- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (428 opinii)
- 2 15-latek autem na minuty uciekał policji (54 opinie)
- 3 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (126 opinii)
- 4 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (52 opinie)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (176 opinii)
- 6 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (253 opinie)
Dodatkowy remont zwiększy w wakacje korki na Trasie Kwiatkowskiego
Dodatkowa naprawa Trasy Kwiatkowskiego po tym, jak awarii uległa dylatacja na leśnym odcinku drogi, potrwa trzy miesiące i pochłonie 500 tys. zł. Ruch w lipcu i sierpniu będzie odbywał się na leśnym odcinku po jednej stronie w dwóch kierunkach, co oznacza potężne korki.
Niespodziewana awaria
Powodem okazała się być awaria dylatacji, czyli szczeliny w konstrukcji drogi, zapobiegającej jej uszkodzeniom spowodowanym odkształceniami i przeciążeniami. Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapewniali, że naprawa konstrukcji to kwestia kilku tygodni.
Po ekspertyzach przeprowadzonych przez ekspertów z Politechniki Gdańskiej okazało się jednak, że awaria jest na tyle poważna, że konieczna będzie wymiana szczeliny dwa lata po wygaśnięciu pięcioletniej gwarancji. To z kolei oznaczało, że wzrosną koszty, a kierowcy będą musieli uważać w tym miejscu dłużej, niż zapowiadano na początku. Do tego muszą przygotować się na potężne korki.
W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na prace budowlane. Wygrała firma MTM, składając najkorzystniejszą ofertę z trójki chętnych. Zainkasuje od miasta blisko 450 tys. zł. Remont ma potrwać 3 miesiące.
- W pierwszym etapie, który potrwa do końca czerwca, wykonywane będą prace przygotowawcze do przeprowadzenia remontu dylatacji na Trasie Kwiatkowskiego. Drugi etap, obejmujący prace zasadnicze i związane z nimi całkowite zamknięcie obiektu w kierunku do ul. Morskiej, rozpocznie się w lipcu i potrwa do pierwszych dni września. W okresie tym ruch będzie odbywał się drugą jezdnią w obu kierunkach z wykorzystaniem wcześniej wykonanych przelotek pomiędzy jezdniami - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Dwa remonty w tym samym czasie
Dodatkowe nerwy kierowców są więc gwarantowane, zwłaszcza że w najbliższych tygodniach w decydującą fazę wejdzie kosztujący 1,7 mln zł remont Estakady Kwiatkowskiego, prowadzony również przez firmę MTM. Jest konieczny, bo - jak pokazują badania - konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji i trzeba ją wzmacniać.
Harmonogram zakłada rozpoczęcie zasadniczej części prac 9 lipca - po festiwalu Open'er. W ich trakcie część ruchu ma zostać przeniesiona na ul. Janka Wiśniewskiego. Prace w dwóch etapach, w trakcie których będą zamknięte fragmenty estakady w kierunku Obłuża i z powrotem, zaplanowano do 17 listopada.
Taka wizja przeraża mieszkańców i zdumiewa opozycyjnych radnych, dopytujących o możliwość zmiany harmonogramu lub działań urzędników, dających szansę ulżyć zmotoryzowanym w nieuniknionej drogowej gehennie. Teraz w tym samym czasie konieczna będzie naprawa dylatacji, więc korki uderzą ze zdwojoną siłą.
Miasto: Trwają ustalenia z wykonawcą
- Zdajemy sobie sprawę, że prace częściowo pokryją się z lipcowym etapem remontu łącznicy na Estakadzie Kwiatkowskiego, jednak awaria dylatacji - już z definicji rzecz nagła i niespodziewana - wymaga bezzwłocznej naprawy. Konieczny był przetarg, w którym wyłoniony został wykonawca. Dodatkowym, niekorzystnym czasowo czynnikiem, jest konieczność zamówienia samej dylatacji. Jest to element wykonywany zawsze pod indywidualne zamówienie, nie można kupić jej jak części zamiennej do samochodu w sklepie - opowiada Sebastian Drausal.
Miasto tłumaczy, że rozmowy na temat usprawnień ruchu i zastosowania innej technologii prac są cały czas prowadzone, ale konkrety mają być znane za kilka dni.
- Trwają ustalenia pomiędzy wykonawcą remontu łącznic a projektantem, aby prace, które rozpoczną się po przerwie spowodowanej festiwalem Open'er, czyli od 9 lipca, zostały wykonane w innej technologi, która nie będzie wymuszała zwężenia jezdni do jednego pasa. Szczegóły nowej organizacji i nowego harmonogramu znane będą w połowie czerwca - kończy Drausal.
Miejsca
Opinie (152) 2 zablokowane
-
2016-06-03 08:05
Znów MTM (2)
Wszystkie remonty dróg i wiaduktów wygrywa MTM. Czy naprawdę nikt nie widzi tego, że coś jest tu nie tak?
- 28 0
-
2016-06-03 08:09
Z czym masz problem? (1)
Za drogo robia, zle robia, nie daja gwarancji, czy piszesz, zeby sie wyzalic?
- 0 7
-
2016-06-03 16:05
wszystkie trzy wymieniłeś. Po gwarancji wszystko się sypie.
Zatem co się czepiasz? Nie zrozumiałeś nic, bo nie znasz procedur przy przetargach. Skończ szkołę to pogadamy obrońco gryzonia...
- 2 0
-
2016-06-03 15:23
Było, jest i będzie jak zawsze!
Władze m. Gdyni dostały receptę na powyższe problemy w postaci koncepcji ochrony infrastruktury m. Gdyni. Od 3 m-cy brak odpowiedzi. Dlatego będzie jak zawsze, czyli remonty , korki, wydane publiczne pieniądze, a problem można rozwiązać i sposób istotny ograniczyć ruch przeciążonych pojazdów z korzyścią dla m. Gdyni.
- 1 0
-
2016-06-03 07:31
(11)
Estakada to codzienny murowany korek. We wrzesniu, gdy ruch sie wzmozy bedzie tam paraliz drogowy.
Gdańsk zrobił tunel pod martwa Wisla, moze pora na cos podobnego w Gdyni? :)- 55 3
-
2016-06-03 12:17
Gryzoń też by zrobił taki tunel (1)
Gryzoń też by zrobił tunel ale w Gdyni nie ma Wisły :-)
- 3 1
-
2016-06-03 14:26
Jest Chylonka, hello!!! Więc nie musi być taki, jak pod Wisłą.
- 1 0
-
2016-06-03 07:44
Najbardziej przydałby się tunel na Oksywie przy kapitanacie. (6)
Odciążyłby estakade o kilkadziesiąt procent, cały ruch z Oksywia i wiekszości Obłuża szedłby tunelem.
- 15 0
-
2016-06-03 08:05
Geniusz budownictwa. Pod portem chce tunel budować. Tak to jest, jak się ma pomysł, ale nie ma wiedzy technicznej i (2)
ekonomicznej.
- 5 7
-
2016-06-03 08:57
ile tuneli zbudowałeś ekspercie z TVNu? (1)
- 14 1
-
2016-06-03 12:20
Plusowanie swojej opinii nie zrobi z ciebie eksperta od budownictwa i tuneli.
W necie jesteś pomysłowy z tym tunelem, w realu już nie za bardzo. Podaj konkrety swojego tunelu, czyli projekt, studium wykonalności, wyliczenia i wtedy pytaj, czy ktoś budował tunel czy nie.
- 0 5
-
2016-06-03 08:23
w projekcie portu z lat 20 (1)
na wysokości kapitanatu był przewidziany most zwodzony
- 9 0
-
2016-06-03 08:48
No właśnie, z lat 20. XX w., a jesteśmy w wieku XXI i tereny dookoła się trochę pozmieniały.
Taki drobny szczegół.
- 1 3
-
2016-06-03 08:04
Suchy Dwor, Kosakowo i okolice nie pojedzie,wiec dalej beda korki..
- 1 4
-
2016-06-03 10:51
No jo ale w Gdyni nie mamy przecież "martwej Wisly".
- 3 1
-
2016-06-03 07:52
Gdynia to władza i wyborcy o mentalności z lat 90 XX wieku. Więc nie licz na takie rzeczy.
- 7 3
-
2016-06-03 14:04
Widać kumulację zaniedbań i coraz więcej efektów słabego zarządzania Gdynią
Mam wrażenie, że z roku na rok Szczurek coraz słabiej sobie radzi
- 11 0
-
2016-06-03 13:57
Ta zwężka jest tam chyba już od początku roku. Muszą czekać do wakacji, żeby się zabrać porządnie za robotę? Ekrany na obwodnicy, dylatacja na leśnym odcinku estakady i jeszcze przegub na głównej jezdni estakady?
Coś jeszcze???- 4 0
-
2016-06-03 13:20
szczurek moze byc zalamany
biedni turysci beda stali w korkach do saint tropez :).a tak naprawde to zrobcie cos z ta chylonska i szlabanami bo pol Gdyni przez to lezy
- 9 0
-
2016-06-03 07:05
MTM zawsze wygrywa robi najtaniej i byle jak. (4)
bt
- 69 2
-
2016-06-03 10:16
(1)
KOLEGA WOJCIECHA SZ.
- 9 0
-
2016-06-03 13:09
MTM
to nie kolega a prawdopodobnie szwagier czy kuzyn
- 6 0
-
2016-06-03 13:08
MTM
MTM - mam trzy maszyny
- 4 1
-
2016-06-03 07:50
A wystarczy zatrudnić jednego kompetentnego inspektora nadzoru, który będzie sprawdzał budowę a nie papiery powykonawczo - każde odstępstwo od projektu, specyfikacji czy normy skutkuje wstrzymaniem robót, "rozbetonowaniem" i ponownym wykonaniem... Prawda że proste? (ale nie dla urzędników).
- 16 0
-
2016-06-03 12:39
Estakada i .........
A co z ul.Kwiatkowskiego, przedluzeniem estakady? Krawezniki powygryzane, trzeba jezdzic miedzy studzienkami i ta tarka na asfalcie. Jak mowia sami pracownicy Urzedu Miejskiego Szczurek stara sie dbac tylko o centrum i swoja dzielnice. Ja, moja rodzina i wielu sasiadow stwierdzilismy ze w nastepnych wyborach nie bedziemy glosowac na niego.Po prostu mamy dosyc partackiej roboty Szczurka.
- 10 0
-
2016-06-03 06:16
Szcześliwie (3)
Nie muszę korzystać z tego odcinka drogi i nie mieszkam w dalszych dzielnicach :) Reszcie życzę duuużej cierpliwości!
- 35 7
-
2016-06-03 09:36
Tak jakby na Witomino nie było korków :-) (1)
Tak jakby na Witomino nie było korków :-)
- 13 1
-
2016-06-03 12:35
o tak, są!
I skutecznie utrudniają życie, codziennie tracę w nich minimum 10 minut.
Ale dla mieszkańców Witomina są one krótsze, pozostałych czeka jeszcze droga przez Witomino i dalej. A dla mieszkańców Obłuża, Oksywia, Kosakowa i dalszych na pewno znacznie dłuższe niż dla mnie i o tym pisałem.- 6 0
-
2016-06-03 10:18
małokacka i kielecka
od godziny 1430 pozdrawiają :)
- 7 0
-
2016-06-03 09:57
3 miesiące na naprawę dylatacji! (2)
dlaczego nie 3 tygodnie?
- 12 0
-
2016-06-03 10:58
Przeczytaj ze zrozumieniem arytkul to sie dowiesz... (1)
- 0 5
-
2016-06-03 12:17
oczywiście Ty przeczytałeś (łaś)
i ze zrozumieniem pokiwałeś głową - tak, tak to MUSI tyle potrwać
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.