- 1 Podszedł zabrał kartę i ją zniszczył. "Takie są procedury" (304 opinie)
- 2 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (282 opinie)
- 3 Wpadli, gdy wyłudzali kody BLIK (60 opinii)
- 4 Znów pies pogryzł dziecko (172 opinie)
- 5 Wyburzenia w UCK. Będą utrudnienia (95 opinii)
- 6 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (638 opinii)
Gdyńskie inwestycje na najbliższy rok
Przedstawiamy wszystkie gdyńskie plany inwestycyjne na 2013 rok - zarówno te wielkie, milionowe, jak i mniejsze, które jednak dla mieszkańców bywają dużo ważniejsze. Warto jednak pamiętać, że w ubiegłych latach nigdy nie udało się zrealizować wszystkich zamierzeń inwestycyjnych.
Inwestycje największe i najbardziej znane
Na drogi Gdynia wyda ponad 143,2 mln zł. Aż 44,1 mln zł pochłonie jednak wdrażanie inteligentnego systemu sterowania ruchem drogowym Tristar. Zaledwie dwa miliony zł mniej kosztować będzie dokończenie budowy Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Modernizacja Muzeum Emigracji to kolejne 23,5 mln zł, a Teatru Muzycznego niemal 4 mln zł. Również 4 mln zł pochłonie współfinansowana przez Unię Europejską rozbudowa Szkoły Muzycznej. 25 mln zł zł to z kolei tegoroczny wkład Gdyni w spółkę budującą port lotniczy Gdynia-Kosakowo. W sumie inwestycja ta warta jest ok. 100 mln zł.
Jak widać, sporo największych wydatków to przesunięcia z poprzednich lat, kiedy nie udało się dokończyć planowanych inwestycji.
Nasze drogie drogi
Przy każdej kolejnej inwestycji podnoszą się głosy mieszkańców, którzy zwracają uwagę na to, że zamiast zajmować się wizjonerskimi projektami, samorządowcy mogliby zejść na ziemię i zająć się przyziemnymi problemami mieszkańców, jakimi są np. dziurawe drogi i chodniki. W rozpoczętym już roku Gdynia wyda na drogi o 68,9 proc. więcej niż w 2012 roku. Planuje przeznaczyć na to kwotę 143,2 mln zł.
Oprócz wspomnianego Tristara rozpocznie się w końcu przebudowa ul. Morskiej, odkładana również długo przebudowa ul. Przebendowskich oraz kontynuowane będą prace na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Nowych dróg doczekają się też rowerzyści. Za 1,7 mln zł powstać ma fragment wzdłuż ul. Puckiej - od skrzyżowania z ul. Czernickiego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Coś dla oka, coś dla duszy
Na mniejsze inwestycje mogą liczyć mieszkańcy wszystkich dzielnic. 1 mln zł przeznaczono na kompleksową modernizację placów zabaw, kolejny 1 mln zł na stadion lekkoatletyczny na Oksywiu, a 800 tys. zł na rozbudowę i modernizację Ciapkowa. 3,1 mln zł pochłonie rozwój elektronicznych usług publicznych w Gdyni (2,3 mln zł to unijne dofinansowanie). 2,1 mln zł to koszt budowy niezbędnej infrastruktury na obszarze rezerwatu Kępa Redłowska, a kolejne 2,1 mln zł dużo mniej efektowna, ale kto wie czy nie bardziej potrzebna budowa i modernizacja systemu odprowadzania wód opadowych w Gdyni.
Doczekać się mamy także znanego od ponad półtora roku planu zagospodarowania terenu przy wejściu na molo
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Plany, projekty, marzenia...
Kilka nowych inwestycji także się bowiem zacznie, ale głównie... na papierze. Za 65 tys. zł wykonane mają być prace dotyczące węzła integracyjnego Karwiny - będą to jednak głównie ekspertyzy i analizy techniczne. W planach są również prace projektowe i opracowanie dokumentacji dla I etapu budowy ul. Nowej Węglowej i tunelu pod torami kolejowymi do ul. Morskiej. Dokumentacja to koszt 111 tys. zł, ale 83,2 tys. zł to unijne dofinansowanie.
Projektowane będą także lokalne drogi w dzielnicach oraz kolejne drogi rowerowe, którym wciąż daleko do tego, by tworzyły zwartą sieć.
Plany ambitne, ale warto pamiętać, że w ostatnich latach wykonanie planu inwestycyjnego nawet w 80 proc. było niedoścignionym marzeniem.
Opinie (330) 4 zablokowane
-
2013-01-03 11:04
Z przodu Opat z tylu wiatry (1)
- 4 0
-
2013-01-03 11:11
Kodycji brak a forsy na OPAT brak i z wacka flak
OPAT OPAT OPAT
- 1 0
-
2013-01-03 11:05
opatu nie będzie (3)
bo ważniejsze jest lądowisko w Kosakowie
- 7 2
-
2013-01-03 12:19
Miliard na OPAT (1)
Lotnisko - 100 mln. Jest różnica?
- 0 1
-
2013-01-03 13:29
no własnie
OPAT to ogromna inwestycja i nie udźwignie jej ani Gdynia, ani nawet kilka gmin razem. Dlatego potrzebne sa decyzje w Warszawie. Ale ich nie chce Nowak wydać. Bo cała forsa politycznie kierowana jest na Gdańsk.
- 0 3
-
2013-01-03 12:30
Chyba Ci się skala inwestycji pomyliła.
Jak chcesz przeznaczyć prawie cały budżet Gdyni na jedną inwestycję, to proszę bardzo.
- 0 1
-
2013-01-03 11:05
Budynioland nie wytrzyma tego co planuje Szczuroland (1)
- 4 0
-
2013-01-03 11:53
i pęknie ze śmiechu nad "inwestycjami" po gdyńsku
cały rok będzie grzmiało gromkie hahaha z południa
- 5 1
-
2013-01-03 11:06
"Infobox to - obok lotniska - najbardziej kontrowersyjna gdyńska inwestycja." (5)
a ja uważam, że najbardziej kontrowersyjną imprezą jest Pierwszy Pochód w Gdyni tzw.trzech króli?
Wiem, że się narażam, ale miasto Gdynia nie powinna dokładać za to złamanego szekla. Bo niby dlaczego w naszym pięknym mieście mamy mieszać dwie skrajnie różne sprawy - kulturę i światopogląd? Ciągle marzy mi się platońskie Miasto - Państwo prawdziwie demokratyczne wolne od wszelkiego oszołomstwa inwestujące w kulturę, cele publiczne z udogodnieniami, obiekty ogólnorozwojowe, dające w przyszłość bezpośrednio i pośrednio miejsca pracy a do tego edukacje, zdrowie,...
Natomiast w żadnym wypadku nie powinno wspierać jakieś imprezy w religijne czy budowę obiektów sakralnych - niezależnie od wyznania.
Niech sobie budują i imprezują z własnych pieniędzy! Tym bardziej Święto 3-ch króli jak i cała ta szopka nie nawiązuje do żadnych polskich korzeni kulturowych czy historycznych.
Nie zorientowanym tylko przypominam, że chrześcijańskie korzenie pochodzą od "braci starszych w wierze" i ma je na skonfliktowanym Bliskim Wschodzie i dla naszej kultury jest - po przeniesieniu do Rzymu bardziej pasożytem niż tzw. korzeniami.
My Słowianie mamy własne korzenie, kulturę i podania. Gdynia, a właściwie teren na którym rozpościera się to piękne miasto, też ma wspaniałą własną. Szkoda, że nic się nie robi, aby choć w części odkryć ją dla odkłamania, choćby w zakresie podstawowym a co wymaga także inwestycji.- 5 18
-
2013-01-04 00:38
...mamy własne korzenie... (4)
Gotenhaven?
- 4 4
-
2013-01-04 10:11
Pomyliłeś miasta (3)
obudź się hitlerowcy już zostali zlikwidowani albo wymarli, a ty chcesz z sąsiedniego miasta dodatkowo siać segregacje rasową - niczym Wasz wiceprezydent?
- 2 5
-
2013-01-04 17:35
(2)
skoro odcinasz od Polski katolickie korzenie w zamian oferując plemienne gockie bełkoty to znaczy, że nie wszystkie Eryki wyemigrowały z Gdyni
- 3 2
-
2013-01-04 18:20
no jak to czyż nie papież w Rzymie błogosławił i święcił hitlerowskie armaty? (1)
a te wszystkie krzyże na mundurach proporcach, budynkach,... ?
Fakt, nie widziałem (a może mi ktoś wskaże)Cnotliwej Najświętszej Panienki?- 2 4
-
2013-01-04 19:22
Nie. Nie święcił.
Polecam więcej książek, mniej racjonalista.pl
- 4 3
-
2013-01-03 11:08
OPAT ma laczyc rowniez Lotnisko Kosakowo
Ta dodatkowa nitka od OPAT do Lotniska jest bardzo wazna.
- 2 1
-
2013-01-03 11:15
kolejne 25 mln zł nalotnisko dla awionetek! łącznie już 100 mln... (5)
a żeby coś tam sensownego wylądować mogło (tylko czy ktokolwiek będzie chciał?!) trzeba będzie włożyć kolejne 60 - 70moln złotych. 170 mln na dublowanie infrastruktury, potem rok rocznie 5-10 mln złotych na utrzymanie tego przybytku... Świątyni Pychy Gryzonia!
- 20 5
-
2013-01-03 12:24
na szczęśćie... (3)
to nie tacy jak ty decyduja o przyszłosci naszego miasta. Szczurek ma nazwisko, które powinieneś nosić ty i tacy jak ty, bo masz tak przyziemne, beznadziejne spojrzenie na miasto. A za pare lat wszyscy i ty też beda sie chwalić Gdynią zapominając, jak mędzili anonimowo oczywiscie. Przez takich ludzi jak ty Gdynia setki lat była zabitą dechami wsia. Na szczęscie pojawili sie wizjonerzy.
- 1 6
-
2013-01-03 12:45
z ciekawości... masz prywatną awionetkę? (2)
A moze korzystasz ze skytaxi? Bo na nic innego chyba nie liczysz, skoro lotnisko po zainwestowaniu 100 mln zł nie będzie mogło przyjmmować samolotów kodu C
- 1 1
-
2013-01-03 13:30
bedzie lotniskiem zapasowym dla Gdańska (1)
I to jest zapisane w strategii województwa!
- 0 2
-
2013-01-03 13:42
czyli będzie używane sporadycznie
o ile wogóle...
- 1 1
-
2013-01-03 12:32
Na szczęście to nie ty decydujesz o inwestycjach.
Pożyjemy, zobaczymy, czy będzie opłacalne. PGE Arena nie jest opłacalna, a wybudowana.
- 1 0
-
2013-01-03 11:21
to element prania mózgu z um gdynia (3)
Każde niepowodzenie czy niekompetencje "tłumaczą" Gdańskiem i to jak na razie wystarcza na 90% w kolejnych wyborach.
Choć jak widać po wpisach Gdynia zaczyna się powoli budzić z gryzoniowego snu.
ps choć ta marionetka od raty za stadion się nie obudzi.- 20 2
-
2013-01-03 12:28
winien Gdańsk??? (2)
Próbuję sobie przypomnieć, kto, kiedy i gdzie próbował przerzucic jakies gdyńskie problemy na Gdańsk - może pomożesz i przypomnisz mi? Widac jestem okropnie nieoświecony i ze słabą pamiecią?
- 2 1
-
2013-01-03 12:42
Czytać nie potrafi, czy się nie chce, czy problemy ze wzrokiem, może duma nie pozwala ? (1)
Na tym forum jest mnóstwo takich wpisów, wystarczy poczytać "Bezstronnego" ...
- 4 1
-
2013-01-03 13:31
"bezstronny" wini Gdańsk?
czytam i nie widze. NO i kto jeszcze według ciebie tutaj i w ogóle nalatuje na Gdańsk? I podaj konkrety.
- 1 2
-
2013-01-03 11:25
OPENER zrobic za Kazimierzem na Awaryjnym Pasie Lotniska
OPENER na Awaryjnym Pasie Lotniska za Kazimierzem
- 3 2
-
2013-01-03 11:26
Tunel/estakada nad torami w Chyloni/Cisowie, a do tego poszerzenie Hutniczej do regulrnych 2 pasów, a może nawet 3
Na wysokości Piaskowej zrobić przepust pod jednym torem "kolejki na lotnisko" i będzie piękna alternatywa dla Morskiej.
Nie wspomnę już o takim połączeniu Wiśniewskiego z Hutniczą, by nie trzeba było wdrapywać się na Estakadę, by za chwile z niej zjechać, a przy tym zakorkować zjazd w kierunku Rumii.
Przydałoby się również usprawnić zjazd z Estakady na Obwodnicę, bo to co teraz jest to jest katastrofa. Jak można tak zaprojektować droga dla TIRów, by przed wjazdem na droga szybkiego ruchu musiały pojazdy pokonać kiepski łuk, zwolnic do 50km/h, mając przed sobą bardzo wredny podjazd...
No ale lepiej pchać kasę w Kosakowo i InfoKontenery- 18 2
-
2013-01-03 11:27
Gdyńskie ... co ... chyba sie przeslyszalem
co najwyzej inwestycyjki ... a i to chyba za duze slowo
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.