- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (42 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (255 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (124 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (80 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (331 opinii)
Dłuższe przystanki będą, ale później. Szybsze tramwaje na Przymorzu
Korekta ustawień sygnalizacji świetlnej i wydłużenie przystanków tramwajowych były głównymi pomysłami na przyspieszenie tramwajów w Gdańsku. I o ile zmiany na poszczególnych odcinkach czy skrzyżowaniach regularnie postępują, to na wydłużenie przystanków trzeba będzie jeszcze poczekać. Powodem jest brak środków finansowych. - Nie oznacza to rezygnacji z realizacji tego zadania w przyszłości - zastrzega magistrat.
ZTM zwrócił się wówczas do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, by ten przeanalizował wydłużenie 30 przystanków tak, by mogły na nich w tym samym czasie zatrzymywać się po dwa tramwaje, co znacznie usprawniłoby i przyspieszyło komunikację miejską.
W pierwszej kolejności wskazano przystanki na głównym ciągu komunikacyjnym przez al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką, a także perony zlokalizowane na Chełmie, w Oliwie, Jelitkowie i Podwalu Przedmiejskim.
Tramwaj przytrzasnął i przez ok. 10 m przeciągnął pasażera
- Przystanki podwójne umożliwiają zwiększenie prędkości komunikacyjnej, ponieważ dwa tramwaje jednocześnie obsługują przystanek i niemal jednocześnie odjeżdżają w tym samym cyklu sygnalizacji świetlnej. Opiniując wszelkie projekty dotyczące trakcji tramwajowej, każdorazowo rekomendujemy rozwiązania minimalizujące czas przejazdu tramwajów. Najczęściej sugerujemy ograniczenie liczby sygnalizacji świetlnych oraz uwzględnienie możliwości wprowadzenia priorytetów, m.in. poprzez montaż odpowiednich detektorów wykrywających tramwaj na tyle wcześnie, by umożliwić płynny przejazd przez skrzyżowanie - tłumaczyli wówczas przedstawiciele ZTM.
Na przeszkodzie brak środków
Postanowiliśmy wrócić do tematu i po prawie dwóch latach zapytaliśmy magistrat na jakim etapie są prace nad wydłużeniem przystanków.
I niestety nie ma dobrych wieści.
Jak mówią urzędnicy, na przeszkodzie stanął brak środków finansowych na zrealizowanie inwestycji. Z ambitnych planów od tamtej pory udało się zrealizować - i to przy użyciu środków zewnętrznych - zaledwie... jeden przystanek.
- W związku z trudną sytuacją finansową miasta nie rozpoczęła się realizacja zadania polegającego na wydłużeniu przystanków tramwajowych. Nie oznacza to rezygnacji z realizacji tego zadania w przyszłości. W 2022 r., w ramach GPKM IV A, został rozbudowany i przebudowany przystanek "Przemyska". Realizacja ta została dofinansowana ze źródeł zewnętrznych - tłumaczy Joanna Bieganowska z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Priorytetem przystanki na linii GPW
Jednocześnie urzędnicy wskazują, że wydłużenia przystanków w pierwszej kolejności można spodziewać się przy realizacji nowych inwestycji m.in. w ramach planowanej budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- W pierwszej kolejności planujemy przystąpić do realizacji wydłużenia przystanków tramwajowych, które wpłyną na zwiększenie przepustowości linii tramwajowej w związku z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Realizacja tego zadania będzie uzależniona od pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania - zastrzega Joanna Bieganowska.
Szybsze tramwaje na Przymorzu i w centrum
Tak jak melodią przyszłości na razie pozostaje przebudowa przystanków, by mogły się na nich zatrzymywać po dwa tramwaje równocześnie, tak obecnie toczą się prace nad koordynacją świateł na poszczególnych skrzyżowaniach.
W ten sposób udało się już wcześniej przyspieszyć tramwaje na Morenie i alei Adamowicza, a także na Marynarki Polskiej, gdzie składy kursują z maksymalną prędkością 70 km/h.
W grudniu szybciej niż zwykle pojadą tramwaje na Przymorzu. Dzięki zmianom wprowadzonym przez ZTM o dwie minuty uda się przyspieszyć ruch tramwajów między Kołobrzeską a Piastowską.
Po nowym roku rozpoczną się z kolei prace nad upłynnieniem ruchu tramwajowego w centrum: na Hucisku, przy nowym przejściu dla pieszych przy Bramie Wyżynnej i na węźle Unii Europejskiej.
Miejsca
Opinie (132) 8 zablokowanych
-
2022-11-30 07:32
Jak będą jeżdzić szybciej to się rozsypią.
Gwałtowny start i kilkukrotne gwałtowne hamowanie staje się standardem.
- 14 4
-
2022-11-30 07:30
Czekamy na taki co będzie miał start w zajezdni i pierwszy przystanek w kolejnej zajezdni:)
- 12 2
-
2022-11-30 07:26
jak się nie uda to wiadomo czyja wina
- 14 1
-
2022-11-30 07:25
Cała wierchuszka w magistracie wozi się samochodami
Tramwaj to oni widzą jak trzeba się podpromować w mediach. Lepiej nie będzie
- 75 4
-
2022-11-30 07:09
Tramwaje to były słuszne ze 120 lat temu,,, teraz to metro zaczyna być przeżytkiem
- 8 43
-
2022-11-30 07:08
Jest
Wystarczająca tramwaj to tramwaj!!
- 7 12
-
2022-11-30 07:01
Ha ha.Szypsze jak będą naprawiać po łebkach.
- 9 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.