- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (95 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (305 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Nowy Port i Nowa Wyzwolenia: ponad pół tysiąca głosów sprzeciwu odrzuconych
Władze miasta zdecydowały się odrzucić ponad pół tysiąca podpisów mieszkańców Nowego Portu pod uwagami dotyczących projektu nowego planu zagospodarowania wraz z kontrowersyjnym przebiegiem ul. Nowej Wyzwolenia. Teraz radni dzielnicy zbierają podpisy pod petycją do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Pomysły urbanistów z Biura Rozwoju Gdańska od początku były negowane przez mieszkańców, którzy wnioskowali o "przesunięcie" projektowanej ulicy możliwie najdalej od ich zabudowań - na tereny kolejowe, w tym użytkowane w przeszłości przez Szybką Kolej Miejską.
Mieszkania i handel zamiast przystanku SKM w Nowym Porcie
Przebieg drogi wskazany ponad 10 lat temu
Z drugiej strony urzędnicy przekonywali, że nowa forma drogi, odsuniętej o co najmniej 23,5 m od najbliższych bloków, ze szpalerami drzew, nie będzie uciążliwa pod względem hałasu. Jednocześnie projektem planu realizowali ustalenia studium z 2018 r. (plan musi być zgodny ze studium), do którego złożono tylko dwie uwagi dotyczące ul. Nowej Wyzwolenia (zostały odrzucone w całości). Podobny przebieg drogi zawarty był też w studium z 2007 oraz 2001 r.
Proponowany przebieg drogi, w opinii urbanistów, będzie lepiej służył obsłudze komunikacyjnej nowej zabudowy. Nie będzie też kolidował z terenami kolejowymi oraz nie będzie wymagał kosztownej przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Krasickiego.
555 podpisów odrzuconych przez władze miasta
- To przykre, że 555 podpisów mieszkańców trafiło do kosza. Nikt nie jest przeciwny realizacji tej drogi, ale nie w sposób, jak jest proponowany w projekcie planu. Mieszkańcy domagają się, by droga przebiegała pod wiaduktem w ciągu ul. Krasickiego, prosto na tereny portu - mówi Łukasz Hamadyk, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Nowy Port.
Mieszkańcy: projekt planu jest nie do zaakceptowania
Czego w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie akceptują mieszkańcy? Oto najważniejsze uwagi zgłoszone do tego dokumentu:
- Nowa droga nie spowoduje wyprowadzenia ruchu ciężkiego z dzielnicy. Odpowiedź urzędników: plany zagospodarowania nie regulują zasad ruchu a ul. Nowa Wyzwolenia pozwoli na uspokojenie ruchu na istniejącej ul. "starej" Wyzwolenia.
- Możliwość zabudowy mieszkaniowo-usługowej pozbawi dzielnicę dużego obszaru czynnego biologicznie. Odpowiedź urzędników: dotychczasowy plan zagospodarowania pozwala już na zabudowę produkcyjno-usługową, zaś powierzchnia biologicznie czynna w nowym planie będzie wynosić 20-30 proc. dla poszczególnych obszarów zabudowy.
- Ponad 50 proc. gruntów znajduje się w rękach prywatnych, co wpłynie na koszt realizacji nowej drogi. Odpowiedź urzędników: nowy przebieg drogi ograniczy potrzebę wykupu gruntów, a pełen układ drogowy wymaga ok. 1,06 ha terenu z planu o powierzchni 11,55 ha.
Z projektem planu oraz wszystkimi uwagami wraz z uzasadnieniem ich odrzucania można zapoznać się na stronie Biura Rozwoju Gdańska.
1,5 tys. podpisów pod petycją do prezydent miasta
Rada Dzielnicy zapowiada, że nadal będzie walczyć o inny przebieg ul. Nowej Wyzwolenia. Obecnie zbierane są podpisy pod petycją do prezydent miasta Aleksandry Dulkiewicz, w której zawarte są postulaty:
- odrzucenia procedowanego projektu planu i przygotowania nowego przy udziale mieszkańców, na podstawie badań ankietowych oraz warsztatów, współpracy z przedstawicielami portu oraz kolei,
- ogłoszenia otwartego konkursu urbanistycznego na bazie planu wypracowanego przez mieszkańców,
- wyboru najlepszej propozycji urbanistycznej przez mieszkańców.
- Mamy już ponad 1,5 tys. podpisów pod petycją i zbieramy dalej. Jest bardzo duże zainteresowanie ze strony mieszkańców [o miejscach zbiórki Rada informuje na bieżąco przez Facebooka - dop. red.]. Liczymy, że prezydent miasta posłucha głosu suwerena, a nie rozpychających się łokciami deweloperów w Letnicy - kończy Hamadyk.
Miejsca
Opinie (262) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-09 15:37
najpierw głosowano, teraz płaczecie (1)
Ponad 20 lat pasowało wszystko i Adamowicz robił co chciał ,teraz Dulkiewicz I co , dalej to samo .Dobrze wam tak . Wyrażono na to zgodę to teraz , cicho, bo nikt z wami nie będzie się liczył.
- 33 4
-
2019-07-09 20:12
Wybory to falsz.Rzadzi klka prawniczo-deweloperska.
- 1 0
-
2019-07-09 15:38
a co w zamian? (3)
Czy mieszkańcy zaproponują jakąś alternatywę? Bo nie wydaje mi się, że mogłaby ona powstać przy okazji tworzenia planu przy większym udziale mieszkańców (wybitne grono nowoporckich urbanistów, prawników i socjologów). Drodzy mieszkańcy zajmijcie się zgłaszaniem siłowni pod chmurką do BO, a planowanie zostawcie planistom.
- 11 26
-
2019-07-09 18:36
(1)
Alternatywa była proponowana... wystarczy przeczytać artykuł. Jak mnie drażnią takie barany co nie przeczytają artykułu i odrazu komentują, żeby tylko coś napisać.
- 14 2
-
2019-07-10 15:26
te propozycje to se moga wsadzić
wszystko przemawia na nie, ale ci dalej w obronie krzakow i garazy
- 1 1
-
2019-07-10 13:54
całe szczęście że to twoja opinia a nie przypadkiem hejt jak u troli PiSu....
- 0 1
-
2019-07-09 15:40
Rada Dzielnicy nic nie może, taka prawda.
co ustaliła Aleksandra Dulkiewicz to jest niepodważalne ....Rada dzielnicy jest od radzenia ale sobie samym.
- 24 2
-
2019-07-09 15:50
Najładniejsze tereny nadmorskie sa zagarnięte przez ciężki przemysł, nowy port westerplatte stogi, żeby z nich wyjechać to trzeba jechać przez miasto które leży nad morzem a nawet nad zatoka dla czepliwych, i co więcej tu dodać albo to przenieść np do mikoszewa tam jest tranzyt albo budować tunele, można tez zrobić jak szwajcarja, ten ubogi kraj ma zakaz i trzeba ładować tiry na pociągi. Ale to na pewno u nas nie przejdzie bo mogli byśmy pójść torem tego biednego państwa. Wiec będziem wpychać na m2 ile się da aż się szczury zagryza
- 22 0
-
2019-07-09 16:14
Wnioski są takie. Na dulkiewicz tylko (1)
Specustawa. Nie słucha mądrych rad. Tkwi w starej klice. Obudź się! Zablokuj tą inwestycje dla dobra wszystkich.
- 34 5
-
2019-07-10 02:09
Chcesz aby jakis Stefan zalatwil to po swojemu?
Na pewno nie chcesz..wiec nie zycz nowej prezydent az tak zle.
- 0 3
-
2019-07-09 16:27
Sannd
Kolej pospieszna nie będzie jeździć do NP, bo po co. Droga spokojnie mogłaby lecieć jak tory, ale deweloperka przyłożyła łapy i koperty gdzie trzeba, więc nikt nie słucha mieszkańców.
- 24 4
-
2019-07-09 16:27
krew mnie zalewa co to za demokracja??? w miescie ubeckim
- 24 3
-
2019-07-09 16:39
Wielki układ i tyle (1)
Mamią ludzi na dobrze wyreżyserowanych spotkaniach, mają swoich klakierów w RD i tak to się kręci. Ludzie weźcie sprawy w swoje ręce i walczcie z układem!
- 31 2
-
2019-07-09 17:13
Których sam Hamadyk wziął do zarządu
- 3 5
-
2019-07-09 16:41
Słusznie
Waadza wie lepiej. A teraz mordy w kubeł i nie dyskutować!
- 15 3
-
2019-07-09 16:44
Fajna ta demokracja w Gdańsku. (2)
- 34 3
-
2019-07-09 16:55
deweloperokracja właściwie...
i tylko Stefana brak
- 9 1
-
2019-07-09 20:44
Taka nie za demokratyczna.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.