- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (150 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (109 opinii)
Co zrobić, żeby ulepszyć działanie SKM?
Szybka Kolej Miejska ma w planach na najbliższe lata modernizację swojej linii kolejowej. O tym, jak szeroki ma być to zakres, zadecyduje studium wykonalności. Dokument będzie powstawał do końca roku.
Nie ma nowych pociągów, ale przystanki będą jak nowe
Pasażerom wciąż najbardziej brakuje nowych pociągów. SKM od kilku lat przymierza się do zakupu 10 składów. W zeszłym roku odbył się nawet pierwszy przetarg na zakup jednego pojazdu, ale nikt się nie zgłosił.
Lepiej wygląda sytuacja jeśli chodzi o modernizacje przystanków. W Gdańsku wiele z nich zostało już wyremontowanych, chociaż nie wszystkie. Obecnie prace koncentrują się na terenie Gdyni, gdzie trwają remonty peronów w Leszczynkach, Orłowie i na Grabówku.
Zobacz także: Stary przystanek znika w oczach
Przygotowania do perspektywy UE 2021-27
Trwają również przymiarki do budowy nowego przystanku SKM na wysokości ul. Wielkopolskiej, między Orłowem a Redłowem.
By być gotowym na kolejną perspektywę unijną (2021-2027), spółka ogłosiła właśnie przetarg na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 250.
Oferty można składać do 13 kwietnia. O wyborze zadecyduje cena w 90 proc. oraz termin realizacji w 10 proc. Przy czym opracowanie studium nie może trwać krócej niż sześć i nie dłużej niż osiem miesięcy.
Czytaj też:
Pomorze kupi 31 pociągów za 600 mln zł
Ogólny cel modernizacji linii SKM:
- poprawa komfortu podróży, jakości świadczonych usług i dostępności kolei,
- przystosowanie przystanków dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
- redukcja hałasu na linii kolejowej,
- poprawa płynności ruchu kolejowego,
- likwidacja miejsc niebezpiecznych.
Wybrany wykonawca ma przygotować dwa autorskie warianty modernizacji, przeanalizować skutki wariantu 0, czyli takiego, w którym żadne prace nie zostałyby podjęte. Kolejnym zadaniem jest opracowanie wariantu nr 1 częściowo w oparciu o wytyczne SKM.
Wytyczne do wariantu nr 1:
- szlifowanie i wymiana szyn w celu redukcji hałasu,
- budowa ekranów dźwiękochłonnych,
- montaż absorberów szynowych w miejscach, gdzie nie można postawić ekranów dźwiękochłonnych,
- modernizacja przystanku SKM Gdańsk Zaspa (w jej ramach ma powstać m.in. przejście pod torami, większa wiata z instalacją fotowoltaiczną, winda z wiaduktu nad torami),
- modernizacja przystanku SKM Gdańsk Politechnika.
Dla wariantu rekomendowanego oszacowane zostaną koszty oraz przygotowany będzie wstępny harmonogram prac z podziałem na etapy.
Miejsca
Opinie (180) 4 zablokowane
-
2022-04-06 07:48
XXI wiek (1)
Elon Musk wystrzeliwuje auta w kosmos a trójmiejska SKM nie potrafi zlikwidować przepaści między peronem a wejściem do kolejki.
- 25 4
-
2022-04-06 08:46
No akurat wystrzelenie auta w kosmos to dość d**ilny przykład.
- 2 2
-
2022-04-06 07:53
Wymienić/zmodernizować tabor (zlikwidować rozruch oporowy w EZT)
Aby usprawnić SKM trzeba pozbyć się wszystkich składów o bardzo powolnym i energochłonnym rozruchu oporowym (mają stare czoła) lub zmodernizować na standard AKM (te z nowymi czołami, silniki większej mocy asynchroniczne). Oporowy EZT EN57 (3 wagony 126,5t) ma 4×145kW=580kW; EN71 (4 wagony 182t) ma 2x4×145kW=1160kW a natomiast EN57 (3 wagony 126,5t) AKM 4×250kW=1000kW. Teraz tylko wykonuje się naprawy średnie P4 polegające na pudrowaniu trupów (wymiana siedzeń, malowanie, regeneracja urządzeń starego typu).
- 20 0
-
2022-04-06 07:54
Przeciez SKMdobrze dziala. Przestacie sie czepiac.
- 8 12
-
2022-04-06 07:55
Przyspieszyc pociagi
Pociagi sa zbyt wolne. Zbyt dlugo trwa podroz. Przyspieszcie je.
- 23 3
-
2022-04-06 08:00
Zdecydowanie zacząć
od wymiany całego Zarządu na czele z Prezesem. czy oni maja "dożywotnią" umowę o pracę na tych stołkach. Przeżyli już wszystkie opcje polityczne a my jeździmy ciągle starym taborem...
- 22 3
-
2022-04-06 08:08
Usunąć dziurę miedzy pperonem a składem.
Ile można
- 21 1
-
2022-04-06 08:09
Co jest najawżniejsze w komunikacji?
Dobra oferta taryfowa, szybkość, punktualność, niezawodność.
Proszę SKM o skupienie się na tych założeniach a nie na np. wymiany tablicy peronowej.- 17 2
-
2022-04-06 08:17
Skm
Temat stary jak świat.czas przejazdu nie zmienił się od lat 70 ubiegłego wieku
Te same problemy, a wystarczy zastosować sprawdzone wzorce z innych państw- 13 2
-
2022-04-06 08:22
Co zrobić? (1)
Tory oddać PLK, a składy do PRow i zwolnić wszystkich pracowników biura czy tzw niekolejarzy.
Po co ekrany? Na te 70km/h to skutek żaden. Szlifowanie szyn? Jakiś czas temu wykonano taki zabieg. Modernizacja Zaspy i Politechniki? Znowu? Dopiero była przebudowa tych peronow kilka lat temu.- 11 5
-
2022-04-06 08:43
Dzialanie przeciwhalasowe
Akurat dzialania przeciwhalasowe to bardzo dobry kierunek, bez sensu stawiasz sprawe na zasadzie ze albo to albo modernizacja. Wystarczy zobaczyc jak bezszelestnie mkna sbany w Niemczech albo nawet nasze pendolino po zmodernizowanych torach. Z kolei tam gdzie ekrany, np na Przymorzu, w ogole nie slychac linii kolejowej. Buduje sie coraz wiecej, w kontrowersyjnych miejscsch, a atrakcyjne odlogiem. ale przy linii kolejowej leza odlogiem. Kiedys w Niemczech mieszkslem w hotelu tuz przy torach - cisza nawet przy otwartym oknie!
- 5 0
-
2022-04-06 08:22
Powinny jeździć maksymalnie co kilka minut jak metro (1)
i rozpędzać się/hamować tak szybko jak metro. Powinny mieć też tyle drzwi co metro. Ogólnie to powinny być jak metro.
- 26 1
-
2022-04-06 08:49
"Nie da się bo..." - i tutaj litania urzędniczych wymówek.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.