• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar zgodnie z planem, ale nie wszystko zadziała od razu

Patryk Szczerba
4 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
To już ostatnie tygodnie przed pełnym uruchomieniem systemu Tristar w Trójmieście. To już ostatnie tygodnie przed pełnym uruchomieniem systemu Tristar w Trójmieście.

Czy Tristar zostanie uruchomiony za kilka tygodni? Coraz więcej wątpliwości mają w tym zakresie gdyńscy kierowcy obserwujący prace przy sygnalizatorach. Swoje uwagi zgłasza też gdyński ZKM. Urzędnicy przekonują, że system do końca roku zostanie skalibrowany i ma działać w pełni w pierwszych miesiącach 2015 roku.



Kto najbardziej skorzysta na wprowadzeniu Tristara?

Start systemu Tristar, którego całkowity koszt wynosi ok. 160 mln zł (z czego Unia Europejska daje 136 mln zł, zaś pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni) był już przesuwany kilkukrotnie. Władze Trójmiasta zapowiadały od kilku miesięcy, że końcówka bieżącego roku to już w pełni realna data, kiedy wszystkie procedury, w tym także odbiorowe, powinny zostać zakończone. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy Tristar ma szansę stać się prezentem gwiazdkowym dla kierowców.

- Na pewno do końca roku zostanie wykonana kalibracja systemu. Później potrzebne są procedury odbiorowe, które mogą potrwać nawet pół roku. Wcześniej odbędą się też niezależne badania pomiaru efektu komunikacyjnego i wtedy będzie można zapłacić wykonawcy ostatnią ratę. Nieoficjalne testy w tym względzie wypadły bardzo pomyślnie - wyjaśnia Krzysztof Łutowicz z Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Oprócz testów trwają także ostatnie prace drogowe. Najwięcej dzieje się w Gdyni. Wciąż trwają bowiem roboty w ramach umów uzupełniających możliwych dzięki dodatkowym środkom finansowym, które pozostały po rozstrzygnięciu pierwszego przetargu. W efekcie zakres działania systemu mógł być rozszerzony.

- Udało się dołożyć skrzyżowania na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, dwie krzyżówki na Witominie w okolicach Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni oraz przejazd przy ul. Wiśniewskiego, Polskiej i al. Solidarności zobacz na mapie Gdyni. Są one realizowane w ramach tzw. umów uzupełniających, jednak ich odbiory pozostaną bez wpływu na rozpoczęcie działań systemu - tłumaczy Jacek Oskarbski, z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

W Gdańsku natomiast w ramach uzupełnienia Tristar pomoże sygnalizatorom na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna zobacz na mapie Gdańska oraz przejściu dla pieszych na ul. Hallera pomiędzy Reja i Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska. Ponadto zostaną zamontowane, przede wszystkim w tramwajach, kolejne urządzenia dających możliwość efektywnego przejazdu komunikacji miejskiej. Pojawią się także w nowych pojazdach gdyńskiego ZKM.

Ich montaż zaplanowany jest na 2015 rok.

- Pozostanie to bez wpływu dla kierowców, ani na działanie innych elementów takich jak tablice o zmiennej treści, czy urządzenia planujące podróż komunikacją miejską. Część z nich będzie po prostu montowana w autobusach, które dopiero zostaną zakupione. Liczymy, że pomogą w zorganizowaniu dobrej komunikacji miejskiej - dodaje Oskarbski.

Oczekiwań względem Tristara nie ukrywają przedstawiciele gdyńskiego ZKM. Choć do końca z testów systemu zadowoleni nie są, zapewniają, że wszystkie problemy są na bieżąco rozwiązywane.

- Centrala ruchu z dyspozytorem odbyła niedawno przeprowadzkę z pl. Konstytucji na ul. 10 Lutego. Dzięki niej mamy podgląd na kamery i dużo lepsze warunki do pracy. W ponad 300 pojazdach są już urządzenia pozwalające na określenie położenia danego autobusu. Nie było natomiast testów elementu, który ma dawać priorytet pojazdom komunikacji miejskiej, więc tutaj można mówić o wątpliwościach - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM.

Te dotyczą także mandatów wydawanych na podstawie danych z zamontowanych na skrzyżowaniach kamer. Miało być ich około 60, a ich zadaniem miała być m.in. kontrola przejazdu na czerwonym świetle. Generalny Inspektor Transportu Drogowego wydał Gdyni takie zezwolenie jedynie dla kamer na dwóch skrzyżowaniach.

Niedozwolony przejazd będzie rejestrowany na skrzyżowaniach Morskiej z obwodnicą zobacz na mapie Gdyni oraz Trasą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. W Sopocie mandat będzie można dostać za przejazd na czerwonym na skrzyżowaniu alei Niepodległości z ulicą Malczewskiego zobacz na mapie Sopotu, natomiast w Gdańsku kierowcy muszą mieć się na baczności m.in. w okolicach Bramy Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska oraz Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska.

Kamery od grudnia będą pomalowane na żółto i specjalnie oznakowane. Reszta poczeka na akceptację Generalnego Inspektora Transportu Drogowego.

- Wszystko zależy od statystyki. Jeśli liczba wypadków w danym miejscu znacząco wzrośnie, to GITD z pewnością przychyli się do naszych próśb i obraz z kamer będzie mógł służyć jako dowód do wystawienia mandatu. Zakładam, że w tej kwestii sytuacja będzie dynamiczna - wyjaśnia Łutowicz.

Miejsca

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • Standard (21)

    Znowu będą golić kierowców jak w Wejherowie, a korki pozostaną.

    • 419 33

    • To dobrze (11)

      W mieście jeździmy 50 km/h

      • 57 111

      • (7)

        nie wiesz o co chodzi z Wejherowem to się nie wypowiadaj

        • 59 29

        • Wiem, znajomy tam mieszka (6)

          Dużo daltonistów musi tam żyć skoro każdy na czerwonym jeździ i jeszcze pretensje o mandat ma

          • 65 47

          • (5)

            Codziennie przejezdzam przez Wejherowo, busem.. Jakies 3 tony do wyhamowania. Skrzyzowanie na Gdanskiej obok Biedronki, faktycznie, ma za krotko ustawione zolte swiatlo. Nie oznacza to jednak, ze nie mozna sie przed nim zatrzymac, nawet na mokrej ulict.. Warunek jest jeden- przepisowa predkosc. Sprawdzone wiele razy. Niestety, nadchodzi zima i wtedy moze byc ciezko.

            Uwazam, ze kazde skrzyzowanie, ktore ma fotoradar na czerwone, powinno miec odliczanie czasu do zmiany swiatel, tak jak to jest w Toruniu czy Wroclawiu (moze jeszcze gdzies, ale tam sie z tym spotkalem). Nie dosc, ze NIESAMOWICIE rozladowywuje ruch przez jego uplynnienie, to jeszcze kazdy ma czas zahamowac, a wtedy nie ma tlumaczen, ze swiatlo za krotko, ze droga sliska itp.

            • 93 5

            • (2)

              I tansze to niz ten cały Tristar, który juz jest porażką.

              • 50 10

              • dlaczego te wszystkie rejestratory nie są koloru żółtego ? (1)

                W WB wszystko jest pięknie oznakowane i widoczne. A w trójmieście chodzi tylko o kasę

                • 2 2

              • ale pisze jak byk

                Że tylko na trzech skrzyżowaniach jak na razie będą działały rejestratory i będą właśnie żółte reszta czeka na legalizację. Min. Dlatego nie zalegalizowali tego badziewia bo nie jest żółte

                • 2 1

            • Sorry ale takie farmazony to sobie nie wiem komu możesz wciskać...

              • 1 6

            • po co wydawać na odliczanie skoro można kasować kierowców?

              Wszak tu nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o pieniądze które wpływaja do kasy miejskiej.

              • 8 0

      • mylisz się, (1)

        nie w mieście, ale w obszarze zabudowanym (za znakiem D-42), a to wcale nie musi być miasto ! Po drugie. Prędkość 50km/h obowiązuje od 5:00 do 23:00, a od 23:00 do 5:00 - 60km/h. Chyba, że znaki stanowią inaczej!

        • 2 0

        • Filozof się znalazł - mówimy o tristarze który jest w mieście, Wejherowo też jest miastem

          • 0 1

      • Jedź tak jedź

        tylko otwórz bagażnik, żeby ktoś nie musiał do Ciebie wpadać przez szybę.

        • 0 2

    • korki są i będą (1)

      przy obecnej liczbie samochodów nie jest możliwa ich likwidacja. Czary mary nie pomogą.

      • 32 9

      • raczej- rozważ alternatywy samochodu na krótkie odległości

        taką przesiadką pomożesz innym

        • 11 15

    • dzisiaj jeden się busiwem załapał na 500zł

      na czerwonym przeleciał przez "znane" na weju skrzyżowanko :)

      to jedyne miejsce gdzie ludzie zwalniają w wejherowie chyba bo przed i po przynajmniej 20 ponad limit

      • 14 3

    • Problem polega na tym (1)

      że same światłą znajdują się w dole także droga hamowania się wydłuża. Do tego można dodać równą, szeroką nawierzchnię i 50 rzadko kiedy nie jest przekraczane. Było 70 i nie było kamer i nie było wypadków. Pojawiła się kamera, ustawili 50 kę i co chwila jest wypadek ale kasa w urzędzie się zgadza więc wsio jest ok. W tym przypadku kamery spowodowały znaczny wzrost wypadków czyli skrzyżowanie stało się bardzo niebezpieczne bo ludzie nie patrzą na jezdnię tylko na światła i nagle hamują, co mają zrobić kierowcy w większych pojazdach których droga hamowania jest znacznie dłuższa?? Jeden wypadek i siedem osób w szpitalu!! ale i to jest za mało by urząd ściągnął kamery ... Liczy się tylko kasa a gadki o bezpieczeństwie to niesmaczny żart ...

      • 36 14

      • Albowiem przekraczanie dozwolonej prędkości w Przenajświętszym Samochodzie jest obowiązkiem i radością każdego wyznawcy.

        • 15 14

    • Ręka do góry kto chce przykleić się nosem do przedniej szyby autobusu (1)

      Autobus jadący z prawidłową prędkością 50 km/h nie ma szans wyhamować bez zbiórki pasażerów na przedniej szybie w ciągu trzech sekund żółtego które wyświetla sygnalizator. Kierowca ma do wyboru bezpieczeństwo pasażerów nad przepisy, które w naszym kraju nie uwzględniają autobusów komunikacji miejskiej, gdzie 70 procent pasażerów stoi. Nawet skrzyżowania budowane są tylko z myślą o samochodach osobowych. Dopiero po protestach kierowców autobusów i ciągników siodłowych, takie skrzyżowania są przebudowywane. A mogło by być inaczej, gdyby zaplanowano wszystko w fazie projektowania.

      • 15 1

      • e tam

        Ale jaki ubaw jak się emeryci turlają po autobusie.

        • 6 4

    • jadą sobie normalnie 80 na 50 a tu nagle pomarańczowe (1)

      • 0 0

      • Wszyscy tu macie racje. Kasa musi sie zgadzac, wypadkow wiecej, pasazerowie w autobusie lataja jak worki z ziemniakami. Dlatego odliczenie czasu do zmiany swiatla jest tutaj- a) zapewnieniem bezpieczenstwa (co niby ma robic fotoradar, ale tutaj akurat dziala na odwrot) b) uplynnieniem ruchu przez co bedzie mniej korkow (a to chyba wszystkim na reke) c) da mozliwosc lagodnego hamowania. I prawie pewny jestem, ze jest zdecydowanie tanszym rozwiazaniem niz instalacja fotoradarow.

        btw. Ktos kto napisal, zebym otworzyl bagaznik (pomijajac to, ze w busie bagaznika raczej nie mam), uwaza, ze powinnienem przejechac na czerwonym otrzymujac mandat, by ktos kto za mna jedzie za blisko mogl spokojnie sobie wyhamowac, tak?

        • 0 0

  • Tristar będzie działał w pełni gdy zdjęcia z wykroczeń będą trafiały do IRD

    • 73 8

  • Spodziewają się ofiar TRISTAR'a ??? (23)

    "Wszystko zależy od statystyki. Jeśli liczba wypadków w danym miejscu znacząco wzrośnie, to GITD z pewnością przychyli się do naszych próśb i obraz z kamer będzie mógł służyć jako dowód do wystawienia mandatu. Zakładam, że w tej kwestii sytuacja będzie dynamiczna - wyjaśnia Łutowicz."

    • 127 6

    • Tak (22)

      Taki będzie efekt jak wszyscy będą ostro hamować przed skrzyżowaniem żeby nie dostać mandatu. Wzrost stłuczek murowany wiec i pewnie ofiary tez się pojawią. Najważniejsze jednak ze system w końcu będzie działał i zarabiał.

      • 20 5

      • (21)

        Jeździj zgodnie z przepisami i nie daj urzędasom zarobić!

        • 7 15

        • (11)

          Te minusy dowodzą niezbicie, że polskich miszczów trzeba złapać mocno za pysk i karać, bo są rozpuszczeni i stanowią zagrożenie na drogach. Efekt - dziesiątki trupów tygodniowo, setki miesięcznie, tysiące rocznie.

          • 9 13

          • miliony w dekadę (6)

            i nie ma komu pracować na darmozjadów u koryta. Oj biedna ta Polska.

            • 8 3

            • (5)

              W ubiegłym roku na drogach zginęło 3,3 tys. osób.
              Oczywiście winne są przede wszystkim fotoradary i kontrole drogowe, które zmuszają kierowców do nadmiernego napięcia uwagi, zwalniania, a potem bezwzględnej konieczności nadrabiania straconego czasu.

              • 5 5

              • Pijani (4)

                Czy ten system tez będzie wyłapywał pijanych i po narkotykach? Bo chyba to oni najwiecej zabijają ludzi na drogach a nie ktoś kto jechał 55 czy 60 na dwu pasmowej drodze.

                • 6 3

              • (2)

                Ciekawe. Pod artykułami o akcjach przeciwko pijanym kierowcom komentarze mówią coś dokładnie przeciwnego.

                • 1 0

              • A jaki to ma zwiazek (1)

                Pytałem czy system będzie wyłapywał pijanych i po narkotykach i kto więcej zabija czy ci pijani czy ci co jadą o 10km szybciej na dwupasmowej drodze? Co mnie obchodzą komentarze pod innymi artykułami.

                • 1 1

              • Och nic, są równie bezwartościowe jak komentarze pod tym artykułem.

                • 1 1

              • pieszych zabijają "szybcy-bezpieczeni" omijący innych na przejściu na szerokich dwupasmowych

                • 0 1

          • (1)

            Te dziesiątki trupów tygodniowo, setki miesięcznie a tysiące rocznie to w trójmieście czy tak sobie wyliczasz ogólnie żeby złowrogo brzmiało?

            • 5 1

            • A to traktowanie dróg jako torów wyścigowych to czysto trójmiejska przypadłość?

              • 1 4

          • Nie do końca - przed zainstalowaniem kamer w Wejherowie były góra dwie stłuczki w roku (1)

            Teraz dzień bez stłuczki to dzień stracony.

            • 0 1

            • to może GWE nauczy się trzymać odstęp

              • 1 1

        • sprostowanie (3)

          to te urzędasy powinny być dla ludu, czy lud dla urzędasów, kto za czyje pieniądze pierdzi w fotel i zatruwa życie "kowalskim"

          • 7 5

          • jednym kowalskim zatruwa

            innym wiśniewskim i nowakom ratuje życie. Jezdnia to nie plac zabaw dla niewyżytych.

            • 4 6

          • (1)

            I oni są dla ludzi. Całkowicie słusznie wprowadzają rozwiązania służące dyscyplinowaniu bandy frustratów, miszczów jeżdżących "dynamicznie i bezpiecznie".

            • 3 4

            • gdyby ta jazda dynamiczna w łóżku była, a tu kompletny kapeć

              • 0 0

        • Komunikacja miejska

          Ja jeżdzę komunikacją miejska bo mam za darmo wiec zadnych mandatów się nie boje Twój apel jest nie na miejscu bo za coś musimy żyć a podnoszenie podatków przed wyborami jest niewskazane wiec dajcie zarobić...

          • 1 3

        • Ja jadę przepisowo, ale w momencie zapalenia się żółtego światła muszę wyhamować (3)

          W tym momencie kierowca jadący za mną wjeżdża mi w bagażnik. Jadę przepisowo i stłuczka. Wina kamer, bo kierowcy gapią się na sygnalizator, a nie przed siebie.

          • 2 1

          • (1)

            No tak, rozwiązaniem jest przejeżdżanie na czerwonym. Szwagier zawsze tak robi. Za to na zielonym lepiej się zatrzymać, bo szwagier może z boku wyskoczyć.

            • 0 2

            • Nie chodzi o to, żeby przejeżdżać na czerwonym

              Na żółtym też nie wolno wjeżdżać - wystarczyłoby tylko wydłużyć czas pokazywania sygnału żółtego, żeby w razie potrzeby można było bez problemu zjechać ze skrzyżowania.

              • 2 0

          • A ja głupi myślałem że to wina tego z tyłu

            Który widząc to samo żółte nie hamował razem z tobą tylko postanowił przeskoczyć

            • 3 0

  • O jejku (10)

    To teraz trzeba będzie jezdzic przepisowo, to jak to tak w Polsce ???

    • 132 46

    • Niestety (4)

      Zenki w tedejach, Janusze w lpegach i nowa generacja Dżejsony w ciwikach nie zrozumieją co to znaczy przepisowo. Oczywiście za zachodnią granicą potrafią, u nas już nie. A nie daj Bóg jakiś rowerzysta wyprzedzi ich przez tristar, będzie wojna !!!

      • 74 10

      • (2)

        znam jednego dzejsona. kiedys jezdzil golfem, teraz jezdzi toledo w tedejcy z szybami w pradzie. pracuje na shellu przy klifie i wcale nie jest rajdowcem.

        • 6 4

        • lełon to taka widze standardowa ewolucja po gulfje (1)

          chyba, że sie rodzina powiększyła to ewolułujom w passata albo jak kto jeszcze awant dostanie to jakieś A4 a tak to lełon bo on u nas za sportowy uznawany jest

          • 9 6

          • w weekend jeden golf GKA na Kartuskiej dostał strzała z boku jak chciał na malinowym przemknąć

            • 1 0

      • rozumiem, że jeździsz 50 km/h na Wielkopolskiej w Gdyni?

        Przy braku korków na tej ulicy, gdzie Tristar będzie miał pomiar odcinkowy prędkości, nie spotkałem się, żeby ktokolwiek jechał przepisową "pięćdziesiątką".

        • 3 1

    • (3)

      Ja po prostu zmienię trasy przyjazdu, będę jeździł po tych na których go nie będzie i mogą mi skoczyć ze zdjęciami.

      • 16 15

      • jaki chlopak przedsiebiorczy (1)

        • 14 5

        • Polak

          • 7 4

      • Drony są coraz tańsze. Aż się prosi, by latały sobie nad drogami i filmowały miszczów.

        • 2 3

    • w Polsce może być tak jak w Norwegii, Danii

      Holandii i innych krajach, w których ludzie zrozumieli ograniczenia samochodu oraz sens ograniczania prędkości tam, gdzie chodzą ludzie. Znam ulice i miasta w Polsce, gdzie już tak jest.

      • 1 3

  • ściema (14)

    Ten cały system to jeden wielki mechanizm zarobkowy dla systemu, zamiast poprawiać drogi i je rozbudowywać lepiej stworzyć maszynkę do zarabiania hajsu a kierowcy niech radzą se sami!
    Pozdro600

    • 235 62

    • Wystraczy jechać 50 i Tristart ci nie groźny (7)

      Dodatkowo jeśli wpływy z mandatów poszłyby na remont dróg to jestem jak najbardziej za !!!

      • 45 24

      • Po co jeżdzić lepiej pieszo chodzić (6)

        Możesz i jechać nawet 40 (i tak każdy będzie jeździł) ale wszystko zależy jak ustawią światła, bo możesz i tak na czerwone się załapać. Pomarańczowe to zazwyczaj góra 3 sek; reakcja człowieka na zmiane swiatła jest po 1 sek czyli masz 2 sekundy na hamowanie. Jesli zapali się pomarańcz 10 czy nawet 20 metrów przed skrzyżowaniem zdążysz przejechać czy starczy ci metrów przed? Dobra rada zainwestujcie w dobre klocki hamulcowe

        • 13 8

        • (1)

          Głupoty piszesz....jezdze samochodem od 20 lat i nie mam z tym problemów.

          • 4 2

          • Na razie nikt z tym nie ma problemu , jak zaczniesz dostawać mandaty być może będziesz mieć problem

            • 2 0

        • (3)

          Sekundy potrzebujesz na wciśnięcie hamulca? To oddaj prawo jazdy, bo jesteś niebezpieczny.

          • 2 6

          • (2)

            A ty mistrzu refleksu ile potrzebujesz czasu? pochwal się

            • 2 1

            • Przeciętny kierowca reagule w 0,2 sekundy (1)

              Potem jeszcze 0,5 sekundy zajmuje układowi hamulcowemu reakcja na wciśnięcie pedału hamulca. Tak więc łącznie trwa to około 0,7 do 1 sekundy od zauważenia przeszkody do rozpoczęcia hamowania.

              • 1 0

              • Przecież piszesz to samo

                zaczynasz hamowanie po ok 1 sek wiec o co ci chodzi?

                • 0 2

    • Czy masz na to dowody czy tylko tak p...dolisz od czapy?

      • 24 9

    • rozbudowa dróg tak rozładowuje korki (1)

      jak popuszczanie pasa leczy otyłość

      • 41 5

      • To prawda - samochody po pewnym czasie wypełnią całą dostępną przestrzeń

        Tylko rozbudowa efektywnego transportu zbiorowego w miastach jest skuteczną metodą na rozładowanie korków.

        • 2 0

    • W USA myslano tak jak ty, tylko, ze jakies 70lat temu. A korki tylko sie wzmogly. Zachecam do poczytania historii rozwoju transportu samochodowego.

      • 30 4

    • jestem zadziwiony liczba zdroworozsadkowych odpowiedzi na twoj komentarz (1)

      widac, ze nie wszyscy na tym portalu maja golfa II i malego penisa.

      Istnieje jeszcze szansa, ze Gdansk nie stanie sie jedna wielka autostrada.

      PS. Mam somochod. Bardzo fajny, wygodny i w sumie spory. Jednak w miescie mieszkajac w odpowiednim miejscu uwazam, ze nie trzeba uzywac samochodu. I tu mi nie bredzic o dowozach do sklepow, 5% ludzi, ktorzy pracuja z wykorzystaniem samochodu. Mowie o przecietnym czlowieku. Nie byloby problemow z korkami, gdyby chodzilo tylko o dostawczaki i akwizytorow.

      • 13 6

      • kongresy mobilności aktywnej przynoszą owoce, Piotrze

        • 0 3

  • permanentna inwigilacja (4)

    Do jakiego stopnia system będzie miał faktycznie usprawnić ruch w trójmieście a w jakim stopniu będzie dla psiarni "big brotherem"

    • 144 28

    • To się nazywa elektroniczne niewolnictwo (1)

      Zaczęło się od komórek tak chętnie kupowanych przez wszystkich. Niestety kij ma dwa końce. Postęp elektroniki ma swoje mroczne oblicza.
      Na domiar złego są tacy jak ja, co 50 na jednopasmowych lubią jeździć i jeszcze rowerzystów przepuszczać. A tego twoja współczesna, słabiutka psychika już pewnie nie wytrzyma

      • 39 2

      • dorzuć do tego

        ekshibicjonizm choć by na portalach społecznościowych i masz szambo. prosty mechanizm: Ty nie wrzucisz zdjęcia z imprezy na której byłeś. Ale wrzuci w sieć inna osoba. I już pozbawiony jesteś cząstki prywatności.

        • 19 4

    • psiarnia (1)

      a co to psiarnia???to chyba miałeś na myśli "Ciapkowo" w Gdyni w kierunku Witomina???a co mają do tego psy siedzące w boksach do Tristara?chyba tyle samo co piernik do wiatraka???czyli po prostu nic.A jeśli myślisz o Policji, to widać, iż musiałeś nieźle narozrabiać i miałeś z tymi Panami niezły kontakt, który praktycznie kończył się mandatem. No cóż, piłeś nie jedź, nie piłeś wypij!!!A tak, prawdę mówiąc, gdybyś nie wchodził w konflikt z prawem, wszystko byłoby ok. Ja tej niebieskiej formacji też nie lubię,ale tak brzydko się wypowiadać, to nie przystoi tak prawemu obywatelowi. Zresztą wychodzę z założenia, iz jesli ktoś pyskuje policjantowi, to zawsze dostanie "kwita",a ja jest grzeczny to mu odpuszczą.Popatrz na kraje europejskie, inne niż Polska, np.nasi sąsiedzi_Niemcy,Czesi czy Słowacy.Tam nie ma dyskusji,mandat i koniec,a jak nie to areszt i dalsze sroższe konsekwencje,a tutaj w Polsce?policjanci są za łagodni,a prawo jest po stronie...nieprawych ludzi.

      • 3 3

      • masz rację

        faktycznie użyłem niewłaściwego określenia. ;)
        Natomiast na temat legalizmu, poziomu policji i mandatów nie będę dyskutował.
        P.S. raczej nie miałem problemów z organami ścigania. Wręcz przeciwnie.

        • 2 0

  • tyle baniek (13)

    I czy to bedzie dzialac?
    System ten powinien wspolgrac przede wszystkim z komunikacja miejska,tramwaje powinny miec priorytet.obecnie z petli lostowice do Lila tu tramwaj buja sie az 20 min!!! Tak drogie madre najmadrzejsze urzedasy i urzednicy 20 min.pewnie nie wiecie.
    Tristar zatem powinien skrocic ten czas,np do 10 min to juz bylaby bajka i wzrost konkurencyjnosci komunikacji miejskiej, a dalej mniej aut na ulicach i czystrze powietrze i mniej korkow....

    • 39 16

    • Komunikację sie olewa (7)

      Np. w Gdyni zbudowano "autostradę" w środku miasta (droga Różowa), żaden rower, autobus czy trolejbus nie ma prawa tam wjechać. Efekt jest taki ze osobówka jedzie gładko bez korków a komunikacja wlecze się w zatorach. Ja również jadę samochodem przez różową bo czemu miałbym nie korzystać z faworyzowania osobówek skoro komunikacja musi się wlec przez (równoległą do Różowej) wiecznie zakorkowaną Aleje Zwycięstwa ?
      Takich jak ja jest więcej, więc i aut na drodze przybywa przed durne "rozwiązania" komunikacyjne

      • 13 15

      • (3)

        Dlaczego autobus nie ma tam prawa wjechać? Kiedyś kursowała tamtędy darmowa kursująca do gdańskiej IKEI. Może powód dla, którego nie kursuje tam komunikacja miejska jest taki, że nie ma takiej potrzeby. Równolegle obsługiwana przez KM jest al.Zwycięstwa i ul. Łużycka.

        A rower? na al. Zwycięstwa masz drogę rowerową na całej długości, podobnie jak na Łużyckiej...

        Mam wrażenie, że chyba dawno nie byłeś w tamtych okolicach albo nie jesteś mieszkańcem Gdyni.

        Pozdrawiam

        • 9 4

        • Tak jak piszesz, tylko (2)

          Al. Zwycięstwa na tym odcinku ma kilka świateł których droga Różowa nie ma. Czyli wiele minut dodatkowo dla pasażera. Przykładowo linia 27 prawie okrąża Różową, plus węzeł itd co daje kilkanaście minut straty do osobówki która Różowa przejedzie w 3 minuty.
          Co do patologi ścieżek rowerowych w Gdyni to akurat jest tam kilka odcinków w żaden sposób nie połączonych lub urywających się. Do Łużyckiej nie dojedziesz z Orłowa, do AL.Zwycięstwa od Wielkopolskiej również nie. Łużycką połączyli z Rivierą i na tym koniec Eldorado

          • 4 1

          • (1)

            Nie ma drogi rowerowej to jedź chodnikiem/ulicą zgodnie z prawem i wszędzie da się dojechać... jeżdżę tamtędy 5 dni w tygodniu w dwie strony i jakoś sobie radzić muszę :) - nie mówię że jest Eldorado

            Różnica pomiędzy samochodem a komunikacją miejską jest chyba oczywista? Argument że osobówka przejedzie szybciej przez drogę Różową jest bez sensu...
            Założeniem drogi Różowej było właśnie wyprowadzenie ruchu samochodów z al.Zwycięstwa - chyba, że się mylę..

            • 3 2

            • Dokładnie tak - gdyby Różowej nie było, to wszyscy tłukliby si Aleją Zwycięstwa, a zatem

              pasażerowie jeszcze dłużej staliby w korkach w trajtkach i autobusach... Brak logiki... Gdynia takich expresówek ma zdecydowanie mniej niż Gdańsk, więc nie ma o czym mówić... - jedna jaskółka wiosny nie czyni...

              Słusznie ktoś tu w komentarzach zauważył, że brak jest liczników na światłach dla kierowców - ile czasu będzie jeszcze dane światło - czerwone lub zielone. Ludzie nie wiedzą jak długo będzie się palić zielone, więc przed krzyżówką przyspieszają by przejechać, a wtedy dostaną mandat za przekroczenie prędkości... Wiadomo dla kogo ten tristar...

              • 2 0

      • highway to hell (2)

        Taaaa, śmieszni są ludzie co drogi miejskie nazywają "autostradami", żeby chociaż 120 było dopuszczalną prędkością jak na S-kach

        • 3 3

        • wypowiedział się jeżdżacy w stylu: (1)

          wyprzedzę wszystkich co się rusza, by zdążyć zatrzymać się na czerwonym świetle. Ile razy trzeba pisać i tłumaczyć, że miasto jest a co najmniej powinno być dla ludzi, a nie dla osób chcących (szybko) jeździć samochodami.

          • 3 1

          • Najlepsze są zjazdy. Wyprzedzi taki, by potem paręset metrów w dół na wduszonym hamulcu jechać. Umiejętności niszczą sprowadzają się do cisnięcia gazu, a hamowanie silnikiem to już czarna magia jest.

            • 1 0

    • TA PĘTLA NIE JEST NA ŁOSTOWICACH, wg mapy DZIELNICA ADMINISTRACYJNA CHEŁM, os. Orunia Górna, spółdzielnia mieszkaniowa Południe (1)

      • 1 7

      • petla

        A jak sie nazywa? Krym jest u ruskich czy na ukrainie

        • 3 1

    • Mozna na pewno skrócić czas oczekiwania trameaju na początku Havla, i na przystanku Płocka, gdzie traci się ze trzy minuty łącznie.

      • 4 0

    • przecież torowisko na Kartuskiej jest wydzielone

      więc czas nie zależy od korków (dopiero końcówka, przy UM)

      • 1 1

    • Do nauki!

      Naucz się ćwoku poprawnie wypowiadać po polsku.

      • 0 0

  • słowackiego (3)

    jest najgorzej od pewnego czasu,przejazd jest makabrą ,na rondzie niedzwiednik kierowcy przy żółtym wymuszają wjazd na rondo nie interesując się że blokują jazdę innym ,zwłaszcza od strony grunwaldzkiej w potokową,wpychają się na udry.

    • 46 6

    • ze jak? (1)

      1. gdzie na Niedzwiedniku masz rondo?
      2. gdzie masz skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Potokową?

      ogarnij się chłopie.

      • 3 9

      • że tak

        1. Chodzi oczywiście o rondo de La Salle - Słowackiego-Grunwaldzka-Góralska.
        2. Napisał wyraźnie "od strony Grunwaldzkiej", znaczy ze Słowackiego w lewo, w Potokową.

        Ogarnij się Paweł...

        • 6 0

    • Idź do Naskręta po korkociąg

      • 0 0

  • Tristar zostanie tak skalibrowany, aby na każdych światłach łapać się na czerwone. (8)

    To wszystko po to, by były większe szanse, że ktoś przemknie jeszcze na późnym żółtym i będzie można wystawić 500 złotowy mandat. Natomiast pedalarze przejeżdżający radośnie po przejściach na czerwonym nadal pozostaną bezkarni. Gdyby w tym wszystkim chodziło o usprawnienie ruchu przebudowano by skrzyżowania na ronda. Są tańsze niż Tristar, bezkolizyjne, nikt nie wjeżdża na czerwonym świetle, ale mają podstawową wadę-nie można gnoić kierowców mandatami za niezatrzymanie się na czerwonym.

    • 206 28

    • (4)

      Panie kierowco, u pana w aucie sa 3 pedaly. Prosze sprawdzic nastepnym razem.

      • 12 25

      • dobre :-)

        ... i do tego - gała

        • 5 5

      • i ręczny można też zaciągnąć, byle nie u kolegi pasażera :)

        • 10 6

      • nie, on najczesciej jezdzi bez kolegow

        • 7 1

      • Ja ma dwa, hamul i gaz tzw. automat

        • 4 0

    • ale bredzisz....

      Rozumiem, ze przebudowanie wszystkich skrzyzowan na bezkolizyjne mialoby byc tansze niz 160mln zl.

      Prosze, idz odrob lekcje, bo zakladam, ze w wieczorowym gimnazjum tez cos zadaja do domu.

      Dodatkowo zakladam, ze mieszkasz gdzies bardzo daleko od centrum, skoro jedynym pomyslem na usprawnienie ruchu w miescie jest wg ciebie skrzyzowanie bezkolizyjne.

      Czy ludzie sa tak krotkozwroczni, czy po prostu ograniczeni intelektualnie, ze nie obczajaja, iz takie rozwiazania nie sprawdzaja sie w miastach ostatecznie, bo przesuwaja korek z punktu A do punktu B. Zamiast jechac plynnie 50 przez 4 kilometry bedziesz jechal 3 km 90km/h, a potem wyzywal na wszystkich w korku, bo wszyscy dojada do miejsca, w ktorym nie dalo sie juz przebudowac miasta na autostrade.

      • 13 12

    • "Późne żółte"...co za piękny eufemizm dla porażki frustrata,któremu mimo ciśnięcia gazu nie udało się (1)

      przejechać bezpiecznie i legalnie skrzyżowania,chociaż depnął,gdy tylko zobaczył żółte z daleka...

      • 5 9

      • braki logiczne

        Jak żółte może być porażką, skoro ktoś widząc je z daleka zdążył na nim przejechać? (abstrahując od brzydoty tego zachowania)

        I dlaczego są ludzie którzy śmiało ciskają kamieniami, sami nie będąc bez winy? (chodzi o wszystkie dziedziny życia, nie tylko regulacje drogowe)

        • 0 0

  • Ja tam lubie jechać 50 na jednopasmowej (25)

    Miny tych za mną są bezcenne, "karmię się nimi i karmić się będę"

    • 95 111

    • Ja za to uwielbiam zatrzymywać się przed światłami maksymalnie blisko prawego krawężnika. (17)

      Wszystko po to, aby żaden pedalarz w obcisłych kalesonach z nocnikiem na głowie.mnie nie ominął od prawej strony i nie stanął jako pierwszy na światłach.

      • 66 35

      • To dobrze, bezpieczeństwo ponad wszystkim (2)

        Jadąc ulicą trzymamy się maksymalnie prawej, zgadzam się. Ja dodatkowo zawsze rowerzystę przepuszczam. Pojazdy ekologiczne powinny być uprzywilejowane

        • 33 40

        • uprzywilejowanie mogą dostać... kopa w du... tyłek. Nie cierpię ich bo się nie potrafią zachować bezpiecznie! (1)

          • 36 22

          • a ty potrafisz zachowywac sie bezpiecznie, czyli tak, zeby nikogo nie zamordowac swoim wehikulem??

            • 24 12

      • uważaj na TIR-y - też potrafią przycisnąć do prawej krawędzi (2)

        przedtem sprawdź, czy zażyłeś tabletki, bo na moje oko odstawiłeś je przedwcześnie

        • 18 15

        • TIR-y na tory albo na tirówki (1)

          • 12 1

          • dobry pomysl

            a do marketow w tym biedronki pociagniemy tory kolejowe fajnie by to wygladalo
            falowce na przymorzu obok n pociag towarowy

            • 9 1

      • A ja mam GoPro (10)

        I nie wiedzieć czemu takie cwaniaki jak ty w sądach po obejrzeniu filmu miękną. Naturalnie jeżeli mnie spychają, jak już jestem z prawej. Pchających się na chama rowerzystów nie rozumiem. Tych mi nawet nie żal.

        • 17 13

        • "Rower to świat" - i tyle właśnie świata zobaczyłeś....no i plus gazetka z Lidla z promocją na kalesony.... (3)

          • 18 9

          • Niechcę ujawniać danych (2)

            Ale uwierz mi Europę na rowerze mam już zaliczoną - teraz planuję dalej pozwiedzać zazdrośniku resztę globu. Ale co ty możesz wiedzieć o podróżowaniu jak benzyna taka droga i z puszki mało widać ;) Lidl jest spoko, ale jestem wyznawcą, że jeździć można na czym kolwiek i w czym kolwiek - trzeba tylko chcieć.

            • 5 8

            • chwalisz się czy żalisz? (1)

              • 3 3

              • Zgadnij

                A teraz biegnij do szkoły, bo chyba dzwonek bije na alarm, że już czas na zajęcia z języka polskiego. Może do matury coś jeszcze ogarniesz. Masz czas.

                • 1 0

        • Sam bywam dość często rowerzystą, ale piczek,,,usie w kolarskich kaleseonkach mnie obrzydzają i irytują (4)

          Jak w każdej dziedzinie - przesada jest najgorsza. I najgorsi są maniacy rowerowi, cali w tym żenującym stroju.

          Nie dość, że najczęściej .. to totalne ciamajdy .., to myślą, że cały świat powinien się podporządkować i właśnie tak myślą "rower to cały świat".

          Oprócz prawa jest jeszcz zdrowy rozsądek. To że skręcając w prawo na "zielonej strzałce" mam obowiązek puścić rowerzystów, to nie znaczy, że rowerzysta może tak zapie.....lać i nagle mi znikąd wpakować się pod koła, bo wyskoczył zza budynku a ja mam jak ciołek czekać i ze strachem w oczach skręcać.

          I zanim ze swoimi konfidenckimi nagraniami z kamerki trafisz do sądu to obiję ci ryja a twoją kamerkę każę ci zeżreć.

          • 14 12

          • (2)

            Uważaj cwaniaczku żebym kiedyś na ciebie nie wpadł i nie obił twojego ryja!

            • 1 8

            • (1)

              A kto by ci ręce rozbujał?

              • 3 1

              • Ma lepiej rozruszane niż ty

                Na kierownicy z wspomaganiem rączek sobie nie wyrobiłeś, a taki cyklista już tak. Na innych czynnościach też raczej Panie Kierowco słabo rączki ćwiczysz - wszak kompleksy z niczego się nie biorą...

                • 1 3

          • Raczej mi ryja nie obijesz

            Motocykl + rower - prędzej cię kierowcy rozjadą. Bez GoPro na hełmie na motorze lub rowerze długo nie pożyjesz. Pozdro. P.S. Naucz się czytać nie popylan w nylonie po mieście. Nie wysyłam byle wykroczeń, ale jak cie na prostej pątrąci auto to zmienisz zdanie o świecie.

            • 1 0

        • Tylko zapomniałes ze nagranie z GO PRO

          moze byc uzyte tylko po zarejestrowaniu jako zbior danych w GIODO .
          Owszem winny dostanie mandat ale potem zgnoi Ciebie w sadzie za ujawnienie danych osobowych kwota kilkadziesiat razy wieksza niz on zaplacił i w efekcie Ty bedziesz tym najbardziej poszkodowanym.

          • 1 2

    • jesteś zerem, emerycie. (2)

      • 1 10

      • Ja jestem zerem, ty bohaterem (1)

        Ja jadę 50 bo chcę a ty za mną bo musisz

        • 16 4

        • Lans

          A ja lubię się toczyć moja bryką 40 , nigdzie mi się nie spieszy , mam fajną fure, kobitki się oglądają jest git, oby tylko cały rok taka fajna słoneczna pogoda była

          • 12 1

    • Polecam tempo 30 (3)

      społeczny pewnie masz Tico na gaz, nie dziwie się ze nie ryzykujesz szybciej, polecam wdrażaj "tempo 30 "

      • 9 6

      • (2)

        Tempo 30 wdrażam rowerem choć nie jest to takie proste. Tico, fajny wóz, często wychodzi taniej niż komunikacja. Ja mam inny ale jeśli cie to podnieca, mogę mieć Tico, nawet w gazie

        • 3 2

        • bullwinkle (1)

          E tam rowerem to każdy leszcz może jeździć 30. Pokaż ze masz jeszcze jaja i wdrażaj " tempo 30" autem i na wszystkich drogach nie tylko jednopasmowych na tych dwu i trzy pasmowych też. Będziesz łoś super ktoś.

          • 0 2

          • Podjudzać to trzeba umieć

            Póki co 50 wystarczy. Co do roweru, w dzisiejszym otyłym społeczeństwie mało który leszcz da rade jechać 30

            • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane