• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet dla Trójmiasta: 150 zł miesięcznie, 75 zł ulgowy

Maciej Korolczuk, Piotr Weltrowski
11 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na wspólnym bilecie będzie można jeździć na terenie 14 gmin Obszaru Metropolitalnego. Na wspólnym bilecie będzie można jeździć na terenie 14 gmin Obszaru Metropolitalnego.

150 zł za bilet na SKM, PKM oraz komunikację miejską w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Wejherowie. Po wielu latach w całym Trójmieście w końcu ma zacząć działać wspólny bilet - być może od 1 lipca 2020 r. Decyzja w tej sprawie zapadnie prawdopodobnie w środę.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy skorzystasz z biletu za 150 zł na całe Trójmiasto i metropolię?

Zaznaczmy: to na razie propozycja, ale poważna. Z naszych informacji, potwierdzonych w kilku źródłach wynika, że popierają ją Gdynia, Sopot oraz samorządowe stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdynia Gdańsk Sopot.

Samorząd województwa się waha. Stanowiska Gdańska nie znamy.

Aktualizacja: kilka minut po publikacji naszego artykułu, prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz wyraziła się o inicjatywie pozytywnie:

- Mamy to Kochani! - napisała na swoim profilu FB.

Szczegóły propozycji zostaną zaprezentowane 12 lutego podczas spotkania członków Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (MZKZG).

My przedstawiamy je już dziś.

Wspólny bilet: 150 zł miesięcznie



Wspólny bilet na wszystkie środki komunikacji miejskiej i kolejowej (SKM, PKM, Polregio) będzie obowiązywał w 14 gminach, wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego. Miesięczny bilet normalny będzie kosztował 150 zł, a ulgowy 75 zł. Gminy będą też solidarnie i proporcjonalnie ponosić koszty dopłat dla przewoźników.

- Wprowadzenie ujednoliconego biletu i - przede wszystkim - ujednoliconej taryfy to wydarzenie epokowe, które nie dzieli, a łączy i buduje prawdziwą metropolię. Bardzo się cieszę, że w sprawę zaangażowanych jest tyle podmiotów i nie ma podziałów na małe i duże Trójmiasto, wszyscy działamy wspólnie - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Koszty jeszcze nieznane, prawdopodobny termin: 1 lipca 2020 r.



Na razie nie wiadomo, ile poszczególne gminy miałby kosztować ten pomysł. Przypomnijmy, że szacunkowy koszt wprowadzenia wspólnego biletu SKM, PKM i ZTM tylko w Gdańsku wynosi ok. 6,5-9,4 mln zł.

Rozszerzenie propozycji na całe Trójmiasto i ościenne gminy będzie z pewnością dużo droższe. Oficjalne stanowisko magistratów mamy poznać najpóźniej w środę.

Nie wiadomo także, kiedy taki bilet mógłby zacząć obowiązywać. Wymaga to nie tylko decyzji politycznej przedstawicieli zainteresowanych gmin, ale także zgód rad miasta lub rad gmin poszczególnych samorządów.

Obniżka ceny o 80 zł



Jeśli wspólny bilet za 150 zł wszedłby w życie, pod dużym znakiem zapytania stanie oferta Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. W tej samej cenie oferuje on obecnie bilety łączące ofertę komunikacji miejskiej z kolejową tylko na terenie Gdańska i Sopotu lub Gdyni i Sopotu.

Rozkłady jazdy: tramwaje, autobusy, trolejbusy i pociągi


Aby podróżować wszystkimi środkami transportu na terenie całego obszaru MZKZG obecnie trzeba zapłacić aż 230 zł miesięcznie. To o 80 zł więcej, niż propozycja nowego biletu.

Zmiana w stosunku do sytuacja z końcówki 2019 r.



Przypomnijmy: pod koniec 2019 r. Gdańsk poinformował, że w porozumieniu z samorządem województwa pomorskiego, wprowadzi wspólny bilet na komunikację wszystkimi środkami komunikacji zbiorowej - także na trasach SKM i PKM - na terenie całego miasta. Za taką możliwość pasażerowie zapłacą od kwietnia br. 99 zł miesięcznie.

Prezydenci Gdyni i Sopotu poczuli się wówczas dotknięci, że propozycję ogłoszono bez ich udziału i nie objęła ona ich miast.

Fala wciąż aktualna



Warto dodać, że opisana przez nas propozycja jest niezależna do trwających prac nad wdrożeniem wspólnego systemu sprzedaży biletu Fala. Obecnie trwa drugi przetarg na wykonawcę tego systemu. Otwarcie kopert z ofertami ma nastąpić z końcem marca.

Opinie (481) 8 zablokowanych

  • Pkm przez karwiny

    Uruchomię jeszcze z Gdyni więcej połączeń pkm przez stadion, karwiny na lotnisko!

    • 2 0

  • Niewierny Tomasz...

    Jak doładuje swoją kartę za tą kwotę to uwierzę. Swoją drogą... Jak strasznie ciężko zrobić coś dla zwykłych ludzi w tym kraju. Przykre to...

    • 7 0

  • Co za burdel.... (1)

    ....peowcy w tej desperacji działają pod publiczkę, jak zawsze. Kosztów nie znają, ale już wprowadzają bilet za 150 zł a potem się okaże że źle oszacowano koszty i albo podwyżka, choć ta byłaby ostatecznością ze wzgledów propagandowych, albo cięcie innych ważnych wydatków w budżetach i wycie małych gmin niedofinansowanych. Znając pokrętną mentalność peowców i przyzwyczajenie do niemówienia prawdy i zatajania niekorzystnych faktów zapewne się o tym nie dowiemy.

    • 9 4

    • Jednym z kilku czyników niewiadomych jest , to ile osób bedzie korzystać z tego biletu na całej trasie. Przesto jest ciężko ustalić koszty wprowadzenia

      • 1 0

  • Przecież już był taki bilet (1)

    Wcześniej. Metropolitalny się nazywał, ale głąby z urzędów go zlikwidowali nie wiedzieć czemu. Pozdro

    • 5 3

    • nikt niczego nie likwidował

      jest w ofercie, 230zł
      nawet napisali to w tekście powyżej

      • 3 0

  • Gdynia wyraźnie odstaje w realizacji wspólnego biletu

    na szczęście Gdański lideruje w Trójmieście.

    • 0 5

  • Pruszcz Gdański

    Jesli zaliczy sie w to Cieplewo i Pruszcz Gdański bedzie idealnie. :)

    • 6 0

  • Wejherowo to nie jest żadne Trójmiasto (2)

    Po co im ułatwiacie przyjazd do Gdańska kury będą wozili w klatkach jak w sami swoi

    • 3 7

    • Nie, no najlepiej wykluczyć ościenne gminy A potem narzekać, że są korki na ulicach i trójmiasto zalewają samochody z rejestracjami gwe i gka.

      • 5 1

    • Haha, to bardzo w gdańskim stylu Wydajmy setki milionów na inwestycję, która przeniesie korek w inne miejsce :D

      • 0 0

  • A szemud?

    Jak zwykle nie dołączy się? Po co w ogóle zapisał się do obszaru metropolitalnego jak żadnych działań intrygujących się z aglomeracją nie podejmuje. Panie Kalkowski weź się do roboty i przejrzyj priorytety. Bo mieszkańcom gminy ani drogi asfaltowe koło pana domu nie są tak bardzo potrzebne ani rondo z lądowiskiem dla helikopterów, a nawet płyty jomb wykladane na ulicach prowadzących do prywatnych posesji.

    • 3 0

  • racjonalny głos rozsądku

    Za 100pln jedno miasto +50 drugie +30 każde kolejne a na cały obszar 230 jak dotychczas. zaoszczędzone środki zainwestować w tabor, bo jazda reliktami których nie można być pewnym nie odciągnie nikogo od samochodu.

    • 1 4

  • Szczurek tu w roli hamulcowego

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane