- 1 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (43 opinie)
- 2 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (707 opinii)
- 3 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (67 opinii)
- 4 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (93 opinie)
- 5 Kierowca prysnął gazem w radnego (343 opinie)
- 6 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (201 opinii)
Nowe prawo ułatwi budowę przejścia przy dworcu PKP
Choć minister rozwoju i technologii utrzymał decyzję wojewody pomorskiego, który odmówił wydania zgody na budowę przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny, pasy i tak powstaną. Pozwoli na to zmiana przepisów, które wejdą w życie 21 września.
W ramach tej inwestycji miało m.in. powstać przejście naziemne z sygnalizacją świetlną w pobliżu dworca, które łączyłoby się z przedłużonymi peronami przystanków tramwajowych.
Powodem była zbyt mała odległość od skrzyżowania z ul. Bastion św. Elżbiety, która wyniosłaby zaledwie 185 m.
Natomiast, zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej z 2 marca 1999 r., odległość przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną od skrzyżowania lub sąsiedniego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną nie powinna być mniejsza niż:
Odległości między przejściami lub skrzyżowaniami:
- na ulicy klasy GP - 600 m
- na ulicy klasy G - 400 m
- na ulicy klasy Z - 200 m
W uzasadnionych wypadkach dopuszcza się zmniejszenie tych odległości o 50 proc.
Ulica Podwale Grodzkie, na której miałoby powstać przejście, to droga krajowa nr 91, klasy G (wcześniej klasy GP). Czyli nawet skrócenie odległości między przejściami o połowę, do 200 m, nie rozwiązywałoby problemu.
Minister utrzymuje decyzję wojewody
Miasto na początku roku odwołało się od decyzji wojewody do ministra rozwoju i technologii. W obwieszczeniu, które zostało opublikowane 12 września, minister zawiadamia o utrzymaniu w mocy decyzji wojewody o odmowę wydania ZRiD-u.
Co na to miejscy urzędnicy?
- Jesteśmy zdeterminowani, by zrealizować tę inwestycję, gdyż jest ona kluczowa dla poprawy komunikacji pieszej i rowerowej na tym obszarze - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowe przepisy jeszcze we wrześniu
I to się może udać, bo już 21 września wejdzie w życie rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych, które zastąpi te obowiązujące od ponad 20 lat.
W nowym rozporządzeniu nie zawarto żadnych wytycznych co do odległości między przejściami z sygnalizacją świetlną lub skrzyżowaniami. Wymóg, który stał na przeszkodzie do budowy przejścia przy dworcu PKP w Gdańsku, znika więc z polskiego prawa.
Nie oznacza to jednak, że przejścia można budować dowolnie.
W nowym rozporządzeniu czytamy m.in., że:
Przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną projektuje się na:
- dwukierunkowej jezdni albo jednokierunkowej jezdni z jednym pasem ruchu, na których prędkość dopuszczalna wynosi nie więcej niż 70 km/h
- jednokierunkowej jezdni z co najmniej dwoma pasami ruchu
Tunel lub wiadukt dla pieszych albo pieszych i rowerów projektuje się:
- na drodze klasy GP, G (Podwale Grodzkie), Z, L lub D, jeżeli nie można zaprojektować przejścia dla pieszych lub nie jest uzasadnione jego zaprojektowanie
Opinie (366) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-12 19:39
Tam jest tunel a na nowo budowanym (1)
Skrzyżowaniu Havla z Warszawska nie ma ani tunelu ani przejścia dla pieszych przed tym potężnym węzłem od strony swietokrzyskiej
- 11 2
-
2022-09-12 20:31
Bo nie maja tam
Interesu..
- 3 1
-
2022-09-12 19:40
A może?
A może niech po prostu pomalują cały Gdańsk w pasy? Nie będzie problemu, gdzie jest przejście, bo
będzie wszędzie!!!!- 17 4
-
2022-09-12 19:42
Veto
Chyba czas zmienić ludzi w naszym magistracie, tak,tak drodzy urzędnicy naszym mieszkanców, a nie waszym, wy pracuje tam jedynie za naszym przyzwoleniem, tak więc chyba trzeba skończyć z tym wariactwem, a jak tak bardzo wam przeszkadzają samochody to poproszę o zlikwidowanie parkingu na Wasze prywatne samochodu na tyłach urzędu i do pracy jak to pięknie promujecie pieszo lub rowerkiem, a my zorganizujemy jeszcze taki mały manifest naszymi blachosmrodami jak to piszecie , zrobimy sobie powolny przejazd zataczając kolo od Bramy Wyżynnej do Zieleniaka poprzez 3-go Maja i tak w kółko 2-3 razy w tygodniu , i gwarantuje że korki sięgną zenitu a nerwy mieszkanców jeszcze wyżej, to może się wam odechce brnąć w ten chory pomysł, 3 przejścia które już powstały czyli Łąkowa, Chmielna i Brama Wyżynna już spowodowały spore utrudnienia w ruchu, których nie było od lat , szkoda gadać.....
- 29 8
-
2022-09-12 19:46
Wychowują naród
Oni każdą taką inwestycją wychowują mieszkańców do standardów "cywilizowanych krajów".
Tyle że nie zauważyli jak te "cywilizowane kraje" zamieniły się w komunę zmuszającą do największych absurdów.
Jak u wujka Stalina - strach przestać klaskać i popierać.
Wygląda na to że w komunie łatwiej im rządzić.
Partia przecież wie lepiej :)- 12 5
-
2022-09-12 19:51
Mieszkam w centrum (2)
Codziennie dojeżdżam z przeróbki na Chełm czas dojazdu z 5 minut wzrósł do 15 czyli 10 w korku a jeżdżę rano może wiec mieszkańcy Gdańska którzy tu nie mieszkają powstrzymają sie z opiniami o racjonalności tych przejść.. Gdansk miał pobudować tunel pod Motławą pomiędzy elbląska Gleboka a Młodym miastem z ominięciem centrum zamiast tego miliony w przejścia a maszyna drążąca tunel na złom.
- 16 6
-
2022-09-12 22:33
inaczej mówiąc potwierdzasz prostą prawdę: gdy każdy chce jechać samochodem do pracy (1)
wszyscy stoją w korkach. Rozważ zakup roweru wspomaganego elektrycznie. Skądinąd od kiedy Przeróbka to Śródmieście Gdańska?
- 4 5
-
2022-09-13 07:16
przeciez ma tramwaj bezposredni nawet
jak woli stac to niech stoi
- 1 2
-
2022-09-12 19:55
nazjeżdzało się narodu z wiosek i rządzą (1)
- 10 8
-
2022-09-12 21:54
raczej się bawią
w swojej bańce.
- 2 2
-
2022-09-12 20:19
Zlikwidować jezdnię i tory tramwajowe. Zrobić deptak wyłącznie dla pieszych z wyłączeniem rowerów, hulajnog i UTO. (3)
Bezwzględny zakaz dla samochodów dostawczych. Towar można dostarczać wózkami ręcznymi.
- 12 6
-
2022-09-12 21:38
Rowerami cargo (2)
Reszta propozycji jest ok
- 2 2
-
2022-09-12 22:34
rowery cargo bywają wspomagane elektrycznie (1)
przy ich pomocy można zorganizować rewolucję w logistyce miejskiej. Przewóz ładunków do 800 kg nie jest dla nich jakimkolwiek wyzwaniem.
- 1 0
-
2022-09-12 22:49
To może riksze takie
Jak w chinach ludowych.albo oh wait
- 2 1
-
2022-09-12 20:23
Olek
Bo te przejście przylocie co jest zrobione to jest super ludziom som zadowolone
- 6 6
-
2022-09-12 20:24
Paraliz Gdańska gwarantowany . (1)
Jednak głupota nie zna granic
- 19 10
-
2022-09-12 20:30
Przejście koło lotu ci mózg sparaliżowało
- 2 8
-
2022-09-12 20:25
Niech władze Gdańska zaczną od siebie i zrezygnują natychmiast z korzystania z samochodów zarówno służbowych jak i prywatnych (2)
- 20 2
-
2022-09-12 22:35
wielu urzędników już dawno przesiadło się z samochodu na inne środki lokomocji (1)
- 1 4
-
2022-09-12 22:44
No chyba na suvy
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.