynianie. Riviera przypadła do do gustu także mieszkańcom Wejherowa, Rumi, Redy, a nawet Lęborka i Pucka, gdzie w ostatnim czasie ruszyła akcja promocyjna. Wciąż, zwłaszcza w sezonie letnim, sporo klientów przechadzających się korytarzami centrum to turyści z zagranicy.

- Początkowo rzeczywiście było dużo Rosjan, mimo że jesteśmy na ich szlaku zakupowym gdzieś na końcu, bowiem łatwiej im trafić do Gdańska. Teraz zmieniła się sytuacja polityczna, kurs rubla jest słabszy, więc nie są już tak liczni. Pojawili się za to goście ze Skandynawii, którzy przypływają promami ze Szwecji i Norwegii - uzupełnia Ciszewski.

Tegoroczne lato, mimo że gorące i słoneczne nie odbiło się na frekwencji. Ta, jak zapewniają przedstawiciele Riviery, utrzymuje się na dobrym poziomie. Według szacunków liczba klientów w 2014 roku powinna wynieść 8 mln. Najwięcej odwiedzających tradycyjnie pojawia się w weekendy, kiedy jednego dnia zakupy robi 30-35 tys. osób.

W podniesieniu popularności pomogły akcje kulturalne, takie jak spektakle teatralne, które wystawiane są w Rivierze co miesiąc. Nie zaszkodził incydent z zamkniętymi w samochodzie stojącym na parkingu dziećmi, kiedy konieczne stało się wybicie szyby przez policjantów m.in. po reakcji ochrony obiektu.

Wizualnie pomóc ma w przyszłym roku fasada, która w końcu ma się zazielenić. Sporego wzrostu klientów można spodziewać się też po tym, gdy wśród sklepów pojawił się hipermarket Auchan.

- O 14 proc. wzrosła nam odwiedzalność centrum po tym, jak market rozpoczął na początku października działalność. To stabilna marka i sklep, który potrafi walczyć o klienta, więc liczymy, że przysporzy całemu centrum i innym najemcom jeszcze sporo korzyści - dodaje Ciszewski.

Na razie gwałtownych ruchów nie da się zaobserwować wśród konkurencyjnych galerii w Trójmieście. Niektórzy podkreślają, że rok to za wcześnie, by w pełni ocenić, jaką siła oddziaływania będzie ostatecznie dysponowała Riviera. Najwięcej zmian zaszło w centrum Batory, gdzie wyremontowano elewację oraz przeprowadzono modernizację wnętrza, dodając m.in. nowe elementy świetlne i informacyjne. Na korytarzach wciąż tłoczno, podobnie jak w Klifie, gdzie w ostatnim czasie zdecydowanie postawiono na promocję nowych marek modowych.

- Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów - przekonywała rok temu Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia.

Spokojnie do nowej konkurencji podeszli także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, którą odwiedza ok. 10 mln klientów rocznie. Obiekt w najbliższej przyszłości powiększy się o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. Póki co jest tam 39,5 tys. m kw. najmu, co przekłada się na liczbę 200 sklepów.

- Trudno ocenić na przestrzeni tak krótkiego czasu, czy otwarcie Riviery rzeczywiście miało jakiś wpływ na nas. Wszystko okaże się w dłuższej perspektywie. Trwający rok, oprócz "słabszego" słonecznego września jest dla nas bardzo dobry, jeśli chodzi o odwiedzalność, nawet latem. Na pewno ciężko będzie sprawić, by klienci z Gdyni i innych miejscowości na północ trafiali do nas. Teraz to jest naprawdę niski odsetek, ale liczyliśmy się z taką sytuacją - zapewnia Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

O swoich atutach przekonują też przedstawiciele kolejnego dużego centrum w Trójmieście, czyli Galerii Madison zlokalizowanej w centrum Gdańska. Według szacunków rocznie obiekt odwiedza ok. 6,5 mln klientów. Przyciąga przede wszystkim lokalizacja na mapie Trójmiasta, która daje galerii przewagę w miesiącach wakacyjnych.

- Nie odnotowaliśmy żadnych zmian ani odpływu klientów, co nas niezmiernie cieszy. Głównym powodem jest atut w postaci miejsca, które pozwala nam być atrakcyjnym miejscem dla klientów przez cały rok, także w okresie wakacji, kiedy trafia do nas wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Kaliningradu i ze Skandynawii - wyjaśnia Monika Trzcińska z Galerii Madison.

Nie bez znaczenia jest także renoma centrum, które odwiedzane jest w większym zakresie niż inne trójmiejskie galerie, od poniedziałku do piątku.

- Madison towarzyszy gdańszczanom już od ponad 10 lat, wrósł w miejski krajobraz i stał się ulubionym miejscem spotkań, a my nieustająco dokładamy starań, aby coraz lepiej dopasować ofertę i atrakcyjność obiektu do oczekiwań naszych klientów. Od początku roku galerię gruntownie zmodernizowano, a do grona najemców dołączyło wiele atrakcyjnych i oczekiwanych marek - uzupełnia Trzcińska.

Miłośnicy zakupów będą mieli tylko kilka miesięcy, by oswoić się z Rivierą i w pełni poznać inne obiekty. Za półtora roku planowane są bowiem kolejne otwarcia centrów handlowych.

We Wrzeszczu trwa budowa Galerii Metropolia, gdzie pojawi się około 150 lokali i stoisk handlowych oraz część biurowa licząca 6500 m kw. Pojawi się także siedmiosalowe kino Helios. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2016 roku. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się też Forum Radunia - tu docelowo do 2020 roku powstanie 60 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwsze obiekty mają być otwarte w 2016 roku.

Otwarcie Centrum Riviera ściągnęło już od rana tłumy mieszkańców.

Wydarzenia

Pierwsze Urodziny Riviera (2 opinie)

(2 opinie)

Miejsca

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • (1)

    a ja nienawidzę galerii i moja żona na szczęście też :)

    • 4 0

    • A ja nienawidzę Riviery i nie lubię jeżdzić po wsiach.

      • 0 0

  • W Elblągu budują w ekspresowym tempie sporą galerię handlową i już za kilka miesięcy szykuje się otwarcie. Tak więc wkrótce zmniejszy się liczba klientów, gdyż mieszkańcy sąsiedniego województwa nie będą już musieli jechać do Trójmiasta. A i Rosjanie będą mieć bliżej do Elbląga niż do Trójmiasta.

    • 4 1

  • Riviera? nir byłam. (12)

    Jakoś z Wrzeszcza do Gdyni mnie nie ciągnie, żeby setny raz zobaczyć te same sklepy. Czasami chodzę do GB ale tylko kiedy z góry zakładam po co tam idę. Inne CH? Do Manhattanu tylko do biblioteki, Madison - nie mam pojęcia jak on jeszcze sie utrzymuje. Powstające - no way! Po co? Lepiej iść na rower.

    • 181 26

    • madison- nie jest duzy ale ilosc osob na metr kwadratowy bardzo wysoka;) (7)

      blisko centrum, najwazniejsze sklepy, kazdy moze po cos wpasc

      • 13 6

      • (2)

        nie jest duży - wada, duża ilość osób na metr - wada, najważniejsze sklepy - wada bo to znaczy że jest tylko to co wszędzie. Chciałeś zareklamować a wyszło jak zawsze.

        • 18 11

        • sam jestes wada (1)

          madison to fajne miejskie centrum handlowe z normalnym miejskim ruchem.
          Ta riviera czy jak mu tam to podmiejsko-wiejski pusty blaszak robiący wrażenie chyba już tylko w Wejherowie.

          • 15 9

          • jak wystarczy Tobie do życia

            "normalny ruch miejski" i "miejskie CH" to .....gratuluję

            • 0 2

      • madison nie jest zły (3)

        W tym roku zmuszony byłem kupić najprostszą białą koszule do garnituru, w GB 380zł pojechałem do M i bardzo miła Pani znalazła mi koszule za 90zł. Możecie teraz mówić o innej jakości (bo pewnie była)ale jak na jednorazowe ubranie była jak najbardziej ok :)

        • 7 3

        • Smutne, ze jednorazowo używasz białej koszuli....

          Rozumiem, ze Święta spędzasz w dresach ewentualnie starych jeansach i tshircie?!

          • 3 3

        • .. (1)

          Jak się uprzesz to i za 10 zł u chinola kupisz koszule

          • 10 3

          • ....

            Dobra tylko chinol pracuje w tygodniu od 7-16, a tu jednak mamy sklep do 22 z tego co pamiętam

            • 0 4

    • mozesz tez przyjsc do mnie (1)

      Nie zawiedziesz sie

      • 41 5

      • podaj zwrotny adres

        • 0 0

    • a jest w ogóle sens iść (1)

      do "galerii" bez z góry założonego planu/określonej potrzeby? :)

      • 19 1

      • przejdź się w weekend i popytaj te ogórkowe rodzinki

        Pracowałem kiedyś w GB i to co się tam wyprawia w weekend to jest dramat! Rodziny z małymi dziećmi od rana do wieczora szwędają się po galerii, jedzą w garmażu w kerfurze albo co bogatsi na górze w MD czy innym fastfudzie. Nie raz z suchą bułą podbijali do lady, z ryja się na blat sypało jak mówili, ich dzieci drą się w wózkach, niepełne uzębienie ale ciuch "firmowy". Tam połowa ludzie to turyści, którzy nie wiedzą co ze sobą i z dziećmi zrobić.

        • 30 1

  • Smutne to zdjęcie z tłumem "walących" do drzwi w dzień otwarcia

    To właśnie dzięki takim ludziom zagraniczne koncerny w Polsce się jeszcze bardziej bogacą, a oni biednieją, bo "postaw się a zastaw się".

    • 1 1

  • w każdym centrum handlowym jest praktycznie to samo

    więc nie stanowi, do którego się pójdzie

    • 7 0

  • Żałosne zęby centrum handlowe nazwać Riviera tylko ze względy na ruskich. Tam było, jest i będzie Wzgórze. A skoro juz tak jest to życzę, zęby jak najmniej innych nacji tam zagladalo - wtedy zobaczymy czy z ruskich da się utrzymać ten obiekt. Na szczęście Klif jest blisko a tam się Klientów nie dyskryminuje z powodu ich narodowości.

    • 4 0

  • Riviera jest przygnębiającym centrum (2)

    Sto razy wolę Galerię Bałtycką. Jest bardzo ciemno,ponuro,bez klimatu. W tygodniu świeci pustkami. Trzeba się naprawdę nachodzić,żeby przejść taką powierzchnię. Ale zwróćcie kiedyś uwagę na to nieszczęsne oświetlenie. Nie wiem,czy to kwestia oszczędności,ale świeci się tylko 1/3 żarówek. A po drugie niech ktoś otworzy w końcu Galerię z innymi sklepami, jakimiś unikalnymi markami. A nie ,wszędzie to samo.

    • 10 4

    • (1)

      Bo w rivierze postawili na naturalne światło. Zwroc uwagę na sufit.

      • 1 1

      • Akurat z naturalnym światłem

        W naszym klimacie ciężko,bo wiecznie jest ciemno.

        • 0 1

  • (1)

    Jak ja lofciam tam być z moim misiem, często z naszego domu pod Sierakowicami tam jeździmy.

    • 17 4

    • Na parkingu duzo jest bmw i pasatów z GKA, GLE chodzą po riwierze i marzą o spodniach za 99zł.

      • 4 2

  • Riviera atrakcyjna tylko dla Rosjan? (3)

    Riviera ma specjalną ofertę zakupów dla Rosjan, tylko dla Rosjan. Nie dla Polaków, Greków, Hiszpanów lub Francuzów. Uważam to za jawną dyskryminację Polaków, takie jest moje zdanie. Oczywiście inni mają prawo sądzić inaczej. Poczytajcie o programie promocyjnym "Russian Friendly" i oceńcie sami. Wpiszcie w przeglądarkę - Idea Projektu Russian-Friendly. Potem na stronie wybierzcie - KRYTERIA UCZESTNICTWA. Pozdrawiam i radzę się zastanowić gdzie robimy zakupy.

    • 16 2

    • (1)

      popieranie jednej nacji dla rozwoju demokracji! ile oni mają rabatów???? ile udogodnień??? trzeba założyć POLAND Friendly dla Polaków, gdzie nie będzie obsługiwany żaden obcokrajowiec!

      • 4 0

      • to wynika zapewne z umowy o małym ruchu granicznym, poza tym oni mają kasę, więc niech wydają u nas - dla Szwedów też by mogli coś takiego zrobić.

        • 1 0

    • nie jest to dla mnie problemem

      • 1 3

  • Czekam tylko na sklepy Burberry, Gucci, Louis Vitton, Zegna, Bottega Veneta, Sergio Rossi, Diesel i butiki polskich projektantów. W Warszawie już dawno są w Vitkacu na Brackiej, w Krakowie i Poznaniu mają też być, a Trójmiasto jak zawsze z tyłu za Murzynami we wszystkich dziedzinach, no może poza branżą IT i outsourcingiem.

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane