• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za Tristar zapłacimy 6 mln zł rocznie. Kierowcy dołożą się w mandatach

Maciej Naskręt
24 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
System Tristar ma usprawnić ruch i skrócić czas przejazdu przez Trójmiasto nawet o ok. 30 proc. Czy to się uda, dowiemy się w 2014 r. System Tristar ma usprawnić ruch i skrócić czas przejazdu przez Trójmiasto nawet o ok. 30 proc. Czy to się uda, dowiemy się w 2014 r.

Na eksploatację systemu Tristar do 2030 r. trójmiejskie samorządy wydadzą ponad 86 mln zł. Część tej kwoty mogą dofinansować kierowcy, płacąc mandaty za wykroczenia zauważone przez system.



Sprawdź, które skrzyżowania zostaną objęte systemem Tristar w Gdańsku.

W miniony poniedziałek podpisano umowę na budowę systemu inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Inwestycja ma kosztować nieco ponad 133 mln zł. Na budowę trójmiejskie samorządy wyłożą z budżetów łącznie 28 mln zł. Reszta pochodzić będzie z dofinansowana Unii Europejskiej. Prace, które zakończą się za dwa lata, wykona firma Qumak-Sekom.

System Tristar będzie działać na podstawie tysięcy sensorów umieszczonych w okolicach skrzyżowań i na głównych drogach. Przekażą one informacje o natężeniu ruchu aut do komputerów, które zdecydują, w którym miejscu dłużej ma się świecić zielone światło. Nie oznacza to jednak tak lubianej przez kierowców "zielonej fali", ale i tak skróci czas przejazdu przez Trójmiasto. Według szacunków projektantów - nawet o 30 proc.

Roczny koszt utrzymania Tristara w wysokości 4-6 mln zł to:

Jednak budowa Tristara to nie jedyny koszt, jaki na usprawnienie ruchu w Trójmieście wydadzą samorządy Gdańska, Gdyni i Spotu. System trzeba też będzie utrzymywać.

Szacunkowe koszty utrzymania systemu określa studium wykonalności z 2010 r. Wynika z niego, że w latach 2014-2020 trójmiejskie samorządy na jego eksploatację będą musiały wysupłać ok. 4,053 mln zł w każdym roku. Gdańsk najwięcej, bowiem tu będzie najwięcej skrzyżowań objętych systemem. Przez sześć lat samorządy zapłacą za system łącznie 24 mln zł.

Potem jednak koszty utrzymania Tristara wzrosną. W latach 2020-2030 eksploatacja systemu pochłonie w sumie 62,11 mln zł. Wzrost kosztów w przyszłej dekadzie spowodowany jest włączaniem kolejnych skrzyżowań do systemu.

Co mieści się w kosztach utrzymania systemu? Przede wszystkim koszty energii elektrycznej i pracy. W centrach sterowania, które powstają w Gdańsku przy ul. Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska i w Gdyni przy ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni zostanie zatrudnionych 14 osób - osiem w Gdańsku i sześć w Gdyni. Infrastrukturę Tristara w terenie mają nadzorować firmy, które dotychczas zajmowały się m.in. konserwacją i naprawami sygnalizacji świetlnych i oznakowań. Ich zadania zostaną rozszerzone.

Twórcy Tristara wielokrotnie podkreślali, że centra sterowania będą mogły nawzajem przejmować swoje zadania w przypadku awarii któregoś z nich. Po co nam zatem dwa takie obiekty? - - Trójmiasto to duży obszar. Nadzór nad Tristarem to też praca w terenie, różnego rodzaju kontrole. Przejazd z centrum w Gdyni do Gdańska pochłaniałby zbyt wiele czasu - tłumaczy Jacek Oskarbski.

Trójmiejskie samorządy nie mają zamiaru tworzyć spółki celowej, która zajmowałaby się wyłącznie Tristarem. Jego pracę będą więc nadzorować Zarządy Dróg i Zieleni Gdańska i Gdyni. Pracą systemu na terenie Sopotu będzie zarządzał gdański ZDiZ. W tej kwestii ma dojść do porozumienia. - Dla wygody Sopotu stanowisko do podglądu oraz dodatkowe stanowisko do ewentualnego sterowania znajdzie się też w siedzibie ZDiZ w tym mieście - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.

Tristar, choć drogi w utrzymaniu, może się w jakiejś mierze finansować sam. Jak to możliwe? Elementem systemu będzie niemal 60 fotoradarów, które będą pilnować przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Choć zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Prawa o Ruchu Drogowym, mandaty nałożone za naruszenia przepisów ujawnione przez urządzenia rejestrujące wystawia Generalny Inspektor Transportu Drogowego, to wpływy z nich trafiają do samorządów. Te pieniądze muszą być wydane na utrzymanie infrastruktury drogowej, w naszym przypadku także... Tristara.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • (10)

    Zacna fuszka, cztery melony! Szkoda, że to nie ja byłem szwagrem odpowiedniego decydenta.

    • 149 14

    • .. donald weź sie do roboty, nie rob sobie igrzyska za nasze emerytury i mandaty!! (1)

      .. donald weź sie do roboty, nie rob sobie igrzyska za nasze emerytyryi i mandaty!!

      • 12 14

      • a to Donald kupuje Tristar?

        • 15 0

    • System Tristar ma usprawnić ruch i skrócić czas przejazdu przez Trójmiasto o ok. 30 proc. Czy to się uda, dowiemy się w 2014 r. (4)

      Uda sie ale zależy o której godzinie.
      Ja jade do pracy o 6:00 z predkością ok 65km/h jak wszyscy.
      Na drodze zawsze ci sami kierowcy. Wszyscy nauczeni że jadac HAHA 55 - 65km/h jedziemy głównym ciągiem z zielona falą. Kto jedzie ponizej 51km/h stoi na co 3 światłach.

      Jakim cudem mam po wprowadzeniu miliarda radarów jadąc 50km/h dojechać szybciej na miejsce? Bedzie to wymagało całkowicie nowego dostrojenia świateł które od początku istnienia jest mizerne.

      Powiedzmy że uda się dostroić światła tak by przy niezakorkowanych ulicach była zielona fala. Jakim cudem dojade szybciej jadąc wolniej?

      • 34 4

      • Kogo to obchodzi jak dojedziesz. (1)

        Ktoś zarobi 133mln, a potem trochę mniej rocznie.

        • 26 4

        • Kogo to obchodzi jak dojedziesz.

          Tak jest. " Powinni" zrobić zieloną falę z podaniem optymalnej prędkości np. 75 km/h na ograniczeniu do 50 km/h. Wszyscy dojadą płynnie i szybko ...i dostaną ładne zdjęcia do domku ( też szybciutko). Jak będą jechać zgodnie z przepisami to zakorkują całe miasto i będzie trzeba wymyślić coś nowego.

          • 1 0

      • Ale jaja

        Jak płacimy w paliwie na drogi ( ile to już lat ? ) to ciągle pieniądze znikają na inne cele. Nagle Tristar będzie miał dofinansowanie...z naszych mandatów. Jakoś nie wierzę w to usprawnienie ruchu. Celem jest coraz większa sprawność wyciągania pieniędzy. Widzę to tak, że jak organizacja ruchu pójdzie w diabły ( oczywiście będą powody " obiektywne") to ściąganie szmalu wcale nie ucierpi. Wręcz odwrotnie.

        • 5 1

      • Ty dojedziesz wolniej, a panstwo napcha sobie kieszenie pieniedzmi i kije rąbane z wiejskiej wyjada sobie w dolomity.

        • 1 0

    • (1)

      O, od rana z czterech zrobiło się sześć. Niedługo taka będzie inflacja :) A na razie, czyjś szwagier cieszyć będzie się nowiutką beemą co roku i jeszcze na nową chałupę zostanie. A resztę pan Zdzisio z panem Mieciem jakoś opędzlują. Jak trzeba się przyklepie kaloszem, albo przyklei Kropelką. Siostrzeniec też zrobił kurs technika-informatyka za 150 PLN na Ceneło - to system napisze. I w kamerki po 10 zeta z Allegro zafakturowane Rzeczypospolitej po 15 000 go wyposaży. Tak się kręci lodzisze w Stolicy Kaszub! Witómë!

      • 7 2

      • ss

        oczywiscie na koniec sie nie uda bo kibole pokradna sensory

        • 2 0

    • no szkoda

      bo 6 melonow to kwota szacunkowa na dzis a w 2014 moze sie okazac ze wyniesie ona np.10 albo i wiecej

      • 0 0

  • niestety, (7)

    ale takie bajery, nie rozwiążą problemu słabej jakości dróg i głupoty kierowców :(

    • 130 7

    • (2)

      Nie, nie rozwiąża, ale troche powinno poprawić płynność ruchu w mieście. Wkurza mnie tylko co wypisuje kolega redaktor o skróceniu czasu "nawet o 30%". To jest możliwe tylko punktowo, nie na ciągu, i redaktor dobrze o tym wie, bo w zadnych materiałach nie ma takich danych. Tresc artykulu powoduje ze ludzie będą oczekiwać cudów w postaci magicznych 30%. Tym bardziej ze na głównym ciagu juz teraz istnieje zielona fala, wiec tam wielkiej poprawy nie da sie osiagnac (poprawi sie na wlotach dojazdowych, i ogolnie "na sieci" dróg w miescie).
      Na pewno Tristar bedzie tez b. pomocny w sutuacjach zaburzenia ruchu (wypadki, zablokowane jezdnie) i na to moim zdaniem nalezałoby zwrocić uwagę, a nie pisać bez sensu w kółko o fotoradarach.

      • 6 2

      • (1)

        ta w warszewie działa i jest jescze wiekszy syf dam ci przykład jedziesz pod tunel nad wisłą zawsze widnieje tam tablica zator w tunelu tylko jest jeden problem tablica tam sie swieci ale juz nie ma mozliwości wybrania nnej drogi bo nie ma zajzdów informuja mnie że jest korej juz jak nie mam możliwosci go ominięcia

        • 13 0

        • można go omijać codziennie

          decydując się przed uruchomieniem samochodu na wybranie innej opcji. Nie dotyczy to wszystkich, ale wystarczająco wielu, by pozostałym kierowcom było łatwiej dojechać i zaparkować.

          • 0 4

    • ja cię kręcę, mam pomysła! zamiast mandatu odpłatne, powtórne szkolenie z kultury jazdy

      płaci się instruktorowi z wybranej przez siebie szkoły nauki jazdy i np. kierowca musi przejść specjalnie przygotowane szkolenie z kultury i płynności jazdy. Zimą ruszanie ze śniegu, ruszanie z zaśnieżonego skrzyżowania, przez cały rok nauka używania kierunkowskazów, trzymania się jak najdłużej jednego pasa (oduczenie slalomu gigantu po miejskich ulicach), nauka jazdy po zakrętach bez wjeżdżania na przeciwległy pas, rąbanie xenonami po oczach żeby pedalstwo oduczyć wieślansu itp.

      • 5 0

    • spoko oko, niedługo paliwo będzie po 9zł to ruch tak zmaleje (albo będzie więcej skuterów - niczym w azji), że degradacja dróg zwolni do zera.

      • 6 1

    • Nie istotne!! (1)

      Ważne jest to by napchać kieszenie :) Na pewno nie jeden się wzbogaci konkretnie dzięki tej inwestycji i na pewno miasto zyska wiele więcej niż te wydatki rzędu 4 baniek. Gdyby nie byli pewni to by takiego systemu, który może nic nie dać nie wprowadzali.

      • 3 1

      • no pewnie ustawią radary tak żeby kroić maksymalnie i będzie kasa lecieć jedyne wyjście strajk włoski albo rezygnacja z aut jak debilom zajrzy bieda w kieszeń sami nas przeproszą

        • 0 0

  • wielki brat "PACZY" (6)

    i pewnie i tak nie będzie działać itd itd

    • 53 7

    • chyba wypacza

      i wypaczył już wiele myszek

      • 1 1

    • Paczy i kasuje (3)

      Prawda o tristarze i celu jego budowy zawiera się w tym "Na eksploatację systemu Tristar do 2030 r. trójmiejskie samorządy wydadzą ponad 86 mln zł. Część tej kwoty mogą dofinansować kierowcy, płacąc mandaty za wykroczenia zauważone przez system."
      Cała prawda jest taka ze nie cześć a całość kwoty plus system bedzie musiał zarabiać na siebie wiec duzo duzo wiecej kasy.
      A problem korków sam się rozwiąze jak bęzyna bedzie po 8 lub 9 zł albo wiecej.

      • 3 0

      • (2)

        A kiedy "bęzyna" będzie po 8 czy 9 zeta - to po ile będzie benzyna? Oto jest pytanie!

        • 1 2

        • Po 9

          • 0 0

        • Bedzie jak wybuchnie wojna z Iranem. czyli juz niedługo

          • 1 0

    • a może z wysiłku

      od tego paczenia oslepnie

      • 0 0

  • czyli z mandatów bedzie finansowana m.in.działalność (6)

    tejże firmy - ciekawe rozwiązanie....

    • 72 4

    • A co w tym złego? (4)

      Wszyscy którzy mają prawo jazdy widzą gdzie wiszą fotoradary i znają przepisy ruchu drogowego.A jak chcą z własnej nie przymuszonej woli łamać przepisy to niech płacą.

      • 11 15

      • poczytaj co to est tristar... (2)

        a potem gadaj to nie tylko fooradary predkosci ale i fotorejstratory wykroczeń masakra bedzie wjedziesz na pomarańczowym i uz mandacik bo kamera wyłapie to tak ze niby na czerwonym wjechałes bez sensowna iwestycja moim zdaniem ale wiadomo kolesiostwo i tyle trzeba dac znaomym zarobic

        • 22 9

        • Jeszcze nie działa a ty juz wiesz jak bedzie

          ciekawe

          • 9 8

        • Nie zawsze łamiesz przepisy swiadomie i dlatego ze chcesz

          Ja mysle ze wiekszy problem bedzie jak wjedziesz na zielonym a niezdązysz zjechać jak bedzie czerwone. Jest duzo tak idjotycznie ustawionych swiateł np wjazd na estakade kwiatkowskiego z Morskiej w Gdyni. Nie wspominając o jeździe w korku przez skrzyzowanie. Wjezdzać czy nie wjeżdzać oto bedzie pytanie?

          • 2 0

      • to z tego...

        ...że w praktyce, pieniądze z mandatów będą wpadały do jednego wielkego wora, zwanego "Budżet Państwa", a nie na utrzymanie systemu tristar jak tutaj nam wmawiają. A utrzymanie systemu będzie oczywiście finansowane z kieszeni mieszkańców miasta. I to z tego Kolego!

        • 2 0

    • kolejny podatek

      60radarow x 10mandatow x50zł x365dni = 10.950.000zł - 6.000.000zł = zostaje 4.950.000zł
      skromnie liczac - niezle bicie

      • 1 0

  • to chyba przesada (5)

    takie pieniądze na elektronikę a ludzie żyją w biedzie i nędzy. W centrum Gdyni nawet nie ma kanalizy i mieszkańcy nie mogą się jej doprosić, a tu takie pieniądze.

    • 67 18

    • Niech żyją.... (3)

      Niech pójdą do roboty.
      Dlaczego moje podatki maja utrzymywać nierobów i żuli???

      • 6 3

      • a kto piszę o utrzymywaniu nierobów i żuli? (2)

        Tobie miasto wybudowało i podłaczyło kanalizację, komuś innemu jeszcze nie i już czepiasz się, ze to dotowanie żuli i nierobów? mentalnośc kalego

        • 7 3

        • ...

          Ja się odniosłem do wypowiedzi że ludzie żyją w biedzie, nędzy i do tego ciągle na to narzekają...a widzę na co dzień w ilu to przypadkach są sami tego winni.

          • 4 0

        • domyślam się, że ceny nieruchomości w okolicy gdzie nie ma kanalizacji są sporo niższe. ludzie wykorzystują takie "okazje" a potem płaczą że mieszkają na wygwizdowie.

          • 2 1

    • gdzie w "centrum" Gdyni nie ma kanalizy

      pewnie w parku albo pod torami albo w lesie. Chyba, że masz na myśli ChinaTown

      • 2 1

  • ale kasa (5)

    a w Gdyni ludzie żyją w biedzie i ubóstwie, niektóre dzielnice nie mają kanalizacji i się nie mogą o nią doprosić "bo podobno nie ma pieniędzy" a tu taka kasa i tylko po to aby karać mandatami. Śmieszne.

    • 35 19

    • Nie podoba Ci sie? (3)

      A czy ja jestem winien ich biedy? Ja chce żeby z moich podatków zbudowali system który ułatwi mi życie.
      A Ty możesz swoje pieniądze przekazać nierobom i żulom.

      • 10 5

      • budują system baranie który zwiększy dochody władzy a nie twoją wygodę

        • 8 3

      • ułatwi ci życie?

        Człowieku na jakim świecie ty zyjesz

        • 3 1

      • Ułatwi Ci jak stracisz prawko przez kilka mandatów ;)

        • 2 1

    • powtarzasz się..

      • 0 1

  • git że kasa podzielona pewnie później jak coś nie zagra to zrzucą na ludzi że nie potrafią jeździć czy temu podobne (1)

    • 31 3

    • nie zrzucą bo to dochodowy system - wystarczy policzyć

      60 fotoradarów x średnio jeden mandat dziennie na każdy radar za przekroczenie prędkości 200 pln x 385 dni w roku na to daje 4 380 000 - wow niezłe wpływy do budżetu!!! iloczyn mandatów można oczywiście korygować co odpowiednio zwiększy(mniejszy) kwotę przychodu.

      od tego można odjąć ~1,1 mln (przy założeniu około 4,5 K brutto/mc osoba) na pensje dla 14 osób rocznie no może z 0,5 mln na prąd i nadal coś pozostanie w kasie.

      Żyć nie umierać a system i tak nie będzie dzialać bo faktycznie to wina kierowców ze do miasta pchają się autem a nie miejskim autobusem... no i po co kupują tyle tych samochodów???!!

      • 1 0

  • Jednak zainwestuję w porządny antyradar - dam zarobić innym, oni nie dostaną moich pieniędzy. (21)

    I żebym miał wydać nawet 5k, to i tak kupię. Nie będzie mnie terroryzowała banda urzędasów pod płaszczykiem dbania o bezpieczeństwo na drogach - bo nie o bezpieczeństwo chodzi, a o wpływy do budżetu.
    Bezpieczeństwo na miejskich ulicach, to sprawny i dobrze skonfigurowany system świateł (zielona fala), brak dziur i dobra nawierzchnia, dobrze wyprofilowane zakręty i czytelne znaki, a nie system fotoradarów.
    Skuteczny antyradar jest wściekle drogi ale opłaca się go kupić.

    • 83 25

    • zielona fala zmniejsza uwagę (4)

      kierowca skupia się na poruszaniu przed siebie, nie zważając na innych uczestników ruchu.

      • 3 27

      • oczywiście, że skupia się na poruszaniu przed siebie, a poruszanie się przed siebie wymusza zważania na innych uczestników (3)

        ruchu - chyba logiczne? Czy też twierdzisz, że skoro jadę do przodu, to nie widzę innych i powtarzam jak mantrę "zielone..zielone...zielone...zielone" wprowadzając się w stan nirvany o_O?

        • 15 3

        • Teraz będziemy się wprowadzać w stan nirvany patrząc na licznik. (1)

          50, 49, 50 ,50, 48 , 50 49, 50 , 50 ,50 49, BUUUUUUMMM KUR...

          • 17 5

          • i od początku....50,49,50,60,70 BUM

            • 1 2

        • to zależy, z jaką prędkością się poruszamy

          im szybciej do przodu, tym mniej uwagi poświęcamy na to, co się dzieje z boku, a stamtąd mogą wyjechać inni kierowcy lub wyjść piesi, nie mówiąc o cyklistach. W ten sposób motocyklista europejski (JW) nadział się na wyjeżdżającą z boku Toyotę - gdyby jechał wolniej to by miał więcej czasu na reakcję i być może nie byłoby sprawy.

          • 0 4

    • Wszędzie na Świecie są kamery,fotoradary i inne urządzenia mające poprawić bezpieczeństwo. (9)

      Jak nie potrafisz jeździć zgodnie z przepisami to siedź w domu.
      A skuteczny antyradar ci nie pomoże na skuteczne kamery które zarejestrują czas twojego przejazdu na określonym odcinku trasy.
      Tak więc zaoszczędź sobie wydatków.

      • 13 28

      • Puknij się w łepetynę. (7)

        Wszędzie na świecie kradną, gwałcą i mordują - więc w Polsce też ma tak być?
        Dla bezpieczeństwa, bezmózgu, poprawia się jakosć dróg, a nie stawia radary. A jak ci wstawią ograniczenie do 1 km/h to też będziesz klakierować? Skąd się take matoły biorą?

        • 19 9

        • Z pralki zorganizowanej przez TVN?

          • 7 2

        • zd - tabletki odstawiłeś? (4)

          na świecie i w Polsce poprawia się i jakość dróg i stawia się foto radary. prędkości światła nigdy nie osiągniesz, nawet jak będziesz się bardzo starał.

          • 4 6

          • fotoradary stawia się żeby panowie prezydenci mieli kasę na egzotyczne wycieczki premie itp pierdółki

            • 8 2

          • Tak, odstawiłem (2)

            Niebieską tabletkę życia w Matrixie. Wziąłem czerwoną i widzę rzeczywistość taką jaka jest, a nie jaka jest wbijana do pustych łbów.

            • 5 6

            • (1)

              Niebieską tabletkę to wziął twój stary, niepotrzebnie zresztą, jak widać.

              • 2 3

              • Powiedz kto cię spłodził, to cię pomszczę.

                • 2 2

        • IMBECYLU BURAKOWATY NA JAKIM TY SWIECIE ZYJESZ

          Spoza zadupia nie wychylisz glowy a mowisz na swiecie !

          • 1 3

      • wszędzie na świecie takie rzeczy są do nabijania kabzy władzy.Myślisz że po co takie rzeczy się robi?Wszystko rozbija się o kasę.Na Morskiej al.Zwycięstwa podobnie jak na Wiśniewskiego powinno być podniesione ograniczenie prędkości przynajmniej do 60 km/h podobnie jak na Wielkopolskiej nikt nie przekracza prędkości dla przyjemności na kamery wystarcza A) zjechanie z trasy w dowolną zatokę boczną ulicę stację benzynową lub zasłonięcie chociaż jednego znaku na rejestracji pomijam już całkowicie bezprawne mierzenie prędkości średniej takiego pojęcia w prawie o ruchu drogowym nie ma

        • 5 1

    • klasyczny przyklad tlumana

      niestety ale duza czesc spoleczenstwa jest wyalienowana, nic nie kumaja

      • 5 4

    • Zielona fala to teoretyczne zjawisko, możliwe do uzyskania przy relatywnie małej liczbie pojazdów

      Każdy rozsądnie myślący człowiek zdaje sobie sprawę, że jeśli ruch jest regulowany sygnalizacją świetlną, to sznur samochodów ZAWSZE zostanie w którymś miejscu przerwany, żeby "wpuścić" pojazdy z innych kierunków.
      "Zielona fala" to relikt przeszłości, w której auto posiadali nieliczni i nie ma co liczyć na to, że jakikolwiek Tristar tu pomoże.

      Owszem, będzie "zielona fala", ale tylko dla VIPów jadących na sygnale przez całe Trójmiasto, a dla was zostaną mandaty z licznych fotoradarów...

      • 12 4

    • polecam żaluzje na tablice szybko się zwracają

      • 0 2

    • no Halewicz

      znowu masz rację, ja tez moze sobie kupię

      • 1 1

    • Tak jest, ja też żądam zielonej fali wzdłuż i wszerz!

      Zielone światło z wszystkich kierunków naraz na Zielonej Wyspie. Tusku - jeżeli tego nie zrobisz, to nie masz prawa!

      • 2 0

    • a może tak "inteligencie" zwolnisz trochę co by jeździć jak człowiek a nie jak dzik

      jak ci się żyłka rajdowca włączyła to wykup sobie karnet na gokarty.
      jak czytam takie opinie to widzę jak bardzo brakuje testów psychologicznych przed wydaniem prawka.

      • 1 1

  • PĘTLE INDUKCYJNE (4)

    NAJPIERW URUCHOMCIE I NAPRAWCIE WSZYSTKIE PĘTLE INDUKCYJNE NA KTÓRE TEŻ WYDANO PIENIĄDZE A DOPIERO BAWCIE SIĘ W TRISTAR, ONE TEŻ USPRAWNIĄ RUCH

    • 96 3

    • .. a kiedy piece krematoryjne????

      .. donald do roboty, [precz z igrzyskami za nasze emerytury!!!

      • 3 3

    • Gdańsk to dziadostwo ...

      Nowe skrzyżowanie przy stadionie, nowym. I co z tego, że są tam pętle, po kiego grzyba były robione? Pieniądze wywalone w błoto. A i światła palą się całą noc, porażka. TRISTAR pewnie będzie wyglądał tak samo ...

      Panie Adamowicz, weź no się pan za robotę bo cienko pana widzę w kolejnych wyborach. ECS jest piękny ale drogi do d*py.

      • 9 1

    • (1)

      ten system będzie sie właśnie opierał na tych wszystkich pętlach indukcyjnych, bo w większości tylko one pozwalaja na wykrycie pojazdu przed sygnalizacją świetlną

      • 1 0

      • są idiotyczne bo nie wykrywają innych pojazdów niż samochody już to dyskwalifikuje całkowicie te wynalazki.Jedno pytanie co ma zrobić kierowca skutera który nie może wyjechać z bocznej ulicy albo skręcić w lewo na wydzielonym semaforze do skrętu w lewo ponieważ jego pojazd nie wzbudza pętli i sterownik świateł nie widzi tego pojazdu?W normalnych krajach są detektory podczerwieni wykrywające każdy pojazd w swoim obrębie no ale to jest polska w Krakowie mają pętle indukcyjne wykrywające nawet rowerzystów u nas przyciski na przejazdach to szczyt myśli technologicznej

        • 4 0

  • failpver (2)

    "Twórcy Tristara wielokrotnie podkreślali, że centra sterowania będą mogły nawzajem przejmować swoje zadania w przypadku awarii któregoś z nich. Po co nam zatem dwa takie obiekty? "

    No właśnie po to aby w przypadku awarii jednego system pozostał sprawny.

    • 20 1

    • (1)

      a co w razie awarii obu?Modlitwa o złoty deszcz?

      • 1 0

      • Wtedy sygnalizacja działa "po staremu", w oparciu o sztywne nastawy - bez adaptacyjnego sterowania przez system. Przynajmniej tak to sobie wyobrażam :)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane