• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe trolejbusy na ulicach Gdyni

Patryk Szczerba
17 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Są opóźnienia w dostarczaniu nowych pojazdów do Gdyni. Nie wiadomo na razie, czy zgodnie z planem wszystkie trolejbusy dotrą do Gdyni do marca. Są opóźnienia w dostarczaniu nowych pojazdów do Gdyni. Nie wiadomo na razie, czy zgodnie z planem wszystkie trolejbusy dotrą do Gdyni do marca.

Cztery zakupione trolejbusy marki Solaris wyjechały na ulice Gdyni. W zajezdni znajduje się jeszcze sześć pojazdów, które są testowane. To połowa trolejbusów, która miała dotrzeć do miasta do końca ubiegłego roku, więc firma zapłaciła już za opóźnienia 860 tys. zł.



  1. Zakup trolejbusów przez Gdynię był możliwy dzięki wsparciu unijnemu.
  2. Łączna wartość zamówienia to 95 mln zł.
  3. Do Gdyni do marca przyszłego roku ma trafić 16 przegubowych i 14 standardowych trolejbusów firmy Solaris.
  4. 21 starszych pojazdów ma zyskać z kolei nowe baterie litowo-jonowe.
  5. Według zapowiedzi 20 z 30 pojazdów powinno być gotowych w zajezdni do końca roku. Tak się jednak nie stało.

Do początku zeszłego tygodnia w ramach umowy z formą Solaris zostało dostarczonych jedynie 10 pojazdów. Dwa trolejbusy to 18-metrowe przegubowce. Reszta to 12-metrowe, pojedyncze pojazdy.

Na razie pasażerowie mogą korzystać z czterech z nich.

Nowe trolejbusy w Gdyni: na ulicach cztery



- Pojazdy, które zostały odebrane, możemy już zobaczyć na ulicach Gdyni. Nie są przypisane do konkretnych linii. Są dysponowane zgodnie z potrzebami - odpowiada Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Wiadomo, że opóźnienia dotyczą także wymiany w pojazdach baterii trakcyjnych, pozwalających na przejechanie dłuższych dystansów. To z kolei pozwoliłoby rozszerzyć siatkę połączeń, która była zapowiadana podczas planów zakupu nowych pojazdów.

Rozkład ZKM Gdynia



O opóźnieniach otwarcie zaczął mówić również prezes PKT. Przyznaje, że trolejbusy trafiają do Gdyni niezgodnie z terminem. Winę za to ponosi firma Solaris.

Kary dla Solarisa za opóźnienia



- Mamy w umowie przewidziane kary za opóźnienie w realizacji zamówienia i zostały one już na wykonawcę nałożone - dopowiada prezes.
Do tej pory nałożono na firmę Solaris karę w wysokości 860 tys. zł.

Kwota będzie rosła w przypadku dalszych opóźnień.

Wciąż nie wiadomo też, kiedy zostanie uruchomione połączenie z Demptowem, o które coraz głośniej dopominają się mieszkańcy. Według nieoficjalnych informacji, które prezentowaliśmy pod koniec zeszłego roku, głównym problemem jest brak środków finansowych, choć nie bez znaczenia mogą być opóźnienia w dostawie trolejbusów.

Nowe trolejbusy widać na ulicach Gdyni. Nowe trolejbusy widać na ulicach Gdyni.
Czytaj też: Kiedy trolejbusy pojadą na Demptowo?

Pod znakiem zapytania stoi też zmiana trasy linii 27, na której miałyby jeździć przegubowe trolejbusy.

Wiadomo za to, co stanie się z pojazdami, które zostaną zastąpione przez nowe trolejbusy.

Stare trolejbusy w Gdyni: sprzedaż albo kasacja



- Wycofywane pojazdy zostały wystawione do sprzedaży. W większości to wysłużone Mercedesy O 405 N. W przypadku braku ofert będą kasowane. Zostaną z nami dwa Mercedesy O 405 N jako pojazdy zabytkowe - opowiada Tomasz Labuda.
Czytaj również: pierwszy gdyński trolejbus pozostanie na Ukrainie

Jednocześnie zaprzecza pojawiającym się informacjom, które można usłyszeć anonimowo m.in. od pracowników PKT, że po tym, jak do zajezdni trafiają nowe pojazdy, zaczyna brakować tam miejsca.

Zajezdnia trolejbusowa w Gdyni może być większa



Takie wątpliwości pojawiły się też po tym, jak okazało się, że cztery zabytkowe pojazdy jeżdżące w niedzielę w sezonie letnim po Gdyni stoją poza zajezdnią.

Zobacz też: zabytkowe trolejbusy wrócą pod dach

- Prawdą jest, że tak długie pojazdy jak 18-metrowe, w tak dużej liczbie dotychczas u nas nie stacjonowały, ale przy odpowiedniej gospodarce taborowej poradzimy sobie bez problemu, tym bardziej, że być może jeszcze w tym roku uda nam się rozbudować bazę - zapowiada Labuda.

Miejsca

Opinie (209) 5 zablokowanych

  • (30)

    Biletomaty na przystankach i automaty z biletami w pojazdach,wtedy to będzie cywilizowana komunikacja.

    • 54 31

    • szczur powiedział, że się nie da. (14)

      • 7 6

      • nie że sie nie da (11)

        tylko, że nie ma potrzeby. kup miesięczny jak moja rodzina i nie płacz jak tak często jeździsz. opłaca się!

        • 8 6

        • powiedz to turystom i ludziom którzy nie jeżdżą kazdego dnia. (8)

          • 5 8

          • dla turysty dużo ważniejsza jest prosta taryfa (2)

            żeby mógł jednym biletem dojechać wszędzie, a nie że mu skm zaproponuje 50 opcji a na peron przyjedzie pkm czy inne regio, albo nagle odkryje że po sopocie jeżdżą zarówno gdańskie jak i gdyńskie autobusy ale swoich biletów niehonorują

            Drugie primo - turysta chce mieć spokój, kupić bilet tygodniowy czy weekendowy i nie martwić się przesiadkami czy kasowaniem. Wsiadać i jechać.

            • 5 2

            • Nie używaj słów, których znaczenia nie znasz. (1)

              Primo, to znaczy pierwszy lub pierwsze.

              • 1 3

              • Dwa słowa do ojca prowadzącego

                Poranek Kojota.

                • 0 0

          • (4)

            Aplikacja jakdojade. zakup biletu trwa ok 15 sekund, do tego sam bilet jest tańszy niż u kierowcy czy w kiosku. Ale masz rację. Konieczne jest wydanie 20mln zł + 4mln na roczną obsługę bo 2% pasażerów na co dzień, 4% w wakacje skorzystałoby z tych urządzeń. Brawo Ty!!!

            • 8 6

            • A co konkretnie kosztuje tyle kasy? (2)

              Terminal płatniczy z kartą SIM to śmieszne grosze. Do tego podpięta drukareczka termiczna wypluwająca kupon ze specjalnym kodem (coś w rodzaju paragonu) na przejazd jednorazowy lub czasowy, do 15 min. lub godziny albo dwóch. Zainstalowane obok kierowcy, pod kamerą, nikt nie zdewastuje. I to ma kosztować 20mln plus 4 mln za obsługę? I niby tylko 2% pasażerów będzie korzystać wg. ciebie? Nie bądź śmieszny.

              Dodatkowo na tych kuponach możnaby zamieszczać oferty reklamodawców i byłby dodatkowy zysk ze sprzedaży takich biletów. A ludzie zadowoleni i kierowcy też bo wreszcie spokój z karnetami.

              • 2 2

              • to produkuj i sprzedawaj taniej (1)

                bo tyle o kosztuje, teoretyku procesu produkcji

                • 2 2

              • Czekam na odpowiedź

                Odnieś się merytorycznie, albo zamilcz, trollu. Wszystko kosztuje. Parkomaty też kosztowały. Bzdurne wieże informacyjne także. I na to kasa była, a na podstawowe potrzeby pasażerów nie ma? To nie jest mój problem, że coś kosztuje zresztą. A wciskanie kitu o milionach na głupie terminale drukujące śmieszne bileciki na przejazd nie przejdzie. Ja ci to zrobię np. za 5 tys. złotych od wozu plus obsługa roczna 250 tys. i będę całował po rękach za kontrakt. Pasuje? Rozumiem, że nie bo ktoś na tym musi dobrze zarobić, prawda?

                • 0 1

            • NIGDY nie zapłacę nawet za bułkę telefonem. kij wie jakie mam tam wirusy itp.

              • 8 3

        • I cała rodzina na jednym miesięcznym jeździ?

          Macie grafik wyrysowany czy jak?

          • 2 0

        • Nie każdemu opłaca się miesięczny

          Bilet miesięczny 90zł czyli prawie 30 przejazdów. W praktyce opłaca się tylko jak ktoś codziennie jeździ. A ja potrzebuję pojechać i wrócić z 2-3x w tygodniu.

          Rozwiązaniem jest bilet czasowy do 15 min. albo chociaż wydłużenie godzinnego do 2h. Spokojnie zrobię zakupy, spacerek, podskoczę na cmentarz, załatwię coś w urzędzie. A nie płacę jak za zboże bo każdy wyjazd to 6.40zł (bo godzinny to za krótko). A jak jadą 2 osoby? 12.80zł za przejazd paru przystanków nad morze i powrót. Czy to nie przesada?

          • 1 0

      • Przecież będą, więc jak powiedział, że się nie da?

        • 0 3

      • Nie wierzycie mu?

        • 5 0

    • Przeżytek

      przyszłość implementują teraz we Wrocławiu

      • 2 1

    • to co robisz to tzw kult cargo (8)

      wyznacznikiem luksusu czy cywilizacji jest dla ciebie kanciasta, awaryjna szafa z drukarką, no szczere brawa, elonie musku z żabianki...

      • 7 8

      • (3)

        wyznacznikiem luksusu jest pasek 5 biletów nabywany u kierowcy z którym maja kłopot wszyscy przyjeżdżający, skasowac 1 czy 2 albo 3 ? A co z resztą? Do klaseru na pamiątkę ?

        • 7 5

        • w takich sytuacjach przydaje się umiejętność czytania

          na kabinie kierowcy masz info o taryfie, w kilku językach

          • 3 3

        • (1)

          Kiedy ja jadę do innego miasta i wiem, że będę się poruszał komunikacją to przeczytam i dowiem się gdzie i jak można kupić bilet a przede wszystkim która aplikacja obsługuje sprzedaż biletów. Poza tym na każdym przystanku są informacje odnośnie biletów i wystarczy umiejętność czytania ze zrozumieniem.

          • 7 7

          • Kiedy ja jadę do innego miasta i wiem, że będę się poruszał komunikacją to wysiadam na dworcu, idę na przystanek i kupuję bilet w biletomacie. Takie czasy.

            • 4 6

      • tak biletomaty wyglądały lata temu, teraz w Gdańsku to jest wielkości tabletu, (3)

        • 5 5

        • ty w ogóle byłeś kiedyś na gdańskim przystanku?

          masz biletomaty formatu pradawnej budki telefonicznej, tak samo na peronach skm

          • 2 1

        • a kto zarabia na tym? za darmo są? (1)

          a poza tym smartfon jest mniejszy od tabletu i nawet moja babcia go ma bo chce na nim oglądać zdjęcia wnuków

          • 6 6

          • na parkomatach na które szczurek wydał kilkanaście milionów kto zarabia?

            • 6 5

    • (2)

      dorzuć do tych zachcianek jeszcze wifi, to będzie prawdziwy XX wiek, bo w XXI każdy ma wszystko w smartfonie

      • 11 5

      • zgadza się. widzę lansowanie dostawcy automatów (1)

        ktoś chciałby kontrakt...?

        • 8 4

        • oczywiście że by chcieli kontrakt

          bo jak się już wejdzie w miejską sieć biletomatów to to jest praktycznie monopol, żyła złota

          Pytanie tylko o sens praktyczny, który jest żaden. A na wywalenie furmanki kabony do prywatnej kieszeni firm-krzaków nas nie stać.

          • 4 2

    • (1)

      Bardzo ekologiczne rozwiązanie dla kieszeni podatnika.Producenci tych ogniw zacierają rączki.

      • 14 0

      • A Matka Ziemia jest "zachwycona".

        • 4 0

  • No dobrze, trolejbusy już są, ale co z drogami ? Nadal Gdynia ma drogi (2)

    jak po bombardowaniu, od wielu lat nic się nie dzieje ze stanem nawierzchni ...

    • 11 2

    • Ważniejsze rzeczy są: farba, drogi rowerowe, słupki w centrum i pomniki. (1)

      No to ten, może kolejny pas dla rowerzystów, może na drodze Różowej ?

      • 1 0

      • No i Riviera.

        • 0 0

  • Super są te nowe solarisy

    Jechałem niedawno tym standardowym i niezła jazda,, fajnie że są ładowarki USB, są w miarę pojemne jeśli chodzi o liczbę miejsc siedzących, jednak myślałem że PKT wycofa w końcu te starsze solarisy które szarpią przy przyspieszeniu i w ogóle klimy nie mają, Mercedesy choć ponad 20 letnie jakoś się trzymają - dobrze że zostawią 1-2 sztuki na zabytki bardzo dobrze pomyśleli

    • 1 0

  • Bardzo dobra wiadomość :)

    Niektóre trajtki to już naprawdę gruchoty.

    • 1 0

  • Kocham...

    ...Gdynię.

    • 1 0

  • fajnie że nowe ale szkoda że cały tył to ekologiczna bateria

    przez ekologie sprzedają najbardziej pojemne trolejbusy, które mają tył w siedzeniach a nie baterii...

    • 1 0

  • Jeszcze 10 kadencji (1)

    Gdynia rzeczywiście szarzeje i jest coraz bardziej dziurawa.Nic tylko wybierać p.Szczurka dalej,do końca świata,albo jeden dzień dłużej.Podwyżki podatku od gruntu też cwaniak wypuścił dwa tygodnie po wyborach.

    • 7 2

    • I dlatego prezydent powinien trwać max. 2 kadencje

      W ten sposób p. Szczurka już dawno mieszkańcy mieliby z głowy. I zapewne byłoby więcej parkingów, zieleni, ławek. Zamiast mariny dla nowobogackich napływowych i kolejnych galerii handlowych, biedronek i innych molochów. Nie mówiąc o tej obleśnej wieży.

      • 3 0

  • wy gdanszczanie macie jakis kompleks wielkosci juz nie powiem jaki...ciagle piszecie o tym jaki to gdansk jest wielki ..

    ...na tle mojej pieknj Gdyni,istna metropolia...puknijcie sie sami wioche robicie..gdansk to dziura ktorą niebawem zaleje :)w pl takie miasta ze chinczyk by sie usmial

    • 3 5

  • Tylko buspasów brak

    • 2 0

  • (1)

    Demptowo ?
    Gdzie to jest????

    • 2 3

    • W Gdyni słoju!

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane