Fakty i opinie

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

nie, znacznie spowolni to ruch 34%
pewnie nie, ale widać, że nie było innego wyjścia 29%
tak, kierowcy powinni sobie uświadomić, że to piesi mają pierwszeństwo 37%
zakończona Łącznie głosów: 1315
Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • To nie zlikwiduje problemu (46)

    Takie działania przyniosą tylko skutek na tym konkretnym przejściu. To co zmusi kierowców w całym kraju do większej rozwagi to wysokie kary finansowe i NIEUCHRONNOSC w wymierzaniu tych kar.

    • 263 67

    • (6)

      Chyba "nieuchronnosc kary" ?

      • 15 1

      • (5)

        przecież ten typ nawet nie raczył się spojrzeć w lewo czy może wejść na przejście tylko się gapi na policję i pewnym krokiem wtargnął na jezdnię, przecież tego w szkole uczą, żeby najpierw spojrzeć w lewo potem w prawo i jeszcze raz w lewo, ale dla niektórych to widocznie problem. Nie twierdzę, że kierowca jest bez winy, ale w Polsce lepiej być przezornym niż leżeć ze wstrząśnieniem mózgu w szpitalu.

        • 27 33

        • Niestety większość Polaków reprezentuje grupę osób myślących tak, a raczej niemyślących - mnie to nie dotyczy, ja nie muszę się do tego stosować niech inni to robią - czemu ja? To wina innych. Przestrzeganie przepisów, procedur w tym kraju to dla większości małych tępych móżdżków zbyt duże obciążenie intelektualne w dodatku wszystko to jest okraszone prostackim cwaniactwem. Stąd mamy tyle wypadków, bezrobocie, wielkie narodowe katastrofy.

          • 7 2

        • Najpierw naucz się przepisów (2)

          Policjanci byli już na przejściu, dwa auta z tamtego kierunku się zatrzymały, więc jakbyś znał choć ułamek przepisów to byś wiedział, że z****nym obowiązkiem dziadka było zatrzymać się przed przejściem. Chłopak miał prawo wejść na jezdnię i zrobił to zgodnie z przepisami.

          • 16 4

          • mam w d.pie przepisy skoro mogę zostać kaleką lub trupem

            co komu po pierwszeństwie skoro obrót głową pieszego przed wejściem na pasy w lewo to nadmierny wysiłek?

            • 12 7

          • Cmentarze są pełne takich co mieli pierwszeństwo.

            • 6 1

        • Po drugim razie w lewo samochód znowu będzie z prawej. Tam są potrzebne światła z przyciskiem na żądanie.

          • 4 1

    • Żwawym krokiem podążyli do ofiary wypadku.... (5)

      Co za....pi ..pi

      • 48 3

      • Ja tam (4)

        W 4 sekundzie słysze strzały.

        • 15 5

        • półtorej godziny później (3)

          na tym samym przejściu potrącono kobietę!!!! co się dzieje??? jak to możliwe? jak ja jade tamtędy to zawsze mam przed oczami te wypadki obejrzane w necie. NOGA Z GAZU!!!!

          • 21 3

          • (2)

            nic o kobiecie nie ma w artykule. Mam nadzieje że nic jej się nie stało dlatego nie napisali

            • 1 2

            • Filmik jest na tvn24 pl. Wpisz w google: Wypadek za wypadkiem, a drogowcy bezsilni. Jak zmusić kierowców do rozsądnej jazdy?

              • 6 0

            • kobieta to druga poszkodowana

              doznała urazu nóg

              • 1 0

    • Niech poczekają jeszcze na kilkanaście potrąceń!!! (15)

      Brawo Budyń Kisiel i Galaretka!!!

      • 18 13

      • Nie politykuj (14)

        A co niby mają zrobić?? To któryś z nich prowadził?? Wciąż jest modyfikowany ten odcinek. Czytaj ze zrozumieniem - jedynym możliwym rozwiązaniem jest wymuszenie ograniczenia prędkości oraz zmniejszenie ruchu (i przepustowości). A to nikomu się nie podoba. Samochody osobowe, autobusy, tramwaje wszystko w okolicy utknie w korkach, ale teraz jest szansa, ze przynajmniej mniej będize śmierci, cierpienia...

        • 22 4

        • jak wydzielą wreszcie to torowisko, to tramwaje pojadą normalnie

          a reszta powinna się liczyć z ograniczeniami w ruchu będąc w centrum miasta

          • 37 3

        • Światła (8)

          Są dwa rozwiązania, albo postawić światła, albo zlikwidować przejście (są inne nie tak daleko). Zmniejszanie przepustowości bo trafiają na siebie dwie mało patrzące osoby to skrajna głupota. Sytuacja jest rozdmuchana przez Satland z kamerką obok. Takich miejsc gdzie ciągle są wypadki jest w Trójmieście cała masa, całe Trójmiasto sprowadźcie do jednego pasa i 20km/h! albo 15km/h!

          • 22 32

          • (3)

            Jest 30 km/h. I miszcze mają to gdzieś

            • 26 6

            • (1)

              dokładnie, a jedz tam z prędkością 30km to zobacz ilu kierowców wtedy trąbi i rzuca długimi światłami mie to tam rybka ale ile kierowców ugina się pod takim trąbieniem i przyśpiesza

              • 25 1

              • Kierowcy wyprzedzający na przejściach dla pieszych to standard. Rowerzyści bez oświetlenia, niesygnalizujący manewru skrętu w dodatku jeżdżący pod prąd na ścieżkach rowerowych. Piesi stojący przed przejściem przy samej krawędzi chodnika. Toż to naród bezmyślnych gladiatorów.

                • 8 0

            • 30

              zacznij tak jeździć a nie narzekać że inni trąbią

              • 3 1

          • jedz durniu dozwolone 30 zamiast 60 a nie pisz o 20 czy 15 km/godz (3)

            • 16 4

            • po co te nerwy (2)

              kolego, po co tego "durnia" wtrącasz? czy ja mówię, że jesteś mało inteligentny bo nie rozumiesz sarkazmu? :p wytłumaczę ci... piszę o 15km/h żeby pośmiać się z tych ludzi co by zaostrzali wszystkie przepisy w odpowiedzi na każdy wypadek. A na poważnie, problem leży w innym miejscu, każdy się spieszy, do tego amatorzy urbaniści i ludzie, którzy nie patrzą. Sorry, ale ten facet wszedł pod rozpędzone auto. Mimo, że miał pierwszeństwo i auto jechało zbyt szybko, gdzie miał oczy??? Dlatego zmniejszą przepustowość? Bo facet nie patrzył?

              • 4 8

              • na pewno? (1)

                na przejściu byli już policjanci, to gdzie ten starszy pan gnał zamiast się zatrzymać ???

                • 9 1

              • życie jest cenniejsze od kary dla kierowcy

                mam w d.pie przepisy skoro mogę zostać kaleką lub trupem
                co komu po pierwszeństwie skoro obrót głową pieszego przed wejściem na pasy w lewo to nadmierny wysiłek?

                • 3 2

        • a może tak przenieśc to przejście dla pieszych troche dalej bo tam jest lipa

          • 2 6

        • D-e-b-i-l-e !!! Debile wszędzie !!!! (2)

          Zamiast UŚWIADAMIAĆ PIESZYCH żeby przy ulicy mieli oczy dookoła głowy bo wiadomo że samochód to ciężka maszyna którą ciężej zatrzymać to jeszcze korki chcą spowodować.... Tak samo tramwaj ma pierwszeństwo przed samochodem bo jest dużo cięższy i ma dłuższą drogę hamowani niż samochód. co by to było jakby dać samochodom pierwszeństwo przed tramwajem? Dlatego uważam że to PIESZYCH się powinno uświadamiać a kierowcom przypominać żeby mieli kulturę i przepuszczali pieszych. Ale NIGDY nie wmawiać pieszym że mogą włazić na jezdnię jak święte krowy z nadzieja że kierowca na pewno ich zauważy bo kierowca też człowiek. Zawsze będę uczył swojego syna że samochód należy przepuścić. !!!

          • 14 15

          • Wyprowadz sie. Bardziej na wschód. Spodoba ci sie.

            • 2 3

          • rozsądny pieszy
            prezentujesz typową mentalność polaka...
            co da uświadamianie pieszych w przypadku kierowcy debila który wyprzedza na przejęciu ????

            • 1 0

    • Ale czy na torach ... (5)

      Czy na torowiskach tez będzie próg zwalniający?martwe pola nic nie dają myśle ze przejście albo zlikwidować albo przejście pod ziemne.

      • 13 21

      • troche rozsadnu tak po stronie kierowcow, jak po stronie pieszych

        czesto tamtedy chodze. Nie ma tam wiekszego zagrozenia, jesli pieszy ma leb na karku.

        TAK - jestes na pasach masz pierwszenstwo.
        NIE- nie jestes niesmiertelny. Patrz uwaznie, czy drugi samochod sie zatrzymal.

        Cmentarze sa pelne tych, ktorzy mieli pierwszenstwo.

        • 40 5

      • będzie, tramwaj tez bedzie musiał zwolnić

        • 5 1

      • I bardzo dobrze jadę tamtędy codziennie i prawie zawsze jak stane przed przejściem jakiś idiota mnie wyprzedza. (2)

        Progi mają być ale niech będą na całej długości pasa a nie takie wypierdy 1m/1m na których nie wiadomo co zrobić z lewym a co z prawym amortyzatorem. Jak koło posterunku na przymorzu co tam niektórzy odpier... już sami nie wiedzą czy ten próg bokiem przejechać czy na ręcznym czy dachować. Co za imbecyl takie progi wymyśla które nie niszczą zawieszenia wyłącznie w motocyklach?

        • 22 4

        • (1)

          trzeba mieć konkretny samochód i bierzesz je środkiem i masz je gdzieś - tylko frajerzy w małych autkach muszą zwalniać

          • 4 24

          • chodzi mi o ustawienie pojedynczego takiego progu a nie dwóch obok siebie.

            Pojedynczy środkiem to możesz sobie brać w konkretnym seicento albo tico.
            Uwierz mi że nawet ja ze swoim mało konkretnym rozstawem w s80 wyginam tam 4 koła do środka. niestety autem o takich gararytach nie da sie kombinować. Choć akurat w nim przy 70km/h nawet nie wiem kiedy minąłem taki próg.

            • 4 5

    • zwłaszcza bezrobotnych i chronicznie "bezskutecznych" w egzekucji to odstraszy

      chleba i igrzysk

      • 4 1

    • na oczach kamery i policji potrącić człowieka, szczyt nad szczyty

      • 18 0

    • rozwiązanie (1)

      zlikwidować przejscie dla pieszych, postawić bariery a ten kto chce przejsc niech zapieprza na pobliskie skrzyzowanie ze swiatłami

      • 15 29

      • rozwiązanie

        zlikwidować przejazd dla samochodów, postawić bariery a ten kto chce przejechać niech zapieprza na pobliski przejazd wiaduktem

        • 7 3

    • no niestety trzeba,dzisiaj rano dwóch cwaniaków pchało się pasem

      wyłączonym z ruchu i to w momencie,kiedy reporter TVN24 relacjonował wczorajszy wypadek...

      • 10 0

    • (1)

      W trakcie kursy na prawo jazdy powinny byc tez filmiki pokazujace potracenia oraz wizyty u ludzi po wypadkach. Tak, aby uswiadomic, ze kierowca stanowi zagrozenie i spoczywa na nim ogromna odpowiedzialnosc za pieszego.

      • 6 0

      • Powinno się pokazywać także crash testy i wyniki niezależnych badań które jednoznacznie pokazują, że elektroniczne systemy kontroli trakcji mają wysoką skuteczność jedynie przy niskich prędkościach.

        • 0 0

    • Postawić tam działający radar!!!!!!!

      z jednej i z drugiej strony, ograniczyć do 30km/h i po problemie. Radary każdy kierowca widzi:) I miasto kasę zarobi:)

      • 11 2

    • ale piesi...

      często się zdarza, że piesi nie patrzą czy coś jedzie czy nie. pierwsza zasada zanim wejdziesz na drogę POPATRZ! Jestem i kierowcą i pieszym. "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia" jak to się mówi. Wina jest po obu stronach i kierowców i pieszych. Mają pierwszeństwo ale co jeżeli kierowca się zagapi? Tak mało własne życie cenią ludzie? lepiej popatrzeć zajmie to kilka sekund.
      A co do tego 81-letniego Pana to nie powinien już jeździć. w tym wieku wzrok jest słabszy, refleks też. Powinni jakieś ograniczenia wiekowe wprowadzić szczególnie w dzisiejszych czasach.

      • 2 1

    • zgadza sie zobaczcie posty piratów drogowych ,ale tutaj przynajmniej ich ograniczy!

      • 0 0

    • i To samo dotyczy pieszych i rowerzystów !!!

      Przecież do kolizji trzeba dwojga. Widzimy często skrajnie "niefrasobliwych" pieszych i rowerzystów. Czyżby każde nieodpowiedzialne zachowanie musi naprawiać kierujący? Czy za każdym wypadkiem stoi nieodpowiedzialny kierowca ??

      • 0 0

  • Czyli 50 osób przez przejście na godzinę, a w tym czasie ile 2000-5000 w korku? (29)

    Tego przejścia tam nie powinno być.

    • 351 234

    • (14)

      Gdybyście drodzy kierowcy stosowali się do przepisów nie byłoby problemów typu progi, kamery, zwężenia, separatory, światła. Te 50 osób x czas przejścia (5 sek) to nieco ponad 4 minuty na godzinę, a tak będziecie stać w korkach, wybaczcie. Często macie problem, żeby podjechać 500 metrów do najbliższej nawrotki i zawracacie na strzałkach kierunkowych, a chcecie żeby pieszy maszerował do przejścia z sygnalizacją? 30 sekund filmu z poniedziałku i 6 wyprzedzań/omijań można łatwo dostrzec. Nie umiecie korzystać z przywilejów (torowisko niewyłączone z ruchu) to będą wam odbierane. Szkoda tylko, że przez głupotę pewnej grupy męczyć będą się wszyscy.

      • 141 21

      • Demokrację podobno mamy, większość ma się męczyć dla 50 osób? (9)

        Jakby tym przejściem tłumy waliły to OK, ale jego prawie nikt nie używa i do tego ma 2 alternatywy.
        Proponowane zmiany dogryzą dużej ilości osób, które jeżdżą prawidłowo. Nawyków niektórych i tak nie zmienimy, ale czemu karać wszystkich?

        • 24 73

        • Właśnie dlatego, że przez tych "niektórych", których nie jest tak mało (obejrzyj film, policz wykroczenia, oszacuj prędkość), giną ludzie (piesi na przejściu dla pieszych!). Dodatkowo zachowania tych "niektórych" przejmują inni, też widać na filmie, gdzie czarny samochód zostaje wyprzedzony przez kilka aut i sam decyduje się ominąć te stojące przed nim. Tak jak napisałem przez głupotę grupy męczyć będą się wszyscy.
          Co więcej jeżeli ktoś jedzie lewą stroną pasa ruchu w kierunku Grunwaldzkiej i nie skręca wcześniej w lewo, musi na 100% popełnić wykroczenie i pojechać po powierzchni wyłączonej z ruchu, dodatkowo widać najechania na linię podwójną ciągłą co też jest wykroczeniem.

          • 32 6

        • nie dla 50 osob, ale z powodu jeleni lamiacych prawo juz dzis

          dura lex sed lex.

          • 29 6

        • nie używa, bo się zwyczajnie boi o życie! jak w jakiejś Ugandzie albo Togo (1)

          gdy przejście będzie bezpieczne, ruch pieszych się zwiększy - nieopodal jest przystanek SKM

          • 23 8

          • To najlepiej od razu na końcu każdej polnej ścieżki budować przejście dla pieszych

            Po to mamy "władze", żeby regulowały ruch. Jeśli to miejsce jest niebezpieczne, to po co obstawać za nim czekając na kolejne katastrofy.

            • 7 20

        • prawie nikt nie używa, a jednak ciągle ktoś tam zostaje potrącony (1)

          • 33 1

          • I tak powinno być

            Jop. Też tamtęndy nie chadzam bo mieszkam w Gdyni ale jeśli bezpieczęństwo się zwiększy to napewno przyjade skorzystać!!!

            • 2 5

        • A moze ludzie tam nie chodza, bo sie boja.... Jak bedzie bezpiecznie to i piesi sie pojawia.

          • 4 6

        • jesteś przykładem

          do ukarania, za jazdę z pamięci
          cyt,,ale jego prawie nikt nie używa "
          gdybyś ty i inni nie jeździł z pamięci a stosował się do znaków to nie trza było by karać wszystkich, lecz właśnie głupota jazdy na pamięć musi być karana i to bardzo bo za dużo już ucierpiało przez to osób.

          • 7 3

        • Zamknąć

          tą ulicę dla ruchu kołowego. Tak idąc Twoim tokiem myślenia- dlaczego przez ludzi, którzy nie przestrzegają przepisów, muszą cierpieć pieszy. A jak jest mega ulewa np, to dlaczego pieszy ma nadrabiać drogi, żeby iść do skrzyżowania że światłami? Kierowcy w aucie na głowę (z reguły) nie pada- niech sobie jedzie na około!

          • 7 4

      • Na pewno nie 5 sekund...dużo dłużej to szeroka jedznia.

        • 1 2

      • (1)

        Hippkryzja w czystej postaci. Następne przejście jest 200m dalej, i jeszcze jedno 200 m bliżej.

        • 13 25

        • A sam pewnie,jak masz 200 metrów dalej,to parkujesz na chodniku albo zawracasz na zakazie

          • 11 4

      • nie wszyscy, nie wszyscy

        nie myśl wyłącznie o kierowcach i innych osobach jadących samochodami. Piesi to też ludzie, oni na tym zyskają.

        • 9 6

    • zobaczymy...

      • 0 2

    • (2)

      Czas pomyśleć o radykalnej przebudowie układu komunikacyjnego w tym rejonie. Hallera należy całkowicie zamknąć dla ruchu między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym. Marynarki Polskiej należy przedłużyć do Grunwaldzkiej. Przebicie się pod torami kolejowymi i budowa dwupasmówki przy Ergo Arenie kosztowało 60 mln. To jest kwota w zasięgu finansowym miasta. Należy to zrobić tym bardziej, że po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą ruch zdecydowanie wzrośnie.

      • 23 11

      • czemu mialby wzrosnac?

        Skad taki pomysl? Jesli ktos chce pojechac w tym kierunku z tunelu, nie pojedzie przez tunel tylko W-Z i do Centrum.

        Nie widze racjonalnych powodow, dla ktorych mialoby sie okazac, ze ruch radykalnie wzrosnie akurat z powodu tunelu...

        Co do zmiany przebiegu trasy - zgadzam sie.

        • 9 1

      • Marynarki do Grunwaldzkiej

        Marynarki do Grunwaldzkiej , zamykamy odcinek: Opera - Wiadukt Hallera to jest oczekiwane rozwiazanie od dawna, ale ile kasy ? czy Miasto podola.
        popieram.

        • 0 2

    • (2)

      masz 100% racji to przejście jest w tym miejscu nie potrzebne w zasiegu wzroku są 2 kolejne .podobnie paru krzykaczy pisało na forach w sprawie przejścia przy miniaturze ,ze jest po prostu niezbedne do życia mieszkańcom i co ? przejścia nie przywrocono a wypadków na grunwaldzkiej mniej i tu powinno być tak samo

      • 23 23

      • No nie przywrócono więc zgodnie z przepisami można teraz sobie przechodzić... (1)

        na legalu przez 6 pasów jezdni i 2x torowisko bo do przejścia jest ponad 200m.
        Jest o tyle bezpieczniej że jak teraz sobie tamtędy chodzę to kierowca widzi mnie po prostu na jezdni a nie na pasach.

        Z resztą obiecano nam przywrócenie tego przejścia i my o braku jego przywrócenia pamietamy codziennie tamtędy lawirując pomiedzy pędzącymi autami.

        I tak od wyborów do wyborów będziemy pamiętali.

        • 5 18

        • Ggg

          Tam są barierki więc kodeks zabrania przejścia mimo odległości do kolejnego przejścia Poczytaj sobie to może nie zniszczysz komuś auta

          • 13 4

    • Możesz pojechac Jana z Kolna lub Wyspieńskego.

      • 4 1

    • powiedz to kierowcom

      którzy masowo blokują torowisko tramwajowe na tym odcinku ... jeden kierowca blokuje 100 pasażerów tramwaju ....

      • 20 5

    • Może...

      ...ciebie nie powinno być!!!

      • 2 3

    • przejscie Hallera/ Satland

      tego przejscia nie winno byc

      • 4 6

    • Czas na rowery... (1)

      Pewnie, że nie... Powinno obowiązywać ograniczenie prędkości do 30km na terenie Gdańska. UE ma już takie plany... Teren zabudowany = 30km/h. Szczerze to w zupełności tyle wystarcza. Z Oliwy do Dworca PKS w 20 minut... Długo? Jadąc tramwajem jest to 30-35 minut.

      • 1 3

      • dolicz sobie do tego wszystkie postoje na światłach

        i wyjdzie Ci 60 min. :P 20 min. to nawet teraz się nie jedzie, przy dozwolonej miejscami do 70 km/h.

        • 0 0

    • kolejna motociota

      co ma problem z przejściem, bo jak tu jechać jak w jednej ręce komóra w 2giej hamburger żeby tłuste d*psko wygodnie rosło w fotelu kierowcy, a to jeszcze na drogę każą patrzeć a hrabia boski imperator przecież do domu się śpieszy nie będą mu jacyś mieszkańcy przeszkadzać

      • 4 3

  • jeszcze wiecej "starych dziadków" za kierownicą... ten pirat- 81 lat! (11)

    super

    • 138 62

    • ona

      starsza Ty będziesz

      • 14 6

    • niestety, wcześniejsze potrącenia spowodowało wielu młodych i w średnim wieku (1)

      • 21 1

      • 2h po opisywanym w artykule potrąceniu doszło do kolejnego.

        Kto je spowodował nie wiem.

        • 3 0

    • Dziadków jeździ statystycznie mniej niż "młodych" ze świeżym prawkiem, co nie wiedzą gdzie hamulec

      • 20 3

    • No właśnie czemu nie ma teraz ogólnopolskiej nagonki na starych kierowców w kapeluszach? (1)

      którzy albo jadą lewym pasem 40 km/h, bo to bezpiecznie albo nie widzą ludzi na przejściu ?

      • 11 8

      • bo jest nagonka na starsze osoby w komunikacji miejskiej, że nieuprzejmi, że chcą żeby im ustępować miejsca i z jakiej racji.
        To jeżdżą samochodami - też źle..

        • 2 1

    • (1)

      trzeba przyznać że lot miał całkiem niezły, idealne wyjście z progu

      • 4 25

      • Próg dopiero montują.

        • 6 0

    • (1)

      Żeby było jasne, nie jestem "starym dziadkiem"... Proponuję zabrać prawka młodym gnojkom jeżdzącym bmw, audi... Ile oni zabili ludzi ( sami zresztą też się zabijają)!!!!

      • 13 1

      • zazdrosc!

        Co bmw? bo co tylko te samochody maja wypadki?! nie stać cie na bmw? trudno ale tępe stereotypy o kierowcach bmw zostaw dla siebie! te "młode gnojki" jak mówisz, mogą jeździć tez golfami, hondami, czy cieniasami! (przyklad)!

        • 1 7

    • wina kierowcy bezsporna ale ten cymbał też wszedł na jezdnie nie rozglądajac sie czy coś nie jedzie!!!\

      • 5 2

  • a gdyby tak zrobić kładkę nad jezdnią albo przejście podziemne? (15)

    • 169 81

    • albo poduszke magnetyczna i wielkie wentylatory (4)

      latalibysmy jak motyle nad ta ulica...

      • 56 11

      • tak szczególnie dla niepełnosprawnych i matek z wózkami, będzie to ułatwienie (3)

        • 23 9

        • A ojciec z wózkiem już nie? (2)

          • 23 3

          • ojciec z wózkiem (1)

            weźmie wózek pod pachę i przeniesie po schodach:)

            • 19 1

            • A kobieta nie weźmie?

              W takim razie dokonuje rzeczy niemożliwych. Dzwońcie po Scully i Muldera sprawa dla archiwum X.

              • 10 3

    • A gdyby tam była wasza matka? (3)

      • 17 4

      • (1)

        Ale matka siedzi z tyłu!

        • 14 3

        • Sprawdzić czy nie ksiądz...

          • 10 4

      • Sprawdzić czy nie ksiadz

        • 1 6

    • a może teleport?

      • 12 2

    • (1)

      a nie lepiej zrobić deptak ? zero samochodów, zero potrąceń :P

      • 19 4

      • jednak na deptaku w Sopocie ostatnio był jakiś samochód, a w nim pijana lasencja

        • 19 1

    • zasypywanie obecnych tuneli

      może jakaś refleksja dla tych ( z tego portalu również) co chcą zasypywać tunele , ilu ludziom którzy pofatygowali się do tunelu uratowało to zdrowie i życie.
      A to że tyle ludzi tutaj zostało potrąconych to typowa NIEMOC urzędnicza , zrobić pasy na 8-10 m szerokie i wstawić światła na guzik , po co zawężać ulice

      • 3 9

    • słyszałeś o windach? (1)

      • 0 1

      • me

        Słyszałem.... o tych niedziałających jest najgłośniej

        • 0 1

  • nie rozumiem (14)

    Czy światła są takie drogie, że ZDiZ unika ich jak ognia?

    • 221 29

    • Tramwaj by się spóźniał... (1)

      • 3 10

      • A teraz nie będzie się spóźniał, jak kilku (nie chcę tu użyć obraźliwego słowa) zastawi samochodami tor dla tramwajów w korku?

        • 5 2

    • (1)

      zrozum człowieku, że nie można stawiać świateł co 60-80 metrów. Masz światła za wiaduktem. Postawienie tam świateł spowoduje korek na skrzyżowaniu Hallera za wiaduktem. Kierowcy nie nadążą zjeżdżać ze skrzyżowania. Do nauki !

      • 22 19

      • jasne- garb i zwężenie nie spowoduje korków - teraz będą stali do skrzyżowań z Kościuszki na Hallera i Narwickiej na Marynarki Polskiej

        • 13 6

    • co za bezmózg (7)

      Gdybyś ruszał się z domu i był czasem w pobliżu tego przejścia to wiedziałbyś, że światła sygnalizacyjne nie mogą stanąc w tym miejscu. 200 metrów przed przejściem (przy operze) i 100 metrów za (węzeł kliniczna) są już swiatła. Nie można ich stawiać w tak krótkich od siebie odcinkach. Progi zwalniające są najtańszym skutecznym środkiem zażegnania tego problemu...

      • 20 11

      • światła nie mogą stać tak gesto, a przejścia mogą być !!!

        nie widzę problemu koło Manhatanu stoją co 50m i nikomu to nie przeszkadza

        • 15 8

      • Czyli... (4)

        ...równie dobrze można to przejście zlikwidować, skoro 100 metrów w jedną i 200 metrów w drugą stronę jest sygnalizacja z przejściami dla pieszych.

        Ale po co - przecież "ktoś" musi znowu zaprojektować przejście, "ktoś" musi je zbudować... i się kręci.

        • 19 19

        • Słuchaj no. (3)

          Jestem pieszym.
          Chodzę tamtędy.
          Codziennie!
          Czy będzie przejście czy nie dalej będę chodził tamtędy.
          Teraz sam się zastanów dobrze. Wolisz żebym chodził przejściem czy sobie chodził na dziko po jezdni?

          • 8 27

          • Rób sobie co chcesz. Chcesz wejść pod tramwaj - wejdź. Nie ma sprawy

            Ale nie można blokować kwartału ulic po to by 2 spacerowiczów na krzyż nie mogło przejść się 50 metrów do innego przejścia.

            • 17 15

          • A to...

            ... co innego. Nie wiedziałem, że to TY tam chodzisz. W takim razie ma to sens.

            • 23 3

          • Nie jesteś pieszym

            jesteś idiotą.

            • 4 7

      • swiatla

        skoro swiatla nie moga stac tak gesto to prosze wytlumacz mi jakim cudem na jana pawla na zaspie przy aviatorze postawili sygnalizatory w odstepie 50m?

        • 4 0

    • to fakt,

      widuje sie w miescie cala mase sygnalizatorow ktore od lat pulsunja na zolto, a tam gdzie takie światła są naprawdę potrzebne, jak tu na Hallera, nie stawia sie ich, DZIWNE TO!

      • 3 3

    • uspokojenie ruchu zmniejsza liczbę stłuczek

      jest dużo tańsze niż światła i nie zmniejsza przepustowości, ale nawet paradoksalnie ją zwiększa.

      • 7 1

  • Biegiem policjo, liczy się każda sekunda... (9)

    Szybko udzielona pierwsza pomoc jest niezbędna w takich sytuacjach, a może... "oszukiwało się na testach sprawnościowych"?

    • 282 21

    • moze mysleli ze to jakis kolejna inscenizacja sa wardegi i nie chcieli na youtubie byc ;)

      o ironio, a i tak sa w sieci spacerujac powoli ku poszkodowanemu

      • 31 2

    • może film jest nagrany w zwolnionym tempie,

      tylko takie wytłumaczenie jest do przyjęcia

      • 11 7

    • reakcja policji ?

      No to jest chyba jakiś żart z tą reakcją policji, spacerek sobie zrobili...MASAKRA !!!

      • 17 1

    • Nie zmienia to faktu... (1)

      że nawet przy policji nie czujemy się bezpieczni.. taka prawda...

      • 12 1

      • no weź...

        wyglądają jakby "pomyśleli": o jezu będziemy mieli robotę...a chcieliśmy iść na pączka

        • 22 1

    • a co to ma z testami wspólnego (sprawnościowymi)? (1)

      Jeżeli już to kwestia braku wystarczającej wiedzy z udzielania pierwszej pomocy...ale też tego nie musi oznaczać. Większość ludzi w takiej sytuacji jest tak zszokowana, że musi "pozbierać myśli" - przynajmniej gdy jest to pierwsze tego typu zdarzenie w ich życiu. Co innego przyjechać na miejsce już po, a co innego być świadkiem w "pierwszym rzędzie". Znam ratowników, lekarzy, strażaków, którzy codziennie działają, ratują życie a gdy sami stają się uczestnikami zajmuje im parę sekund "pozbieranie myśli"i wdrożenie znanej sobie i wypraktykowanej strategii działania. To jest kwestia tego jak działą nasz układ nerwowy, emocje: od stanu rozluźnienia do stanu ekstremalnie wielkiego stresu musi trochę upłynąć. A jeszcze inna sprawa, że co mieli zrobić? W locie go łapać? Specjalnie przerysowałem. Ale żeby oceniać policjantów w tej sytuacji trzeba byłoby zobaczyć co było dalej, czy podeszli, czy udzielili pomocy. Ile to trwało? 3 sekundy? 5 sekund? Gdyby był nakręcony przyjazd "karetki" to pewnie obsługa też nie biegła sprintem, wyskakując jak komandosi w biegu...

      • 6 5

      • już sprawdziłem 15-17 sekund. Czy to długo? Czy już nie łączyli się z oficerem dyżurnym (czyli działali)?

        • 4 1

    • policja nie policja....

      ...reakcja powinna być natychmiastowa - kierowca też się nie śpieszył

      • 3 1

    • mądrala się znalazł

      patrol na filmie to policjanci zaraz po szkółce, pierwsze dni "na ulicy" - mają prawo się zastanowić nad działaniem, podeszli spokojnie, żeby nie wpaść pod kolejny samochód. Widziałeś, jak jeden złapał się za głowę - to nic przyjemnego zobaczyć taki wypadek, można być w szoku.

      Wszyscy takie cwaniaki - a ilu z was było w podobnej sytuacji? bo ja tak - facet wpadł pod auto, na ulicy oprócz mnie tylko jedna osoba, kierowca odjechał - nogi miałam jak z waty, wiedziałam, że muszę podejść i pomóc, a dłuższą chwilę nie mogłam ruszyć się z miejsca. Nikomu takich przeżyć nie życzę.

      P.S. dla szczekaczy - psem nie jestem

      • 7 1

  • Wnioski ZDiZ (5)

    Jak Ruskich po eksperymencie z odrywaniem nóg muchy.Po oderwaniu szóstej mucha ogłuchła.
    Proponuję:
    strzelać do co 10-tego samochodu, ruch się zmniejszy.

    • 89 11

    • (4)

      idiotyzm - raz na pół roku jakaś ofiara losu zostanie potrącona a oni trąbią że co chwilę, żenada
      w domu se progi zwalniające zamontuj, najlepiej między nogami swojej żony

      • 4 12

      • Zycie i zdrowie ludzkie nie ma ceny (2)

        Życie ludzkie nie ma ceny, a głupota kierowców nie ma granic. Gdyby kierowcy jeździli zgodnie z prawem, nie byłoby potrzeby montowania progów zwalniających.

        • 11 3

        • zgadza się (1)

          Gdyby jeszcze piesi patrzyli, czy jadący samochód ma szanse zahamować jak oni beztrosko wejdą na pasy .... Auta jeżdżą za szybko, ale jak przechodzę przez ulicę, to zawsze przyjmuję zasadę, że to one mają pierwszeństwo. Co mi po moim prawie jak mi auto w d... zaparkuje?

          • 3 4

          • Tutaj masz linka kretynie : https://www.youtube.com/watch?v=63Y7bICb8nE

            • 2 1

      • Tutaj masz linka debilu : https://www.youtube.com/watch?v=63Y7bICb8nE

        • 2 1

  • A najlepiej jeszcze przejścia co 20 metrów (10)

    do tego światła i progi. W ludzie niech wracają z pracy do rodzin po kilka godzin

    • 100 93

    • niech wsiądą do tramwajów (6)

      • 44 11

      • albo jeżdżą zgodnie z przepisami ! (5)

        • 31 3

        • (4)

          może piesze bydło nauczy się też przepisów?

          • 8 24

          • Bydlaków w starych blachosmrodach nikt nie pobije .

            • 12 4

          • (1)

            Facet stal dlugo przy przejsciu. Nikt nie chcial sie zatrzymac. Tak to ma wygladac? Ze czlowiek stoi i stoi az krolowie w blachosmrodach racza sie zatrzymac?

            • 19 3

            • gościu mógł przejść 3 razy przez to przejście wcześniej

              wszedł na przejście nie oglądając się w lewo, bo zobaczył policję i uznał, że jest królem drogi

              • 4 4

          • Niestety, chyba się nie nauczą bo to piesi

            najmniej zamożna grupa osób. Druga grupa to rowerzyści made in china - na auto ich nie stać po prostu.
            Z edukacją na bakier. Więc co od takich wymagać?

            • 1 2

    • Nie lepiej niech ja idę pieszo do rodziny 3 godziny bo księżniczka jedzie przez miasto i nie chce stać na żadnych światłach i

      przejściach.

      • 21 6

    • niech wracją !!!!!!!!!!!!!!

      a nie giną lub zostają kalekami !!!! jestem za progami światłami i wszystkim co spowoduje bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych

      • 1 0

    • Tak to niedługo będzie

      będzie spowodowane przez pieszych lemingów-niedorozwojów. Pełno takich na ulicach widać. A widać to po ich zachowaniu. Powinni być za to karani.

      • 1 1

  • i bardzo dobrze, tylko dlaczego dopiero po tylu potraceniach ? (14)

    bydlo nie umie jezdzic to bydlo bedzie teraz czekac w korku, lecz niestety wszyscy kierowcy jezdzacy przepisowo tez. Ale wiecie kogo winic ;)

    • 118 55

    • Jak kierowcy nie chcą jeżdzić przepisowo i nie zwalniaja przed przejściem dla pieszych to niech stoją w kilometrowych korkach (5)

      bo życie ludzkie jest ważniejsze niż czas !

      • 26 9

      • Ograniczenie prędkości na drodze daje zawsze więcej czasu kierowcy na reakcje gdy mu (2)

        na przykład pieszy wtargnie na przejście dla pieszych - bo to takie uniwersalne wytłumaczenie dla każdego kierowcy który potrąci pieszego na przejściu.

        • 10 4

        • Jak pieszy mooże wtargnąć na przejście ,jeśli ma pierwszeństwo ? (1)

          To ten kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu też może na nie wtargnąć ?

          • 11 6

          • Słowo przeciw słowu

            • 2 2

      • (1)

        co najmniej jakby piesi nie przechodzili na czerwonym

        • 2 7

        • pieszy przechodzący na czerwonym naraża się na ryzyko

          samochód przejeżdżający na czerwonym stwarza zagrożenie

          • 8 0

    • Fakt jest taki (7)

      że tego ,jak ktoś nie wie ,że przejście to tam własnie się znajduje to może go nie zauważyć.Znajduje się ono w bardzo złym miejscu ...Przez ostatnie 9 miesięcy miałam "przyjemność" bywać tam dość często i po dwóch razach kiedy ktoś zatrzymał się żebym przeszła a kto inny hamował z piskiem zrezygnowałam i przechodziłam przy Operze nawet jeśli musiałam nadrobić drogi...

      • 3 7

      • Ślepi nie powinni mieć prawa jazdy (6)

        Jeśli ktoś nie zauważa przejścia, to znaczy że należy się udać do okulisty. Nasi kierowcy nic nie są w stanie zauważyć.

        • 13 1

        • (4)

          problemem jest nagminne!!!!! łamianie przepisów dotyczących prędkości poruszania się w mieście za przyzwoleniem większości kierowców (i oczywiście policji, która nie robi nic, zupełnie NIC).

          Prędkość przekracza na oko 80 proc kierowców, nieważne czy jest do 30,40,50 czy 70 km/h. prawde mowiac nie wiem skad sie to bierze, ale sprawa druga jest to, ze na drogach w ogole nie ma drogowki, ktora by to w jakis sposob ograniczala.

          • 7 0

          • (3)

            nie wspominajac o innych notorycznie lamanych przepisach, czyli glownie:
            -wyprzedzanie na pasach, skrzyzowaniu,
            -wyprzedzanie prawym pasem,
            -nie zatrzymywanie sie przed przejsciem gdy pieszy oczekuje na przejscie (to chyba jeszcze nie jest nakaz, oby byl jak najszybciej)

            i chocby cos takiego jak coraz popularniejsze strefy poruszania sie oraz strefy zamieszkania (w ktorej obowiazuje do 20km/h) a wszyscy, tak WSZYSCY maja to w d*pie.

            • 5 0

            • (2)

              aha, w strefie zamieszkania pieszy ma pierwszenstwo na calej szerokosci jezdni, chocby nawet by mu sie zachcialo buta na srodku zawiazac.

              • 6 2

              • Fakt jest jeden

                Przejście jest w złym miejscu i jak widać nic tego nie zmienia ,więc ja się pytam ile jeszcze osób będzie tam potrąconych zanim ktoś je zlikwiduje albo zamontuje światła ?

                • 1 3

              • za co te minusy? wszedzie przed domami pobudowae parkingi, kierowca w samochodzie to pan i wladca zycia i smierci ludzi ktorzy sie na niej znajduja (czesto tez dzieci ktore jada na rowerze, rolkach, desce, graja w pilke, albo coraz rzadziej wlasnie, bo nie ma gdzie, bo wszedzie wszechwladne samochodzy, wiec siedza w domach przed kompami), moze czas cos zrobic z rozpanoszonymi kierowcami ktorym wszystko wolno

                • 4 0

        • Poczekamy ,zobaczymy Panie mądry (do czasu )

          Masz choć kartę rowerową ?

          • 0 1

  • dlaczego karać kierowców skoro (34)

    jak widać na filmie facet nawet nie spojrzał w lewo wchodząc na drogę.
    Życzę mu zdrowia ale mandat powinien zapłacić

    • 135 195

    • dziadek tez reakcja sie nie popisal, moze gdyby mial z 20 lat mniej

      przed przejsciem nalezy zwolnic i byc przygotowanym na nagle wtargniecie, szczegolnie jesli sie widzi kogos zamierzajacego przejsc. a najlepiej to kulturalnie sie zatrzymac i przepuscic, jesli to samo widzi sie ze zrobily samochody z naprzeciwka.

      • 44 8

    • (11)

      Facet spojrzał w lewo, popełnił błąd bo nie powtórzył tego przed wejściem. Jednak na przejściu byli już policjanci więc kierujący powinien się bezwzględnie zatrzymać.

      • 65 6

      • (8)

        3-4 s przed wejściem nie patrzy... zasugerował się policjantami.
        Rozpędzone auto przez 3-4 s może przejechać kilkaset metrów.
        Podejrzewam, że w momencie kiedy facet patrzał w lewo auto było na zakręcie przy operze (zjazd do Multikina)

        • 11 20

        • Kilkaset km, w sumie samoloty są wolniejsze (1)

          Wina dwóch stron, obaj rozkojarzeni, jeden nie powinien już jeździć

          • 6 14

          • błąd: wina niestety jednej strony - kierowcy; błąd piesszego - być może niewielki, ale wina i tak 100% kierowcy

            jak ktoś napisał w 4 sekundy z 30km/h spokojnie mógł stanąć, a jeśli był kilkaset metrów dalej tzn, ze prędkość była duuuuża i pozamiatane. Wspólczuje wszystkim...

            • 20 5

        • (2)

          Kilkaset metrów w 4s? OK.
          100m - 4s
          25m - 1s
          prędkość około 90 km/h
          Twój argument leży totalnie.
          Niestety winny jest tylko i wyłącznie kierowca, który nie patrzy co się dzieje w obrębie przejścia, mimo że jest oświetlone jak choinka bożonarodzeniowa.

          • 29 6

          • (1)

            jak miał widziec jak kierowca ma 81 lat :)

            • 7 5

            • Jak dla mnie to 50+ i co roku kontrolne badania wzroku i słuchu na własny koszt by po części zalatwilo sprawe

              • 2 2

        • rozpędzone... dobre. Tam jest ograniczenie do 30km/h, facet stał na skraju chodnika 20sek - ewidentnie chciał przejść - było duuużo czasu żeby się zatrzymać :)

          • 32 1

        • 30km/h to 8 m/s ---- dziedek nie jechał 30km/h i tyle