- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (85 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Długie Ogrody wstydu na przedłużeniu Drogi Królewskiej. Wciąż bez szans na zmiany
Ulica Długie Ogrody to miejsce, które z pewnością nie przynosi chluby miastu, choć znajduje się na przedłużeniu Długiej - Długiego Targu i Stągiewnej. Remont drogi nie znajduje się w żadnych planach miasta, a działania inwestycyjne urzędników skupiają się obecnie na przygotowaniach do remontu estakady, przesłaniającej Bramę Żuławską oraz dalszego utrzymania przejścia podziemnego, choć będzie wyznaczony naziemny odpowiednik.
Wbrew nazwie zieleń występuje tutaj w szczątkowej formie kilku zgrupowań. Ponadto pod koniec 2022 r. wycięto kolejne 22 drzewa ze względu na zły stan i zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu.
Miała być aleja drzew i deptak, nie ma żadnych działań
Wprawdzie już ponad pięć lat temu przedstawiono koncepcję zmian (kwalifikując teren jako tzw. obszar zdegradowany), w tym stopniowe przekształcenie ulicy w deptak otoczonymi szpalerami drzew, to do dzisiaj nie poczyniono w tym kierunku żadnych kroków inwestycyjnych poza ustawieniem kilku donic z rachitycznymi drzewkami.
- Obecnie w ramach budowy i przebudowy dróg lokalnych miasto nie ma w planach inwestycyjnych przebudowy ul. Długie Ogrody - rozwiewa wszelkie nadzieje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Parkingi kubaturowe w centrum Gdańska nie powstaną
Mieszkańcy biorą sprawy we własne ręce
Większym zaangażowaniem w ostatnich latach wykazywali się mieszkańcy. Do Budżetu Obywatelskiego w 2021 i 2022 r. zgłaszano projekt "Rajskie Ogrody na Długich Ogrodach". Nie uzyskał on jednak wymaganej liczby głosów, choć w ubiegłorocznym głosowaniu do zwycięstwa zabrakło mniej niż 1 tys. głosów (zajął drugie miejsce pod "kreską").
Rura z kanalizacją determinuje kształt nowej zabudowy
Szansą na przynajmniej częściową poprawę wizerunku ulicy była inwestycja deweloperska pomiędzy ul. Łąkową a Reduta Żbik. W parterze nowego bloku mieszkalnego pojawiły się lokale handlowe, stanowiące przedłużenie pierzei usługowej. Zamiast wrysowanych w koncepcji urzędników stolików gastronomicznych przed nową zabudową pojawił się jednak kolejny parking naziemny.
Taka forma zabudowy wynikała z wyjątkowo liberalnego planu zagospodarowania z 2011 r., dopuszczającego odsunięcie budynku od pierzei ze względu na... rurę kanalizacji sanitarnej.
Nietypowy chodnik dla aut na Długich Ogrodach. Rura zdecydowała o zabudowie
Działacze społeczni próbowali zablokować niekorzystny plan
Za odrzuceniem planu w takiej formie opowiedziało się wówczas stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, jednak władze miasta i radni pozostali nieugięci, dając zielone światło deweloperowi i powiększeniu przestrzeni przeznaczonej pod auta na ul. Długie Ogrody.
- Dzisiaj doskonale widzimy, czym kończy krótkowzroczność włodarzy i radnych miasta. Choć znaczna ich część nie piastuje już swoich funkcji, to z ich nieprzemyślanymi decyzjami sprzed ponad 10 lat będziemy musieli się zmagać przez kolejne pokolenia. Co gorsza, ich "myśl urbanistyczna" wciąż jest kontynuowana - ocenia Karol Spieglanin, prezes FRAG.
Remont estakady, która przesłania historyczną bramę
Urzędnicy i włodarze obecnie skupiają swoje działania na przebudowie węzła drogowego na skrzyżowaniu Elbląska - Podwale Przedmiejskie - Długie Ogrody - Siennicka. Najważniejszym elementem jest remont estakady, która od samego początku istnienia jest krytykowana za całkowite przesłonięcie zabytkowej Bramy Żuławskiej.
- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się obecnie do ogłoszenia przetargu na remont estakady. Oprócz wymiany nawierzchni i barierek w zakresie zadania znalazły się roboty związane z wykonaniem warstw antykorozyjnych i remontem dylatacji. Wstępne ogłoszenie przetargu planowane jest na przełomie I i II kwartału br. - informuje Bieganowska.
Brama Żuławska: zabytek piękny, ale niedostępny
Nowe przejście naziemne, ale podziemne bez likwidacji
W obrębie tego samego skrzyżowania planowane jest także wyznaczenie przejść naziemnych. Nadal jednak równolegle będzie funkcjonować podziemny odpowiednik, który wymaga stałych nakładów finansowych na utrzymanie i remonty - jak stało się to na wysokości ul. Łąkowej.
- Realizacja przejścia naziemnego w tym rejonie planowana jest w ramach środków unijnych z perspektywy finansowej na lata 2021-2027, bez likwidacji przejścia podziemnego - zapowiada przedstawicielka miasta.
Takie zapowiedzi urzędników niepokoją członków stowarzyszenia FRAG.
- Wydawać by się mogło, że włodarze wyciągną wnioski z własnych błędów. Tu mamy natomiast kumulację błędów z Podwala Przedmiejskiego na wysokości ul. Łąkowej oraz rozwiązań drogowych w rejonie Urzędu Wojewódzkiego i Forum Gdańsk. Ile jeszcze milionów złotych musimy zmarnować, aby zrozumieć, że atrakcyjnej przestrzeni nie wykreujemy rozwiązaniami rodem z autostrad? Ta estakada powinna zniknąć wraz z przejściem podziemnym, a uzyskany teren zostać przeznaczony na inny cel - komentuje Spieglanin.
Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Zaniedbany odcinek Łąkowej wciąż bez konkretów
Pozostając w temacie ul. Łąkowej zapytaliśmy urzędników również o remont jej północnego, zdegradowanego fragmentu, tj. między Podwalem Przedmiejskim a ul. Długie Ogrody.
Jeszcze niedawno włodarze skarżyli się na brak przyznanych środków z Polskiego Ładu na jej przebudowę. Okazuje się, że problem jest jednak bardziej złożony.
- Dążymy do tego, aby jak najszybciej przystąpić do przebudowy tego odcinka ul. Łąkowej. Zanim to jednak nastąpi, konieczne jest zaktualizowanie dokumentacji projektowej, dostosowanie jej do nowych przepisów prawa budowlanego i pozyskanie niezbędnych uzgodnień, w tym Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - wyjaśnia Bieganowska.
Inwestycja będzie realizowana we współpracy z deweloperem pobliskich budynków w oparciu o tzw. umowę szesnastkową, obligującą do partycypacji w kosztach modernizacji układu drogowego.
Artykuł z 2019 r.: Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej
Pozostałe ulice bez żadnych szans na remont
Bez szans na zmiany pozostają natomiast zdegradowane ulice położone na północ od ul. Długie Ogrody: Seredyńskiego oraz Angielska Grobla.
Tu urzędnicy mówią wprost: nie planujemy przebudowy tych dróg w najbliższym czasie.
Plan zagospodarowania dla dawnych zakładów mięsnych
Długie Ogrody. Dzielnica z bogatą historią
Historia kościoła Św. Barbary na Długich Ogrodach
Poznaj historię kościoła na Długich Ogrodach
Miejsca
Opinie (340) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-11 19:54
Niema szans bo urzędnicy nie oszczędzaj sobie 8 mln przyznali nagrody z kasy mieszkańców (1)
za małe łapówki dostają to nie co Radek 800tys euro z Kremla dostaje wiec muszą sobie z kasy mieszkańców wypłacać.
A pieniędzy jak zawsze niema i nie będzie!!- 13 23
-
2023-02-13 10:20
trollisz chyba wprost z TVPiSlam Korea Płn.
Złodzieje z PIlSamskiej partii kremlowskiej ukradli naszą kasę, wypłacili Obaj tkom, szydłom, pedofilom w sutannach, swoim klakierom, no to i inflacja podskoczyła, skarbiec pusty, brak inwestycji. Opodatkować kierowczyków, od razu będzie kasa.
- 5 0
-
2023-02-11 20:16
za chwilę żadnych drzew nie będzie. Wielka Aleja, juz nie jest wielka (1)
Ekipa Dulkiewicz zdewastowała Gdańsk ekspresowo. Nie mam słów żeby ocenić ich szkodliwość, bo niekompetencja, arogancja, rozrzutność i partyjniactwo nie oddają beznadziei tej ekipy.
Nie jestem z PIS.- 27 6
-
2023-02-12 11:54
a jednak!,same negatywy,nawet jak by bylo najlepiej to ty widzisz zle,be tak ma pewna ,,partyja".
- 2 2
-
2023-02-11 20:17
Czy ul. Długie Ogrody powinna być przebudowana? głosuj. Czy Ziemia powinna być okrągła? głosuj .
- 9 0
-
2023-02-11 20:19
Gdańsk sk stał się baza noclegowa może porą żeby turyści więcej dorzucali do kasy
- 6 1
-
2023-02-11 20:28
Morze asfaltu? (1)
Może ocean? W końcu to miasto, więc jest asfalt (ulice) i beton (chodniki). Nie podoba się głównie tym, co nigdy nie doświadczyli zapylania w gumiakach po błocie po kolana.
Długe Ogrody dla pieszych, odtworzenie historycznej alei dla ruchu pieszego - może przesiądźmy się na bryczki i riksze, a co. Proponuję jeszcze siłą rozpędu tramwaj konny do Oliwy odtworzyć i niektórzy będą wniebowzięci. Żenada.- 14 6
-
2023-02-11 20:31
Jest tak pięknie, że będziemy wpisywać Długie Ogrody na listę Unesco. Francuzów nauczyliśmy już jeść widelcem, a teraz pokażemy im jak powinny wyglądać ogrody Wersalu na wzór naszych Długich Ogrodów.
- 6 0
-
2023-02-11 20:31
syf, brud i bylejakość
to prawdziwy obraz miasta Festyniary
- 22 31
-
2023-02-11 20:33
ale kto ma się wstydzić?
Be serdeczna jest częściej w Brukseli niż na Długiej, a na Długich Ogrodach nie była nigdy. Ona jest politykiem, a ci wstydu nie mają. Gdańsk gospodarza nie ma, co widać i czuć.
- 26 29
-
2023-02-11 20:35
Tristar, Mevo, Fala, Długie Ogrody
Dajcie wy sobie kurde lepiej spokoj bo mamy dosc tych ciaglych zmian.
- 22 23
-
2023-02-11 20:36
Dojazd to
- 1 2
-
2023-02-11 20:41
(5)
"Przesłonięcie Bramy Żuławskiej" brak dostępu do Bramy Żuławskiej - przepraszam a po co komu dostęp do tej bramy? czy mamy przez nią przechodzić? a może po to by móc sprayem po niej malować czy rzeźbić jakieś napisy? odnoszę wrażenie że to ugrupowanie FRAG to jakaś zgraja przybyszów z war-mazurskiego którzy chcą na siłę wprowadzić nam swoje wiejskie porządki. Ciekawe jak będziemy jeździć do i z pracy jak wyburzą opisywaną estakadę? już wiem środkiem Długich Ogrodów - by mieszkańcom żyło się lepiej. Najlepiej od razu wyburzyć estakadę przy KW Policji następnie zlikwidować 3 pasy i zrobić po jednym w każdym kierunku, zlikwidować linie tramwajową i uruchomić komunikację konną jak za dawnych lat. Żenada i kompromitacja.
- 49 13
-
2023-02-11 21:15
Racja (3)
przyznaję rację, chcą z Gdańska stworzyć wiochę a swoją drogą zawsze musimy wzorować się na kimś - tym razem na Europie zachodniej, a może lepiej wzorować się na USA tam nie likwidują estakad
- 8 5
-
2023-02-11 21:47
tutaj amerykański. Wiemy, że ten obszar wygląda jak komunistyczny bałagan uzależniony od samochodów. Polacy nie są dobrzy w budowaniu miast dla ludzi. Odwiedzamy Niemcy dla pięknych miast. My, Amerykanie, wstydzilibyśmy się mieć taki bałagan i pozbywamy się ich. Preferujesz raczej niewykształconych komunistycznych Polaków. Cieszę się, że Zi mógł ci to wyjaśnić.
- 2 7
-
2023-02-12 15:57
W USA estakadę w San Francisco zlikwidowało trzęsienie ziemi
miasto jej nie odtworzyło, ponieważ jej zniknięcie otworzyło znakomitą panoramę widoku na port. W Nowym Jorku estakady wokół Manhattanu zostały zlikwidowane na podstawie dobrej refleksji strategicznej - uznania, ze trzeba tworzyć miasto dla ludzi, a nie głównie dla samochodów.
- 2 7
-
2023-02-13 07:42
w USA właśnie na potege likwiduja autostrady w centrum. Zobacz jak sie zmienił np Boston
bylo marzeniem wielu chlopków roztropkow. Do centrum wjezdzales wielopasmowa autostradą, wygodne estakady itepe. Tylko jakoś strasznie nikt nie chcial mieszkac tam
- 0 2
-
2023-02-13 07:40
odnoszę wrażenie, że dla wielu postęp to jakieś lata 50-60
gdzie oznaczało lanie betonu i wybudowanie autostrady w centrum miasta
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.