• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa czarne punkty na obwodnicy. Policja rekomenduje odcinkowy pomiar prędkości

Szymon Zięba
18 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (445)
Jeden z wypadków na wysokości Matarni. Na zdjęciu zdarzenie z maja tego roku. Jeden z wypadków na wysokości Matarni. Na zdjęciu zdarzenie z maja tego roku.

Węzły Gdynia Wielki KackMapkaMatarniaMapka to dwa czarne punkty na trójmiejskiej obwodnicy. Od początku zeszłego roku do połowy września 2023 r. doszło tam w sumie do ponad 200 kolizji i trzech wypadków, w których ranne zostały cztery osoby. Pomorscy policjanci sugerują instalację na ekspresówce odcinkowego pomiaru prędkości.



Na obwodnicy powinien pojawić się odcinkowy pomiar prędkości?

Stłuczka pięciu samochodów, jedna osoba lekko poszkodowana i utrudnienia na trasie trwające kilka godzin. Tak w środę, 13.09.2023 r., wyglądały poranne godziny szczytu na trójmiejskiej obwodnicy. Kilka godzin później, już po południu, na ekspresówce zderzyły się cztery inne auta.

Do obu wydarzeń doszło praktycznie w tym samym miejscu, na wysokości węzła Matarnia.Mapka

To jeden z czarnych punktów, jaki wskazują pomorscy funkcjonariusze.

- Analizując zdarzenia drogowe na drodze S6 w okresie od 1 stycznia 2022 do 13 września 2023 r. kumulują się one w dwóch rejonach:
  • Węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie doszło do 104 kolizji drogowych.
  • Węzeł Matarnia, w obszarze którego zarejestrowano 3 wypadki drogowe (4 osoby ranne) i 96 kolizji drogowych, w których poniesiono wyłącznie straty materialne.
- mówi asp. Marek Radliński z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że - na naszą prośbę - policjanci w przekazanych nam statystykach pod uwagę wzięli trójmiejski odcinek obwodnicy.

Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut

Śmiertelny wypadek na końcowym odcinku ekspresówki



Oznacza to, że w wyżej wymienionych danych nie znalazł się poważny wypadek, do którego doszło w poniedziałek, 11.09.2023 r. Wówczas, na końcowym odcinku obwodnicyMapka, na wysokości miejscowości Juszkowo, zderzyły się auto osobowe z dostawczym. Dwie osoby jadące osobówką zginęły. Kierowca pojazdu dostawczego został poszkodowany. Obwodnica w kierunku A1 była zablokowana do godz. 17.



W tej sprawie śledztwo wszczęła prokuratura. Co udało się do tej pory wstępnie ustalić?

Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy

- Z dotychczasowych ustaleń wynika, że kierujący pojazdem marki Ford Fusion, jadąc prawym pasem drogi S6 w kierunku miejscowości Rusocin, najechał na toczący się w zatorze drogowym pojazd marki Mercedes Sprinter. Pojazd marki Mercedes Sprinter miał włączone światła awaryjne w celu ostrzeżenia innych kierowców o spowolnieniu ruchu. Na skutek uderzenia pojazd marki Mercedes został wytrącony z toru jazdy i zjechał na prawe pobocze drogi, a następnie przewrócił się na lewy bok. Natomiast pojazd marki Ford Fusion zjechał na lewą stronę drogi i uderzył w bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu - mówi prok. Mariusz Duszyński z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Od 2019 r. prawie 3 tys. kolizji na obwodnicy



Z kolei na analizowanym przez nas odcinku ekspresówki, od 2019 roku do połowy września 2023 r. odnotowano:
  • 115 wypadków,
  • 2980 kolizji,
  • 165 osób było rannych,
  • 4 osoby zginęły.


Jak poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?



Sytuację na ekspresówce analizują pomorscy policjanci. Ich zdaniem na bezpieczeństwo pozytywnie mógłby wpłynąć odcinkowy pomiar prędkości.

Korki po kolizjach na wysokości węzła Wielki Kack to ponura codzienność na ekspresówce.



- Przeanalizowano okres 3 lat pod kątem zdarzeń drogowych. Uwzględniono kwestie bezpieczeństwa podczas kontroli drogowych i możliwości stacjonarnego pomiaru. Biorąc powyższe pod uwagę, policja potwierdziła zasadność instalacji stacjonarnych urządzeń do pomiaru prędkości - mówi asp. Marek Radliński.
Co ciekawe, pomysł był jakiś czas temu analizowany przez Generalną Inspekcję Transportu Drogowego. W 2021 roku GITD poinformowało jednak, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
  • wypadkowość,
  • skalę zagrożenia,
  • źródła zagrożenia,
  • charakter infrastruktury,
  • najbliższe otoczenie.

Eksperci wskazali ponad 100 lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się wówczas nie znalazła.

Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
15:39 3 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 17:25)

PILNE! Wypadek za Osową (65 opinii)

Kolizja 2 aut na obwodnicy za Osowa w stronę Gdyni. Jeden pas zablokowany
Kolizja 2 aut na obwodnicy za Osowa w stronę Gdyni. Jeden pas zablokowany

Opinie (445) 7 zablokowanych

  • Ekspresówka..... :)

    • 6 0

  • Okresowy pomiar prędkości - świetny Pomysł. Szczególnie pora już pozbawić przywilejów tych co to gnają po S6 limuzynami (1)

    na sygnale w obstawie jednego lub dwóch aut. To oni stwarzają największe zagrożenie :)))))))))))))))))))

    • 11 7

    • tylko jak ma sie okres?

      • 3 1

  • Potrzebne dodatkowe pasy a nie pomiar prędkości (1)

    Kierowcy jeżdżą zderzak w zderzak bo jest tam zbyt tłoczno, bo to droga o największym natężeniu w Polsce a wciąż ma tylko 2 pasy. Musi obsłużyć zarówno ruch lokalny, jak i międzymiastowy. Matarnia to idealny przykład, bo tam dochodzi do zwężenia do 2 pasów. Od 1984 roku rozbudowano miasto, przybyło mieszkańców i samochodów, a obwodnica jak miała 2 pasy tak dalej ma 2 pasy.

    • 40 6

    • Kierowcy jeżdżą zderzak w zderzak

      ponieważ są skończonymi i**otami. Tylko i wyłącznie z tegoż powodu. Jazda w korku ma być przesłanką do siedzenia komuś na zderzaku? Naprawdę??? Nigdy nie zrozumiem tych, którzy się specjalizują w tej dyscyplinie. Lałbym ich po tych głupich łbach, aż by dudniło.

      • 4 0

  • A ja rekomenduje 3 pas

    Dziękuję
    Miłego dnia

    • 29 5

  • węzeł Wielki Kack jest żle zaprojektowany (1)

    wielokrotnie było to sygnalizowane przez czytelników

    • 41 2

    • Czytelnicy to jak wiadomo sami eksperci.

      • 0 0

  • Na calej obwodnicy ograniczenie do 80 (3)

    I na całej długości pomiar odcinkowy i będzie drożne i bezpiecznie

    • 16 19

    • Dasz na to gwarancje? (2)

      Jak beda dalsze wypadki rozumiem, ze pokrywasz z wlasnej kasy za te kolizje? A jak skonczy sie pieniazek to Twoje nastepne pokolenia, bo inwestycja bylaby na grube miliony.

      • 3 2

      • On nie napisał (1)

        Że żaden wypadek nigdy już się tam nie wydarzy, tylko, że ta droga będzie bezpieczna, czyli liczba wypadków i kolizji na niej drastycznie zmaleje.

        • 1 1

        • Z ilu do ilu? Nawet tutaj mowa jedynie o kilku, przy dziesiatkach tysiecy samochodow dziennie.

          • 0 0

  • Lobby antyradarowe ma się dobrze w naszym kraju

    Jest to wspierane politycznym populizmem. Na A1 odcinkowy pomiar prędkości nie da się. Na Obwodnicy niepotrzebny. Punkty można anulować. Niech się zabijają na darmowych autostradach skoro to się przekłada na sondaże.

    • 13 15

  • policja dba o bezpieczeństwo na Matarni pilnując zjazdu na ikee (5)

    Gdzie jest ograniczenie 60km/h

    • 39 1

    • (3)

      I wiadomo,że o bezpieczeństwo nie chodzi... a później zdziwnlienie,że społeczeństwo nie ma szacunku do policjanta...

      • 13 1

      • O co by nie chodziło (1)

        Nie odwracaj kota ogonem. Stosuj się do przepisów, to nie będziesz bulił. Mnie nie stać na mandaty, ale Ty rób jak uważasz. A skoro tam stoją i suszą tzn., że kierowcy nagminnie przekraczają w tym miejscu prędkość i trzeba im wytłumaczyć metodą łagodnej perswazji, że jeśli jest gdzieś ograniczenie prędkości, to należy się do niego stosować i finito.

        • 1 1

        • Tylko, ze to miejsce nie jest niebezpieczne, wrecz przeciwnie

          Na dodatek, stojac tam wymuszaja jeszcze gwaltowniejsze zwolnienie zjezdzajacych kierowcow, powodujac zagrozenie dla ruchu. To tak jak pajace na ekspresowej z suszarka, gdzie o malo nie doprowadzili do strasznego wypadku. Policja ma gdzies zagrozenie, licza sie mandaty.

          • 1 0

      • Będą stosować się do ograniczeń i nakazów w każdym miejscu to i tam patrol będzie im nie straszny. Prosta zasada stosuj przepisy i patrol Policji nie straszny.

        • 0 1

    • Janusze i Grażyny po szale zakupowym w Ikei dostają małpiego rozumumu i zapominają jak się jeździ

      Jadąc na pięknej, prostej drodze 80 km/h stwarzasz zagrożenie dla nich, dlatego policja pilnuje

      • 3 1

  • Kto to ptojektowal?? (3)

    Nie wiem kto projektował wezel Wielki Kack ale chyba jakieś bezmózgie yeti. Pas prawy, który w pewnym momencie staje się pasem do włączania się do rymuchu to jakiś absurd. Ludzie zjeżdżają na skrajny lewy, ci ze środkowego hamują bo włączają się z dwóch pasów na prawy. Tam naprawde jest niebezpiecznie i to nie jest wina kierowców tylko tego, że ktoś kto to projektował nie myślał.

    • 46 1

    • Na dodatek

      ktoś projekt zatwierdził i ktoś odebrał obiekt

      • 6 1

    • Moze Prezydent Gdyni. On ma duzo bialej farb6, a tutaj naprawde by sie przydala

      To co jest teraz wymalowane na asfalcie, to nieporozumienie

      • 2 1

    • Urzędnicy z gddkia

      • 0 0

  • (1)

    jak widze ,jak ludzie sie wlaczaja na poczatku pasa rozbiegowego to zaden pomiar predkosci nie pomze!!.

    • 22 0

    • Zgadzam się, najczęściej to widzę kiedy rano z Renku wyjeżdżają stare dostawczaki, włącza się taki do ruchu jak ma 50 na liczniku!!!

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane