• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy remont zwiększy w wakacje korki na Trasie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
3 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zwężenie już dziś powoduje problemy na drodze. Po zamknięciu drogi w lipcu i sierpniu korki będą potężne. Zwężenie już dziś powoduje problemy na drodze. Po zamknięciu drogi w lipcu i sierpniu korki będą potężne.

Dodatkowa naprawa Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni po tym, jak awarii uległa dylatacja na leśnym odcinku drogi, potrwa trzy miesiące i pochłonie 500 tys. zł. Ruch w lipcu i sierpniu będzie odbywał się na leśnym odcinku zobacz na mapie Gdyni po jednej stronie w dwóch kierunkach, co oznacza potężne korki.



Czy masz plan na ominięcie w wakacje korków na estakadzie?

Organizacja ruchu na fragmencie leśnego odcinka Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni została zmieniona 1 marca. Kierowcy jadący w stronę Gdyni muszą uważać, bowiem jezdnia na dystansie kilkuset metrów została zwężona do jednego pasa. W tym miejscu zaczynają tworzyć się zatory, a konieczność zwalniania powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze.

Niespodziewana awaria

Powodem okazała się być awaria dylatacji, czyli szczeliny w konstrukcji drogi, zapobiegającej jej uszkodzeniom spowodowanym odkształceniami i przeciążeniami. Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapewniali, że naprawa konstrukcji to kwestia kilku tygodni.

Po ekspertyzach przeprowadzonych przez ekspertów z Politechniki Gdańskiej okazało się jednak, że awaria jest na tyle poważna, że konieczna będzie wymiana szczeliny dwa lata po wygaśnięciu pięcioletniej gwarancji. To z kolei oznaczało, że wzrosną koszty, a kierowcy będą musieli uważać w tym miejscu dłużej, niż zapowiadano na początku. Do tego muszą przygotować się na potężne korki.

W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na prace budowlane. Wygrała firma MTM, składając najkorzystniejszą ofertę z trójki chętnych. Zainkasuje od miasta blisko 450 tys. zł. Remont ma potrwać 3 miesiące.

- W pierwszym etapie, który potrwa do końca czerwca, wykonywane będą prace przygotowawcze do przeprowadzenia remontu dylatacji na Trasie Kwiatkowskiego. Drugi etap, obejmujący prace zasadnicze i związane z nimi całkowite zamknięcie obiektu w kierunku do ul. Morskiej, rozpocznie się w lipcu i potrwa do pierwszych dni września. W okresie tym ruch będzie odbywał się drugą jezdnią w obu kierunkach z wykorzystaniem wcześniej wykonanych przelotek pomiędzy jezdniami - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Dwa remonty w tym samym czasie

Dodatkowe nerwy kierowców są więc gwarantowane, zwłaszcza że w najbliższych tygodniach w decydującą fazę wejdzie kosztujący 1,7 mln zł remont Estakady Kwiatkowskiego, prowadzony również przez firmę MTM. Jest konieczny, bo - jak pokazują badania - konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji i trzeba ją wzmacniać.

Harmonogram zakłada rozpoczęcie zasadniczej części prac 9 lipca - po festiwalu Open'er. W ich trakcie część ruchu ma zostać przeniesiona na ul. Janka Wiśniewskiego. Prace w dwóch etapach, w trakcie których będą zamknięte fragmenty estakady w kierunku Obłuża i z powrotem, zaplanowano do 17 listopada.

Taka wizja przeraża mieszkańców i zdumiewa opozycyjnych radnych, dopytujących o możliwość zmiany harmonogramu lub działań urzędników, dających szansę ulżyć zmotoryzowanym w nieuniknionej drogowej gehennie. Teraz w tym samym czasie konieczna będzie naprawa dylatacji, więc korki uderzą ze zdwojoną siłą.

Miasto: Trwają ustalenia z wykonawcą

- Zdajemy sobie sprawę, że prace częściowo pokryją się z lipcowym etapem remontu łącznicy na Estakadzie Kwiatkowskiego, jednak awaria dylatacji - już z definicji rzecz nagła i niespodziewana - wymaga bezzwłocznej naprawy. Konieczny był przetarg, w którym wyłoniony został wykonawca. Dodatkowym, niekorzystnym czasowo czynnikiem, jest konieczność zamówienia samej dylatacji. Jest to element wykonywany zawsze pod indywidualne zamówienie, nie można kupić jej jak części zamiennej do samochodu w sklepie - opowiada Sebastian Drausal.
Miasto tłumaczy, że rozmowy na temat usprawnień ruchu i zastosowania innej technologii prac są cały czas prowadzone, ale konkrety mają być znane za kilka dni.

- Trwają ustalenia pomiędzy wykonawcą remontu łącznic a projektantem, aby prace, które rozpoczną się po przerwie spowodowanej festiwalem Open'er, czyli od 9 lipca, zostały wykonane w innej technologi, która nie będzie wymuszała zwężenia jezdni do jednego pasa. Szczegóły nowej organizacji i nowego harmonogramu znane będą w połowie czerwca - kończy Drausal.

Miejsca

Opinie (152) 2 zablokowane

  • Znów MTM (2)

    Wszystkie remonty dróg i wiaduktów wygrywa MTM. Czy naprawdę nikt nie widzi tego, że coś jest tu nie tak?

    • 28 0

    • Z czym masz problem? (1)

      Za drogo robia, zle robia, nie daja gwarancji, czy piszesz, zeby sie wyzalic?

      • 0 7

      • wszystkie trzy wymieniłeś. Po gwarancji wszystko się sypie.

        Zatem co się czepiasz? Nie zrozumiałeś nic, bo nie znasz procedur przy przetargach. Skończ szkołę to pogadamy obrońco gryzonia...

        • 2 0

  • Było, jest i będzie jak zawsze!

    Władze m. Gdyni dostały receptę na powyższe problemy w postaci koncepcji ochrony infrastruktury m. Gdyni. Od 3 m-cy brak odpowiedzi. Dlatego będzie jak zawsze, czyli remonty , korki, wydane publiczne pieniądze, a problem można rozwiązać i sposób istotny ograniczyć ruch przeciążonych pojazdów z korzyścią dla m. Gdyni.

    • 1 0

  • (11)

    Estakada to codzienny murowany korek. We wrzesniu, gdy ruch sie wzmozy bedzie tam paraliz drogowy.
    Gdańsk zrobił tunel pod martwa Wisla, moze pora na cos podobnego w Gdyni? :)

    • 55 3

    • Gryzoń też by zrobił taki tunel (1)

      Gryzoń też by zrobił tunel ale w Gdyni nie ma Wisły :-)

      • 3 1

      • Jest Chylonka, hello!!! Więc nie musi być taki, jak pod Wisłą.

        • 1 0

    • Najbardziej przydałby się tunel na Oksywie przy kapitanacie. (6)

      Odciążyłby estakade o kilkadziesiąt procent, cały ruch z Oksywia i wiekszości Obłuża szedłby tunelem.

      • 15 0

      • Geniusz budownictwa. Pod portem chce tunel budować. Tak to jest, jak się ma pomysł, ale nie ma wiedzy technicznej i (2)

        ekonomicznej.

        • 5 7

        • ile tuneli zbudowałeś ekspercie z TVNu? (1)

          • 14 1

          • Plusowanie swojej opinii nie zrobi z ciebie eksperta od budownictwa i tuneli.

            W necie jesteś pomysłowy z tym tunelem, w realu już nie za bardzo. Podaj konkrety swojego tunelu, czyli projekt, studium wykonalności, wyliczenia i wtedy pytaj, czy ktoś budował tunel czy nie.

            • 0 5

      • w projekcie portu z lat 20 (1)

        na wysokości kapitanatu był przewidziany most zwodzony

        • 9 0

        • No właśnie, z lat 20. XX w., a jesteśmy w wieku XXI i tereny dookoła się trochę pozmieniały.

          Taki drobny szczegół.

          • 1 3

      • Suchy Dwor, Kosakowo i okolice nie pojedzie,wiec dalej beda korki..

        • 1 4

    • No jo ale w Gdyni nie mamy przecież "martwej Wisly".

      • 3 1

    • Gdynia to władza i wyborcy o mentalności z lat 90 XX wieku. Więc nie licz na takie rzeczy.

      • 7 3

  • Widać kumulację zaniedbań i coraz więcej efektów słabego zarządzania Gdynią

    Mam wrażenie, że z roku na rok Szczurek coraz słabiej sobie radzi

    • 11 0

  • Ta zwężka jest tam chyba już od początku roku. Muszą czekać do wakacji, żeby się zabrać porządnie za robotę? Ekrany na obwodnicy, dylatacja na leśnym odcinku estakady i jeszcze przegub na głównej jezdni estakady?
    Coś jeszcze???

    • 4 0

  • szczurek moze byc zalamany

    biedni turysci beda stali w korkach do saint tropez :).a tak naprawde to zrobcie cos z ta chylonska i szlabanami bo pol Gdyni przez to lezy

    • 9 0

  • MTM zawsze wygrywa robi najtaniej i byle jak. (4)

    bt

    • 69 2

    • (1)

      KOLEGA WOJCIECHA SZ.

      • 9 0

      • MTM

        to nie kolega a prawdopodobnie szwagier czy kuzyn

        • 6 0

    • MTM

      MTM - mam trzy maszyny

      • 4 1

    • A wystarczy zatrudnić jednego kompetentnego inspektora nadzoru, który będzie sprawdzał budowę a nie papiery powykonawczo - każde odstępstwo od projektu, specyfikacji czy normy skutkuje wstrzymaniem robót, "rozbetonowaniem" i ponownym wykonaniem... Prawda że proste? (ale nie dla urzędników).

      • 16 0

  • Estakada i .........

    A co z ul.Kwiatkowskiego, przedluzeniem estakady? Krawezniki powygryzane, trzeba jezdzic miedzy studzienkami i ta tarka na asfalcie. Jak mowia sami pracownicy Urzedu Miejskiego Szczurek stara sie dbac tylko o centrum i swoja dzielnice. Ja, moja rodzina i wielu sasiadow stwierdzilismy ze w nastepnych wyborach nie bedziemy glosowac na niego.Po prostu mamy dosyc partackiej roboty Szczurka.

    • 10 0

  • Szcześliwie (3)

    Nie muszę korzystać z tego odcinka drogi i nie mieszkam w dalszych dzielnicach :) Reszcie życzę duuużej cierpliwości!

    • 35 7

    • Tak jakby na Witomino nie było korków :-) (1)

      Tak jakby na Witomino nie było korków :-)

      • 13 1

      • o tak, są!

        I skutecznie utrudniają życie, codziennie tracę w nich minimum 10 minut.
        Ale dla mieszkańców Witomina są one krótsze, pozostałych czeka jeszcze droga przez Witomino i dalej. A dla mieszkańców Obłuża, Oksywia, Kosakowa i dalszych na pewno znacznie dłuższe niż dla mnie i o tym pisałem.

        • 6 0

    • małokacka i kielecka

      od godziny 1430 pozdrawiają :)

      • 7 0

  • 3 miesiące na naprawę dylatacji! (2)

    dlaczego nie 3 tygodnie?

    • 12 0

    • Przeczytaj ze zrozumieniem arytkul to sie dowiesz... (1)

      • 0 5

      • oczywiście Ty przeczytałeś (łaś)

        i ze zrozumieniem pokiwałeś głową - tak, tak to MUSI tyle potrwać

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane