• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak usprawnić lewoskręt na Klinicznej? Pomysł czytelnika

Kornel
21 lipca 2023, godz. 07:00 
Opinie (188)
Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?  Propozycja czytelnika w rejonie do skrętu z ul. Klinicznej w kierunku wiaduktu kolejowego nad al. Hallera. Czy jednak nie spowoduje to korka dla jadących Hallera w kierunku Brzeźna?

Codziennie rano ten sam problem: zakorkowana ul. KlinicznaMapka przy lewoskręcie w al. HalleraMapka. Jak usprawnić ruch w tym rejonie Wrzeszcza? Pan Kornel ma propozycję, która nie wymaga dużego nakładu środków finansowych, a efektem - jego zdaniem - będzie poprawa płynności przejazdu samochodów.



Jak oceniasz propozycję zmian na skrzyżowaniu Klinicznej i Hallera?

Nasz czytelnik kilka razy dziennie, o różnych porach dnia, przejeżdża samochodem z Letnicy przez ul. Kliniczną i skrzyżowanie z al. gen. J. Hallera, w kierunku Opery Bałtyckiej.

On i inni kierowcy stoją wtedy w korku do skrętu z ul. Klinicznej w lewo, by przejechać pod wiaduktem kolejowym.

Oto jego propozycja ulepszenia przejazdu w tym miejscu.

Za krótkie pasy lewoskrętu



Codziennie napotykamy ten sam problem korkowania się ul. Klinicznej na pojedynczym lewoskręcie. Dwa pasy do lewoskrętu są tylko na krótkim odcinku, co powoduje powstanie ogromnych korków, szczególnie w godzinach szczytu. Kolejka samochodów robi się najczęściej tak duża, że uniemożliwia to wjechanie z ul. Marynarki PolskiejMapka na pas dla skręcających w lewo z ul. Klinicznej i w rezultacie blokuje całkowicie tę ulicę.

Kierowcy "spieszący się" dojeżdżają do skrzyżowania ul. Klinicznej z al. Hallera i próbują zmienić pas przed samym skrzyżowaniem, co również blokuje 1 z pasów jazdy na wprost i zupełnie nie daje możliwości skręcenia w lewo kierowcom czekającym w korku. Dochodzi tam codziennie do wielu wymuszeń pierwszeństwa przez "spieszących się" kierowców, próbujących ominąć korek na lewoskręcie.

Remont kładki przy Remont kładki przy "stoczniowej" stacji. Trwa poszukiwanie wykonawcy
Sytuacja pogorszyła się po zmianie kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka i korkowaniu się ul. Hallera, aż do Opery Bałtyckiej, ponieważ wszyscy kierujący się do Wrzeszcza muszą przejechać przez ul. Hallera, która na wysokości przejścia dla pieszych jest jednopasmowa.

Zamiast przebudowy - wymalowanie znaków



Można zaproponować wiele rozwiązań przebudowy skrzyżowania i układu drogowego, ale większość z nich wiązałaby się ze znacznymi inwestycjami drogowymi. Mając nadmiar czasu i czekając cierpliwie w korku na skręcenie w lewo z ul. Klinicznej, obserwowałem ruch i pomyślałem, że pewnym rozwiązaniem kompromisowym byłaby zmiana organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu.


Mianowicie chodzi o utworzenie dwóch pasów do skrętu w lewo, z czego jeden również do jazdy na wprost (tak jak jest obecnie) w ul. Wyspiańskiego. Zmniejszy to co prawda liczbę pasów do jazdy w prawo w al. Hallera, ale przez te kilka lat nie zaobserwowałem, by tworzyły się tam korki, czego nie można powiedzieć o skręcie w lewo.

Zaproponowane rozwiązanie wymagałoby jedynie przemalowania oznakowania poziomego i wymiany części oznakowania pionowego więc - krótko mówiąc - jest tanie.


Na ul. Rakoczego to działa



Podobne rozwiązanie zastosowano niedawno na ul. RakoczegoMapka, którą również przejeżdżam codziennie po kilka razy. Tam z kolei bardzo długi i niewykorzystywany lewoskręt skrócono, co rzeczywiście wpłynęło na płynność ruchu, zmniejszyło to również blokowanie bus pasa przez skręcających w prawo w ul. Jaśkowa DolinaMapka.

Zdaję sobie sprawę, że takie rozwiązanie wymaga szerszego spojrzenia na problem tego skrzyżowania, bezpieczeństwa drogowego i innych aspektów, których jako zwykły kierowca mogę być nieświadomy, ale warto rozważyć takie wyjście, ponieważ sytuacja w tym miejscu (jak i wielu innych miejscach Gdańska) robi się coraz trudniejsza.
Kornel

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (188) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (4)

    Czyli ja skręcam w lewo więc zrobmy dwa pasy bo nigdy nie jadę w prawo więc im niepotrzebne. Super rozwiązanie

    • 32 11

    • Ma rację

      Też często tam jeżdżę i faktycznie jadących w prawo w godzinach szczytu jest dużo mniej. Tu nie chodzi o to że jadę w lewo to malujcie mi pasy.

      • 7 6

    • Pan Kornel pisze, że takie rozwiązanie wymaga szerszego spojrzenia na problem tego skrzyżowania. (1)

      Ale jakoś zapomniał zauważyć, że odcinek Hallera od skrzyżowania do al. Zwycięstwa jest zawsze zatkany, więc dołożenie aut na lewoskręcie przez stworzenie dodatkowego pasa jeszcze pogorszy sytuację. Kierowcy nagminnie pchają się na skrzyżowania bez upewnienia się, że mogą je opuścić, zgodnie z zasadą "ja jadę, reszta nieważna". Jeśli zastosować pomysł pana Kornela tam, to cały węzeł zatka się na stałę.

      • 13 1

      • Kierowcy skręcający z ul. Marynarki Polskiej w ul. Hallera

        Kierowcy skręcający z ul. Marynarki Polskiej w Hallera nagminnie wymuszają pierwszeństwo blokując skrzyżowanie w kierunku wiaduktu ,a tym samym samochody jadące ul. Hallera musza czekając czasami 2 zmiany świateł. Wracam ul. Hallera z pracy i tak jest codziennie.

        • 0 1

    • W Hallera w prawo jedzie znacznie mnie aut niż z lewo, no i na samej Hallera po skręcie w sprawo praktycznie korki nie występują a pod wiaduktem kolejowym cały czas korek.

      • 1 1

  • Dobry pomysl,miasto niechay teraz dziala.

    • 1 14

  • Opinia wyróżniona

    Kątem oka (13)

    Jeżdżę tamtędy do pracy i zastanawia mnie dlaczego część kierowców jeździ jak ślimak ale kątem oka zauważyłem że problemem są smartfony do których jak jest czerwone światło to kierowcy zaglądają i potem gdzieś po kilkunastu sekundach ruszają jak się zielone światło zapali.

    • 156 9

    • ta po kilkunastu (2)

      po kilkudziesięciu! dokładnie po 48
      i to wszyscy!

      • 1 5

      • Przy 5 samochodach wystarczy po 2 sekundy opóźnienia na każdy by przejechało znacznie mniej... (1)

        • 11 0

        • Szczególnie jak masz korek po drugiej stronie skrzyżowania...

          • 5 1

    • Teoretycznie

      wszyscy stojący, po zapaleniu się zielonego światła powinni ruszyć jednocześnie. jednak wystarczy jedna gapa aby cały misterny plan poszedł w p....

      • 11 0

    • To dotyczy nie tylko tego skrzyżowania. Jest to ogólna bolączka, a ponoć przepisy takiego zachowania nie dopuszczają.

      • 5 0

    • Wow. I tu naprawdę w ogóle nie chodzi o nadmiar samochodów? (4)

      • 6 3

      • Nie! (2)

        Jeszcze jeden pas, tym razem na pewno się uda rozładować korki!

        • 3 3

        • Leczenie otyłości metodą popuszczania pasa zawsze było popularne, tylko wątpliwie skuteczne ;) (1)

          • 4 0

          • wara od mojego bandziocha

            • 0 0

      • nie no, to zupełnie nie dlatego, przecież poza godzinami szczytu jest tak samo... a nie, czekaj

        • 1 3

    • Tak, bo jak nie było smartfonów to wszyscy ruszali bez opóźnienia spod świateł XD

      • 2 0

    • nie odwracaj kota ogonem . to wszystko korkuje się przez zamkniętą piramowicza

      • 9 2

    • No opóźniacze na światłach

      z mózgami wklejonymi w ekrany to niestety standard.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    W prawo jedzie dużo mniej aut (6)

    Więc dwa pasy są zbędne. Lepiej więc jeden "przekazać" jadącym w lewo

    • 36 61

    • (1)

      Tak, tak. I zupełnie zignorujmy fakt, że odcinek Hallera od tego skrzyżowania do al. Zwycięstwa jet całkowicie zatkany, więc nawet z pojedynczym pasem lewoskrętu trudno to skrzyżowanie opuścić i kierowcy regularnie zostają tam na środku. Dodanie kolejnego pasa zrobi jeszcze większy bałagan. Ale żeby to zauważyć trzeba mieć trochę szerszy horyzont niż "zawsze, gdy JA rano tam jadę to stoję w korku"

      • 50 2

      • dodać pas do skrętu w lewo i przywrócić ruch na Piramowicza.

        • 3 5

    • (1)

      To i tak nic nie da bo nie ma miejsca pod wiaduktem trzeba tam usprawnić ruch , a później wdrażać te rozwiązanie.

      • 14 0

      • Nie da się

        bo Gdańsk nie jest w stanie zrobić jednokierunkowych dróg rowerowych wzdłuż Al. Zwycięstwa.

        • 3 1

    • Srodkowy moglby byc dla obu kierunkow

      • 0 3

    • Przekaż ...

      ...lewą półkulę na badania medyczne.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (35)

    Problemem tego skrzyżowania jest to, że nie można go opuścić bo nie ma miejsca. To co pan proponuje de facto się tam dzieje. Dwa lewe pasy i tak są zablokowane praktycznie od estakady.
    Ponowne otwarcie Piramowicza to jedyne rozwiązanie.

    • 304 28

    • (21)

      Jedyne rozwiązanie to żeby w końcu w tym mieście komunikacja miejska zaczęła działać jak należy

      • 36 33

      • (20)

        Jeśli ktoś jeździ autem to będzie jeździł, ciekawe co byś zrobił jak by nagle wszyscy się przesiedli do komunikacji , byłby paraliż trzeba wdrażać takie rozwiązania, które będą usprawnić wszystko, a nasi włodarze tylko wszystko dezorganizują swoimi głupimi pomysłami.

        • 30 19

        • Badania wykazują, że nie wszyscy kierowcy są autoholikami (16)

          wielu z nich dawno przesiadło się na rower lub komunikację miejską lub też kombinację rower + SKM. Jak będzie MEVO to ten proces ulegnie jeszcze wzmożeniu. Samochodozę się leczy poprawiając komfort i bezpieczeństwo ruchu niezmotoryzowanych (pieszych i rowerzystów) a nie tworząc dodatkowe pasy do skrętu dla dwuśladowych pojazdów.

          • 14 35

          • (9)

            Badania robione przez stowarzyszenie FRAG czy może stowarzyszenie Rowerowy Gdańsk? A może Pan z zarządu MEVO, saga którego mogłaby posłużyć na świetny film kryminalno-komediowy.
            Te wasze śmieszne tekściki mają żadne pokrycie w rzeczywistości. Spadnie śnieg czy deszcz to nikt nie jeździ rowerkiem. Stąd wylegacie tylko tylko na około 4 miesiące w roku.
            Poza tym, samochodem porusza się zdecydowanie więcej osób niż rowerem, nawet po bezustannych bezsensownych rozwiązaniach na rzecz rowerzystów kosztem kierowców przez władze miejskie. Zbiorkom też leży i kwiczy i proszę nawet nie udawać, że jest inaczej. Jeszcze zaraz dojdzie FALA to zbiorkom kompletnie siądzie.
            Przy okazji, może obowiązkowe kursiki z prawa o ruchu drogowym dla cyklistów? Z racji tego, że każdy ale to każdy rowerzysta jadący chodnikiem to przestępca, gdyż łamiecie notorycznie art. 33 ust. 6.
            Nie pozdrawiam.

            • 28 9

            • Może zaczniemy od obowiązkowych kursików dla kierowców? (8)

              Bo ci potrafią się zrobić agresywni jak ktoś na drodze przeszkadza im łamać prawo...

              Samochodem porusza się więcej osób niż rowerem, bo 99.9% nakładów idzie na darmowe drogi i parkingi dla samochodów, a piesi i rowerzyści dostają ochłapy.

              Ba, nawet jak już dostaną jakiś ochłap (przejście przy Bramie, Nowa Warszawska) to kierowczyki wyją że coś zostało zbudowane nie dla nich...

              • 10 31

              • (4)

                Ale raczej nie łamią przepisów aż tak rażąco jak niektórzy rowerzyści, co to zmieniają jezdnię na chodnik np. na skrzyżowaniach, w zależności od tego, gdzie im bardziej pasuje np. światło. samochody raczej na chodnik w takich wypadkach nie wjeżdżają :)

                • 19 9

              • Oczywiście, łamanie przepisów przez kierowców przez 99% czasu jazdy przestało być "rażące". (1)

                W końcu wjechanie na skrzyżowanie lub tory bez możliwości zjazdu nikomu nie przeszkadza. A przekroczenie prędkości? Panie, to nawet nie jest złe, nie wiem za co mandaty dają...

                Samochody wjeżdżają na chodnik jak chcą zaparkować... Co pewnie też nie jest problemem, prawda?

                • 7 10

              • Nie, nie jest to prawdą, ale skoro tak uważasz ;)

                • 4 1

              • Obejrzyj pierwszą z brzegu kompilację stopchama, to zobaczysz, kto rażąco łamie przepisy

                Przejechanie przez Trójmiasto zgodnie z przepisami jest frustrujące, bo jak jedziesz dozwolone 50 to będą jechać na zderzaku i czasami trąbić, a jak się zatrzymasz na prawoskręcie lub żółtym to jeszcze potrafią w 4 litery wjechać.

                • 3 12

              • Oczywiście że wjeżdżają

                I nie tylko na chodnik, też na bulwary i nawet, o dziwo - w budynki przez chodnik.
                To kierowcy aut mordują ludzi

                • 0 0

              • (1)

                W odróżnieniu od ciebie rowerzysto który zapewne nie ma nawet karty rowerowej to każdy kierowca samochodu posiada prawo jazdy. Agresja nie ma z tym nic wspólnego, jesteście na tych rowerach wręcz dwa razy bardziej agresywni niż kierowcy pojazdów.

                • 11 4

              • Co wynika, że większość kierowców ma prawo jazdy?
                Jakoś nie widać, żeby przekładało się to na przestrzeganie zasad.

                • 1 4

              • Drogi nie są darmowe

                Połowa ceny benzyny, czyli miliardy rocznie, zgodnie z prawem są przeznaczone na budowę i utrzymanie dróg. To, że kolejne rządy przeznaczają je na inne rzeczy- pretensje do nich:)
                Nie warto dyskutować z osobnikiem, który używa określeń mających na celu obrazę innych, typu samochodoza, ped**arz, blachosmrod itp. taka osoba z założenia nie będzie miała intelektualnych możliwości prowadzenia kulturalnej i logicznej dyskusji.
                A problemem Gdańska jest fatalna komunikacja miejska (zbiorkom to komunistyczny neologizm :) ) i żadne inwestycje w chodniki i drogi rowerowe tego nie zmienią. Rower jest dobry, gdy nie pada i jest ciepło, czyli jakieś 40% czasu w roku, pewnie mniej. I gdy ktoś lubi tego typu aktywność a ponadto ma miejsce na przetrzymywanie roweru.
                A odnośnie komunikacji miejskiej w Gdańsku: jeśli czas oczekiwania na komunikację przekracza czas całej podróży każdym środkiem transportu, a czas przejazdu tramwaju od przystanku do przystanku bez dojścia i oczekiwania, o przesiadkach nie wspominając, jest dłuższy niż przejazd rowerem, a 2x dłuższy od przejazdu samochodem na tej samej trasie, to czego się spodziewacie? Że wszyscy porzuca samochody i będą korzystali tylko z komunikacji?

                • 6 0

          • (2)

            Potwierdzam, często jeżdżę samochodem bo zajmuje to mniej czasu niż dojechanie komunikacją, albo komunikacja nie dojeżdża tam gdzie chcę dotrzeć. Bardzo czekam na mevo, bo jego poprzednia wersja, mimo wszystkich swoich wad, przyzwyczaiła mnie, że mogę wyjść z domu o dowolnej porze i dojechać gdzie chcę nie oglądając się na, często absurdalny, rozkład jazdy

            • 9 6

            • (1)

              Kup sobie rower a nie czekasz 3 lata na jakieś MEVO. Kim trzeba być żeby czekać aż mu dadzą aplikacje o rower z wypożyczalni na dojazd gdzie się chce?

              • 6 8

              • Bo mevo nie buchną z pod sklepu, urzędu itp a prywatny jak najbardziej.

                • 12 3

          • Z twej wypowiedzi jedynie wynika fakt e w głowie masz jeden ślad, ślad po mózgu. Urzędowy lobbysto rowerowy.

            • 5 4

          • Samochodoza, jak to określasz, to często nie wybór tylko konieczność. Mając do pracy ok.30km i alternatywę dojazdu:
            1 - dwa autobusy + tramwaj ( ok. 1,5h a, czasem dłużej))
            2 - dojechać samochodem np. na Długie Ogrody ( bo tu blisko tramwaj) i dopiero przesiąść się na komunikację miejską, ale uwaga! to się nikomu nie opłaca, bo jak zabulisz za płatny parking to ci się odechce.
            A samochodem pół godzinki w jedną, chwilę dłużej powrót.
            Rower mnie nie przeraża bo jeżdżę nie takie trasy. Problem w tym, że trzeba mieć gdzie się odświeżyć, przebrać zanim się rozpocznie pracę. Myślę, że wielu tak ma.

            • 13 1

          • Niektóry muszą jeździć autem

            Rodzaj pracy jaką wykonuje wiele osób wymusza korzystanie z samochodu, mimo szczerych chęci nie da rady by wszyscy przesiedli się do komunikacji miejskiej.

            • 4 0

        • Jak ktoś jeździł autem i nie będzie miał gdzie zaparkować (2)

          To przestanie jeździć

          • 3 15

          • Może zacznij przebijać opony? To też nie będą jeździć..

            • 8 2

          • Ja tam płacę za prywatny parking w dwóch miejscach pracy

            W trzecim mam miejsce prywatne od pracodawcy. W czwartym zawsze jest pusty parking (to już poza gdanskiem, wiec w grę wchodzi tylko samochód).
            Nie uważam tego za problem, mogę płacić, bo mój czas jest więcej warty.

            • 0 0

    • za dużo samochodów - to są korki. Nie ma cudów

      • 17 18

    • Kierowcy pokazali że nie potrafią jeździć Piramowicza, to została "zamknięta". (6)

      • 8 29

      • (2)

        Kilku rowerzystów to mała cena za rozkorkowanie tej części gdańska

        • 22 7

        • Nie masz predyspozycji psychicznych do prowadzenia pojazdu mechanicznego

          Może zacznijmy na miejscu rozstrzeliwać każdego sprawcę kolizji czy wymuszenia, to już w ogóle będzie żadna cena (w końcu, w odróżnieniu od tamtych rozjechanych rowerzystów, ci zawinią)

          • 3 5

        • Twierdzenie jak z Chińskiej Republiki Ludowej :)

          • 2 0

      • bzdura, to wymysł lobby rowerowego w urzędzie

        nie potrafią zaplanować jednokierunkowych dróg rowerowych po prawej stronie jezdni. Zobacz co "stworzyli " na Jana z Kolna !!!

        • 11 4

      • Jeździłem tamtędy tylko rowerem, nie samochodem (1)

        Większym problemem byli tam rowerzyści, którzy nie zwalniali i byli zdziwieni, ze nikt nie widzi rowerzysty jadącego 30+
        Zawsze zdarzy się wariat, ale generalnie na skrzyżowaniu z piramowicza z perspektywy rowerzysty problemem byli raczej wariaci na rowerach..ale zapewne ja jestem tym gorszym rowerzysta i moje zdanie nie ma znaczenia

        • 3 2

        • Dziwne. Bo ja widziałem tam tylko kierowców mających w d zwrócenie uwagi na to, co jedzie drogą rowerową od Wrzeszcza

          • 0 0

    • Piramowicza

      Problemem jest zamknięta Piramowicz od strony Hallera. Tak część aut tam skręcała i było miejsce na skrzyżowaniu.

      • 33 6

    • Zaraz larum podniesie 5-ciu oburzonych rowerzystów, że burzysz ich feng shui (2)

      • 23 6

      • Śmiesznie to brzmi pod głosem trzech kierowców płaczących że zmiana im popsuła równowagę kryształów i trzeba ją odwrócić :D (1)

        • 6 18

        • Kierowców wszystkich

          Rowerzystów być może trzech

          • 8 5

    • Piramowicza i Konarskiego

      Też jestem za otwarciem Piramowicza ale czytając wcześniejsze artykuły dotyczące zmiany kierunku ruchu na tej ulicy (i bezpieczeństwa rowerzystów jak argumentowano) raczej uznaję za mało parwdopodobne. To samo dotyczy ul. Konarskiego, która również uniemożliwia szybsze wjechanie na Grunwaldzką z Hallera.

      • 0 2

  • Powinno się likwidować lewoskręty a nie je usprawniać (8)

    Tylko konsekwentna polityka szykan, blokad, ograniczeń zmusi kierowców do przesiadki na rower. Kierowcy muszą zrozumieć, że rowery to nasza przyszłość!

    • 10 49

    • Niezłe prowo Remek!

      • 1 4

    • Rower to ci rozum przygniótł (1)

      Temu wypisujesz takie kocopoły

      • 14 0

      • Serio nabrałeś się na tak oczywistego trolla?

        • 2 2

    • (1)

      karetki rowerowe polecam dla autora .

      • 6 0

      • Zaraz nie będzie innego wyjścia, bo karetki stoją w korkach spowodowanych jadącymi w pojedynkę na trasach poniżej 5km.

        • 2 5

    • Tylko samochodziki!

      Zlikwidujmy chodniki, przenieśmy sklepy daleko od mieszkań, a wszyscy będą jeździć samochodzikami!

      • 2 3

    • Wasza przyszłość może tak, towarzyszu.

      • 2 0

    • Jak by kolce rozsypać, albo metalowe słupki na jezdni wstawić to by jeszcze szybciej porzucili swoje auta na rzecz rowerów... Przecież to nie jest rozwiązanie, nie każdy może pozwolić sobie na jazdę rowerem w pracy chociaż bardzo to lubię jeździć rowerem

      • 0 0

  • Wystarczy przywrócić ruch na Piramowucza (2)

    Proste, nie trzeba główkować.

    • 82 12

    • i nie będzie korka

      do bałtyckiej bo ci co na wrzeszcz to skręca w piramowicza

      • 22 2

    • Wystarczyło przestrzegać przepisów, a nie notorycznie je łamać

      To samo ze strzałkami warunkowymi, które po kolizjach wynikających z ich zignorowania mają tendencje do znikania. Kiedyś tą korelację zauważysz, ale zmian nikt cofać nie będzie.

      • 3 7

  • Czytając te wszystkie propozycje czytelników (4)

    Można odnieść wrażenie, że czytelnicy trojmiastopl są mądrzejsi niz wszyscy specjaliście razem wzięci.

    • 16 23

    • (3)

      Ci specjaliści po pierwsze wcale nie są specjalistami (tylko z nazwy stanowiska), a po drugie, tak - często są mądrzejsi

      • 10 4

      • No tak, żaden urzędnik nie wpadł na to żeby zrobić krótszy i szerszy korek w lewo, powiększając jednocześnie korek w prawo. (2)

        Jak nikt nie mógł pomyśleć o czymś tak oczywistym?

        • 5 3

        • Ci twoi specjaliści (1)

          Chcieli ten cały węzeł wyburzyć. Nie jest idealny ale jest bez kolizyjny. Wystarczy pojechać do Warszawy i zobaczyć jak się robi duże bez kolizyjne węzły komunikacyjne

          • 5 3

          • Ty chcesz warszawskie praktyki przenosić do Trójmiasta?!

            To dopiero będzie kwik kierowców.

            • 0 4

  • Pan Kornel nie już lepiej nie myśli w korku

    dwa pasy lewoskrętu nie zwiększą drożności tego odcinka, bo niby gdzie się później te auta mają podziać za wiaduktem? Za wiadukt wjeżdża nie tylko lewoskręt z Klinicznej ale i samochody z Hallera. To dopiero byłby armagedon.

    • 44 4

  • kierowcy wiedzą lepiej (2)

    Po realizacji tego pomysłu blokowane będą wszystkie pasy. Ile to razy już teraz blokowany jest przejazd w kierunku Brzeźna bo z tego pasa wbija się "zapominalski lub bezczelny" kierowca w lewoskręt.

    • 26 1

    • a co to Kornela obchodzi

      On jedzie w lewo. Z Hallera (od Brzeźna) powinien być zakaz jazdy w lewo/prosto (pod wiadukt), żeby Kornelowi miejsca nie blokować.

      • 5 1

    • tam sami zapominalscy, i codziennie te same auta. Gdzie jest policja ?!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane