• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne autobusy na ulicach Gdyni. Pierwsze koty za płoty

Patryk Szczerba
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę

Elektryczne autobusy wyjechały na ulice Gdyni. Podczas pierwszych godzin kursowania nie zabrakło usterek. Spowodowały, że część pojazdów wróciła do zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej. - Oprócz dwóch pojazdów pozostałe kursują po mieście - mówi szefostwo spółki.



Przypomnijmy, że autobusy elektryczne dla Gdyni uroczyście zaprezentowano we wtorek. Miasto zapłaciło za nie blisko 80 mln zł. Większość środków pochodzi z Unii Europejskiej.

Od środy autobusy elektryczne obsługiwały linie 150, 190, 128, 133 i 282.

O tym, że nie wszystkie - tak jak zapowiadano - wyjechały na ulice, poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

- Na linie 150 w Gdyni miały dziś wyjechać elektrobusy. Według strony pozwalającej śledzić ruch pojazdów komunikacji miejskiej część elektrobusów wyjechała z bazy ok. godz. 4, ale już w godz. 5-8 zostały zastąpione autobusami spalinowymi - napisał czytelnik.

Elektrobusy w Gdyni: były usterki, ale zostały naprawione



Potwierdzają to przedstawiciele gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.

- Przepraszamy osoby, które mogły poczuć się zawiedzione tym, że nie pojadą autobusem elektrycznym. Pojawił się błąd oprogramowania i pojazdy miały ograniczoną moc. Nie jeździły z pełną prędkością, więc zdecydowaliśmy się je skierować do bazy. Usterka została naprawiona i autobusy ponownie wyjechały na ulice Gdyni - tłumaczy Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
Jednak nie wszystkie. Dwa pojazdy: jeden przegubowy i jeden pojedynczy zostały w zajezdni do dalszej diagnostyki.

Elektrobusy w Gdyni: pojemność baterii



  • W pojedynczych pojazdach znajdują się baterie o pojemności 192 kwh.
  • W przegubowych pojazdach znajdują się baterie o pojemności 258 kwh.

Jak twierdzą przedstawiciele PKA, autobusy powinny spokojnie pokonać 120 kilometrów po doładowaniu. Moc siedmiu ładowarek w pięciu miejscach w mieście wynosi do 400 kilowatów każda.

Wykaz miejsc z ładowarkami do elektrobusów w Gdyni



Podwójne stacje szybkiego ładowania będą przy:

Pojedyncze ładowarki będą przy:

Z gniazda autobusy będą ładowane podczas postoju w zajezdni przy ul. Platynowej.

Aktualizowany na bieżąco rozkład jazdy

Miejsca

  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21
  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10

Opinie (279) 2 zablokowane

  • Test to będzie zimą (11)

    W Niemczech elektryki wysiadały i trzeba je było holować starymi spalinowymi busami, bo na mrozie baterie(których utylizacja jest wielokrotnie bardziej szkodliwa niż trucie diesli) padały.

    • 117 6

    • W Norwegii od kilku lat w północnym mrozie jeżdżą już stare (2)

      Tesle i dają radę. Co do baterii to jest jak z tą w laptopach. Część ogniw tylko siada i te się wymienia. Reszta działa w regenerowanej baterii. Idź do ASO i kup alternator lub zacisk hamulcowy do elektronicznego hamulca - dostaniesz czesci regenerowane, a nie zupełnie nowe

      • 10 12

      • W Polsce

        Hamulce elektromagnetyczne we współczesnych samochodach to głupi pomysł i porażka na zasolonych zimą jezdniach. Alternator czy tarczę sprzęgła możesz kupić także nowe lub markowe zamienniki, ale dużo ludzi chce kupić regenerowane "fabrycznie" bo taniej.

        • 14 3

      • W Norwegii to Tesle mozna za grosze kupic, bo zasieg maja juz bardzo maly, a wymiana akumulatorw to prawie cena nowego samochodu.

        • 1 0

    • Dzbanku jak zawsze brednie wyssane z palca!O niemcach to ty najwyzej słyszałes i na mapie widziałes tyle o nich wiesz (5)

      Autobusy tam działaja doskonale iNiemcy sa jednym z najwiekszych w europie odbiorców autobusów elektrycznych

      • 2 12

      • A co robią ze zużytymi pojazdami geniuszu? (2)

        • 9 3

        • Nic. Nie ma jeszcze zużytych.

          • 1 6

        • Sprzedają Polakom

          • 2 0

      • Bo stać ich regularnie złomować, naganiaczu.

        • 5 2

      • Brednie

        • 1 0

    • Od 10lat doskonale sprawdzają sie w europie zachodniej!To ze trójmiastao jest zasciankiem i jako ostatnie w Polsce kupuje to (1)

      ciemnizna sie pluje bo wszsytko co dla nich nie zrozumiałe sie zepsuje. troche techniki i juz problem niezrozumiały

      • 1 2

      • niby dlaczego mamy być zaściankiem

        w Gdyni linie trolejbusowe istnieją od lat 40 XX w i działały nawet wtedy gdy Europa zachodnia zachwycała się dieslami, a udział elektrycznych pojazdów w taborze wynosił tam 0%

        • 3 0

  • Elektryk? Nie, dziękuję.... (2)

    • 16 3

    • Nie bojaj się elektryka (1)

      • 0 0

      • Raptem

        500 zł netto za robotogodzine, wymiana oleju w wale raptem 5 godzin

        • 0 0

  • Dziękuje redakcji za zainteresowanie się tym tematem

    • 4 1

  • Czyli witamy w Gdyni.

    • 8 2

  • Oczywiście producent płaci kary? (2)

    Za każdy dzień problemu z wyjazdem na miasto z jego winy?! Jeżeli kupuje coś co ma zarabiać w dodatku za taką kasę to ma to działać od 1 dnia. Oprogramowanie? To one nie były jeżdżone na testach przed ich włączeniem do taboru? Ja Wy to załatwiacie?
    Ile Mercedes buli kary za postojowe z jego winy?

    • 16 1

    • Nic

      • 0 0

    • Mercedes zrekompensuje wszystko i w zamian dołoży do każdego elektryka szmatkę z irchy do polerowania znaczka Mercedesa

      • 3 0

  • wina tuska!

    • 5 5

  • Kaczyński znów nabroił.

    • 5 8

  • 120km zasięgu za 4 mln zł? To kpina?

    • 22 1

  • po choolerę tak głośna i wstrętna muzyka na filmiku

    właśnie chciałbym posłuchać jak brzmi naturalny dźwięk pracy takiego autobusu, a tu jakieś głośne g. leci

    • 14 1

  • (1)

    Zwykle wciskanie elektryków na siłe bo ktoś musi zarobić. Opowiadają o ekologii. A co to ze ekologia gdzie samochód elektryczny ładowany jest węglem? Co to za ekologia że samochód jak dożyje 10 lat to cud. Co to za ekologia ze jazda 300 km w jedną stronę wiąże się z planowaniem. Jak ma sieć energetyczna to wytrzymać jak jest stara nie modernizowana i nawet fotowoltaiki nie wytrzymuje?

    O czy oni mówią?
    Już nie wspomnę że to na siłe wprowadzane jest że aż boli. Ludzi stać na coraz mniej, uważam ze idzie to w złym kierunku. Zwykłego kowalskiego nie stać za gotówkę iść i kupić dacii raz na 8 lat a oni opowiadają o elektryku. Jak ludzie z Banina luzina mają dojechać? Rowerkiem? A może piechotką.

    • 18 1

    • Bo o to chodzi. Za jakis czas szeroko wprowadza (oczywiscie w ramach pomocy ludziom) wynajem samochodow, zamiast zakupu nowych. Wlascicielami beda tylko bogacze i firmy, Kowalski bedzie co najwyzej jezdzil samochodem na minuty.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane