• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • mieszkańcy Łąkowej na pewno się ucieszą jak tam zwiększy się ruch

    Kierowcy będą mieli większy wybór - ciekawe czy za chwilę nie powstaną jakieś słupki bo będzie więcej aut szukających miejsce postojowe.

    • 3 0

  • Powinna byc odgrodzona (1)

    Ulica łąkowa i Karola tam mieszkająca powinna być oddzielona ogrodzeniem od reszty Gdańska, a nie połoczona ...

    • 0 2

    • Karola tam mieszkająca to moja kumpela, porządna i pracowita dziewczyna, czemu chcesz ją odgradzać od reszty Gdańska?!

      • 0 0

  • Trzeba napisać petycję przeciw głupim pomyslom

    • 2 0

  • Na cholerę te pasy dla rowerów ulicą... na chodniku niech wybudują...

    • 2 0

  • kiedy (1)

    remont nawierzchni Łąkowei miedzy Podwalem Przedmiejskim a Długimi Ogrodami , w chwili obecnej nawat rydwanem ciężko tam przejechać a podobno ma to być strefa prestiżu.

    • 0 0

    • Jakiego prestiżu?! Meneli i patologii???

      • 0 1

  • podwale przedmiejskie

    TE Gdanskie urzedasy z d**ilem piotrem grzelakiem na czele oraz szantrapa aleksandra dulkiewicz to nic madrego jeszcze nie wymyslili i nie wymysla sprzedadza gdansk deweloperom jak to robil pawelek adamowicz ale na fejsie wszyscy 3 marca glosuje na ole to teraz kurka macie co 100 metrow swiatla ze do gdanska z wyspy sobieszewskiej o 15 NA 16 nie dojedziesz bo korki na chmielnej w strone wyspy zabrany pas brawo d**ile z urzedu gdanska stefan w zrobi porzadek z urzedasami

    • 4 2

  • Czytelnik

    I kolejne korki w mieście będą

    • 2 0

  • Miasto Wielki Korek

    Może lepiej niech w tym miejscu zrobią tunel dla aut, to role się oswrócą, a i ruch będzie płynny i piesi szczęśliwi że nie będą musieli czekać na przejście.

    • 1 0

  • Zlikwidować trasę WZ

    Poprzez zburzenie mostu nad Motławą i postawić na niej leżaki plażowe. Widać nie jest potrzebna skoro takie pomysły się realizują

    • 1 0

  • Redaktor FRAGU zapomniał napisać iż skrzyzowanie z Chmielną

    poteguje niebezpieczne sytuacje powodowane przez kierowców jadącychPodwalem od strony centrum do końca lewym pasem potem wciskajacym sie na siłe na srodkowy aby jechac na wprost .Zapomnial tez o pieszych biegajacych na czerwonym swietle po przejsciu i co ciekawe obok przejscia szczegolnie wieczorem.NIe wspomne juz o korkach spowodowanych tym skrzyzowaniem. Moze tak Frag pochwali sie o ile zostal wydłuzony czas jazdy komunikacji miejskiej i jak to wplywa na zachete do korzystania z niej? Redaktor moze by ze swoimi wspołpracownikami poobserwował co zostało z buspasa na Podwalu , kto z niego korzysta i tym zajał sie ze swoja organizacją , autobus raz na pół godziny i cały sznor zwykłych nieuprawnionych aut.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane