- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (146 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (291 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (97 opinii)
- 5 Napad na bank miał być żartem (147 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (41 opinii)
Parking przesiadkowy na komunikację miejską zamienił się w parking osiedlowy
Parking park and ride na węźle Ujeścisko miał służyć kierowcom, którzy zdecydują się zmienić środek transportu poza centrum na tramwaj i autobus. Zamiast tego z pieniędzy publicznych sfinansowano parking dla mieszkańców okolicznych osiedli. Urzędnicy zapowiadają obserwację ruchu - zwłaszcza po uruchomienie tramwaju na Nowej Warszawskiej.
Nic bardziej mylnego - parking przez cały dzień pozostawał wypełniony w ok. 70 proc. Ponadto większość auta zaparkowanych była nie w pobliżu przystanków tramwajowych i autobusowych, lecz w części najbliższej osiedla Lawendowe Wzgórza.
Auta dostawcze, podnośnik, a nawet przyczepa campingowa
Na parkingu poza zwykłymi autami osobowymi naliczyliśmy:
- aż 12 pojazdów dostawczych - w tym cztery, które są większe niż wyznaczone miejsca postojowe (zajmują dwa miejsca postojowe),
- przyczepę campingową,
- pojazd z podnośnikiem koszowym,
- samochód ze zdemontowanym kołem.
Bez wątpienia parking nie ma nic wspólnego z promocją transportu zbiorowego, a jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku, która rozwiązuje problem braku miejsc do parkowania na pobliskich osiedlach deweloperskich.
Auta na wynajem blokowały parking park&ride
Parking niezgodny z przeznaczeniem, ale zmiany nieprędko
Nasuwa się jednak pytanie, czy taki był cel inwestycji współfinansowanej z Unii Europejskiej, powstałej w ramach al. Adamowicza? Urzędnicy nie zamierzają na razie dokonywać żadnych zmian. Zapowiadają jedynie obserwację ruchu po starcie tramwaju na początku przyszłego roku na trasie Nowej Warszawskiej, która zaczyna się na właśnie na węźle Ujeścisko i będzie stanowić najszybsze połączenie szynowe ze Śródmieściem.
- Obecnie nie jest planowane wdrożenie systemu kontroli postoju na parkingach park and ride. Nie wykluczamy, że w przypadku stwierdzenia zapotrzebowania na takie rozwiązania, będą one wdrażane. Kwestia ta będzie analizowana i monitorowana w momencie pełnego uruchomienia węzła integracyjnego. Jeżeli początkowy okres użytkowania węzła wykaże problemy, będziemy na nie elastycznie reagować - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Parkingi w Gdańsku, Sopocie i Gdyni - baza firm
Gdańsk przyjazny kierowcom, którzy nie korzystają z komunikacji
Gdańskie ma wyjątkowo liberalne podejście do parkingów przesiadkowych i wyróżnia się na tle innych aglomeracji w Polsce, gdzie urzędnicy robią wszystko, aby parkingi park and ride nie zamieniły się w finansowane z budżetu miasta parkingi osiedlowe oraz place postojowe dla firm logistycznych i budowlanych:
- w Warszawie z parkingów park and ride mogą korzystać wyłącznie posiadacze ważnych biletów krótkookresowych (co najmniej dobowych) i okresowych. Wjazd i wyjazd kontrolowany jest przez system szlabanów, zaś postój w godzinach nocnych 2 - 4:30 jest zabroniony i wiąże się z nałożeniem kary administracyjnej 100 zł (niezależnie od ważności biletów na przejazdy transportem zbiorowym).
- w Poznaniu obowiązują podobne zasady jak w Warszawie, przy czym tutaj wjazd odbywa się w oparciu o bilety okresowe lub Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną. Pozostali kierowcy muszą liczyć się z opłatą 10 zł za postój, a wszyscy kierowcy z możliwością nałożenia opłaty 100 zł za postój w godzinach 2:30 - 4:30.
- w Krakowie opłata jest wnoszona jest na wjeździe i wynosi 10 lub 25 zł za postój do końca działalności parkingu tj. do 2:30. Opłata 10 zł jest jednocześnie biletem dobowym na komunikację miejską, zaś opłata 25 zł dla pięciu osób (lub rodziny dla łącznie siedmiu osób). Pozostawienie auta po zamknięciu parkingu wiąże się z karą 100 zł.
- we Wrocławiu istnieją dwa rodzaje parkingów przesiadkowych: bez żadnej kontroli w lokalizacjach z dala od zabudowy mieszkaniowej oraz z kontrolą wjazdu, która wymaga od kierowcy posiadania biletu okresowego na komunikację miejską. Parkować można wyłącznie w godzinach od 4 do 2 dnia następnego.
Parking przy cmentarzu pełen aut nawet w nocy
Przypomnijmy, że trzy lata temu podobny problem jak na Ujeścisku pojawił się także na parkingu przy cmentarzu Łostowickim od strony Cedrowej. Tam auta mieszkańców przyległego osiedla wypełniały szczelnie miejsca postojowe nawet nocą, kiedy nekropolia jest nieczynna.
Urzędnicy ostatecznie zdecydowali się przekazać kontrolę wjazdu jednej z fundacji, która pobiera opłaty na poziomie identycznym, jak w Strefie Płatnego Parkowania.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – motoryzacja: sprzedam
Miejsca
Opinie (421) 2 zablokowane
-
2022-08-23 20:32
Opinia wyróżniona
W cywilizowanych miastach (15)
parkingi park ride sa bezplatne jesli masz bilet jednorazowy albo miesieczny. Baa... w wielu miastach na bilet komunikacji miejskiej wynajmiemy rowery miejskie... Wszystko po to aby nasze auto zostalo na p+r.
Nawet patrzac na porownanie trojmiasta do warszawy to jestesmy jakies 15lat do tylu. Zobaczcie jakie maja bilety wspolne, karte warszawiaka, tabor... Od wielu lat widac brak pomyslu na komunikacje w trojmiescie...- 328 20
-
2022-08-25 09:02
w cywilizowanych miastach użytkownicy samochodów są obciążani kosztami, które generują
Eksperci i decydenci są świadomi tego, że tak jak nie ma darmowych obiadów, tak i przestrzeń przy stacjach komunikacji szynowej nie jest darmowa: tam powinny powstawać cele codziennych podróży mieszkańców: miejsca pracy lub zakupów. W wielu miastach holenderskich osoby przyjeżdżające na stacje kolejowe by tam zaparkować na płatnym parkingu
Eksperci i decydenci są świadomi tego, że tak jak nie ma darmowych obiadów, tak i przestrzeń przy stacjach komunikacji szynowej nie jest darmowa: tam powinny powstawać cele codziennych podróży mieszkańców: miejsca pracy lub zakupów. W wielu miastach holenderskich osoby przyjeżdżające na stacje kolejowe by tam zaparkować na płatnym parkingu otrzymują informację: dziękujemy za sponsorowanie strzeżonego, darmowego parkingu dla rowerów. Ta informacja skłania zwłaszcza tych, którzy przyjeżdżają z niewielkich odległości (do 7 km) do rezygnacji z przyjazdu samochodem na rzecz przyjazdu rowerem. Darmowe parkingi typu kiss and ride mają sens, darmowe parkingi park and ride nie. Te ostatnie są formą wspierania procesu suburbanizacji, której koszty ponoszą wszyscy podatnicy.
- 2 0
-
2022-08-25 01:08
ale jakie złomy tam jeżdżą
- 2 1
-
2022-08-23 22:55
(4)
A kto kupuje samochód żeby jeździć tramwajem?
Najpierw poleciały bomby o mocach liczonych megatonach, a teraz ma być eko?
Mhm.- 4 22
-
2022-08-23 23:20
(3)
Ktoś kupuje samochód, bo czasem chce pojechać gdzieś na wieś, czasem późnym wieczorem wracać z imprezy. Ale na co dzień samochodem po mieście ma się nie jeździć.
- 34 17
-
2022-08-24 10:57
ma się nie jeździć bo tak powiedział pan i władca :v
- 6 5
-
2022-08-24 08:15
Dobre! (1)
Które prawo tak stanowi? Nie wpuszcza się do ścisłego centrum, ale zabraniać, bo tak? Ty chyba jesteś kolegą Putina, Orbana i takich innych ...zamordyzm i już!
- 12 22
-
2022-08-25 09:07
nie tylko prawo wpływa na zachowania ludzi
najważniejszym źródłem uciążliwości dla kierowców są zachowania innych kierowców. Można ich uniknąć rezygnując z przejazdów samochodem po mieście. Gdyby kierowcy byli obciążani wszystkimi kosztami swoich wyborów komunikacyjnych, wielu z nich poszłoby po rozum do głowy i uznało sens tworzenia np. systemów rowerów publicznych na wynajem. Obecnie
najważniejszym źródłem uciążliwości dla kierowców są zachowania innych kierowców. Można ich uniknąć rezygnując z przejazdów samochodem po mieście. Gdyby kierowcy byli obciążani wszystkimi kosztami swoich wyborów komunikacyjnych, wielu z nich poszłoby po rozum do głowy i uznało sens tworzenia np. systemów rowerów publicznych na wynajem. Obecnie wielu kierowców w Gdańsku widzi sens dojeżdżania do pracy rowerem lub kombinacją rower+SKM lub PKM, rozumie także wspieranie kampanii promujących dojeżdżanie do szkół rowerami. Gdyby tylko 10% kierowców przesiadło się na rowery w dojazdach do pracy, to korki w godzinach porannego szczytu praktycznie by znikły.
- 2 0
-
2022-08-23 22:54
(7)
Ile kasy płynie do warszawki, a ile "na prowincję"?
- 8 32
-
2022-08-24 10:56
(2)
Warszawka ma kasę bo ma dużo mieszkańców i firm, nie porównuj prowincji gdańskiej do stolicy.
- 3 11
-
2022-08-25 10:39
nie sądzisz że komunikacja zbiorowa dla większej ilości mieszkańców na większym obszarze kosztuje więcej?
- 0 0
-
2022-08-25 01:10
ha...dobre kity walisz
- 4 1
-
2022-08-24 07:02
(2)
Warszawka płaci janosikowe. Po za tym w Gdańsku nie potrafią planować, zarządzać komunikacją. Przez 15 lat mieszkałem w warszawie, widzę różnicę w jakości komunikacji. Można odnieść wrażenie, że w Gdańsku urzędnicy od komunikacji, są niekompetentni, nawet eufeministycznie pisząc, inteligentni inaczej.
- 40 1
-
2022-08-24 17:44
Warszawa to dawne PZPR więc się nie kłócą a Trójmiasto to miasto polsko-rosyjsko-szwedzko-niemieckie ile pomysłów tyle zdań.
- 2 7
-
2022-08-24 10:57
to prawda, z 10 lat temu już mieli automaty w autobusach i tramwajach i kierowca zajmował się kierowaniem pojazdem a nie kasowaniem pasażerów
- 13 0
-
2022-08-24 06:47
Nie o ilość kasy chodzi, a o to jak jest dysponowana. U nas przecież muszą byc zawsze jakieś machlojki, a zwłaszcza jak GDZiZ za coś się bierze.
- 29 5
-
2022-08-23 20:51
Opinia wyróżniona
(14)
Na Siedlcach tez juz nie zaparkujemy bo wszystko okupuja mieszkancy nowego osiedla przy petli
- 223 5
-
2022-08-25 07:25
Kultura
To wszystko zależy od sposobu wychowania, widać jak rodzicie wychowali,
Niestety widać co raz więcej społeczeństwa nastawionego na cwaniactwo.
Kupują mieszkania ponad stan (czyli jak największy metraż, na miejsce postojowe juz nie starcza, SŁABE i takie polskie- 1 3
-
2022-08-25 06:58
okupują deweloperzy jakby dweloper nie zrobił za mało parkingów , to problemu by nie było (1)
okupują deweloperzy jakby dweloper nie zrobił za mało parkingów , to problemu by nie było , Gdańsk i patodeweloperka to jest problem.
- 1 1
-
2022-08-25 09:14
problemem nie jest "patodeweloperka"
ale brak zrozumienia tego, że posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do domagania się darmowego miejsca do parkowania go w przestrzeni publicznej. Zbyt wiele gospodarstw domowych ma po dwa i więcej samochodów i uważa, że miasto ma im "zapewnić" darmowe (;-) miejsce do parkowania go przed domem, niedaleko miejsca pracy, przy ośrodku zdrowia/szpitalu, sklepu i miejsca rekreacji.
- 5 2
-
2022-08-24 11:35
no i bardzo dobrze, niech w końcu miasto pomyśli nad infrastrukturą komunikacyjną a nie tylko służy developerom
aby ci budowali gdziekolwiek i zarabiali a dalej radźcie sobie jakoś
- 9 1
-
2022-08-24 08:25
Bez jaj (3)
Ten parking jest tak mały że to nie mieszkańcy osiedla go zapychają, już był zapchany wcześniej. Ktoś chce robić punkt przesiadkowy przy dużej arterii i daje kilkanaście miejsc postojowych, przy PKM brętowo parking w ogóle wyglada śmiesznie wiec nie zwalajmy na osiedla tylko poszukajmy winy w braku logiki
- 16 9
-
2022-08-25 07:00
słusznie (1)
problem, żę patodeweloperka buduje z amało parkingów przy nowych blokach , ale to winne MIasto takie daje Warunki zabudowy
- 3 1
-
2022-08-25 09:11
problem polega także na tym, że zasięg komunikacji publicznej i jej jakość
nie mówiąc o niedostatku infrastruktury rowerowej i systemu parkowania rowerów powoduje, że wielu mieszkańców nie zauważa, że problemem jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości jest większym problemem niż niedobór miejsc do (darmowego) parkowania samochodów w mieście.
- 1 1
-
2022-08-25 05:28
Mały, ale wystarczający
Gdybym nie parkujący tam mieszkańcy wszystko było by w porządku
- 6 2
-
2022-08-24 06:50
Na Sieslcach to juz dawno byl problem z zaparkowaniem (1)
- 11 1
-
2022-08-25 09:09
gdyby wyeliminować trudności z parkowaniem rowerów na blokowiskach
problem parkowania samochodów okazałby się dużo mniej uciążliwy.
- 0 0
-
2022-08-24 06:18
no i to jest wlasnie szczyt mysli komentujacego (3)
Jedziesz sobie z jakiś Kartuz (bez urazy, chodzi o odleglosc nie miasto). Planujesz zajac miejsce na siedlcach zeby wsiasc w tramwaj. Ogolnie ok - ale to ze na siedlcach nie zaparkujesz to okupowanie miejsc?!
- 11 48
-
2022-08-24 11:23
JakiCHś Kartuz
A "Siedlce" wielką literą piszemy.
- 7 3
-
2022-08-24 10:58
generalnie tak, mieszkańcy bloku przy pętli powinni pod swoim blokiem stawiać auta a nie na p&r
- 32 0
-
2022-08-24 07:05
tak
- 29 4
-
2022-08-23 21:30
Opinia wyróżniona
ta pętla to mistrzostwo "myśli " gdanskiej (17)
hektary pola, wielkie koło tramwajowe, a i tak najważniejszej relacji czyli zawracania z Warszawskiej brak, pierdyliard słupów, biedatrawniczki dla piesków i 100 miejsc parkingowych.
Zamiast jak na całym świecie: mniejszej pętli, ale ze wszystkimi relacjami. Kilkupiętrowego parkingu na samochody. Na parterze jakiś sklep spożywczy i gastronomiczny oraz punkt zakupu biletów, czy nawet poczekalnia i kibelek- 313 26
-
2022-08-24 15:47
Ty no ogarnij sie, to jest Gdansk
- 2 4
-
2022-08-24 08:30
(6)
Być może masz rację co do samej pętli, ale pamiętaj że tam ma być wybudowana nowa zajezdnia tramwajowa/autobusowa.
Niemniej problem zajmowania parkingu przez mieszkańców osiedla nie zniknie, nawet gdyby został tam wybudowany parking kubaturowy. Na osiedlu jest za mało miejsc. Rodziny parkują swoje drugie/trzecie samochody tam gdzieByć może masz rację co do samej pętli, ale pamiętaj że tam ma być wybudowana nowa zajezdnia tramwajowa/autobusowa.
Niemniej problem zajmowania parkingu przez mieszkańców osiedla nie zniknie, nawet gdyby został tam wybudowany parking kubaturowy. Na osiedlu jest za mało miejsc. Rodziny parkują swoje drugie/trzecie samochody tam gdzie mogą i nie muszą za to płacić. No i co w takiej sytuacji?
To dość niesamowite, że na takim zad*piu na osiedlu jest problem z zaparkowaniem. Przy tym Lawendowe Robyga nie jest jeszcze takie problematyczne. Prawdziwe kuriozum to Inpro przy Jabłoniowej/Turzycowej. Tam nie ma praktycznie żadnych miejsc dla gości. Właściciele pobliskich sklepów musieli postawić parkomaty, bo im mieszkańcy notorycznie blokowali miejsca parkingowe dla klientów.
Zwyczajne skąpstwo deweloperów, nieżyciowe przepisy związane z zapewnieniem miejsc parkingowych na osiedlach dla mieszkańców i ich gości oraz za dużo samochodów.- 31 3
-
2022-08-25 09:16
na osiedlu jest za dużo gospodarstw domowych dysponujących dwoma i większą liczbą samochodów (1)
a także zbyt wielu mieszkańców, którzy uważają, że jak mają samochód, to mogą domagać się od miasta darmowego miejsca do parkowania w przestrzeni publicznej. Takie mniemania to prosta droga do niezrównoważonego rozwoju miasta i wydłużania codziennych dojazdów do pracy. Bez sensu.
- 2 0
-
2022-08-26 08:00
W takim razie zabierzmy każdemu jeden pojazd. Taką mam koncepcję
Dla ich dobra oczywiście. Wtedy jeden który im zostanie będą mogli spokojnie zaparkować i będzie miejsce i będą zdążać...
- 0 0
-
2022-08-25 08:15
To nie skąpstwo deweloperów. (1)
Oni chcą zarobić i to jest normalne Problemem jest to, że UM pozwala budować ze zbyt małą ilością miejsc postojowych. Zerknij sobie na mapę satelitarną Gdańska i porównaj gęstość zabudowy nowych osiedli z tym budowanymi za PRL.
- 3 1
-
2022-08-25 09:17
problemem jest brak gotowości opracowania, wdrożenia i promocji restrykcyjnej polityki parkingowej
moloch motoryzacji jest molochem, który ma nieskończony apetyt.
- 0 0
-
2022-08-24 09:04
Nie za mało miejsc jest tylko za dużo samochodów. Różnica subtelna ale zasadnicza.
- 7 10
-
2022-08-24 08:59
najlepiej
odlej się u siebie w domu, a na sr*czkę weź stoperan
- 2 15
-
2022-08-24 06:45
a zima finska sauna dla zmarzluchow (2)
a dla stalych klientow masaz tajski..... generalnie popieram, sfinansuj, a ja bede chetnie korzystal
- 11 14
-
2022-08-24 08:23
(1)
Finansujesz takie głupoty o jakich nawet nie wiesz. Więc akurat pomysł u góry jest całkiem sensowny.
- 21 3
-
2022-08-25 08:12
Z rydwanu też korzystasz?
Nie? A sfinansowałeś go!
- 6 1
-
2022-08-24 06:00
spokojnie. zbudujemy "nawrotkę" w kierunku warszawskiej. ale synek, to trzeba na spokojnie, bo śwagier nie ma teraz czasu
- 26 3
-
2022-08-23 23:46
(4)
Ta mysl gdanska jest z nami co najmniej 30 lat i pewnych rzeczy nie da sie z niej wyplenic
- 44 7
-
2022-08-24 06:20
wszystko sie da, wystarczy chec kogos u gory (3)
bo to trzeba pousuwac polowe tych dyrektorow bliskich emerytury, dac im stanowiska takie do ktorych sie nadaja - czyli niech sobie na wzajem wysylaja coś faxem. Niech przyjdą mlodsi, jako warunek - przynamniej 60 dni zycia spedzonych za granica - dodajmy zachodnią.
- 24 6
-
2022-08-24 08:05
Nie, bo to oznacza rządy PIS (2)
Nie chcemy zmian
- 9 24
-
2022-08-24 10:59
(1)
więc lepiej brodzić w mule po kolana
- 9 7
-
2022-08-25 09:54
niestety z dwojga złego, lepiej w mule niż w gó...
- 1 4
Wszystkie opinie
-
2022-08-23 20:02
(23)
Myślenie że kierowca auta sobie zaparkuje i przesiądzie się na autobus albo tramwaj jest z założenia błędne...ludzie wolą nawet w korku siedzieć w swoim aucie zamiast w przegrzanym tramwaju albo spóźnionym i zapchanym autobusie.Plus ceny biletów skutecznie odstraszają.
- 120 34
-
2022-08-23 20:06
(10)
Że o cenie parkingu nie wspomnę.Trójmiasto niby lansuje się na takie eko a robi dokładnie wszystko aby ludzi zniechęcić do przesiadki w komunikację miejską.Jest jeszcze wiele bolączek i prostych rozwiązań,ale od tego są włodarze aby o tym myśleć.Ja za free porad udzielał nie będę.I zmienić na portalu te 3 minuty,chyba że chodzi o to aby nie móc się rzetelnie wypowiedzieć..
- 12 15
-
2022-08-23 23:21
(3)
Bo mam wrażenie, że włodarze, czyli urzędnicy w praktyce decydujący o ruchu w mieście, poruszają się swoimi samochodami.
- 5 1
-
2022-08-25 09:21
tutaj się mylisz, włodarze (wybierani politycy/radni) a także urzędnicy (2)
w wielu przypadkach dojeżdżają do pracy rowerem, komunikacją miejską lub kombinacją tych dwóch sposobów poruszania się po mieście. Są także tacy, którzy korzystają z rowerów służbowych i chodzą pieszo. Warto, byś sam spróbował tych wariantów i odspawał swoją wyobraźnię od fotela samochodu.
- 0 1
-
2022-08-25 12:28
Tak, szczególnie panna prezydentka, która nawet pokazuje gdzie ma ekologię parkując pod swoim blokiem na trawniku...
- 0 0
-
2022-08-26 14:45
tak tak, powiedz to komuś kto ma do przejechania 20 km do roboty
autem to zajmie max 40 minut a komunikacją 2 h
- 0 0
-
2022-08-24 06:21
ten parking jest platny? (5)
Pytam powaznie, bo do centrum nie jezdze, ale jezeli to parking platny to jest zart jakiego sie nawet nie spodziewalem
- 3 1
-
2022-08-24 08:36
(4)
Nie jest płatny. I z założenia nie miał taki być.
Trzeba jednak wymyślić sposób, żeby zniechęcić mieszkańców Lawendowego do blokowania miejsc parkingowych przeznaczonych dla tych, którzy chcą korzystać z formuły P&R.
Inaczej idea utworzenia tego parkingu nie ma sensu.- 4 0
-
2022-08-24 10:00
(1)
Ale jakie P&R miałoby się tam odbywać? Chyba nikt poważnie się nie spodziewa że ktoś zjedzie z trasy AK i przesiądzie się w tym miejscu na tramwaj. Z tej pętli i tak będą korzystać wyłącznie okoliczni mieszkańcy.
- 2 2
-
2022-08-25 09:24
jakie kryteria poważności stosujesz?
niepoważne jest uznawanie, że samochód jest jedynym lub głównym sposobem poruszania się po mieście. Niepoważne jest także mniemanie, że rower to przeżytek lub pojazd sezonowy.
- 0 1
-
2022-08-25 09:23
te założenia były błędne. Ten parking powinien być płatny (1)
Przy węzłach przesiadkowych powinny powstawać jedynie darmowe parkingi typu Kiss and Ride, a także strzeżone parkingi dla rowerów (te ostatnie- darmowe - finansowane z opłat za parkowanie samochodów).
- 0 0
-
2022-08-26 14:46
a co to jest strzeżony parking rowerowy?
złodzieje mają w nosie monitoring
patrz parking rowerowy pętla świętokrzyska, zobacz jak porozkradali rowery, czasem jest tylko sama rama
potrafią ukraś np siodełko- 0 0
-
2022-08-23 20:11
Mi się to zdarza, ale rzadko to robię, bo w ciągu dnia na pętli na końcu Havla prawie nie ma miejsc. To samo na Siedlcach - tam to już w ogóle wątpię żeby parkowali ludzie korzystający z ZKM.
- 10 1
-
2022-08-23 20:14
(2)
Jak lubi stać w korkach jego sprawa. Tylko niech nie parkuje w miejscach przeznaczonych dla tych co chcą korzystać z komunikacji
- 10 5
-
2022-08-24 10:01
(1)
Lepiej stać w korku niż w szynowym bydłowozie
- 1 2
-
2022-08-25 09:26
ważne, by nie dyskredytować ludzi wybierających mniej terenochłonne środki do jazdy po mieście.
Gdyby nie wysoki poziom korzystania z komunikacji zbiorowej i rowerowej, korki i problemy z parkowaniem w Gdańsku byłyby duużo większe niż teraz.
- 3 0
-
2022-08-23 21:21
Właśnie tak robię ... (3)
Parkuje tam i jade tramwajem bo centrum bo 1. Taniej 2. W centrum nie ma miejsc do parkowania i zawsze jest stres 3. Da się załatwić wiele rzeczy po drodze na telefonie bądź coś przeczytać
- 15 3
-
2022-08-24 06:03
jeżeli stresuje ciebie potencjalny brak miejsc w centrum, to do psychiatry po leki (2)
- 5 17
-
2022-08-24 06:22
nie napisal ze go paralizuje - (1)
wiec jak jedzie na spotkanie na 9 a dwadziescia minut szuka miejsca i przez to sie spoznia - to chyba ma racje, co nie?!
- 14 0
-
2022-08-24 09:33
Albo się go w ogóle nie znajduje.
- 6 0
-
2022-08-23 22:24
(2)
Mni odstraszy co innego - mianowicie siedzace na siedzeniach torby, rozkraczajacy sie faceci ze siedzac obok ledwo co sie miescie na swoim siedzenie (jak je zdobedziesz), gimbaza z muza, napierniczanie przez Telefon na glosnomowiacym (tak istnieja juz sluchawki), stekajace nad glowa mohery "jaka to mlodziez bezczelna I niewychowana" Bo ona / on jedzie pompietruszke a ktos wlasnie wraca po 12h na nogach.
- 10 7
-
2022-08-23 23:01
Ja nigdy nie siadam.
Mogę trochę postać. Co mi szkodzi? Młodzież taka słabowita, jeszcze któryś zemdleje od tego przegrzania mózgu przy obsłudze smartfona.
- 11 1
-
2022-08-23 23:24
Wyluzuj, to po prostu ludzie, a nie manekiny. Jasne, że też mnie to wkurza, ale to jest nasze społeczeństwo. Izolowanie się od niego, niczego nie zmieni. A Ty się odzwyczaisz i staniesz się odrealniony.
- 6 2
-
2022-08-25 09:20
Svenus, ludzie są różniści
badania wykazują, że więcej osób rezygnuje z przejazdu samochodem na rzecz przejazdu rowerem niż na rzecz przejazdu komunikacją publiczną lub kombinacją przejazdu samochodem i komunikacją publiczną. Ciekawe, ile kasy bierzesz za trollowanie, czy też piszesz dyrdymały bezinteresownie.
- 0 0
-
2022-08-23 20:05
Zrobić tak jak we Wrocławiu. (6)
Zaraz cebulaki znikną z parkingu.
- 62 13
-
2022-08-23 20:18
Czyli? (4)
- 4 4
-
2022-08-23 20:59
Dla posiadaczy biletu miesięcznego (3)
oraz parkowanie od 4 rano do 2 w nocy dnia następnego.
- 17 2
-
2022-08-23 22:25
(2)
To ktos z jednorazowym biletem jest jakas gorsza kategoria pasazera?
- 9 6
-
2022-08-24 06:03
tak jest gorszy. A co? (1)
- 1 5
-
2022-08-25 06:07
Koń- sty - tucja! Koń- sty - tucja!!!
- 1 2
-
2022-08-23 21:22
Peowczyki
Chciałeś powiedzieć
- 6 15
-
2022-08-23 20:07
(38)
Jeśli mieszkańcy parkują tam, a nie pod swoim blokiem, to znaczy, że pod blokami jest za mało miejsc parkingowych.
- 94 50
-
2022-08-23 20:10
(7)
bo nie kupili miejsca parkingowego
- 46 15
-
2022-08-23 20:34
Deweloper nie daje szans (5)
Nie kupili,tylko deweloper obiecuje możliwość zakupu drugiego miejsca i się z tego nie wywiązuje. A na osiedlu jest ogromny deptak który bez problemu pomieści auto oraz swobodne przejście dla np. matek z dziećmi, osób niepełnosprawnych na wózkach itp... ale zjeani obywatele którzy,mogli kupić dodatkowe miejsca postojowe lub dostali je od dewelopera dzwonią na SM. Jedyne takie miejsce w Polsce gdzie miejsca jest od groma do parkowania które by ułatwiło funkcjonowanie na osiedlu,ale banda kilku beneficjentów co wynajmuję miejsca za $$$ blokuję procedurę dodatkowych miejsc parkingowych wzdłuż głównej ulicy
- 21 36
-
2022-08-23 20:53
(3)
I co kurier ma kupić miejsce pod każdym blokiem do którego dowozi paczki?
Przecież jeśli ktoś wykupi sobie miejsce na własność to po to aby je zająć. Liczba publicznie dostępnych miejsc zmniejsza się z każdym wykupionym przez kogoś na własność.
A miejsca są potrzebne dla gości, karetki, kuriera, dostawcy jedzenia....- 13 14
-
2022-08-23 20:55
Dużej różnicy by nie było, bo zaraz jakiś mieszkaniec by se zrobił dogodny parking na takiej kopercie
- 10 0
-
2022-08-23 21:54
A co mnie onchodzi gdzie kirier zaparkuje? Albo powinien odmówić przyjęcia zlecenia albo nosoć na poechotę tyle ile muso, jego sprawa. A mieszkańcy LW mogą wydzielić pojedyncze miejsca dla dostaw (ale tego nie zrobią bo donrze wiedzą że jakiś sąsiad i tak zastawi)
- 9 12
-
2022-08-24 06:05
a kurier to jakiś święty? ma dostarczyc paczke, a nie plakac, że nie ma gdzie zaparkować
- 4 13
-
2022-08-23 21:04
Wyznanie
Bo to deweloper wyznania handlowego.
- 10 1
-
2022-08-26 14:49
bo ich niema
na 100 mieszkań masz np 120 miejsc postojowych, wydaje się dużo?
policz ile sasiedzi mają aut?
nie znam żadnej parki która by miała tylko po 1 aucie na prę- 0 0
-
2022-08-23 20:12
(6)
Bo ludzie zaczynają mieć po dwa auta, a miejsce jedno.
- 31 9
-
2022-08-23 20:16
(5)
Trudno się im dziwić, skoro mamy fatalną komunikację miejską.
- 25 19
-
2022-08-23 20:21
(2)
Dobra, dobra dyskusja z samochodziarzami i tak nie ma sensu. We wszystkim widzą problem tylko nie w sobie - stracą jeden argument to zaraz znajdą kolejny
- 26 16
-
2022-08-24 06:05
no tak tak. komunikacja w trojmiescie to jakis zarcik, a raczej kabarecik z tvp
- 8 2
-
2022-08-24 06:24
sam widzisz
maja argumenty, moze pogodz się z tym.
- 6 1
-
2022-08-23 21:23
Tuskowa komunikacja
To dobra nie moze być
- 10 11
-
2022-08-23 23:30
To niech chodzą na piechotę. Nie ma miejsca w mieście na zajmowanie go przez prywatne samochody.
- 5 4
-
2022-08-23 20:13
Albo za dużo samochodów
- 18 8
-
2022-08-23 20:16
(9)
Bo mieszkańcy lecą w kulki i nie kupują miejsc. Miejsca powinny być obowiązkowe do każdego mieszkania i koniec kropka.
- 31 11
-
2022-08-23 21:02
Sa (5)
Sa obowiazkowe, ale duzo ludzi ma dwa auta.
- 4 10
-
2022-08-23 21:39
no to za to drugie też wypadałoby płacić! (4)
- 17 0
-
2022-08-24 06:06
nie placą za drugie. jak masz drugie auto to tankujesz za darmo, ubezpieczenie za darmo, naprawy za darmo
- 5 3
-
2022-08-24 22:53
Jezeli masz taką możliwość (2)
Ja chciałem kupić dwa miejsca i nie mogłem, bo deweloper postawił tyle miejsc, ile wymagała ustawa (czyli śmieszne 1,5 miejsca)
- 2 4
-
2022-08-24 23:53
A do kupna mieszkania przymusił Cie siłą? (1)
Trzeba było kupić u tego dewelopera co miał 2 miejsca.
- 9 2
-
2022-08-26 14:50
nie ma takich, deweloper daje tyle miejsc ile każe miasto, po minimum
- 0 0
-
2022-08-23 23:33
(2)
A po co miejsca parkingowe? To tylko zachęca do kupowania samochodów, a podraża znacznie koszt mieszkań. Bez sensu. Parkingi, płatne, tylko na obrzeżach dzielnic, a nie miedzy budynkami. Mamy XXI wiek, pożegnajmy mentalność lat 70-tych ubiegłego wieku.
- 6 13
-
2022-08-24 07:43
jak w artykule (1)
parking z artykulu jest dokladnie na obrzeżu dwóch dzielnic i jak widać jets problemem
- 4 1
-
2022-08-24 09:19
Nie, to jest parking dzielnicowy, nie na obrzeżu, nie płatny i strzeżony, a parking miejski Na obrzeżu Śródmieścia hest np. Ten kropny szkieketir przy Sticzni.
- 0 0
-
2022-08-23 21:46
(1)
To znaczy, ze samochody są zbyt tanie.
- 15 7
-
2022-08-24 06:06
to znaczy, że trzeba zrobic jak w korei polnocnej. auta tylko panstwowe
- 6 2
-
2022-08-23 23:28
(7)
Albo za dużo samochodów. Mam ostatnio wrażenie, że wielu osobom wydaje się, że każdy ma prawo posiadania samochodu. Takie to roszczeniowe towarzystwo. Kupuje samochód, jeszcze takiego rozmiaru, jaki jemu wygodny, a potem ma oczekiwanie, że inni mają ponosić koszty tej decyzji, a przede wszystkim udostępniać grunt, gdzie tylko karecie uwidzi się przystanąć.
- 16 5
-
2022-08-24 06:07
komuszku chcesz decydowac kto moze miec auto, a kto nie moze? co pozniej? (6)
- 9 15
-
2022-08-24 08:33
(2)
jeden z bardziej kapitalistycznych krajów - Japonia daje jeden fajny wymóg przy zakupie samochodu. Musisz pokażać że masz gdzie stanąć (czyli najpierw kupujesz miejsce parkingowe czy wynajmujesz na min 3lata) a potem możesz kupić. Hint - później oni to sprawdzają! (kontrole potrafią być nawet co pół roku). Kary nie są natomiast szczególnie wysokie (grzywna chyba tylko do 200k yen czyli ok 1.3-1.6k USD w zależności od kursu) + konfiskata.
Jeśli mieszkasz w dzielnicach które powstały dawno i nie ma miejsc? To nie masz samochodu LUB przeprowadzasz się do nowych osiedli na obrzeżach z których i tak będziesz jeździć metrem/pociągiem (mówię tutaj z pozycji kogoś kto mieszkał i pracował w Tokyo kilka latek).- 11 3
-
2022-08-24 08:59
w Bulandzie zaraz znaleźli by sposób na ominięcie tego wymogu.
- 0 3
-
2022-08-25 08:35
Do tego jest potrzebna sprawna komunikacja miejska.
I tu pojawia się problem.
- 1 0
-
2022-08-25 05:37
Nie decydować (1)
ale gostek sam o tym zadecyduje jak co miesiąc wybuli kilka setek na parkowanie.
- 2 1
-
2022-08-25 06:27
A dlaczego ma bulić za parkowanie jak to też jego ziemia (miejsce parkingowe). Ulicę i parkingi są publiczne / miejskie. Oznacza to że każdy kto tu płaci podarki ma prawo parkować. Jeszcze oddychanie opodatkujcie.
- 1 3
-
2022-08-25 05:56
w japoni to dziala od 20 lat -masz miejsce parkingowe swoje -mozesz kupic samochod
- 2 1
-
2022-08-24 14:35
Co
Ty?
- 0 0
-
2022-08-25 10:52
Raczej że kupili sobie za dużo samochodów
Widzieli ile jest miejsca na osiedlu, nie? Ja np zawsze chciałem mieć w domu stół do pingponga. Nie kupiłem go jednak bo nie mam na niego miejsca.
- 1 0
-
2022-08-23 20:07
Dziwne że żaden deweloper nie ma chęci do mieszkań
- 9 4
-
2022-08-23 20:08
Tak samo będzie na Karwinach. (3)
Nie wiem, jaki geniusz to wymyślił. Parking P+G w centrum dzielnicy zamiast na dalekich obrzeżach miasta, przy stacji, z której pociągi odjeżdżają raz na 30-60 minut.
- 53 8
-
2022-08-23 21:00
No,ja zamierzam tam parkować.
W końcu po to są parkingi.
- 8 2
-
2022-08-23 21:48
no tam się akurat przyda, bo nie ma w okolicy dosłownie NIC (1)
inna sprawa, że na tej stacji non stop windy nie działają, a jak działają to są zasyfione ze strach wejść, w kółko zgłaszane bez skutku
- 2 1
-
2022-08-23 22:33
Złaz po schodach spaslaku.
- 2 3
-
2022-08-23 20:09
Super inwestycja. Wszyscy mieszkańcy Gdańska zrzucili się na darmowy parking dla mieszkańców osiedla, którzy rżną głupa i nie wykupili miejsc postojowych od dewelopera. Brawo Ola!
- 77 9
-
2022-08-23 20:09
Na Alfa Park przy wróbla staw jest to samo (4)
bloki stawiają przy parkingu pkm i nie maja prawie swoich miejsc. Bo po co lepiej więcej bloków i KASY
- 82 2
-
2022-08-23 20:13
(3)
A potem normalni ludzie się dziwią, że nie ma miejsca na ogólnodostępnym parkingu pod Lidlemżeby normalnie zakupy bo se cwaniaki parking przydomowy zrobili. A potem cwaniaki najbardziej krzyczą, kiedy sklep robi płatny parking powyżej godziny
- 39 0
-
2022-08-23 23:35
(2)
Do sklepu to akurat na piechotkę. Bez sensu, że dyskonty zabierają nam przestrzeń na parkingi.
- 0 11
-
2022-08-24 06:08
"kup so" ziemie i zbuduj parking dla wszystkich (1)
- 5 2
-
2022-08-24 09:39
Wiesz, ziemi nie da się kupować w nieskończoność. Nasza planeta, nasz kraj, miasto mają ograniczoną powierzchnię. I bez sensu marnować ją na zapewnienie kilku kiejsc parkingowych dla jednego samochodu: pod domem, pod pracą, pod sklepem, kinem, szkołą itp. Poruszajmy się bez aut,a wszystkim będzie się wygodniej żyło.
- 4 2
-
2022-08-23 20:09
Na Jasieniu i Siedlcach to samo.
- 47 1
-
2022-08-23 20:10
Przecież to było do przewidzenia. (2)
- 61 0
-
2022-08-23 22:22
Co więcej, znając podejście brg było to zaplanowane
- 7 0
-
2022-08-24 09:02
w urzędzie tego nie przewidzieli. "Myślenie ma kolosalną przyszłość, nawet w milicji"
- 2 0
-
2022-08-23 20:10
(40)
Classic, co zabrakło kasy na prywatne miejsce parkingowe albo trzeci samochód w 2-osobowej się nie mieści pod blokiem? Samochodów w trójmieście już jest za dużo i nie potrzebujemy więcej, to nie Bartoszyce. Także liczę, że parking będzie płatny, dla wszystkich niekorzystających z komunikacji
- 189 38
-
2022-08-23 20:54
(27)
Tutaj nie chodzi o to, że zabrakło kasy. Mieszkam na innym osiedlu, ale u mnie deweloper pozwalał kupić tylko 1 miejsce na mieszkanie.
- 15 30
-
2022-08-23 20:57
A na jaki ch... ci więcej samochodów.
Za tania jest benzyna.
- 32 15
-
2022-08-23 21:00
To mogłeś kupić mieszkanie w innym miejscu, ja kupiłem mieszkanie + 3 miejsca parkingowe, osiedle gdzie mogłem kupić tylko jedno miejsce olałem, wiedziałem że będę miał problem z drugim samochodem
- 38 11
-
2022-08-23 21:00
I dobrze (19)
Jedno mieszkanie, jedno auto. Powyżej to już luksus, obciążający nasze drogi, nasze środowisko, nasze parkingi. Drugie auto, podobnie jak drugie i kolejne mieszkanie, powinno być solidnie opodatkowane.
- 31 24
-
2022-08-23 22:11
(13)
Chciałbym mieć pracę w pobliżu miejsca zamieszkania, moja żona też.
A tak się składa że wiele osób gna w przeciwne krańce trójmiasta.
Mądrowanie się że 1 samochód w domu wystarczy bo więcej to luksus jest ...
Mam możliwość dojechania do pracy samochodem w 25 min lub transportem kombinowanym SKM+PKM w 90 min który wariant wybrałem?
Niekiedy czas jest wyższą wartością jak ekologia czy po prostu koszt dojazdu (akurat nie liczyłem)- 16 14
-
2022-08-23 22:18
xxx
Szkoda sil by mu tlumaczyc
- 8 3
-
2022-08-24 06:37
Gdybyś napisał, że nie masz czym dojechać do pracy. (9)
Bo nie ma żadnego podłączenia. Niestety lenistwo to domena ludzka. Próbowałeś kiedyś wsiąść na rower. Skoro jedziesz 25 minut samochodem, sądzę, że prace masz nie daleko. Rowerem nie stoisz w korkach. Możesz dojechać do PKM i go zaparkować lub wstawić do wagonu. Gdy stoisz w korku samochodem to nie tracisz czasu?
- 5 4
-
2022-08-24 08:36
(7)
a gdy na dworze pada i wieje albo jest śnieg to też tak chętnie jedziesz tym rowerem? Nadchodzi jesień, kiedy często pada i wieje zimny wiatr. Sam sobie jedź w taką pogodę.
- 5 3
-
2022-08-24 09:35
A gdy, a gdy (3)
Pół roku śmiało można śmigać. A gdy jesteś grubasem i wszędzie d*pę musisz wozić samochodem to a gdy,a gdy!!! Artykuł jest z teraz, więc po co pisać o oblodzonym chodniku.
- 5 3
-
2022-08-24 10:42
(2)
no sam się zaorałeś. Pół roku. A co z resztą? A poza tym, "grubasem" można być nie tylko z powodu złego żywienia, ale też z powodu różnych chorób. Ale obrażać to łatwo, nie?
- 4 3
-
2022-08-24 10:44
Pieszo, pomyśl (1)
Komunikacja!
- 1 3
-
2022-08-25 08:41
jak masz kawał drogi do pracy, na pewno nie pójdziesz tam na pieszo. A komunikacja, którą dotrzesz w ponad godzinę do pracy to nie jest żadna alternatywa.
- 0 0
-
2022-08-25 02:38
To istnieje coś takiego jak carsharing (2)
Zdziwisz się, ile jest możliwości dojazdu, jeśli się tylko rozejrzysz. A znajomi z pracy nie mieszkają żadni w pobliżu?
- 2 1
-
2022-08-25 08:41
Czyli, jednak autem?
- 0 0
-
2022-08-25 08:42
taaa.... o ile akurat samochód z carsharingu będzie gdzieś w pobliżu.
- 0 0
-
2022-08-26 14:53
hahaha, już widzę faceta w lakierkach, w gajerku, krawacie ze skórzaną teczką na rowerze jak leje deszcz
kogoś fantazja poniosła
- 0 0
-
2022-08-24 14:04
dla mnie jest ekologia niż wygoda janusza, który przyoszczedził (1)
dlatego mam nadzieje, że wprowadza zakaz wjazdu do centrum dla trupów. Zobacz, ile nowych linii tramwajowych powstaje, dasz rade
- 3 1
-
2022-08-26 14:54
ja do centrum miasta nie jeżdżę bo nie ma po co jechać autem
wtedy wsiadam w taxi lub zapyziałą komunikacje, chociaż piwa mogę się napić
- 0 0
-
2022-08-23 23:01
(4)
To znaczy że jak mój mąż pracuje przy lotnisku, a ja w Letnicy, mieszkamy po środku i ktoś ma dojeżdżać ponad godzinę komunikacją? :D
- 2 11
-
2022-08-23 23:38
(3)
Tak, wolę, żebyś Ty dojeżdżał godzinę, nic w tym nadzwyczajnego,, niż zajmował nam wszystkim miejsca swoim samochodem, dodatkowo hałasującym i smrodzącym.
- 15 8
-
2022-08-24 08:57
(2)
wszyscy których problem nie dotyczy garną się do układania innym życia. Ciekawe jakbyś ty miał dojeżdżać godzinę w jedną stronę do pracy? Ty naprawdę myślisz że to takie fajne i przyjemne? Poza tym pewnie ta godzina to przy optymistycznym wariancie, gdy nie ma opóźnień. A przesiadki jeszcze mają to do siebie, że mogą się nie spiąć i z godziny mogą się zrobić dwie.
- 5 4
-
2022-08-24 10:47
Nie jeździsz komunikacją i wiesz, że są opóźnienia.
Za to korki Ci nie przeszkadzają i czasu w nich nie tracisz. Litości.
- 5 3
-
2022-08-24 14:05
ale wy parkujący na chodniku, trawniku, ulicy, parkingu pod marketem, nie wpływacie na życie innych?
aa, rozumiem, ty musisz, inni tylko złośliwie chodza takim chodnikiem
- 2 1
-
2022-08-23 21:08
To po co tam kupowałeś jak potrzebujesz więcej miejsc?
- 27 5
-
2022-08-23 21:22
Kto ci kazal kupować? Myślenie nie boli.
- 14 6
-
2022-08-23 21:56
(1)
Ok czyli skoro deweloper pozwoliłxkupoć jedno miejsce na mieszkanie a ogólnodostępnuch nie ma to pewnie każdy ma tylko po jednym samochodzie?
- 5 1
-
2022-08-23 22:55
Ogólnodostępnych nie ma, jak ktoś ma więcej niż jedno auto albo gości to ma problem.
- 0 1
-
2022-08-23 23:36
No to nie kupuj drugiego samochodu. Nie kumam, w czym problem.
- 3 1
-
2022-08-23 20:59
Ale.... nie róbcie jaj - parking na 100 samochodów? Jeżeli on ma gromadzić ruch z "prowincji", to zróbić porządne parkingi (7)
To samo jest przy PKM. Na Jasieniu zrobiono symboliczny parking, chętnych jest za dużo, więc ci z jasienia przyjeżdżają na Kiełpnio. Efekt - brak miejsc na Kiełpinie. Ale nic dziwnego jak się robi parking na kilkadzisiąt samochodów (30-40). Trzba parkowac przy drodze - ale przejazd jest wtedy zwężony i jest obawa, że autobus lub jakiś większy pojazd zawadzi. O parkowaniu połową kół na chodniku nie ma szans, bo co raz pojawia się straż miejska i blokuje koła. Dlatego do pracy jadę samochodem.
Niech miasto nie boi się robienia dużych parkingów. Wiadomo, że wtedy mniejsze wpływy ze sprzedaży ziemi . NA zdjęciu widać, że wokół puste tereny, ale z przeznaczeniem zapewne na deweloperkę. Róbicie tak, żeby mieszkańcom było dobrze, a nie deweloperom. Jeżeli deweloperzy przewidują 1 miejsce postojowe na mieszkanie - to też problem- 20 3
-
2022-08-23 21:45
Bzdury (6)
Więcej parkingów to tylko i wyłącznie więcej samochodów. Parkingów powinno być mniej - jak się nie da zaparkować, to nie będzie jeżdżone.
- 9 16
-
2022-08-23 22:20
(1)
Tak na tych parkingach wlasnie. Wiecej osob przyjezdzie by sie przesiasc na inny srodek transportu a jak zdobycie miejsca jest rownie prawdopodobne jak snieg na Saharze to dla spokoju jedzie sie autem prosto do pracy.
- 9 2
-
2022-08-23 23:39
Jakby pod pracą nie miał gdzie zaparkować, to by nie pojechał.
- 0 1
-
2022-08-23 22:36
Będzie mniej samochodów, jeśli będzie mniej napływowej ludności (2)
na siłę osiedlanej w Gdańsku przez sprzedaż gruntu pod deweloperkę.
- 4 8
-
2022-08-24 06:15
Gdańsku od 1945 większość to ludność napływowa. Może od razu wysiedlić wszystkich pseudo gdańszczan?
- 4 1
-
2022-08-24 11:33
w końcu ktoś napisał prawdę o tym co się dzieje i o wędrówkach ludów bogatej czeladzi :-)
- 1 0
-
2022-08-26 14:56
nie do końca tak jest
nie znam takich co by się powstrzymali od zakupu auta bo nie ma gdzie parkować, za to niesprawna, źle zorganizowana komunikacja miejsca jak najbardziej zachęca do zakupu samochodu
- 0 0
-
2022-08-23 22:11
mam dwa miejsca postojowe, więc mam gdzie parkować na swoim (2)
ale krew mnie zalewa, gdy nie korzystam z komunikacji, a się do niej muszę dokładać w podatkach, mimo że nie korzystam.. tak samo jak te parkingi wybudowane również z moich i waszych podatków.. wara!
parking dla wszystkich.. i tak samo przy ergo czy stadionie - budowane z naszych!!!- 6 16
-
2022-08-23 23:41
To zostaw swoje auto i korzystaj. Nie korzystam z Twoich ulic, a się do nich dokładam. A Ty też korzystasz z komunikacji, tylko tego nie dostrzegasz- każda osoba, która nią jedzie, to więcej miejsca dla Ciebie i na drodze, i na parkingu.
- 9 2
-
2022-08-24 08:24
Mnie krew zalewa że z moich podatków została wybudowana droga na twoje osiedle. Mi ta droga niepotrzebna.
- 12 1
-
2022-08-24 10:14
Od Bartoszyc to się odpiernicz, co do reszty pełna zgoda.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.