• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "ZKM Gdynia powinien likwidować zdublowane linie"

Wojciech Jabłoński
1 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zdaniem czytelnika autobusy dublują się albo wzajemnie, albo SKM. Zdaniem czytelnika autobusy dublują się albo wzajemnie, albo SKM.

- Argumenty ZKM Gdynia dotyczące likwidacji linii 4A uważam za nietrafione, bo łatwo można znaleźć wiele innych przykładów, gdzie dublowanie kursów skutkuje marnotrawieniem pieniędzy, które mogłyby trafić np. do PKM - pisze w liście do naszej redakcji pan Wojciech, przedstawiając przykłady.



Co sądzisz o propozycjach czytelnika?

Informacja dotycząca likwidacji linii 4A kursującej spod dworca w Gdyni na lotnisko w Rębiechowie wywołała spore poruszenie wśród czytelników, niezgadzających się z większością argumentów prezentowanych przez ZKM Gdynia. Społecznicy z Miasta Wspólnego zaproponowali, żeby zaoszczędzoną na utrzymywaniu linii kwotę przeznaczyć na dodatkowe kursy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Nie brakuje też głosów, że skoro jest likwidowany autobus na lotnisko, warto przeanalizować zasadność utrzymywania linii w innych rejonach miasta, które albo dublują się wzajemnie, albo niepotrzebnie konkurują z SKM.

Oto jedna z propozycji przygotowana przez pana Wojciecha:

ZKM Gdynia jako powód likwidacji linii 4A podaje m.in. koszty jej utrzymania oraz dublowanie z linią PKM. Zupełnie nie zgadzam się z taką argumentacją. Przy obecnej kulejącej ofercie PKM, uwzględniając także przebieg linii PKM, argumenty ZKM Gdynia uważam za zupełnie nietrafione. Można wskazać co najmniej kilka innych miejsc, gdzie faktycznie dublowane są linie i marnotrawione w ten sposób niemałe pieniądze.

Jest SKM, więc po co kilka linii



Wzdłuż głównego korytarza komunikacyjnego miasta Gdyni, jaki niewątpliwie stanowią ulice Morska oraz al. Zwycięstwa, poprowadzone są co najmniej cztery w pełni dublujące się ze sobą linie sieci ZKM, dodatkowo dublujące trasę SKM. Są to linie trolejbusowe i autobusowe nr: 21, 26 i S oraz w części 27.

Uważam, że takie linie jak wspomniane 21, 26, S powinny być ze sobą połączone w jedną linię trolejbusową nr 21 łączącą Gdynię Cisową z Sopotem Wyścigi (pętla przy Reja), poprzez ulicę Świętojańską w centrum miasta, z właściwie dobraną częstotliwością.

Jestem zwolennikiem jednej głównej linii trolejbusowej, poruszającej się wzdłuż linii SKM, stanowiącej doskonałe uzupełnienie jej "szybkiej" oferty poprzez zatrzymywanie się na wszystkich przystankach.

Za dużo trolejbusów na jednej trasie



Co do linii 27, to ZKM Gdynia powinien się zdecydować: albo R, albo 27, albo 27 tylko na odcinku Redłowo SKM - Dąbrowa. Dostęp do komunikacji miejskiej na odcinku Cisowa - Wzgórze św. Maksymiliana, przez ul. Warszawską, od lat doskonale zapewnia linia 22, a dalej aż do Dąbrowy to jest już tylko dublowanie wymienionych wcześniej linii 27 i R.

Przebiegu linii 25 i 28, prowadzonych wzdłuż fragmentu tego samego głównego korytarza komunikacyjnego (ul. Morska), nie neguję, gdyż wzajemnie się uzupełniają i stanowią dopełnienie oferty przewozowej prowadzonej w ramach linii 22, ale już funkcjonowanie linii 30 jest dla mnie zagadką. Jest 22, jest 25, po co więc jest 30?


K obwodnicą do Chwarzna i Wiczlina



Zamiast linii trolejbusowej 27 w relacji Cisowa / Chylonia - Karwiny / Dąbrowa dużo bardziej sprawdziłby się autobus linii K prowadzony obwodnicą Trójmiasta i dalej przez Gdynię Zachód (Chwarzno-Wiczlino).

Uważam, że teraz wytworzył się w Gdyni, i w całym Trójmieście dobry klimat, aby poprzez aktywne działanie doprowadzić do zracjonalizowania sieci połączeń komunikacyjnych organizowanych przez ZKM Gdynia i nie tylko. Konsekwencją mogłoby być znalezienie części brakujących środków na finansowanie brakujących kursów PKM.

Odpowiada Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia
  1. Wymienione linie: 21, 26, 27 i S nie dublują się, ale uzupełniają, podobnie jak większość innych połączeń. Gdyby linie: 21, 26 i S połączyć w jedną, to na odcinku o najmniejszych potokach pasażerskich, byłoby zdecydowanie za dużo kursów. Mocno zwiększyłaby się liczba kursów do Sopotu, co oznaczałoby konieczność dużego wzrostu dopłaty do komunikacji miejskiej z budżetu tego miasta, czego autor propozycji zapewne nie wziął pod uwagę.
  2. Linie 26 i 27 zapewniają połączenie ul. Warszawskiej z różnymi rejonami miasta, zatem przeniesienie ich kursów - w ramach nowej linii - na ul. Świętojańską odcięłoby Działki Leśne od wielu wykorzystywanych obecnie połączeń. Aktualnie przejazd trolejbusami linii 26 lub 27 z Redłowa do Grabówka, Leszczynek czy Chyloni jest przynajmniej o 7 minut krótszy niż trasą prowadzącą ulicami Świętojańską i 10 Lutego. Realizacja pomysłu Czytelnika spowodowałaby więc spore wydłużenie czasu podróży dla niemałej liczby osób jadących tymi trolejbusami przez centrum tranzytowo. Jazda ul. Świętojańską jest dla linii średnicowych tylko niepotrzebną stratą czasu.
  3. Bardzo długie linie narażone są na duże opóźnienia. Coraz więcej naszych pasażerów podnosi ten argument - świadczy o tym chociażby akcja "Stop 29 do Demptowa", zorganizowana na portalu Facebook.
  4. Linie 27 i R mają zupełnie odmienne trasy i - wskutek tego - inne zadania. Trudno oczekiwać, aby osoby jadące np. do MOPS na Grabówku dochodziły pieszo z przystanków linii R na ul. Wiśniewskiego lub odwrotnie - aby osoby jadące do pracy np. w rejonie ulic Energetyków i Hutniczej dochodziły do tych miejsc z przystanków linii 27 przy ul. Morskiej. Oczywiście nie bez znaczenia jest także całkowicie odmienny przebieg tras obydwu tych linii w rejonie centrum (ul. Warszawska versus ul. Władysława IV) i fakt, że linia R jest podstawowym połączeniem autobusowym Rumi Janowa z Gdynią. Połączenie to realizowane jest najkrótszą trasą - ul. Hutniczą - a wydłużenie do Rumi Janowa linii trolejbusowej 27 "naokoło" przez dworzec w Rumi, nawet przy pominięciu utrudnień technicznych (długi odcinek bez sieci) zdecydowanie pogorszyłoby warunki dojazdu do tego największego rumskiego osiedla, przy jednoczesnym bardzo dużym wzrośnie kosztów obsługi - z tytułu zwielokrotnienia liczby kilometrów wykonywanych niepotrzebnie po Rumi.
  5. Linie 22 i 27 także nie dublują się, gdyż linia 22 zapewnia połączenie Cisowy, Chyloni, Leszczynek, Grabówka i Działek Leśnych z ul. Świętojańską i placem Kaszubskim w centrum, zaś linia 27 - z Redłowem, częścią Orłowa, Małym i Wielkim Kackiem, Karwinami i Dąbrową - aby to stwierdzić wystarczy nawet pobieżne spojrzenie na mapę.
  6. Linia 27 charakteryzuje się bardzo dużą wymianą pasażerów - jest to jedna z najefektywniejszych linii w sieci gdyńskiej komunikacji miejskiej. Sytuacja przeciwna ma miejsce na linii K, na której na bardzo długich odcinkach bez przystanków po Obwodnicy, siłą rzeczy nie ma wymiany pasażerów. W rezultacie, linia K jest jedną z najbardziej deficytowych, a miesięczna liczba jej pasażerów w stosunku do liczby pasażerów linii 27 kształtuje się w proporcji 1:10. Likwidacja linii 27 na rzecz zintensyfikowania przejazdów Obwodnicą stanowiłaby więc istotne pogorszenie oferty przewozowej.
  7. Zgłoszona przez Czytelnika propozycja skierowania linii K z Chwarzna do Dąbrowy przez Wiczlino jest już przez nas planowana do realizacji.
  8. Idąc dalej tokiem rozumowania Czytelnika można byłoby np. połączyć linie: 146, 23 oraz 171 i uzyskać w ten sposób połączenie bezpośrednie Rewy z centrum Gdyni, Karwinami, Chwaszczynem i Gdańskiem Oliwą, czy też połączyć linie: J, R i Z, tworząc połączenie Wejherowa, Rumi, Gdyni i Żukowa, ale na każdej z tych linii obowiązują zupełnie odmienne częstotliwości, które przekładają się na różną liczbę wozokilometrów i będący jej pochodną różny poziom dofinansowania z budżetów obsługiwanych gmin.
Wojciech Jabłoński

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (350) 4 zablokowane

  • A po co? Wszystko tylko zmienialiby! Ja chcę żeby było po dawnemu! (5)

    • 72 21

    • Hahahaha (4)

      Już skomentował samotnik nieudacznik.

      • 12 8

      • Nie jestem samotnikiem....mieszkam z kotem! (3)

        Nieudacznikiem?....chyba tak skoro żadna kobitka mnie nie chciała pomimo moich 67 lat!

        • 2 20

        • Z debilami się nie dyskutuje. (2)

          Nie będziesz miał okazji popisać. Komentuj i wegetuj w licznym gronie przyjaciół.

          • 7 5

          • Właśnie dlatego z wami nie dyskutuję tylko wysyłam polecenia z Nowogrodzkiej! (1)

            • 2 10

            • Ale musisz mieć nędzne życie.

              • 3 2

  • Linia S z Sopotu do Pustek Cisowskich powinna zostać zdublowana... (5)

    Taka długa trasa i autobusy są zawsze pełne

    • 144 6

    • Niech zaczną od postawienia policjanta na skrzyżowaniu Morska-Kartuska gdzie autobusy linii 114,102, 28, S w godzinach szczytu stoją przed skrzyżowaniem po trzy zmiany świateł ponieważ banda tłuków w samochodach wjeżdża na to skrzyżowanie wiedząc że dalej stoją auta i wszystko zablokowane. Co policja? Policja kawałek dalej łapie starego Citroena i sprawdzają mu opony.

      • 50 2

    • Na większej długości trasy jest zdublowana przez SKM? (1)

      • 5 1

      • Hej

        Widział ktoś tory skm na Władysława IV , a może na Pustkch .

        Ty a nie myślałeś o tym żeby zrobić przystanki skm'ki tak często jak są przystanki zkm wtedy nie będzie trzeba wsiadać , ani wysiadać , bo powstanie z nich tunel i będzie działać nowy środek transportu , najstarszy na świecie AuToNoGi.

        • 3 0

    • S ?!?!?

      Z pustek jeździ S, W i 28. I autor artykułu sugeruje obcięcie S ? Już sam fakt iż napisał o S z cisowej świadczy o jego braku znajomości dzielnic. Porażka. Mieszkałam 12 lat na Pustkach Cisowskich i przeprowadzka była w dużej mierze spowodowana trudnym dojazdem komunikacji miejskiej ( szczególnie jej brakiem późnym wieczorem)

      • 2 0

    • ja uważam, że powinna wypaść połowa przystanków

      niech pospieszny będzie pospiesznym, a nie tak jak teraz, że S zatrzymuje się prawie na wszystkich i w efekcie autobus jedzie tyle, co linia zwykła

      • 0 0

  • (4)

    Każdy ma swoje racje, które to racje "mają być może nawet tam i swoje ... plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów".

    • 25 8

    • Komentuje i komentuje.. (2)

      I siedzi sam.

      • 4 0

      • (1)

        Ja też komentuje i nie siedzę sam.

        Każdy chce dobrze dla siebie.
        Koleś pomysłodawca pewnie nie jeździ tymi liniami i nie wie że większość z tych dubli jest zapchana ludźmi.

        Tak samo dzieci jadące do szkoły czyli główni pasażerowie w godzinach szczytu nie będą jechali kawałek autobusem potem SKMką bo to główny ciąg komunikacji, no proszę litości, skąd jeździ skm a skąd autobusy, czasem dojście na samą skmke będzie trwało tyle co przejazd połowy trasy autobusem, bo głupie 500m robi tutaj minuty czasu, A nikt nie żyje po to by dymać cały czas na pociągi.

        Według mnie jest dobrze.
        Więcej busspasow ale nie zawieranych kierowcą tylko rozbudowanych, przykład Wielkopolska, mało tam miejsca po bokach? W ch**

        • 6 0

        • Masz rację i Koleś ma rację.

          Bo on ocenia to co jest teraz, tak jakby był jeden wspólny bilet, choć tak niestety teraz nie jest i na kolejkę trzeba dodatkowo bulić. A Ty rozpatrujesz to w kategorii przyszłości, z kompletem buspssow i niekoniecznie wspólnym biletem.

          • 0 0

    • No tak - nie mieszajmy dwóch systemów walutowych

      • 1 0

  • Utrzymać 4A !!! Kto wpadł na tak głupi pomysł by likwidować jedyny autobus na tej trasie! (12)

    .

    • 129 37

    • Trzeba mieć fantazję i pieniądze (5)

      Chcesz być wożony do pracy autobusem z kierowcą - nie ma sprawy - wynajmi sobie i jeździj.
      Skoro linia kosztuje 1,4 mln zł rocznie a wpływy wynoszą 0,1 mln to kto Twoim zdaniem powinien dopłacić różnicę ?

      Jeżeli uważasz, że to się opłaci zaryzykuj i sam uruchom linię (np. mikrobusem)

      • 20 22

      • (2)

        pytanie skad wiadomo jakie są wplywy skoro obowiazuje tylko bilet metropolitalny?> w jaki sposob to policzyli????

        • 10 3

        • Co za troll, nie sprawdzi, a się wymądrza. (1)

          "Jak informuje ZKM Gdynia w 2016 r. na obsługę linii 4A zaplanowano 1,191 mln zł, ale zła sytuacja ruchowa (zatory, wypadki) na jej trasie powodowała konieczność wielokrotnego włączania dodatkowych, regulacyjnych autobusów rezerwowych, co zwiększyło roczne koszty jej funkcjonowania do 1,4 mln zł.
          Tymczasem przychody z biletów w 2016 r. wyniosły zaledwie 9 proc. kwoty planowanych wydatków, czyli około 107 tys. zł w skali roku. Jest to jedna z linii o najniższych wskaźnikach pokrycia kosztów przychodami w całej sieci komunikacyjnej ZKM w Gdyni i wskutek spadku liczby pasażerów, wskaźnik ten dalej spada."

          • 4 13

          • Bla bla...dalej to nie odpowiada na moje pytanie? "Tymczasem przychody z biletów w 2016 r. wyniosły zaledwie 9 proc. kwoty planowanych wydatków, czyli około 107 tys. zł w skali roku. " - w jaki sposob to policzyli? Skoro np. X osób kupiło sobie biletu metropolitalne to skad wiadomo ze akurat oni jezdzili 4a? POza tym jechalam dzisiaj 4a - autobus pełen, mimo ze zaczal sie nowy miesiac i prawdopodobnie wiekszosc osob nie kupiło juz nowych biletow

            • 7 0

      • Co za brednie (1)

        Czy wy nie rozumiecie, że pewne dziedziny, np PKP, komunikacja miejska, służba zdrowia, szkoły NIE mają zarabiać, mają służyć ludziom. Po to m.in. płaci się podatki. Tu gdzie mieszkam można w nocnych autobusach nie skanowac biletów. Stwierdzono, że bezpieczeństwo ludzi jest ważniejsze od tych kilkudziesięciu koron i nigdy nikt nie został w nocy na przystanku tylko dlatego, że nie miał biletu

        • 14 0

        • Szkoda tylko, że ZKM nie rozumie tej oczywistej oczywistości.

          Widzę, że Pan Marcin Gromadzki dobiera takie odpowiedzi / uzasadnienia, byle złego słowa na własną firmę nie powiedzieć i nie ujawnić "drzazgi w oku" tego wcale niedoskonałego systemu. Jak dla mnie to ZKM-owi zwyczajnie brakuje odwagi do działania, a tzw. beton przy okazji też robi swoje.

          • 2 0

    • proponuję

      SKM do Wrzeszcza i dalej GAiT na lotnisko

      • 9 2

    • trzeba oszczędać! (1)

      • 3 3

      • nie na komunikacji zbiorowej

        • 1 1

    • Ten sam, który nie chce wspolnego biletu z SKM

      W związku z czym nie rozumie sensowności i priorytetu SKM dla tych co jadą z Redlowa do Cisowej czy Chyloni, albo przyszłej PKM z Chyloni do Karwin.

      • 0 0

    • Ze szkodą dla ludzi. (1)

      Sam znam kilka osób,które są z Gdyni i dojeżdżały tą linią do pracy w Ikea na Matarni. Teraz chcą zrezygnować z pracy, bo dojazd znacznie się wydłuży i utrudni.

      • 5 0

      • Niech se kupią biedaki samochody. Ja mam tysiąc pińcet na ręke i stać mnie na dwa auta i wojaże aż po wejherowo

        • 0 3

  • !!! (7)

    Czytelnika poniosło...bzdury wypisał i tyle...

    • 184 19

    • (1)

      a co z pólnocnymi dzielnicami Gdyni?

      • 15 0

      • wysiedlić

        Jęczą i jęczą tylko. Albo masz bliżej do Redy Rumi i na Polwysep albo masz latwiejsze dojazdy do centrum Gdyni. Korki zawsze juz beda, można tylko przesuwac ich lokalizację.

        • 13 5

    • Xyz (3)

      Czytelnik który mówi że linie się dublują to niech najpierw pojeździ i zobaczy ile ludzi jest w S i 26 w godzinach szczytu a dopiero potem niech się wypowiada o jednej trasie Pustki Sopot - i to nic że 26 jeździ Warszawska z Klifu, 21 przez Świetojańską a S jest pośpieszna i jedzie głównymi ulicami. Proponuję zabawe symulatorem autobusu dla Pana Wojciecha a nie wysyłanie od razu swoich wizji i proszę pojeździć trochę komunikacją w godzinach szczytu!

      • 30 0

      • Dodatkowo niech zapozna się z tabelą taryfową bo widać ze miedzy S a 26 czy R i 27 nie widzi żadnych różnic.

        • 13 0

      • ale nic nie stoi na przeszkodzie by wymienione tu linie wystepowaly pod jednym numerem

        • 1 9

      • Niech się zajmie rozwiązywaniem krzyżówek albo sudoku.. Co za durne pomysly.. P***e pomysły tworzą się z niewypuszczonych bąków z d*py....

        • 5 1

    • Kolejny pomysłowy Dobromir

      Parcie na internet drogą do slawy....albo obciachu

      • 1 0

  • Tak się skłąda ze pasażer szuka przede wszystkim połączeń bezpośrednich. (5)

    Likwidacja zaproponowanych linii sprawi że pasażerowie kupią sobie samochód, bo po co czekać na przystanku w zimie na przesiadkę?

    Czytelnik wyszedł z założenia, że "korzystam z autobusów więc jestem specjalistą".

    • 176 6

    • Co gorsze nie rozróznia taryf biletów jednorazowych (4)

      dla autora R czy 27 , S czy 26 to takie same linie. Pomijam ze w części jadą zupełnie innymi ulicami to mają zupełnie inne taryfy biletów jednorazowych. Te propozycje oznaczałyby likwidacje biletów jednorazowych czyli tych "najtańszych" i dla wielu mieszkańców konieczność przesiadek lub biegania na duże odległości do "odpowiednich" przystanków.

      • 14 0

      • SKM Orlowo - Cisowa kosztuje 3 zł. (1)

        Więc w czym problem. "S"-ka kosztuje 4,60, czyli drożej. Gdzie tutaj logika ?

        • 4 1

        • emeryt placi 0 za autobus
          a w SKM musi płacić

          • 3 0

      • (1)

        rozróżnienie taryfowe na tzw. linie zwykłe i pospieszne to dzisiaj brzmi jak bareizm. Jeden bilet, jedna taryfa, ale nie jedna rzesza, żeby nie było :P

        • 3 1

        • Zgadza się ze te rozróżnienie to bzdura. Jedyna różnica to nazwa i cena biletu. Tyle ze przy takich pomysłach i znając ZKM równali by ceny w górę a nie w dół. I np z nowym rokiem wszystkie bilety byłyby po 4 zł.

          • 0 0

  • 4F też coś uzupełnia? (4)

    Którą linię?

    • 31 6

    • (2)

      Linię morską, na trasie Gdynia - Karlskrona :D A tak na poważnie - dla mnie też istnienie tej linii jest bez sensu, nigdy nie widziałam w niej choćby jednego pasażera.

      • 17 0

      • Ale na jej temat Marcin sie nie zajaknie. To nie po linii partii

        • 4 0

      • Również nigdy nikogo na tej linii nie widziałem.
        Ewidentnie ta linia jest po to, by był etat kierowcy, autobus w ruchu i żeby spalał paliwo.
        No chyba, że stena płaci to niech jeździ i wozi powietrze, ale w to nikt nie uwierzy.

        • 1 0

    • Działa bo jeździ z Gdyni do Gdyni a nie do sąsiedniego Gdańska, które dla władz jest przecież miastem konkurencja i trzeba robić wszystko żeby się od niego izolować

      • 1 0

  • Chwarzno Wiczlino - linia K (5)

    Rozwiązanie jest już zaplanowane i w niedługim czasie będzie wprowadzone. To jeden z postulatów, który był wynikiem badania przeprowadzonego przez Radę Dzielnicy.

    • 30 12

    • Bdb, popieram

      • 7 3

    • To dobra zmiana. (2)

      Ja bym zaproponował podobną dla linii X. To byłoby bardzo szybkie połączenie Chwarzna i Wiczlina z Grabówkiem i Leszczynkami.

      Poza tym, przystanek, który obecnie znajduje się przy kościele przed Estakadą powinien zostać przeniesiony za skrzyżowanie Morska/Estakada, tam gdzie się kończy niewykorzystywany buspas. Tym samym autobus linii K w kierunku Chwarzna również mógłby być tam obsługiwany.

      W ogóle organizacja komunikacji na tym węźle wymyślona została przez kogoś kto tam chyba nigdy nie był ale to już jest osobna kwestia.

      • 6 3

      • brak kierowcow

        szybko prosze ja was to sie jedzie po drogach przejezdnych. cala ta dzielnia wyrosla a o drogach zapomnieli

        • 0 1

      • Raczej chyba był i to nie raz, bo ulicę dalej znajduje się dyrekcja ZKM :))))

        • 0 0

    • Optymista, haha.

      Ile to już obiecują ten K na Wiczlinie ? No ile ?

      • 1 0

  • K do Chwarzna i Wiczlina (4)

    Uważam, że: propozycja jest nie do przyjęcia gdyż wydłuży to znacznie linię K.
    Uważam, że: Przez Wiczlino powinien jeździć X. Dlaczego tylko mieszkańcy Dąbrowy mają mieć ekspres do Hutniczej, Obłuża i na Dolne Oksywie ???. Sprawdziłem pasażer X z Dąbrowy na trasie do Hutniczej wyprzedza ok. 3 R-ki.
    Ponadto jak mam przesiąść się z auta np. do X-a gdy z Oksywia dolnego odjeżdża o 15:22 a pracuje się tam do 15:30.
    Powodzenia........
    PS
    I tak już niedługo węzeł spod Tesco Dąbrowa zostanie przeniesiony w okolice przystanku PKM (ul. Strzelców) wię czemu X nie miałby jeździć przez Wiczlino - Gdynię Zachód tak promowaną przez Miasto Dzielnicę jako jedyną przyszłość Gdyni??

    • 15 22

    • Pracuj krócej. (2)

      • 2 0

      • NIE! Dlaczego ? Z powodu jak niżej: (1)

        cyt: "Sytuacja przeciwna ma miejsce na linii K, na której na bardzo długich odcinkach bez przystanków po Obwodnicy, siłą rzeczy nie ma wymiany pasażerów. W rezultacie, linia K jest jedną z najbardziej deficytowych, a miesięczna liczba jej pasażerów w stosunku do liczby pasażerów linii 27 kształtuje się w proporcji 1:10. Likwidacja linii 27 na rzecz zintensyfikowania przejazdów Obwodnicą stanowiłaby więc istotne pogorszenie oferty przewozowej." Moim skromnym zdaniem, bo to nie jest dobry biznes dla ZKM. Nie sądziłem, że dożyję czasu w którym zbiorkom będzie traktowany w formie interesu zamiast służby publicznej.

        Czytaj więcej na:
        https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/ZKM-Gdynia-powinien-likwidowac-zdublowane-linie-n119012.html?expand=13661149&hl=13661149#op13661149#tri

        • 1 1

        • Chyba raczej jako narzędzie do zapewniania ciepłych posadek.

          Kogo tak naprawdę obochodzą pasażerowie? W tym mieście ( kraju) nie myśli się kategoriami rozwiązań systemowych ( vide: buspasy , drogi dla rowerzystów, zbiorkom,etc.) , liczy się działanie doraźne - tu i teraz, od wyborów do wyborów.
          ( Ciemny lud zawsze coś kupi.) Przecież to czy budujemy lotnisko do którego nie ma dojazdu, czy tworzymy bus-pas na estakadzie który jest nie do końca przemyślany ( wystarczyłoby przedłużyć go na prawoskręt i zatoczki do przystanków Obłuże Centrum i przeorganizowanie pasów ruchu, by kierowcy nie musieli skakać autobusami na bus-pas i z powrotem by ominąć skręcających w stronę Oksywia), czy budujemy w niewielkiej odległości (300 -400 m?) dwa przystanki na Morskiej ( Zbożowa , Tesco w stronę centrum) z jakąś mijanką drzewa dezorganizującą ruch uliczny, czy budujemy kretyńsko zaprojektowaną drogą dla rowerzystów na ul.Puckiej , czy puszczamy „krótki” pociąg w godzinach szczytu ,itp. - nijak się ma do uposażenia i odpowiedzialności osób które o tym decydują. Robi się coś na co w danej chwili jest zapotrzebowanie czy jest to z pożytkiem dla ogółu czy nie .Także generalnie się nie da, bo nikt nie ma w tym interesu. Nie ma kasy na drogę do portu, bo wydajemy je na pierdylion d*pereli z kolejką na kamienną górę , lotniskiem i infoboksem włącznie. Nie ma na PKM , bo wydajemy na autobusy które dublują SKM. I tak będzie. Bo nikt z osób która mogłaby cokolwiek zmienić nie ma w tym interesu. Parafrazując, im droższy ten miś, to....
          Pozdrawiam,

          • 1 0

    • Odłączyć Chwarzno i Wiczlinie od Gdyni i przyłączyć do Koleczkowa

      • 1 0

  • W kontekście powrotu Gdyni do pomysłu lotniska... (3)

    ...faktycznie to bez sensu, aby gdyński podatnik, który łoży na ZKM, wspierał dowóz pasażerów do obcego portu lotniczego, wspierając tym samym konkurencyjne lotnisko, podobno w przyszłym roku, w miejsce likwidowanej pojawi się nowa linia w relacji Centrum PKP - Międzynarodowy Port Lotniczy Babie Doły im.Ojca Gdyńskiego Sukcesu

    • 27 40

    • (1)

      Ma w Gdyni zostać uruchomiona linia napowietrzna z dworca do lotniska na Babich Dołach.

      • 14 1

      • Kolejka będzie na szynie magnetycznej

        Ale yo dla wnuków dopiero

        • 9 1

    • w sumie to utrzymywać taką linię powinno lotnisko

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane