- 1 Nocna komunikacja do poprawki (188 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (365 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (70 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (332 opinie)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (136 opinii)
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat
Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.
- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.
- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.
Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?
Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.
Jak ma wyglądać Droga Czerwona?
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.
Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (383) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-27 08:51
2 lata będą przygotowywać?? masakra...
tylko w tym dziwnym kraju...takie są klocki...no ale obłowią się zarobkami..
- 4 0
-
2020-11-27 09:59
władcy Gdyni (1)
za mało było 20 lat na zrobienie tej drogi ? teraz mu się śpieszy ? dokładny przebieg Czerwonej znany był w Porcie ćwierć wieku temu; niestety Miasto stało się współwłaścicielem Portu i na jego stronę przeniosła się inicjatywa; no i inicjatywę mieli - lotnisko Babie Doły - podwójnie brawo za efekty; czy ktoś wreszcie przejrzy na oczy, że pod tym zarządem gdynia staje się zaściankiem; a kiedyś byliśmy najbardziej pożądanym miejscem do zamieszkania w Polsce
- 15 0
-
2020-11-27 14:58
@KuK plany tej drogi sięgają gdzieś roku 1970 kiedy projektowali obwodnice i tą droge . Zdążyli wybudować cała obwodnice od Gdyni po Pruszcz Gdański dopiero w 2000 roku czyli tak po 30 latach budowy Potym wybudowali A1 , a tą droga nadal odłogiem leży
- 0 0
-
2020-11-27 10:04
A co z drogą różową? (1)
- 2 2
-
2020-11-27 12:59
zrobiona
przynajmniej do Wielkopolskiej.
Dalej zapomnij, dopóki nie zbudują tunelu pod Sopotem- 3 1
-
2020-11-27 10:07
Czemu nie przez Kwiatkowskiego? (2)
Co jest złego w estakadzie Kwiatkowskiego, że trzeba robić Węzeł Morska i odcinek do "Dolina Logistyczna"? Nie można poprowadzić estakadą Kwiatkowskiego do doliny logistycznej i dale do Via Maris?
- 2 6
-
2020-11-27 10:31
Nie mozna vo bedzie pozniej szla na zachod odnoga czyli tzw. Droga Opat ktora bedzie obwodnica Gdyni Cisowej, Rumi i Redy a na to mieszkancy glownie czekaja
- 2 0
-
2020-11-27 12:57
złe są parametry i właściwości estakady
oraz "przecinki". Nie są przystosowane do tak ciężkiego ruchu towarowego i jednocześnie nie spełniają warunków przejęcia ich do kategorii "dróg krajowych".
Skutkuje to dramatycznym obciążeniem budżetu miasta utrzymaniem i remontami ,któych nie chce/może przejąć GDKKiA.
No i logika, wjeżdżać na górę aby zjechać na dół. Dla kierunku zachodniego, to absurd. A jeśli nawet, to porównaj parametry podjazdu obwodnicą i "przecinki"...
Następny aspekt, ekologia, "przecinka" odcięła las. A nie musiała, tyle że byłoby 2km dłużej...
I jeszcze parę innych grzechów...- 3 0
-
2020-11-27 10:38
PRL (2)
PRL wraca. Czerwoni znowu przy władzy to i droga czerwona. Następna będzie tęczowa. Będą po niej biegać jednorożce. Niech żyje Prezes! Stop likwidacji sklepów pasmanteryjnych!
- 2 5
-
2020-11-27 12:47
moze nie tęczowa
ale "różowa" już w Gdyni jest...
- 1 0
-
2020-11-27 14:53
@Tak sobie piszę widać że niewiesz oczym piszesz i zkąd się nazwa niektórych ulic do budowy wzieziala
- 1 1
-
2020-11-27 10:46
Po co budować nowe drogi w Gdyni ?
Narysujmy je !!
- 7 2
-
2020-11-27 10:58
Mała uwaga (1)
Nie rząd będzie finansował, a Skarb Państwa. Rząd nie ma swoich pieniędzy.
- 2 1
-
2020-11-27 12:41
a kto sprawuje władzę wykonawczą
wobec/w imieniu Skarbu Państwa?
Stąd ciężka orka w Sejmie i prostowanie formalizmów...- 1 0
-
2020-11-27 12:07
Koszmarny projekt dla mieszkańców (2)
Mam nadzieje, że to nigdy nie dojdzie do skutku. Całkowicie zniszczy to infrastrukturę Chylonii, wszystko dla wyższych celów. Poprzecina resztki zielonych terenów zamieniając je w pasma asfaltu. Na terenie zielonym na przeciwko wyjazdu z obwodnicy żyje wiele rzadkich zwierząt, mieszkańcy okolicznych osiedli znają to miejsce, bo często tam spacerujemy z psami. Nie wyobrażam sobie jak kolosalnie spadną ceny nieruchomości na ul. Południowej i obok,bo widok na dwupasmówkę i smród samochodów, to nie jest nic atrakcyjnego. Nie mówiąc o ruchu pieszych, bo jeśli ta droga powstanie, przetnie to niejako na pól Chylonię. Jedyna nadzieja, to to, że Morawiecki jak zwykle tylko obiecuje.
- 1 4
-
2020-11-27 12:40
prowokację
też trzeba umieć przeprowadzić.
Jedynym rzadkim zwierzakiem jest odyniec dzika, który koczuje w krzakach na rondzie obwodnicy. Jego rzadkość polega na na prawdę imponujących rozmiarachu i wysokim stopniu oswojenia. Taka dzielnicowa "maskotka".
Jednak dawno go nie widziałem...
Tereny Północna - Południowa od jak 70 są rezerwą na tę inwestycję i mieszkańcy to wiedzą. Mam nadzieję, że kupujący też, dlatego nie ma ich zbyt wielu a ceny nie są wygórowane.
"Czerwona" niczego nie przetnie, bo zakładanym rozwiązaniem są tunele. Bagienne łaki po drugiej stronie również od dawna sa przeznaczone na tereny przemysłowe. Od przedwojnia...- 3 0
-
2020-11-29 09:51
Nie mozna wstrzymywac budowy tak waznej arterii planowanej zresztą od lat tylko dlatego ze nie chce tego kilkoro mieszkancow bo w taki sposob nigdy nie powstalaby zadna droga. Wszędzie ksżdy czegoś nie chce
- 1 0
-
2020-11-27 14:56
Ale plany były wiosną 1972.
Po strajkach sierpnia 80' już nikt na nic nie miał pieniędzy.
- 3 0
-
2020-11-27 17:03
To jeszcze rzutem na tasme te kilka ...
Kilometrow do bramek autostrady po 4 pasy w kazda strone i 3 miasto udroznione na kilka lat.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.