• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne autobusy na ulicach Gdyni. Pierwsze koty za płoty

Patryk Szczerba
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę

Elektryczne autobusy wyjechały na ulice Gdyni. Podczas pierwszych godzin kursowania nie zabrakło usterek. Spowodowały, że część pojazdów wróciła do zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej. - Oprócz dwóch pojazdów pozostałe kursują po mieście - mówi szefostwo spółki.



Przypomnijmy, że autobusy elektryczne dla Gdyni uroczyście zaprezentowano we wtorek. Miasto zapłaciło za nie blisko 80 mln zł. Większość środków pochodzi z Unii Europejskiej.

Od środy autobusy elektryczne obsługiwały linie 150, 190, 128, 133 i 282.

O tym, że nie wszystkie - tak jak zapowiadano - wyjechały na ulice, poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

- Na linie 150 w Gdyni miały dziś wyjechać elektrobusy. Według strony pozwalającej śledzić ruch pojazdów komunikacji miejskiej część elektrobusów wyjechała z bazy ok. godz. 4, ale już w godz. 5-8 zostały zastąpione autobusami spalinowymi - napisał czytelnik.

Elektrobusy w Gdyni: były usterki, ale zostały naprawione



Potwierdzają to przedstawiciele gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.

- Przepraszamy osoby, które mogły poczuć się zawiedzione tym, że nie pojadą autobusem elektrycznym. Pojawił się błąd oprogramowania i pojazdy miały ograniczoną moc. Nie jeździły z pełną prędkością, więc zdecydowaliśmy się je skierować do bazy. Usterka została naprawiona i autobusy ponownie wyjechały na ulice Gdyni - tłumaczy Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
Jednak nie wszystkie. Dwa pojazdy: jeden przegubowy i jeden pojedynczy zostały w zajezdni do dalszej diagnostyki.

Elektrobusy w Gdyni: pojemność baterii



  • W pojedynczych pojazdach znajdują się baterie o pojemności 192 kwh.
  • W przegubowych pojazdach znajdują się baterie o pojemności 258 kwh.

Jak twierdzą przedstawiciele PKA, autobusy powinny spokojnie pokonać 120 kilometrów po doładowaniu. Moc siedmiu ładowarek w pięciu miejscach w mieście wynosi do 400 kilowatów każda.

Wykaz miejsc z ładowarkami do elektrobusów w Gdyni



Podwójne stacje szybkiego ładowania będą przy:

Pojedyncze ładowarki będą przy:

Z gniazda autobusy będą ładowane podczas postoju w zajezdni przy ul. Platynowej.

Aktualizowany na bieżąco rozkład jazdy

Miejsca

  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21
  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10

Opinie (279) 2 zablokowane

  • Dlaczego więc testowo nie wprowadzili do ruchu po jednym elektryku na linie 150 i 190 wczoraj pod wieczór (1)

    Tylko wzięli dziś rano wypuścili wszystkie a potem płacz, że coś nie działa i zjazd do bazy... Można było to zweryfikować już wczoraj, chyba logistyka brakuje im w firmie

    • 39 8

    • Powinieneś zostać doradcą firm przewozowych

      • 4 0

  • Problemy będą nadal

    To było do przewidzenia po złych doświadczeniach warszawskiego MZK 4 godziny jazdy w korkach po płaskim i na bazę do ładowania, a przecież Gdynia to góry i doliny i taki autobus potrzebuje dużo prądu chociażby na klimatyzację. Lepiej sprawdzają się trolejbusy z akumulatorami bo gdy potrzeba to "szelki" w górę i ładuje się bateria jadąc i nie ma problemu. Tak mają np trajtki na liniach 27 czy 181.

    • 11 2

  • 133 tak kopcił pod szkołą, że dzieciaki uciekały (3)

    Dla nas to cudowna wiadomość, od kilku miesięcy walczyliśmy o naprawę autobusu nr boczny 5005 linii 133, tak dymił, że ludzie myśleli, że się coś pali.... A to autobus kursujący pod SP 34, teraz będzie można odetchnąć

    • 3 10

    • W ogole ze to przezyliscie to cud jakis.

      • 4 0

    • tak. Teraz bardziej będzie dymiło w Bełchatowie

      • 1 0

    • Tak

      Solaris wypalał DPF następny wałek z euro 6

      • 1 0

  • Jaka to apka gdzie widac ruch pojazdow komunikacji? (1)

    • 3 0

    • cristalbus

      • 0 0

  • interesujące, jak mógł się nagle pojawić błąd w oprogramowaniu?

    przecież chyba takie pojazdy testuje się przed wypuszczeniem pierwszy raz w trasę

    • 10 1

  • LOL, zagłuszyli filmik muzyką. Przez co nie można było usłyszeć jak cicho jest podczas jazdy.

    • 7 0

  • Te autobusy nic dobrego nie wróżą

    • 5 2

  • Lech Żurek - też z układu wybrany prezesem (1)

    były radny, kolega Wojtaka Sz

    • 12 1

    • Gdy jeszcze nie był prezesem

      ... odwiedzał gościnnie dyspozytornię, witał się serdecznie z kierowcami...taki kolega. Jak tylko posadził go szczurek na fotelu zapomniał o pracownikach, od tej pory nikt go już tam nie widział.

      • 6 1

  • to spektakularny sukces prezydenta dr Wojciecha Szczurka. Świat się nie może przestać dziwić. Wow, autobus

    • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    odnośnie ekologii elektryków (19)

    tekst naukowca Christopha Buchala z Uniwersytetu w Kolonii:
    pojazdy elektryczne mają znacznie wyższą emisję CO2niż samochody z silnikami diesla. Wynika to ogromnej ilości energii wykorzystywanej do wydobywania i przetwarzania litu, kobaltu i manganu, kluczowych surowców potrzebnych do produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych."

    • 85 6

    • E tam. Naukowiec z Kolonii. Co on tam wie. (2)

      • 4 4

      • Dużo (1)

        .

        • 6 0

        • E tam, nie znasz siem, auto na prund dla frajerstwa jest the best!

          • 5 2

    • A o Afrykańskich robolach w kopalniach to nikt już nie wspomina (1)

      Większość potrzebnych surowców do produkcji baterii pochodzi właśnie z Afryki. Oni pracują za 2 dolary dziennie. Nikt tym zielonym dobrem Eco jakoś nie chce się z nimi dzielić.

      • 12 0

      • to tak jak z zielonym eko gazem z Rosji

        która ma gdzieś wszystkie unijne przepisy związane z ochroną środowiska

        • 2 0

    • (1)

      To ci co policzyli w elektrykach produkcję baterii dwa razy?

      • 1 0

      • Żeby dorównać życiu diesla, to powinny policzyć 3-4 razy

        • 2 1

    • A ropę wydobyws sie bezemisyjnie (1)

      Na szczęście

      • 6 1

      • Zapoznaj się z technologiami wytwarzania metali rzadkich. Ropa i gaz to mały pikuś.

        • 0 0

    • UE powoli zaczyna wycofywać wspieranie dla (4)

      Technologia aut elektrycznych. Mniej postępowa część społeczeństwa podejrzewała, że to szwindel. Część nawet propagowała wiedzę naukowa na ten temat. Byli jednak zakrzyczania i zamilczani jednocześnie.

      • 2 4

      • Wręcz przeciwnie, UE wczoraj przegłosowała zakaz produkcji spalinówek od 2035 (1)

        Co ciekawe i PO i PiS głosowali przeciw (oprócz Adamowicz), za to SLD było za. Komuniści uwielbiają ograniczać wolność przemieszczania się ludności. Na elektryku daleko nie zajedziesz, jeśli wtedy w ogóle uda ci się go podładować z naszą już teraz ledwo wydolną infrastrukturą.

        • 4 1

        • No tak

          bo trzeba dostosowywać się do infrastruktury a nie infrastrukturę do nas. Brawo!

          • 0 0

      • fakt, a silniki spalinowo- elektryczne z "wolnym" tłokiem ciągle w fazie teoretczno - testowej.

        nie da się wyprodukować, po prostu się nie da. Silnik genialny w swej prostocie z minimum ruchomych części ale się nie da , nawet japończykom się "nie udaje"

        • 0 0

      • tak jak "nie można" uruchomić produkcji silnika z "wolnym" tłokiem.

        silnik spalinowo - elektryczny genialny w swej prostocie z minimum ruchomych części - a nawet Japończycy "nie dają rady" go wyprodukować .Ludzkość Marsa chce podbijać !

        • 0 0

    • Tak, tekst "naukowca" zakłada że samochód idzie na złom po 150 000 km :D (2)

      W takim układzie diesel musi wypadać ciekawie...

      • 1 0

      • Baterie z elektryka idą na złom i trzeba wymieniać na nowe (1)

        Diesel jeszcze jeździ 2-3 razy tyle

        • 2 0

        • Na złom powiadasz? Jak bys gdzieś taką widział na złomie daj proszę znać, podjadę odkupić, może się nie skapnęli tam ile jest

          • 0 0

    • Tu nie chodzi o ekologię, tu chodzi żeby się uniezależnić od rosyjskiej ropy.

      • 0 0

    • Z tego samego tekstu mozna wyczytac...

      ... że sumaryczne emisja CO2 z produkcji pojazdu elektrycznego i jego zużycia energii w trakcie eksploatacji, przy obecnym stanie energetyki, zrównuje się ze spalinowymi odpowiednikami po przejechaniu od 90 tys km do 120 tys km, w zależności od warunków, konkretnych rozwiązań i nawet stylu jazdy. Powyżej tych wartości emisyjność elektryków jest niższa. W tekście zwraca się uwagę na konieczność rozwoju trwałości baterii powyżej obecnych 200 tys km, z uwagi na to że część pojazdów rozbitych w trakcie użytkowania poniżej granicy 90 do 120 tys km zawyża emisyjność całej grupy pojazdów. Jak również na konieczność rozwoju OZE, bo w krajach w 100% czystej energetyki, emisyjność elektryków ma barierę opłacalności emisyjnej w okolicach 40 tys km.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane