• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne autobusy na ulicach Gdyni. Pierwsze koty za płoty

Patryk Szczerba
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę

Elektryczne autobusy wyjechały na ulice Gdyni. Podczas pierwszych godzin kursowania nie zabrakło usterek. Spowodowały, że część pojazdów wróciła do zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej. - Oprócz dwóch pojazdów pozostałe kursują po mieście - mówi szefostwo spółki.



Przypomnijmy, że autobusy elektryczne dla Gdyni uroczyście zaprezentowano we wtorek. Miasto zapłaciło za nie blisko 80 mln zł. Większość środków pochodzi z Unii Europejskiej.

Od środy autobusy elektryczne obsługiwały linie 150, 190, 128, 133 i 282.

O tym, że nie wszystkie - tak jak zapowiadano - wyjechały na ulice, poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

- Na linie 150 w Gdyni miały dziś wyjechać elektrobusy. Według strony pozwalającej śledzić ruch pojazdów komunikacji miejskiej część elektrobusów wyjechała z bazy ok. godz. 4, ale już w godz. 5-8 zostały zastąpione autobusami spalinowymi - napisał czytelnik.

Elektrobusy w Gdyni: były usterki, ale zostały naprawione



Potwierdzają to przedstawiciele gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.

- Przepraszamy osoby, które mogły poczuć się zawiedzione tym, że nie pojadą autobusem elektrycznym. Pojawił się błąd oprogramowania i pojazdy miały ograniczoną moc. Nie jeździły z pełną prędkością, więc zdecydowaliśmy się je skierować do bazy. Usterka została naprawiona i autobusy ponownie wyjechały na ulice Gdyni - tłumaczy Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
Jednak nie wszystkie. Dwa pojazdy: jeden przegubowy i jeden pojedynczy zostały w zajezdni do dalszej diagnostyki.

Elektrobusy w Gdyni: pojemność baterii



  • W pojedynczych pojazdach znajdują się baterie o pojemności 192 kwh.
  • W przegubowych pojazdach znajdują się baterie o pojemności 258 kwh.

Jak twierdzą przedstawiciele PKA, autobusy powinny spokojnie pokonać 120 kilometrów po doładowaniu. Moc siedmiu ładowarek w pięciu miejscach w mieście wynosi do 400 kilowatów każda.

Wykaz miejsc z ładowarkami do elektrobusów w Gdyni



Podwójne stacje szybkiego ładowania będą przy:

Pojedyncze ładowarki będą przy:

Z gniazda autobusy będą ładowane podczas postoju w zajezdni przy ul. Platynowej.

Aktualizowany na bieżąco rozkład jazdy

Miejsca

  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21
  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10

Opinie (279) 2 zablokowane

  • drogie i niepraktyczne zabawki (2)

    pieniądze wywalone w błoto

    • 35 6

    • Jojo um

      • 1 0

    • Jak to w Gdyni...

      • 1 1

  • W Krakowie jeździłem elektrycznymi parę lat temu. (2)

    Dla mnie to żadna nowość. Linia 537 od dworca pkp na Witkowice.

    • 7 8

    • To wracaj do krakowa

      Marudo

      • 5 5

    • Ostatnio w Wejherowie taki jeździ/ł, ale nie wiem czy na stałe, czy tylko testy.

      • 1 0

  • Kilka miesięcy opóźnienia i klapa (1)

    Autobusy elektryczne wyjechały z kilkumiesięcznym opóźnieniem i już okazuje się że są zawodne? Dlaczego Gdyni pomimo dużego dofinansowania zrezygnowała z kolejnych ekologicznych pojazdów?

    • 19 2

    • Kilka miesięcy krótsza gwarancja.

      Czas płynie

      • 1 1

  • tak sprawdzali (2)

    jechałem dzisiaj linia 133 autobus miał niesprawne tylne drzwi - nie otwierały się

    • 26 0

    • A młotek miał

      • 2 1

    • Może kierowca pomylił drzwi przednie z tylnymi :)

      • 0 0

  • Kosztowały 80 milionów (1)

    Napewno Unia Europejska dofinansowala ich zakup, podobnie jak na inne inwestycje, aby jeździły sprawnie bez awarii

    • 13 3

    • my wpłacamy a unia nam to "daje" my płacimy fiemom z unii

      oni się rozwijają a nam zostaje zasiew buraków zachodnim sprzętem przez zachodnie gospodarstwa.

      • 7 3

  • Wyjechały na liniĘ

    • 10 0

  • Wyngiel panie.....

    No tak w końcu kolejny pojazd opalany węglem :)

    • 22 0

  • Elektryczne autobusy są w Gdyni od dawna (4)

    I nawet lepsze niż te pokazane tutaj bo mają pantograf i mogą ładować akumulator z trakcji w czasie jazdy, nie muszą marnować czasu na postoju.
    Są też znacznie tasze w utrzymaniu i bardziej ekologiczne niż te tutaj - bo większość trasy jadą na prądzie bezpośrednio z sieci a nie z akumulatora więc akumulatory się mniej zużywają.

    • 100 5

    • Maly, niewinny komentarz, a tak pieknie zaorane. Brawo.

      • 23 2

    • (1)

      No tak nie dokońca w trolejbusach są specyficzne baterie wymagające do pracy wysokich temperatur i ciągłego cyklu lądowań i rozładowań w ciągu jednej trasy mają , autobusy elektryczne będą ładowane raz na całą trasę która będą obsługiwać bez doładowań w między czasie

      • 2 9

      • Optymisto, zobacz filmiki z Paryża jak się pięknie palą elektryczne autobusy. Trolejbus z akumulatorami to najlepsze u nas rozwiązanie.

        • 12 1

    • W punkt. A poza tym wydaje mi się, że trolejbus na 100 km zużywa mniej energii niż te ładowane zabawki. Przecież trzeba w nie wpakować te 250 kWh od razu, a to wystarcza tylko na 120 km (w zimie pewnie połowę mniej). Coś mi się nie wydaje, żeby trolejbus zużywał 250 kWh na 100 km. No i trolejbus posłuży z 20 lat jak nie więcej, a taka zabawka ile? Jak bateria wytrzyma 5-7 mocnych zim to jest wszystko.

      • 5 1

  • Mam nadzieję, że nie są niemieckie

    • 12 8

  • Opinia wyróżniona

    Transport elektryczny to jeszcze nie ekologia, ale jej zapowiedź. (16)

    O ekologii będzie można mówić gdy pojawią się elektrownie termojądrowe.

    • 94 15

    • A co niektórzy dalej nie kumają (2)

      Że tu chodzi przede wszystkim o rezygnację z ropy a dopiero później są względy ekologiczne niejako przy okazji ;)

      • 8 10

      • (1)

        bo ty kumasz

        • 6 1

        • No lepiej na smyczy putinlandu czy innego arabalandu z ropa po 200$ być :D

          • 0 0

    • (1)

      mimo wszystko lepiej że dym leci w Bełchatowie do góry i wrony wdychają, niż prosto w płuca z rury wydechowej w mieście

      • 13 1

      • Oj tam

        Leciał kiedyś kondor nad Płockiem, zrobił wdech i zdechł. Jaki z tego morał? Nie warto być kondorem. I tyle w temacie ekologii.

        • 7 4

    • Byle nie te ze wschodu :)

      • 4 1

    • masz kolo pojęcie (4)

      a ty myślisz że elektrownia jądrowa to ekologia??? a co z odpadami??? wiesz co z nimi robią???co to za ekologia ??a jak utylizowane są akumulatory z tych "ekologicznych" autobusów??? ile wytrzymują???

      • 10 18

      • Gdyby zebrać wszystkie odpady jądrowe, to zajęłyby stadion

        W to wliczone są zarówno: wypalone paliwo, zużyte filtry, aktywny materiał ze stali, jak i fartuchy pracowników. Tak, wystarczy je składować w dobrym miejscu.

        • 10 5

      • problem w tym że elektrownia weglowa produkuje więcej radioaktywnego pyłu na jednostkę energii niż jądrowa... (2)

        i podczas gdy pył z węglówki osiada wszędzie dookoła to radioaktywne odpady w elektrowni jądrowej są łatwiejsze do kontrolowania

        • 17 4

        • (1)

          Powiedz to mieszkańcom Fukushimy.

          • 4 10

          • nie dryjanizuj mi tu, Kamilu

            w wyniku ewakuacji Fukushimy zmarło więcej ludzi, niż gdyby tej ewakuacji w ogóle nie przeprowadzono. De facto wystarczyło na dwa tygodnie zamknąć okna, aby pył niosący krótkożyciowe izotopy nie dostał się do mieszkań i szpitali.

            • 4 4

    • (1)

      ekolog ze smartfonem w ręku z komputerem samochodem i kto wie z czym jeszcze,i o ekologii będzie prawił

      • 8 5

      • najekologiczniej jest nie mieć dzieci

        • 6 3

    • (1)

      A odpady z tych elektrowni będziemy składować u ciebie w ogródku. Poza tym elektrownia podziała raptem 25-30 lat i trzeba ją zutylizować. Masz pojęcie ile to milionów ton skażonej gleby i jaki jest koszt takiej operacji? Przewyższa wszelkie rzekome oszczędności z "taniej" produkcji energii. Niemcy już skończyli z atomówkami i wrócili do węgla.

      • 1 7

      • Technicznie może działać 80 lat

        Francuzi pobrali próbki z rozbieranych niemieckich jądrówek. Wg raportu stworzonego przez Arevę i niemiecki dozór techniczny - stan obiegu pierwotnego pozwalał na kolejne 40 lat eksploatacji.

        • 1 0

    • Termos juz mamy, brakuje nam odpowiedniej ilosci jader.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane