- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem
Mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka liczą, że uda im się przekonać władze Gdyni do zmian w projekcie planu miejscowego, zakładającym na terenie ogródków działkowych budowę ulicy łączącej rondo Macieja Brzeskiego z ul. Wrocławską . Miasto odpowiada, że takie rozwiązanie było w planach od dawna i jest konieczne.
Nowa droga w planach, bo w okolicy coraz większy ruch
Nie bez znaczenia przy projektowaniu są także plany inwestycyjne. Jak informowaliśmy, w najbliższym czasie powstanie kolejny biurowiec przy ul. Sportowej , w planach jest budowa budynku mieszkalnego z aparthotelem przy ul. Kazimierza Górskiego . Z kolei przy al. Zwycięstwa obok stacji Redłowo mogą powstać niebawem mieszkania. Trzeba też pamiętać, że w najbliższych miesiącach zostanie uruchomiona stacja PKM Stadion.
Planowana droga w zamierzeniu ma przebiegać przez teren Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kaszubskie". To rozsierdziło działkowców, którzy jako pierwsi próbowali wpływać na władze miasta i podległych im planistów, by przelotówkę zaplanować w inny sposób albo w ogóle z niej zrezygnować.
Po kilku miesiącach dołączyli do nich mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka, obawiający się wzrostu natężenia ruchu na ul. Wrocławskiej, do której ma "wpinać się" planowana "Nowa Łużycka". Obecnie ulicę można traktować jako osiedlową. Panuje na niej średni ruch, można parkować po obydwu stronach i jest bezpiecznie. Przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską zwłaszcza rano i po południu bywa jednak tłoczno.
Mieszkańcy: będzie paraliż drogowy i wytną drzewa
- Zmiany przyczynią się do paraliżu komunikacyjnego Orłowa poprzez zwiększenie obciążenia i tak przeładowanego skrzyżowania. Ponadto pogorszą wyjazd z Placu Górnośląskiego, a mieszkańcom Wrocławskiej zabiorą możliwość parkowania na ulicy - podkreśla Piotr Czajkowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Orłowo.
Mieszkańcy i radni dzielnic powołują się też na ochronę dziedzictwa kulturowego dzielnic. Podkreślają, że zespół urbanistyczny Małego Kacka w rejonie pl. Górnośląskiego podlega szczególnej ochronie i zezwolenie na przejazd potoku pojazdów może zniszczyć ich charakter, a na pewno zaburzy wewnętrzną spójność dzielnicy.
- Warto pokreślić, że inwestycja będzie wymagała wycięcia rosnących wzdłuż całej ul. Wrocławskiej jesionów, nieodwracalnie degenerując szlachetne założenia urbanistyczne z okresu powstawania Orłowa - dodaje.
Opozycja wspiera
Wśród innych propozycji pojawia się poprowadzenie drogi w okolicach ul. Żmudzkiej - ul. Góralskiej lub zakończenie inwestycji na ul. Przemyskiej .
Podczas pikiety wsparcie dla mieszkańców, w imieniu radnych PiS, zadeklarował Marcin Horała, poseł z Prawa i Sprawiedliwości.
- Radni PiS złożyli uwagi do projektu planu i na pewno, gdy dojdzie do głosowania nad przyjęciem dokumentu na sesji, będą wyłuszczali postulaty mieszkańców. Mnożenie ulic w środku spokojnych osiedli nie jest najlepszym rozwiązaniem, stąd nasze wsparcie - wyjaśnia.
Miasto: droga była w planach od dawna
Władze Gdyni oficjalnie zapewniają, że żadna decyzja w sprawie Nowej Łużyckiej nie zapadła. Jednak lektura odpowiedzi do uwag wnoszonych przez mieszkańców podczas drugiego wyłożenia planu nie pozostawia wątpliwości, że droga będzie realizowana w zaproponowanym przez urzędników kształcie.
- Rozwój miejskiego układu ulicznego planowany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zakłada połączenie ulic Łużyckiej i Wrocławskiej, tworząc dodatkową alternatywę wjazdu i wyjazdu przez skrzyżowanie z ul. Stryjską. Z realizacją ul. Nowej Łużyckiej zakłada się przebudowę skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Wielkopolską z dodatkowymi pasami skrętów oraz korektą zagospodarowania pasa drogowego ul. Wrocławskiej z wyznaczeniem miejsc bezpiecznego parkowania - odpowiadają planiści na uwagi zgłoszone przez mieszkańców.
Jak dodają, nierealne jest poprowadzenie drogi w inny sposób, bo wymagałoby to dodatkowych inwestycji, a nawet wyburzeń domów, co w przypadku ul. Wrocławskiej posiadającej szerokość od 18 do 20 metrów nie będzie konieczne i znaczenie ułatwi budowę Nowej Łużyckiej.
Zobacz Orłowo z lotu ptaka
Miejsca
Opinie (225) ponad 10 zablokowanych
-
2017-03-16 19:21
(3)
Błazen Horała otrząsnął się już po nokaucie 27:1?
- 15 18
-
2017-03-16 20:57
błazny się cieszą z rzekomego 27:1 (2)
(rzekomego, bo przecież nawet głosowania nie było) bo jeszcze nie rozumieją, że Kaczyński przerobił tym manewrem Merkel i przy okazji Tuska wręcz koncertowo. Ale spoko, proponuję poczekać na kolejny szczyt RE i zobaczyć, co też Donald ma tam w grafiku :D
- 5 5
-
2017-03-17 08:15
Zapewne ma w grafiku zmienić sekretarko-narciarkę na stanowisku Prezydenta RP.
- 1 0
-
2017-03-16 21:29
Sukces na miarę Lizbona albo śmierć - tam też wygrał
z tym że pytanie o szczegóły sukcesu grozi wykluczeniem z PiS. ...
- 3 0
-
2017-03-17 07:01
I jakby co w okolicy Przemyskiej wybieg dla psów potrzebny!!!!!!!!!!
- 1 2
-
2017-03-17 06:57
Spójrzcie na trasę.
- 2 0
-
2017-03-17 06:17
robić deweloper ma mieć gotowe. developcio nasz PAN.
- 3 1
-
2017-03-16 19:18
(5)
Wyprowadzić się! Opornych eksmitować. Orłowo, czy kaźda inna dzielnica nie jest własnością ich mieszkańców! Gdynia potrzebuje nowych połączeń drogowych i modernizację istniejących!!!!!!!
- 29 36
-
2017-03-16 21:42
(1)
Ale mieszkańcy je tworzą i trzeba o nich myslec. Sorry ale nie po to ludzie wydawali nie małe pieniądze by mieszkać w pięknym miejscu by teraz walnęli im drogę i wycięli drzewa. Ale nie zrozumie tego nikt kto tam nie mieszka. Po co Wam nowa droga ? Odciąży tylko odcinek od różowej do skrzyżowania wielkopolskiej z wrocławska czyli jakies 300m... pogratulować myślenia...
- 15 0
-
2017-03-17 05:04
korek
Już dzisiaj aby wyjechać z wrocławskiej trzeba postać w korku. Co trzeba zrobić aby wjechać na wrocławska (kierunek łużycka) z karwin. Jaki wtedy robi się piękny korek na wielkopolskiej. Apeluję o ograniczenia na wrocławskiej którą jest drogą osiedlową ograniczenia prędkości do 30km/h i do 3,5T
- 3 0
-
2017-03-17 02:13
Kazda dzielnica jest w pewnym sensie wlasnoscia mieszkancow
Sa wlascicielami gruntow i domow, wiec jakis wplyw powinni miec na otoczenie swojego miejsca zamieszkania
- 6 0
-
2017-03-16 22:42
Jest wiele miejsc w Gdyni, które pilniej niż Orłowo potrzebują rozbudowy infrastruktury drogowej z widokami na znacznie lepsze efekty.
Chciażby rozwiązanie kolizyjnych skrzyżować z siecią kolejową czy prace wokół komunikacji na północ.
Czekanie na "centralę" to czekanie na Godota.- 7 0
-
2017-03-16 21:54
A dla kogo?
Skoro mieszkańcy mają się wyprowadzić...- 6 1
-
2017-03-16 20:51
Droga służy do poruszania się pojazdów. (1)
- 1 0
-
2017-03-17 02:17
Chodnik sluzy do chodzenia
- 1 0
-
2017-03-16 20:50
Wydłużyć Różową do Sopotu (1)
- 18 4
-
2017-03-17 02:16
I stanac w rozowym korku
- 3 1
-
2017-03-16 18:53
wg mnie są ważniejsze inwestycje drogowe w Gdyni do zrobienia (2)
np. wydłuzenie Rózowej w kiedrunku Sopotu
- 31 11
-
2017-03-17 02:10
Z czym polaczyc Rozowa w Sopocie?
Ze stojaca aleja Niepodleglosci. Z tego powstanie co najwyzej rozowy korek.
- 4 1
-
2017-03-16 21:33
chyba żart
wydłużenie Różowej? - żart chyba...tu problem jest przez działki wybudowanie ok 1km drogi, bo protesty z każdej strony, a co będzie jak będą chcieli przedłużyć Różową...
- 2 4
-
2017-03-17 01:52
Droga jest potrzebna !
Jestem zaaaa ! Taka droga jest potrzebna , powinno się połączyć też witomino z Karwinami!!
- 7 8
-
2017-03-17 01:20
A ja jestem za!!!
Uważam, iż każda fajna nowa droga , o dobrem przepustowości przyda się w tym rejonie
- 7 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.