• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Riviera po roku nadal popularne. Inni też nie stracili

Patryk Szczerba
25 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni. Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni.

Mija rok od otwarcia Centrum Riviera w Gdyni. Obiekt do końca roku chce przyciągnąć 8 mln klientów. Konkurencyjne galerie na rozwój gdyńskiego centrum handlowego galerii patrzą z uwagą, jednak o odpływie gości przez ostatnie 12 miesięcy nikt nie wspomina.



O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień. O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień.
O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć. O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć.

Ile razy odwiedziłe(a)ś Centrum Riviera w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Otwarcie Centrum Riviera, które odbyło się 25 października 2013 roku mogło zmienić krajobraz trójmiejskich zakupów. 150 tys. m kw., w tym 70 tys. m kw. powierzchni handlowych i usługowych, 250 sklepów, 34 kawiarnie i restauracje, miejsca parkingowe dla 2,5 tys. aut oraz 300 rowerów. Liczby mogły zawrócić w głowie niejednemu klientowi. Specjaliści przekonywali z kolei, że kolejnej galerii może być trudno, bowiem rynek w Trójmieście jest nasycony.

Po 12 miesiącach widać, że przynajmniej na razie wyliczenia się nie sprawdziły, a świadczy o tym utrzymująca się popularność - świętującej hucznie w sobotę swoje pierwsze urodziny - Riviery.

- Obiekt rozwija się w założonym przez nas kierunku. 98 proc. powierzchni jest wynajęta, co cieszy tym bardziej, że już w pierwszym roku działalności rośnie odsetek klientów, którzy nie tylko odwiedzają Rivierę, ale także robią tu zakupy. To o tyle istotne, że w większości podobnych obiektów taki trend można zaobserwować w drugim i trzecim roku działalności - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera.

Centrum odwiedzają nie tylko gdynianie. Riviera przypadła do do gustu także mieszkańcom Wejherowa, Rumi, Redy, a nawet Lęborka i Pucka, gdzie w ostatnim czasie ruszyła akcja promocyjna. Wciąż, zwłaszcza w sezonie letnim, sporo klientów przechadzających się korytarzami centrum to turyści z zagranicy.

- Początkowo rzeczywiście było dużo Rosjan, mimo że jesteśmy na ich szlaku zakupowym gdzieś na końcu, bowiem łatwiej im trafić do Gdańska. Teraz zmieniła się sytuacja polityczna, kurs rubla jest słabszy, więc nie są już tak liczni. Pojawili się za to goście ze Skandynawii, którzy przypływają promami ze Szwecji i Norwegii - uzupełnia Ciszewski.

Tegoroczne lato, mimo że gorące i słoneczne nie odbiło się na frekwencji. Ta, jak zapewniają przedstawiciele Riviery, utrzymuje się na dobrym poziomie. Według szacunków liczba klientów w 2014 roku powinna wynieść 8 mln. Najwięcej odwiedzających tradycyjnie pojawia się w weekendy, kiedy jednego dnia zakupy robi 30-35 tys. osób.

W podniesieniu popularności pomogły akcje kulturalne, takie jak spektakle teatralne, które wystawiane są w Rivierze co miesiąc. Nie zaszkodził incydent z zamkniętymi w samochodzie stojącym na parkingu dziećmi, kiedy konieczne stało się wybicie szyby przez policjantów m.in. po reakcji ochrony obiektu.

Wizualnie pomóc ma w przyszłym roku fasada, która w końcu ma się zazielenić. Sporego wzrostu klientów można spodziewać się też po tym, gdy wśród sklepów pojawił się hipermarket Auchan.

- O 14 proc. wzrosła nam odwiedzalność centrum po tym, jak market rozpoczął na początku października działalność. To stabilna marka i sklep, który potrafi walczyć o klienta, więc liczymy, że przysporzy całemu centrum i innym najemcom jeszcze sporo korzyści - dodaje Ciszewski.

Na razie gwałtownych ruchów nie da się zaobserwować wśród konkurencyjnych galerii w Trójmieście. Niektórzy podkreślają, że rok to za wcześnie, by w pełni ocenić, jaką siła oddziaływania będzie ostatecznie dysponowała Riviera. Najwięcej zmian zaszło w centrum Batory, gdzie wyremontowano elewację oraz przeprowadzono modernizację wnętrza, dodając m.in. nowe elementy świetlne i informacyjne. Na korytarzach wciąż tłoczno, podobnie jak w Klifie, gdzie w ostatnim czasie zdecydowanie postawiono na promocję nowych marek modowych.

- Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów - przekonywała rok temu Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia.

Spokojnie do nowej konkurencji podeszli także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, którą odwiedza ok. 10 mln klientów rocznie. Obiekt w najbliższej przyszłości powiększy się o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. Póki co jest tam 39,5 tys. m kw. najmu, co przekłada się na liczbę 200 sklepów.

- Trudno ocenić na przestrzeni tak krótkiego czasu, czy otwarcie Riviery rzeczywiście miało jakiś wpływ na nas. Wszystko okaże się w dłuższej perspektywie. Trwający rok, oprócz "słabszego" słonecznego września jest dla nas bardzo dobry, jeśli chodzi o odwiedzalność, nawet latem. Na pewno ciężko będzie sprawić, by klienci z Gdyni i innych miejscowości na północ trafiali do nas. Teraz to jest naprawdę niski odsetek, ale liczyliśmy się z taką sytuacją - zapewnia Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

O swoich atutach przekonują też przedstawiciele kolejnego dużego centrum w Trójmieście, czyli Galerii Madison zlokalizowanej w centrum Gdańska. Według szacunków rocznie obiekt odwiedza ok. 6,5 mln klientów. Przyciąga przede wszystkim lokalizacja na mapie Trójmiasta, która daje galerii przewagę w miesiącach wakacyjnych.

- Nie odnotowaliśmy żadnych zmian ani odpływu klientów, co nas niezmiernie cieszy. Głównym powodem jest atut w postaci miejsca, które pozwala nam być atrakcyjnym miejscem dla klientów przez cały rok, także w okresie wakacji, kiedy trafia do nas wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Kaliningradu i ze Skandynawii - wyjaśnia Monika Trzcińska z Galerii Madison.

Nie bez znaczenia jest także renoma centrum, które odwiedzane jest w większym zakresie niż inne trójmiejskie galerie, od poniedziałku do piątku.

- Madison towarzyszy gdańszczanom już od ponad 10 lat, wrósł w miejski krajobraz i stał się ulubionym miejscem spotkań, a my nieustająco dokładamy starań, aby coraz lepiej dopasować ofertę i atrakcyjność obiektu do oczekiwań naszych klientów. Od początku roku galerię gruntownie zmodernizowano, a do grona najemców dołączyło wiele atrakcyjnych i oczekiwanych marek - uzupełnia Trzcińska.

Miłośnicy zakupów będą mieli tylko kilka miesięcy, by oswoić się z Rivierą i w pełni poznać inne obiekty. Za półtora roku planowane są bowiem kolejne otwarcia centrów handlowych.

We Wrzeszczu trwa budowa Galerii Metropolia, gdzie pojawi się około 150 lokali i stoisk handlowych oraz część biurowa licząca 6500 m kw. Pojawi się także siedmiosalowe kino Helios. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2016 roku. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się też Forum Radunia - tu docelowo do 2020 roku powstanie 60 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwsze obiekty mają być otwarte w 2016 roku.

Otwarcie Centrum Riviera ściągnęło już od rana tłumy mieszkańców.

Wydarzenia

Pierwsze Urodziny Riviera (2 opinie)

(2 opinie)

Miejsca

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • A ja ostatnio widziałem promy z Czech, i turystów zakupowych, kórzy wysiadali koło szczy tałer, (1)

    szli niedaleko water frontu mijając silwer chałs, kierowali się na baltiq plaża w kierunku riwjery. Tylko się zastanawiam, czy to jeszcze Polska...

    • 7 5

    • Podziękuj Solidarności

      że jest to co jest!

      • 2 0

  • prosze nie pisać bzdur, ze Riviera dobiła Świetojańską - Gdynianie dobrze wiedzą, ze ta ulica dobiłą sie sama lata temu (1)

    nie pielegnowac MITÓW!

    to nie centra handlowe dobijaja ulice w centrach miast, ale głupota sklepikarzy, którzy dla przykładu na Świetojanskiej przez lata nie chcieli nawet słyszć o zamykaniu ulicy (teraz już chcą)

    wysokie ceny, kiepski wybór i byle jaka obsługa - to dobija 'sklepikarzy'

    ale i tak powinni sie cieszyc, bo cos jednak się zmienia, pojawiło się troche restauracji, które przyciagaja ludzi i ożywiają to miejsce, tak strasznie krytykowany Infobox tez wpływa pozytywnie, a niedługo pojawi sie kolejny punkt przyciagający do Świetojanskiej, czyli baltiq plaza czy jakkolwiek to ma się nazywać

    poza tym akurat Riviera zwieksza ogólna ilość osób w rejonie (także na Świetojańskiej) które moga robić zakupy gdzie indziej

    • 26 7

    • swoja droga teraz podobnie dobija się Starowiejska

      i dokladnie ten sam schemat - sklepikarze chca miec swoje samochody pod nosem i twierdzą, że nie można zamknąć ulicy, bo klienci przyjezdżaja samochodami - jak na swietojanskiej nikt klientami sie wcale nie przejmuje

      i jak świetojańska także tu poprawa chodników oczekuje czasóe, gdy juz nikogo nmie bedzie oprócz lumpeksów (na banki nie ma co liczyc)

      • 2 0

  • Elewacja centrum Riviera nie powala ,wręcz przeciwnie .Przypomina bardziej hipermarket niż galerię handlową ! A miało być zielono ?! Okolice też zaniedbane .

    • 16 1

  • janusz cebula (2)

    Najlepsze jest ETC na zaspie stary hangar po zajezdni autobusowej przerobione na centrum handlowe masakracja

    • 11 7

    • po jakiej zajezdni autobusowej? (1)

      masz coś na oczach

      • 4 0

      • daj spokój niepełnosprawnemu umysłowo...

        ...jego posty można łatwo odróżnić od reszty postów innych pacjentów srebrzyska po tym, że wypisuje coś o cebulakach i januszach...zwrotów kt. nikt normalnie nie używa.

        • 0 0

  • Gdzie te Galerianki szukające dżinsów??? (1)

    • 14 1

    • coraz trudniej o nie !!! rozjechało się towarzystwo po uczelniach !

      • 9 0

  • Szkoda,że nie ma ani słowa... (7)

    jak Riviera dobiła Świętojańską...Gdyńska hala też ledwo zipie o rodzimych sklepikarzach nie wspominając

    • 49 15

    • jak przyjezdzalem do gdyni i chcialem isc do jakiegos sklepu, ktory byl (3)

      na Swietojanskiej, Starowiejskiej to zobaczylem inny sklpe, jakis lumpeks, jakies inne badziewie w miejscu adwnego sklepu i to sporo jeszcze zanim wybudowano Wzgorze, Riviere. dlatego ceisze sie,mze jest , ze sa tam sklepy, ktore sa a nie znikaja, sklepy ajkie lubie. mam to wszystko wjednym miejscu a ni musze biegac z konca jednej ulicy na druga i pocalowac klamke, bo sklep zniknal.

      • 12 8

      • ma racje

        Bedac na zakupach w Gdyni za komuny, przelecenie calej Swietojanskiej a potem powrot z zakupami pod gore do przystanku skm "Nowotki" :) zawsze mnie to wykanczalo.
        Jednak teraz w galeriach jest inaczej- wszystko dla klienta, wszystkie sklepy razem w jednym miejscu i pod dachem, duzy parking...

        • 5 2

      • Adam może i jest dyslektykiem,

        ale jest też stałym gościem rajwjery. Żeby było taniej, to jadą z Dawidem i Szymonem ich wspólnym Golfem III GTD na blachach z GPU.

        • 7 1

      • naucz się pisać

        bo od czytania twoich wypocin głowa boli

        • 15 2

    • Problemy Świętojańskiej rozpoczęły się na długo przed budową Riviery. I nie uważam, aby teraz radziła sobie źle.

      • 14 1

    • Hala?

      no przepraszam ale akurat na hali nigdy nie bylo "markowych" sklepow, wiec niby w jaki sposob riviera moze byc konkurencją dla hali?

      • 20 1

    • a co jest na Świętojańskiej?

      bo zdaje się że nic...

      • 18 6

  • Riwiera: 8 mln zwiedzających a nie kupujących a to zasadnicza różnica. (1)

    • 23 7

    • bo to można policzyć. Kupujących nie....

      • 0 1

  • Centrum Riviera w Gdyni to doskonałe miejsce lecz należy je rozbudować (1)

    bo nie tylko jest położone w ścisłym centrum miasta, ale w miejscu gdzie odbywają się imprezy sportowe, planuje się kilka biurowców, a i oddziaływuje na bliże dzielnice jak Witomino, Działki i dalsze, a nawet na Gdańsk, ponieważ każdy może tu znaleść miejsce parkingowe czy dojechać SKM. Więc ta doskonała lokalizacja umożliwia klientom dojazd zarówno środkami komunikacji miejskiej (linie autobusowe SKM, trolejbus), jak i samochodem, czy pieszo.

    Nowoczesna postmodernistyczna architektura nawiązująca do okretów zacumowanych w morzu zieleni sprzyja estetyce miejsca, najnowsze rozwiązania techniczne i stylowe dekoracje (choć winobluszcz jeszcze nie zakrył nawet 1/4 budynków) to i tak tworzą miły klimat do zakupów oraz spotkań biznesowych w strefie kawiarniano-restauracyjnej. I w porównaniu z GB (gdzie panuje harmider) tu mozna spokojnie wypoczywać robiąć zakupy. Wielka szkoda, że Achom jeszcze nie jest odpowiednio wyposażony i jakiś taki ciagle siermiężny?

    Funkcjonowanie centrum pokazało, że jest to miejsce z ogromnym potencjałem na znacznie większy obiekt. I aby zwiększyć jego potencjał i powierzchne handlową należałoby zakupić grunty wzdłuż torów od strony Świetojańskiej, następnie połączyć wszystko zabudowanymi kładkami handlowymi z zejściami na perony SKM, PKM, i komunikacji miejskiej także z wwóch stron ul. Świetojańskiej.

    Obecnie całkowita powierzchnia centrum co prawda jest najwieksza, ale buduje sie Forum Radunia, rozbudowują się galerie przy przystanku Gda.Wrzeszcz z czego kilka tys. mkw. najmu, hotele,.... Ponadto w centrum Riviera znajduje się wiele za małych pomieszczeń jak np. salonik Empik, a przecież Gdynia to miasto o wyskokim wskaźniku edukacji na szczęście mamu na Świetojańskiej, ale moznabybyło przeznaczyć część na mediateke lub technoteke także inne salony jeszcze sie tam nie otworzyły trzymając miejsca. Za mało jest też ofert dla dzieci.

    Po takiej rozbudowie nie tylko oferta centrum powiększy się metrażowo w ilości i asortymencie sklepów, ale znaczne wpłynełoby to pozytywnie na logistykę i wygodę klientów, co jest nieodzownym w takich centrach. Dla wygody Klientów powinni zaplanowanować tam również punkty usługowe, medyczne, ....

    • 5 19

    • niestety spółka Intersport Polska SA obniża wielkość powierzchni wynajmu

      a częściowo na jej miejsce wejdzie hipermarket Auchan, ponieważ, sprzedaż w lipcu i sierpniu była mniejsza sprzedaż, bo w tym roku pogoda iści afrykańska więc były poniżej oczekiwań (głównie ze względu na utrzymującą się wysoką temperaturę). Dlatego sprzedaż we wrześniu całorocznych grup towarowych utrzymywała się na porównywalnym poziomie r/r, zainteresowanie także klientów odzieżą jesienną było mniejsze niż zazwyczaj o tej porze. Spółka Intersport Polska obniżyła we wszystkich Centrach swoje powierzchnie handlowe w tym okresie, dodatkowo, wpłynęło to zamknięcie we wrześniu ogromnego salonu w CH Riviera w Gdyni, który przechodzi obecnie optymalizację powierzchni i zostanie ponownie otwarte - mniejszy pod koniec listopada br.

      Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera to spoko gość, obiecał mi parking rowerowy i podczas budowy CH zorganizował go wraz z pkt. samoobsługowym. To chyba jedyne Centrum, które ma tak duże i wypasione parkingi.

      • 1 1

  • Nikt się nie przyzna, nawet jakby pies z kulawą nogą nie przychodził...

    Które centrum miałoby sobie robić antyreklamę? Wszyscy mówią - u nas tłumy co ma sugerować że ich centrum jest najlepsze. Nikt nie powie że u niego flauta. Zwłaszcza że operatorzy centrów handlowych urządzają różne triki żeby zwiększyć ilość osób wchodzących do centrum co ułatwia mydlenie oczu wynajmującym.
    Znam CH gdzie blisko 1/3 lokali od dwóch lat stoi niewynajęta, mało kto tam chodzi a oni twardo zapewniają że "prawie wszystko jest wynajęte" i "obiekt jest b.popularny"

    • 10 3

  • spoko spoko jeszcze trochę i się wszystko uspokoi

    nasyci się rynek to będzie odpływ klientów - takie są prawa rynku i cyklu życia obiektów

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane