• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • ?

    Po co na wizualizacji skrzyżowanie Morskiej z Wiejską, skoro Droga Czerwona tędy nie biegnie?

    • 2 0

  • Zatrzymać budowę drogi czerwonej! Zbudować następne lotnisko!

    • 4 1

  • Szybkość kosmiczna

    Wychodzi ze rocznie zrobią kilometr i 200 metrów.Dalej - "Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd" Aaaaa ha, nie wróże aby ten rząd rządził dłużej niż 3 lata. Póżniej przyjdzie następny i wszystko wstrzymają bo oczywiście nie będzie kasy.Amen.

    • 0 1

  • A kiedy plany ...

    A kiedy plany budowy trzeciego pasa obwodnicy. Jeszcze wszystkie pasy awaryjne na niej.

    • 0 1

  • Polska już na 3. miejscu w Europie: liczba aut / 1000 mieszk. (1)

    Włochy i Finlandia (pomijając Monaco itp.) mają więcej. Potęga i szrotlandia zarazem.

    • 0 2

    • co ma piernik...

      do wiatraka?

      • 0 0

  • Znamy przebieg !!!!!

    Wspaniale !!!!! Brawo szczuras !!!!
    Państwo sfinansuje budowę, boś ty gołodupiec
    Jak tam twój ulubieniec trzaskowski ? dalej puszcza Wisłą szambo ?
    Masz gust i wyczucie

    • 4 1

  • (1)

    Czy mi się wydaje czy tylko maja zamiar się połączyć z obwodnicy Do już istniejącej od lat ul hutniczej Przez estakadę do istniejącej także od lat ul Janka Wiśniewskiego ??? To jest ten super plan??? Bo jeśli tak to tylko pogratulować. Korki będą takie same jak są i w niczym to nie Pomorze

    • 0 3

    • @Zygmunt pomyśl troche , korki na wiśniewskiego robi skrzyzowanie wiśniewskiego z estakadą i skżyrzowanie estakada a hutnicza. Wiec posłanie dalej ruchu pod elektrociepłownie powino odciążyć wiśniewskiego

      • 1 0

  • Tiry powinny miec swoja obwodnice...tylko dla tirow.

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Po tych terenach przebiegnie Droga Czerwona

    Czerwony źle się kojarzy szczególnie na Pomorzu. (1)

    proponuje określenia niezbędna, kluczowa lub priorytetowa

    • 3 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Po tych terenach przebiegnie Droga Czerwona

      Narodowa - to słowo trendy!

      • 0 0

  • Bez sensu Gdynia to pikuś. Teraz przecież Elbląg po przekopie będzie naszym oknem na świat. Tam powstaną terminale kontenerowe i bazy przeładunków masowych to tam należy budować drogi.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane