• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa lotniska w Gdyni trwa. Terminal w trzecim kwartale

Patryk Szczerba
25 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • Nowy terminal jest już prawie gotowy. Będzie w stanie obsługiwać około 500 tys. pasażerów rocznie.

W trzecim kwartale bieżącego roku ma zostać oddany do użytku nowy terminal na lotnisku w Gdyni Kosakowie zobacz na mapie Gdyni, który według założeń ma przyjąć 500 tys. pasażerów rocznie. By lotnisko mogło funkcjonować, potrzebne są do wykonania jeszcze inne prace.



Jaką przyszłość przewidujesz dla gdyńskiego lotniska?

Na razie oddany jest do użytku drugi z ważnych obiektów w infrastrukturze portu lotniczego, czyli budynek lotniskowej straży pożarnej, w którym swoją siedzibę ma już także zarząd spółki. Trwa meblowanie oraz urządzanie powierzchni. Zakończona została przeprowadzka pracowników do nowego miejsca. Do pełnego uruchomienia portu lotniczego potrzeba jednak o wiele więcej. Chodzi przede wszystkim o odpowiednie systemy i wyposażenia terminala w stosowne urządzenia. Cała niezbędna aparatura zostanie zamontowana prawdopodobnie do połowy roku.

Sześć stanowisk do odpraw

Z inwestycji już zrealizowanych, przedstawiciele lotniska wymieniają drogę dojazdową wraz z mediami i instalacjami teletechnicznymi, parkingami, ciągami dla pieszych i rowerzystów oraz oświetleniem ulicznym, modernizację płyty postojowej dla samolotów kategorii "A" i "B". Na terenie portu lotniczego zainstalowano także łącze światłowodowe. Na finiszu są prace związane z montażem ogrodzenia. W toku z kolei są formalności związane z uzyskiwaniem odpowiednich certyfikatów, bez których nawet najlepiej wyposażone lotnisko nie może działać.

- W połowie roku powinien działać system bezpieczeństwa oraz pomocy nawigacyjnych. Do czasu uruchomienia portu lotniczego pojawi się też system informacji lotniskowej - wyjaśnia Piotr Szpajer, kierownik marketingu na lotnisku Gdynia Kosakowo

W przypadku części inwestycji trwają lub zostały zakończone procedury przetargowe. Blisko rozstrzygnięcia jest kluczowy dla funkcjonowania lotniska przetarg "na dostawę urządzeń wraz z instalacją systemu obsługi bagaży (BHS) oraz systemu kontroli bezpieczeństwa pasażerów i bagażu". Chodzi tu o nic innego jak stworzenie w hali odlotów sześciu stanowisk odpraw z bagażem rejestrowanym oraz systemu wykrywania materiałów wybuchowych EDS, dodatkowo uzupełnionymi stacjami operatorskimi oraz urządzeniem do badania bagażu ponadwymiarowego. W hali przylotów zwycięska firma będzie zobligowana z kolei do montażu taśmociągów, urządzenia do kontroli celnej bagażu oraz tzw. karuzeli.

W związku z tym, że przetarg odbywa się w trybie negocjacji z ogłoszeniem, na razie znane są tylko przedsiębiorstwa zaproszone do złożenia konkretnych ofert. To firmy Dimark ze Złotkowa, Mavilux z Raszyna, Pimco z Warszawy i Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Telłącz z Białegostoku. Na końcu rozmów na stole pojawi się konkretna oferta.

W poniedziałek, 25 lutego, otwarte zostaną koperty w kolejnym ważnym przetargu na budowę bazy paliw na potrzeby nowego lotniska. W ramach tej inwestycji na jego terenie stanie budynek administracyjno-biurowy i laboratorium, zbiorniki magazynowe, stanowiska do załadowania i rozładowania cystern. Oprócz tego zwycięską firmę czeka budowa rurociągu, przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej, montaż oświetlenia, ogrodzenia, a także roboty budowlane.

Na początku awionetki i business jety

Jedynym kryterium przy przeprowadzanej procedurze jest cena, a wykonawca będzie miał czas na wykonanie wszystkich prac do późnej wiosny. Ich odbiór zaplanowano na 15 czerwca. Co ciekawe pierwsze podejście nie wyłoniło firmy. Powód? Cena najkorzystniejszej oferty przewyższyła kwotę, którą władze lotniska mogą przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Wiadomo już natomiast, kto będzie projektował nawierzchnię lotniskową, która w przyszłości pozwoli w Gdyni lądować samolotom klasy "C", czyli posiadającym rozpiętość skrzydeł od 24 do 36 metrów. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Transprojekt Gdańsk, która za swoją pracę otrzyma blisko 344 tys. zł brutto. W pokonanym polu zostały dwie warszawskie firmy: Biuro Studiów i Projektów Lotniskowych Polconsult oraz ILF Consulting Engineers Polska.

Warunkiem tego, by lotnisko rozpoczęło działalność były także inwestycje poza jego terenem przeprowadzane przez miasto. Najważniejszym była przebudowa zakorkowanego skrzyżowania ulic płk. Dąbka i Kwiatkowskiego. W przyszłości pierwsza z ulic ma zostać poszerzona, jednak na razie nie ma na tę inwestycję pieniędzy w budżecie. Władze Gdyni zapewniają równocześnie, że jej rozpoczęcie to kwestia kilku lat.

A co z przyszłością samego portu lotniczego? Do dyspozycji pilotów lotów cywilnych przeznaczony będzie jeden pas startowy o długości 2,5 km i szerokości 60 metrów. Drugi o długości 580 metrów i szerokości blisko 50 metrów pozostanie w gestii wojska. W początkowym okresie działania lotniska w Gdyni będą lądowały samoloty z tzw. kodu "B", których rozpiętość skrzydeł nie przekracza 24 metrów. W praktyce oznacza to, że na płycie będą pojawiały się głownie awionetki oraz business jety.

Hotel? Niewykluczone

Na czarterowy ruch pasażerski trzeba będzie poczekać kilka lat. Będzie to możliwe m.in. po rozbudowie jednej z dróg kołowania i przystosowaniu infrastruktury lotniska do obsługi samolotów kodu "C", jak np. B 737 czy A 320. Jeszcze dłużej, bo około 10-15 lat trzeba będzie poczekać na regularne rejsy samolotów.

Dalekosiężne plany zakładają poszerzenie oferty lotniska o usługi hangarowania, serwisowania i obsługi technicznej samolotów czy szkolenia lotniczego. Wtedy też przychody lotniska mogłyby powoli pokryć wydatki.

- Pozostałą cześć terenów inwestycyjnych lotniska planujemy przeznaczyć na prowadzenie działalności o charakterze nielotniczym, ale ściśle powiązanej z funkcjonowaniem portu lotniczego, jak np. działalność hotelowa i konferencyjna - zaznacza Szpajer.

Koszt przystosowania wojskowego lotniska do ruchu cywilnego to ok. 100 mln zł.

Opinie (403) ponad 10 zablokowanych

  • na lotnisku w Rumi urodziła się Erica Steinbach (2)

    dzięki której posłanka Arciszewska wykazuje część swojej aktywności.

    • 14 2

    • Gdyby posłanka się nią (1)

      nie zajmowała, od kilku lat mówiłbyś co rano Heil Erika

      • 0 4

      • ja, ja, naturliś

        • 1 0

  • Samoloty nie potrzebne, nowy budynek jest (1)

    Ale najważniejsze, że zarząd ma nową siedzibę :) Po co samoloty i pasażerowie :) Komedia.

    • 33 2

    • gdzieś siedzieć trzeba...

      co do siedzenia to mam nadzieję, ze prokuratura kiedyś zbada czy posadzić nie trzeba za to lotnisko Gryzonia!

      • 3 0

  • Posłanka Arciszewska mogłaby (1)

    zorganizować akcję petycyjną wśród gdynian o nazwanie lotniska im. prof. L. Kaczyńskiego i następnie przekazać wolę dla prezydenta Szczurka.

    • 16 4

    • Posłanka Arciszewska mogłaby ... wrzucać lewy kierunkowskaz na skrzyżowaniu

      jak skręca w lewo z Redłowskiej w Aleję Zwycięzstwa w Gdyni. No chyba że R klasa nie ma tej opcji.

      • 2 0

  • awionetki tak tak ... (2)

    Zobaczycie za jakiś czas- może rok może trochę później- gdyńskie lotnisko będzie zabiegało o przejęcie niskokosztowych przewoźników (wizz, raynner)dotychczas lądujących w Rębiechowie- mówienie o awionetkach i ruchu biznesowym to zwykłe mydlenie oczu. Nie ma szans żeby się z tego utrzymać. Czy to dobrze dla nas klientów? Nie sądzę- na ceny biletów wpływu to nie ma żadnego (przykład Modlina)a Kossakowo jest i będzie (po otwarciu PKM) gorzej skomunikowane niż rywal. Krótko mówiąc w imię jakichś chorych ambicji my klienci wyłącznie stracimy- zyskają przewoźnicy (no i odpowiedni ludzie na odpowiednich stołkach).

    • 20 2

    • Zyskają ludzie na stołkach. Jaki jest los takich lotnisk i jak się kończą lokalne ambicyjki, można dowiedzieć się śledząc historię np. lotniska Huesca-Pirineos czy Corvera w Hiszpanii.

      • 13 2

    • Póki nie uzyska kodu C nie może tego nawet próbować.

      Kiedy uzyska kod C? Zdaniem władz spółki może za kilka lat.

      A jak 2 miesiące temu pisałem, że przed 2020 nic pasażerskiego tam nie wyląduje większego od awionetki to mnie zwolennicy Szczurka wyśmiewali.

      • 0 0

  • lotnisko w Gdyni (2)

    A jak dojechać do lotniska z Bojana?. 500 m dołów ul.Łanowej całkowicie odcina ten kierunek. Dalej do lotniska w Gdańsku, ale droga b. dobra. To które lotnisko wybierzemy?

    • 18 2

    • (1)

      Wybierzecie to, z którego będziecie mieć lot. Proste.

      • 6 2

      • czyli lotnisko marihuana

        • 2 0

  • Pod rozwagę (15)

    W związku, że nawet perspektywa utraty ew.dużych imprez na stadionie PGE Arena, które wymagają dwu lotnisk nie wzrusza gdańskich działaczy platformy i dalej blokują jak mogą powstanie tej wspaniałej cywilnej jego części jak i rozwoju gospodarczego Gdyni. Proponuje rozwiązanie uwzględniające i korzyść dla Gdyni i zdecydowany rozwój dla regionu poprzez znaczne dokapitalizowanie i przekształcenie go w spółkę, co wydaje się najbardziej przyjazne i optymalne dla samorządu. A wynika to także, z przyszłej nowoczesnej formy zarządzania należącymi do co najmniej 50%- wego samorządu(kosakowsko-gdyńskiego). Takie rozwiązanie daje dużą elastyczność w podejmowania biznesowych decyzji przez właściwe organy i bycia konkurencyjnym na europejskim rynku lotniczym.

    Rozglądanie się za strategicznym (a można rozmawiać np. z Hutchison'em, który już od 2005 roku jest w gdyńskim porcie, lub innymi operatorami specjalizującymi się w stricto transporcie pasażerskim) partnerem i ewentualnej prywatyzacji powinien być podjęty kompleksowo, a sprzedaż udziałów inwestorom będzie brana pod uwagę tylko wtedy, gdy samorząd i władze PL"G-K" będą miały pewność, że taka transakcja zapewni warunki do efektywnego i zrównoważonego rozwoju, nie tylko samego Portu Lotniczego, ale również regionu, rynku lotniczego, a także jego istotnym elementem jakim jest wprowadzenie najnowszych technik technologii lotniczych. Przypomnę, że przed wojną przy gdyńskim lotnisku składano na rynek europejski amerykańskie samoloty mimo, ze Polska była notowana jako prawie mocarstwo w tym względzie.

    Oczywiście wcześniej powinien być przeprowadzony właściwy operat całościowy z którego wyniknie, że nie 100 mln. a wartość faktyczna to jest 200 mln., bo międzyczasie wartości się diametralnie pozmieniały na korzyść tego terenu i nieruchomości przyległych. Samo przyjęcie takiego rozwiązania powinno zapewnić także wartość dodaną dla mieszkańców i turystów korzystających z transportu lotniczego. A bezwzględnym priorytetem powinien być ciekawy i determinujący program inwestycyjny mający na celu rozbudowę i maksymalne zwiększenie jego wykorzystania.

    Przekształcenie własnościowe powinno być prowadzone najintensywniej i jak już wspomniałem wyżej kompleksowo z wykorzystaniem byłej torpedownii i przyległych byłych pirsów, które sukcesywnie niszczeją na miejsca i bazę dla hydroplanów i ekskluzywną marine oraz zabezpieczenie transportu linowego lub innego pomiędzy nimi. Prace inwestycyjne nie powinny zakłócać normalny proces rozwoju tej części miasta i gminy a nawet mieć wpływ na polepszająca się sytuację ekonomiczną i znaczną wartość miejsca w dłuższym okresie co także powinno dodatkowo wpływać na rozmowę i zwieszenie możliwości z potencjalnymi inwestorami, którzy częściej będą się tam pojawiać.

    I na koniec pytanie, jeśli chodzi o "budowę bazy paliw" to czy z niej będą mogły korzystać także "powietrzne tankowce wojskowe"?

    • 6 37

    • Miejski lizydupa w akcji!

      • 20 1

    • (13)

      Urzędnicze bla bla bla. Dwa hasła: Huesca-Pirineos i Corvera. Googlaj, Bezstronny.
      PS. Musisz popracować nad przejrzystością wypowiedzi, dzieleniem potoku swych myśli i związkami składniowymi, a w szczególności związkiem zgody. Na chwilę obecną Twoich wywodów nie da się czytać. Siadaj, dwója.

      • 22 6

      • "popracować nad przejrzystością wypowiedzi" (11)

        a już myślałem, że Twoja osobista sytuacja jak i czas zmieniły Twój belferowski podejście. Co prawda wolałbym się od Ciebie dowiedzieć jak obecnie wyglądasz jak Ci się żyje itd, itp. Natomiast może coś jeszcze z branży avioniki, bo wiem ze jest to Twój konik i czy już masz licencje pilota?
        Natomiast sprawy ekonomiczno-gospodarcze są b.nudnym tematem a ja nie zamierzam być polonistą specjalizującym się w tym na dodatek gdy zaczynam drugi raz czytać i poprawiać to z tego wychodzą .. a w zasadzie nic nie wychodzi i kasuje.
        Natomiast w wolnej chwili na pewno wejdę zgodnie z Twoją podpowiedzią na wskazane adresy, za które już dziękuje.

        A jeszcze co do tekstu to chodzi mi łączność w postaci np.kolejki linowej pomiędzy bazą hydroplanów/mariną a Terminalem Lotniczym, bo faktycznie z treści może wynikać co innego;))

        Pozdrawiam

        • 3 16

        • (10)

          Moja "sytuacja osobista" to nie temat do rozmów w tym wątku. Generalnie wszystko ok, dzięki za troskę.

          Sprawy ekonomiczno-gospodarcze są tematem pasjonującym, mnie osobiście bardzo interesuje strona ekonomiczna przedsięwzięcia pt. Gdynia International Airport & Hub.

          Co do kolejki linowej i mariny... Szczerze, Bezstronny, ja uważam że Gdynia powinna think big, idźcie od razu w kosmodrom. co tam będziecie się z jakimiś tam samolocikami bawić.

          PS. Jeśli po ponownym przeczytaniu wychodzi Ci, że 90% Twojej wypowiedzi trzeba skasować to... skasuj!

          • 17 4

          • "90% Twojej wypowiedzi trzeba skasować to... skasuj!" (9)

            No tak, wiesz jak cieszyliby się Gdańszczanie, a tak mają co minusować;))

            Wiem, że Ciebie to nie dotyczy bo chyba dalej mieszkasz w Kowalach?

            Jakoś tak zdaje się we wrześniu byłem na lotnisku w Modlinie i zobaczyłem coś w krzywym zwierciadle czego nie chciałbym oglądać w G-K
            - brak podstawowego ILS i innych itd... Wizzair zrezygnował, bo to co tam widziałem to jak z Barei - brak krzesełek dla pasażerów /ilość już były to zbyt mała - to co kiedyś było w Gdańsku/ brak klimatyzacji w wielkim blaszanym hangarze /albo z oszczędności nie była włączona/ i co najważniejsze - brak był pkt.usługowych, gdzie można było kupić napój po przekroczeniu bramek, wypić kawę ew. coś niecoś ... że nie wspomnę o wielkich kolejkach do bramek bezpieczeństwa...
            Oby w Gdyni tej parodii lotniska nie otwierali i cieszę się ,że na to nic nie wskazuje.

            Masz racje Gdynia powinna wysoko mierzyć i ja też jestem tego zdania. W końcu na Babich Dołach mieszkał i dowodził jedyny dotychczasowy nasz kosmonauta i nawet to do czegoś zobowiązuje. Dlatego znaczyłem delikatnie Techniki Lotnicze i Nowe Technologie w tym zakresie.

            Cieszę się że dalej jesteś Tym jadowitym gadem, a jak się ma wąż? Nigy nie posądzałem Cię o płaskie ugrzecznione wypowiedzi, ale jako żmija masz jednak sercowatą głowę;)) i jako człowiek nie jesteś zła i podstępliwa. Choć zawsze mnie podniecał Twój charakterek, a co do wdzięków i innych... to mogę tylko pozazdrościć wężowi w 90%;))

            • 4 11

            • (7)

              Spokojna twoja! Na gdyńskim lotnisku nigdy nie będzie kolejek.

              • 11 4

              • No bo (6)

                "Sześć stanowisk do odpraw"

                • 2 2

              • (5)

                dla pięciu pasażerów (jedno rezerwowe)

                • 14 2

              • brak argumentów? (4)

                To może podrzucę Ci chłopcze temat do dyskusji;))

                Widzisz gdańskie przegrywa nawet w zakresie ptakofobii- ekologicznym;)

                Kiedyś wybrałem się zobaczyć gdańskie sławne wysypisko Szadułki i tam przebywające ptaki, które zauważyłem jak b. były przerażone? Wyobraźcie sobie, ze po usłyszeniu dźwięku samolotu ptaki te latał na raz zygzakiem, i nie tylko pojedyncze sztuki, ale i całe stada. Jednemu chyba nawet myliła się kolejność machania skrzydłami, bo sprawiał wrażenie, że zaraz spadnie. I moje pytanie do "minusujących", bo byc może są wśród Was działacze Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Ptaków i inni? Wtedy Wasza perfidia nie zna granic.

                W Gdyni choćby ptaki wodne dają sobie z tym problemem doskonale radę. Jedno lotnisko nie jest przy wysypisku gdzie żerują ptaki, a po drugie po prostu dają nura i pokazują tak naprawdę gdzie mają te samoloty;))

                Choć na lotnisku gdańskim do odstraszania ptactwa stosuje się systemy nagłaśniające i wynajmuje sokolników jest to jednak też dla nich stresogenne.

                Dobrze że w Gdyni sukcesywnie wyłapuje się dzikie zwierzaczki i przenosi po zbadaniu ew. wyleczeniu w ich naturalne środowisko.

                Kultura do czegoś zobowiązuje!!

                • 5 12

              • łaaał, ale odlot, no to już wykracza nawet poza granice absurdu

                gratuluję!

                • 7 0

              • Bezstronny - zażyj coś na uspokojenie (2)

                Za chwilę udowodnisz że lądowisko w Kosakowie będzie bez przeszkód przyjmować A380 i B747,
                wiem że uwielbiasz Gryzonia - ale bez przesady

                • 10 0

              • Jakiego gryzonia? Ty jesteś w przedszkolu matołku, aby się zabawiać przezwiskami od nazwisk? (1)

                Uważam że, mądrego i dobrze posłuchać i jemu pomóc a nawet z nim zgubić - jak mówi przysłowie. Marzą mi się samorządy nie upolitycznione i to bez powiatów oraz ograniczone wojewódzkie. Gdyby rządzili tu rozsądni mieszkańcy, fachowcy, a nie politruki, może byłoby inaczej, a na pewno lepiej. Same reformy Buzka, któremu tak czoło-bije PO przyniosły setki miliardowe straty. A tak: jeden matoł wini, drugiego, czwarty komunę, a dziesiąty córkę proboszcza. Wystarczy POczytać komentarze do mojej wypowiedzi nic merytorycznego nawet Czarna Żmijka, od której się więcej spodziewałem. Winni są wszyscy - no może w większości, bo to oni szczują - nie mając wiedzy ani doświadczenia, no może poza jednym potrafią się konformistycznie, gładko i kłamliwie wyrażać nic nie wnosząc konstruktywnego do treści. Jedynie na przeciwko sobie rzucać kalumnie i to im daje władzę! A my jak debile ślinimy się i zapluwamy, zamiast wreszcie zorbić z nimi porządek.
                Powiecie chodzimy na wybory? Głosujecie na listy partyjne (bo przecież nie na ludzi)? A ja uważam, że powinniśmy na LUDZI. I takim człowiekiem jest uwielbiany a i owszem prezydent Szczurek a i innych w jego ekipie poważam i cenie. Bo nawet gdy mamy odrębne stanowiska potrafią je merytorycznie obronić i na tym powinna polegać demokracja. Cześć z Was tak i pewnie jeszcze wierzycie, że Wasz głos coś zmienia, że Wy, którzy wybraliście, macie prawo narzekać. No to sobie dalej narzekajcie do .... Minusuicie, pomstujcie i tyle Waszego będzie. Tu trzeba odważnych - takich jak właśnie Szczurek działań, choć może dla przeciętnego zjadacza chleba mogą one wydawać się na kontrowersyjne niczym w bolszewii.

                Ten kraj należy do każdego z nas - ludzi mądrych kreatywnych, a my dajemy wodzić się za nosy dla jakiś neo-ZMS-ów lub innych młodzieżowców, i co cztery lata karmić się obietnicami, że przyjdzie nowy cieć i podwórko nam posprząta.

                Tylko Wy tak naprawdę jesteście odporni na wszystko zwłaszcza na wiedzę i do tego nieprzemakalni a następnie narzekacie, ze ktoś Wam gotuje taki czy inny nieciekawy los i bilet odlotu w jedną stronę.

                • 4 6

              • bezstronny - jeszcze coś napisz, na premię na święta trzeba zasłużyć - święta nie długo :)
                czy ty to przepisujesz z atobiogrefi prof. szczurka która ukaże sie za 20 lat?

                • 4 4

            • Nie mieszkam i nigdy nie mieszkałam w Kowalach. Kiedyś, dawno temu, mieszkałam przy granicy Gdańska z Kowalami, ale zawsze był to Gdańsk. Obecnie już od dłuższego czasu mieszkam gdzie indziej, nie napiszę gdzie, bo obawiam się wizyt fanów ;) Wąż ma się super, dzięki.
              Jeśli chodzi o Modlin - pomysł może i dobry, wykonanie fatalne. Moim zdaniem na takie miasto jak Trójmiasto, dwa porty lotnicze to po prostu za dużo.

              • 7 5

      • przecież on nadaje jakby na Srebrzysku dorwał się chwilowo do komputera

        przypadek na pracę doktorską z zakresu psychiatrii

        • 13 1

  • To jest pilne!!! (1)

    Pieniądze wrzucone w lotnisko można było przeznaczyć na budowę połączenia portu gdyńskiego z obwodnicą w Gdyni Cisowej. Byłaby to niezbędna część projektowanej drogi OPAT. Taki powinien być priorytet wydawania publicznych pieniędzy, które powinny następnie zarabiać, a nie być topione na dziesiątki lat w prawie nieużywane lotnisko!
    Lotnisko gdyńskie mogłoby funkcjonować przy o wiele mniejszych kosztach i ewentualnie mogłoby być modernizowane w miarę wzrostu realnych potrzeb.

    • 24 2

    • ludzie myslacy o tym wiedza

      niestety gorzej z rzadzacymi

      • 11 1

  • Bezstronny, poczytaj o bankructwie lotniska w Kielcach (4)

    • 18 3

    • To musi być lotnisko nowej generacji (2)

      a jeden z przepisów załączyłem (..) PO minusach Gdańszczan jasno widać, ze wywarł na nich wielkie wrażenie.

      Ja tylko chciałbym aby to nie była jakaś fuszerka? Aby coś się popsuło...
      Ciekawe. Bo obawiam się , że w tym akurat względzie polityka może mieć długie łapy ??? Hmmmm....
      Bo widzieliśmy wszyscy te kłótnie, ataki, ujadania wiadomo KOGO i myślisz, że ot tak ktoś naraz pozwolił otworzyć G-K lotnisko ???
      Bo gdyby to było typowe "post-kolesiowe" przedsięwzięcie? A tak może być zagraniem - zbierzmy kasę, na POdstawione firmy, zróbmy 'coś' co przyniesie aplauz dla lemingów, a POtem rozdzielimy tort dla siebie bo wybory się zbliżają, lemingom się rzuci info o bankructwie i niech się sami martwią teraz wyborcy:))
      Niebezpieczeństwo jest wielkie i są różne teorie do jego uniknięcia(zawietrzne i wewnętrzne), ale to już ....
      Tylko.. co dalej?

      • 4 12

      • czy Ty wiesz o czym piszesz? przeczytaj to napisałeś jeszcze raz

        • 1 0

      • Bo te lotniska "nowej generacji" nie bankrutują....

        Już nawet litości brakuje dla tej dziecinady.

        • 3 2

    • Kielce posiada 198 500 mieszkańców a Gdynia prawie 250 tys.

      do tego latem przebywa w niej ok miln. a z miejscowościami Zatoki Puckiej ca 2 miln. wiec zastanów się co piszesz?

      • 2 0

  • Air Port Franciszka Cegielska Gdyna Kosakowo (1)

    Hwala Gdynia

    • 3 5

    • a co to jest Hwala?

      • 4 0

  • Air Port Kim Gryzoń Ul

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane