• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa czarne punkty na obwodnicy. Policja rekomenduje odcinkowy pomiar prędkości

Szymon Zięba
18 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (445)
Jeden z wypadków na wysokości Matarni. Na zdjęciu zdarzenie z maja tego roku. Jeden z wypadków na wysokości Matarni. Na zdjęciu zdarzenie z maja tego roku.

Węzły Gdynia Wielki KackMapkaMatarniaMapka to dwa czarne punkty na trójmiejskiej obwodnicy. Od początku zeszłego roku do połowy września 2023 r. doszło tam w sumie do ponad 200 kolizji i trzech wypadków, w których ranne zostały cztery osoby. Pomorscy policjanci sugerują instalację na ekspresówce odcinkowego pomiaru prędkości.



Na obwodnicy powinien pojawić się odcinkowy pomiar prędkości?

Stłuczka pięciu samochodów, jedna osoba lekko poszkodowana i utrudnienia na trasie trwające kilka godzin. Tak w środę, 13.09.2023 r., wyglądały poranne godziny szczytu na trójmiejskiej obwodnicy. Kilka godzin później, już po południu, na ekspresówce zderzyły się cztery inne auta.

Do obu wydarzeń doszło praktycznie w tym samym miejscu, na wysokości węzła Matarnia.Mapka

To jeden z czarnych punktów, jaki wskazują pomorscy funkcjonariusze.

- Analizując zdarzenia drogowe na drodze S6 w okresie od 1 stycznia 2022 do 13 września 2023 r. kumulują się one w dwóch rejonach:
  • Węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie doszło do 104 kolizji drogowych.
  • Węzeł Matarnia, w obszarze którego zarejestrowano 3 wypadki drogowe (4 osoby ranne) i 96 kolizji drogowych, w których poniesiono wyłącznie straty materialne.
- mówi asp. Marek Radliński z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że - na naszą prośbę - policjanci w przekazanych nam statystykach pod uwagę wzięli trójmiejski odcinek obwodnicy.

Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut

Śmiertelny wypadek na końcowym odcinku ekspresówki



Oznacza to, że w wyżej wymienionych danych nie znalazł się poważny wypadek, do którego doszło w poniedziałek, 11.09.2023 r. Wówczas, na końcowym odcinku obwodnicyMapka, na wysokości miejscowości Juszkowo, zderzyły się auto osobowe z dostawczym. Dwie osoby jadące osobówką zginęły. Kierowca pojazdu dostawczego został poszkodowany. Obwodnica w kierunku A1 była zablokowana do godz. 17.



W tej sprawie śledztwo wszczęła prokuratura. Co udało się do tej pory wstępnie ustalić?

Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy

- Z dotychczasowych ustaleń wynika, że kierujący pojazdem marki Ford Fusion, jadąc prawym pasem drogi S6 w kierunku miejscowości Rusocin, najechał na toczący się w zatorze drogowym pojazd marki Mercedes Sprinter. Pojazd marki Mercedes Sprinter miał włączone światła awaryjne w celu ostrzeżenia innych kierowców o spowolnieniu ruchu. Na skutek uderzenia pojazd marki Mercedes został wytrącony z toru jazdy i zjechał na prawe pobocze drogi, a następnie przewrócił się na lewy bok. Natomiast pojazd marki Ford Fusion zjechał na lewą stronę drogi i uderzył w bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu - mówi prok. Mariusz Duszyński z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Od 2019 r. prawie 3 tys. kolizji na obwodnicy



Z kolei na analizowanym przez nas odcinku ekspresówki, od 2019 roku do połowy września 2023 r. odnotowano:
  • 115 wypadków,
  • 2980 kolizji,
  • 165 osób było rannych,
  • 4 osoby zginęły.


Jak poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?



Sytuację na ekspresówce analizują pomorscy policjanci. Ich zdaniem na bezpieczeństwo pozytywnie mógłby wpłynąć odcinkowy pomiar prędkości.

Korki po kolizjach na wysokości węzła Wielki Kack to ponura codzienność na ekspresówce.



- Przeanalizowano okres 3 lat pod kątem zdarzeń drogowych. Uwzględniono kwestie bezpieczeństwa podczas kontroli drogowych i możliwości stacjonarnego pomiaru. Biorąc powyższe pod uwagę, policja potwierdziła zasadność instalacji stacjonarnych urządzeń do pomiaru prędkości - mówi asp. Marek Radliński.
Co ciekawe, pomysł był jakiś czas temu analizowany przez Generalną Inspekcję Transportu Drogowego. W 2021 roku GITD poinformowało jednak, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
  • wypadkowość,
  • skalę zagrożenia,
  • źródła zagrożenia,
  • charakter infrastruktury,
  • najbliższe otoczenie.

Eksperci wskazali ponad 100 lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się wówczas nie znalazła.

Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
15:39 3 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 17:25)

PILNE! Wypadek za Osową (65 opinii)

Kolizja 2 aut na obwodnicy za Osowa w stronę Gdyni. Jeden pas zablokowany
Kolizja 2 aut na obwodnicy za Osowa w stronę Gdyni. Jeden pas zablokowany

Opinie (445) 7 zablokowanych

  • Obowiązkowo! (2)

    Pomiar prędkości!!!

    • 16 10

    • W korku? Powodzenia. (1)

      Wydadzą hajs na urządzenie, może zwróci się po latach.

      • 2 1

      • A może by korki zniknęły jak Warszawie na wlocie z A2???

        Tam i w tunelu na Lublin jest odcinkowy pomiar i każdy jeździ przepisowo i nikt się nie ściga...

        • 4 1

  • A Węzeł Południe

    Tam gdzie ostatnie śmiertelne?

    • 11 3

  • Jezdze zgodnie z przepisami. (4)

    Gdzie jest 40 jade 40, gdzie 100 jade 100, itd. Codzienne trabienie to norma. Coraz czesciej zdarzaja sie tzw road rage czyli ataki szalu na drodze. Zajezdzanie trasy, otwieranie okna i krzyki w moja strone, wymachiwanie rekoma. No i te najbardziej niebezpieczne, jak ktos wychodzi ze swojego auta i idzie w moja strone.

    • 33 12

    • Szkoda na nich uwagi. Jedź swoje. Powodzenia

      • 14 0

    • I zawsze lewym pasem

      • 11 11

    • Coś ci się przyśniło

      Mi się to nigdy nie zdarzyło

      • 0 1

    • Potwierdzam, jedziesz przez roboty drogowe na węźle południowym zgodnie z ograniczeniem 50 km/h to wszyscy wyprzedzają prawą i trąbią. Masakra.

      • 0 1

  • Powinnien być ,ale (3)

    Ale zastanówmy się czy tylko prędkość jest problemem? Czy nadmierne obciążenie ruchu? Zbyt krótkie pasy rozbiegowe i zjazdowe? + Nie oszukujmy się ,ale w Polsce nikogo na kursie nie uczą jeździć drogami szybkiego ruchu.

    Dodatkowo zupełnie
    Czasem jak cała obwodnica jedzie niech będzie okolice 90-100km/h i nagle jeden delikwent dołącza się do ruchu mając 60km/h i juz wiecej nie przyspiesza to nagle wszyscy walą na lewy i juz sie pelno niebezpiecznych sytuacji pojawia

    • 65 5

    • Madre slowa

      Popieram wypowiedź

      • 12 0

    • Jakby Janusze jechali przepisowo (1)

      Nie było by problemu. 90 / 100 tam gdzie trzeba, nie 140. Wtedy nie ma problemu, żeby kogoś wpuscic

      • 2 2

      • Dobra jedziesz 80kmh w ogromnym natłoku ruchu i na pasie rozbiegowym pojawia się ktoś kto jedzie 50kmh zwalniasz i przyblokowhjwsz wszytsko żeby go wpuścić?

        • 0 0

  • Nie, no to kierowczki wybuchną agresją. Już i tak w nich kipi.

    Tyle milionów wydali na blaszaki a teraz im jeszcze zakażą wyżywać się na tej obwodnicy. Będą musieli wrócić na lokalne, wiejskie przysiółki.

    • 10 24

  • Najpierw wyeleminowac Januszy z drog (4)

    Jedziesz 120 lewym i nagle on Janusz krol szos przed Tobą na lewym a przed chwilą był na prawym nic złego poza tym że jego wskaźnik wskazuje 70 max 80 km /h ...I proszę dajcie mi spokój mówiąc że wypadki są po szybkiej jeździe dajcie statystyka powodów wypadów i wszystko będzie jasne...nieuwaga nr 1 kierowca który nie powinien być kierowca nr 2 itp itd ...ale łatwiej dla opinii publicznej ścigać tych co jeździć potrafią...świat spada na psy niestety

    • 42 31

    • Głównym powodem wypadków w Polsce jest niedostosowanie prędkości do warunków jazdy.

      • 10 7

    • (2)

      120 km/h na lewym to łamanie przepisów. Na lewym pasie też obowiązują przepisy dotyczące prędkości!

      • 5 12

      • No to pojechałeś po bandzie (1)

        • 5 2

        • Na sporym odcinku obwodnicy obowiązuje ograniczenie do 100 km/h. A tam, gdzie jest 120 - i tak trzeba brać pod uwagę istniejące warunki.

          • 5 3

  • I to jak najszbyciej

    Odcinkowy pomiar prędkości powinien być w kilku miejscach na obwodnicy - podobnie jak na leśnym odcinku Słowackiego...

    • 25 18

  • Zaraz pojawi sie ten pan co pisal ze nieslusznie dostal punkty karne bo mial "2 kolizje na parkingu" i bedzie sie madrzyl

    ze jezdzi szybko ale bezpiecznie a prawo jazdy chca mu zabrac bo pechowo dostal punkty za zle parkowanie bo nie zauwazyl znaku. Jak i czerwonego nie zauwazyl bo akurat gadal przez telefon. Co za pech.

    • 11 5

  • Chybiony i bezcelowy pomysł... (1)

    Nie ma w tej chwili sposobności, aby jadąc obwodnicą na odcinku powiedzmy 3-5 kilometrów jechać te 140-160 kmh...chyba, że w nocy, a nie noce są problemem...co więcej konia z rzędem temu kto miał ostatnio możliwość pojechać przez dłuższy czas te przepisowe 120kmh...te wszystkie stłuczki i wypadki miały miejsce przy średnich prędkościach i wynikały z gapiostwa, i nieumiejętności jazdy w korku, gapienia się w komórkę itp, a nie z nadmiernej prędkości, bo przy już dopuszczalnej 120 kmh, to by nie były kolizje, tylko konkretne dzwony z często rannymi i zabitymi, zatem odcinkowy pomiar niewiele da, a tylko ludzie jeszcze bardziej będą głupieć...obwodnica przestała być ekspresową i maks. bezpieczna prędkość to dzisiaj 90 kmh...

    • 65 8

    • Nikt nie kara za jazdę na zderzaku, a to chyba największa przyczyna kolizji na obwodnicy

      • 7 0

  • (1)

    Karać jeszcze raz karać !!!

    • 10 16

    • Szpilek

      Boże ale ty demon jesteś .Karać.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane