- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (50 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (43 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (299 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (322 opinie)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (127 opinii)
- 6 Nocna komunikacja do poprawki (34 opinie)
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat
Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.
- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.
- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.
Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?
Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.
Jak ma wyglądać Droga Czerwona?
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.
Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (383) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-26 18:23
Ale jestem ciekawa kiedy obwodnica witomina?
- 4 5
-
2020-11-26 18:38
Warto podkreslic,ze to rząd chce sfinansowac droge czerwona :) jako,ze to droga krajowa po nowelizacji portów
Cóż.POmorze sobie nie radzi wiec Pis sie za to wezmie.
- 10 2
-
2020-11-26 19:02
Z filmu nic nie wynika czy droga ta ma iść na miejscu dzisiejszej tzw drogi elektrociepłowni ?
- 5 0
-
2020-11-26 19:14
Obrotowy Szczurek (1)
Pluje na PiS, popierał wybór Trzaskowskiego, wspiera strajk wściekłych macic, ale wyciąga rękę po pieniądze na gdyńską inwestycję. I zapewne gdyby powstała, to pierwszy by leciał przecinać wstęgę
- 14 5
-
2020-11-26 21:50
Ciekawe zkąd masz wziąść 1,5 mld z budzetu miasta
- 1 2
-
2020-11-26 19:48
Stępie byla niepotrzebna
- 7 0
-
2020-11-26 20:03
A co czerwoną drogą w Gdańsku?
Gdyby nie pandemia miasto stałoby w jednym długim korku.
- 2 2
-
2020-11-26 20:05
Co ważniejsze dla polskiej gospodarki morskiej? Droga czerwona(łapka w górę), czy przekop mierzei ( łapka w dół) (1)
- 5 7
-
2020-11-26 20:28
mam lepsze pytanie - władze jakiego miasta są bardziej efektywne i skuteczne?
Elbląga czy Gdyni?
- 6 0
-
2020-11-26 20:30
A co z OPAT
- 9 0
-
2020-11-26 20:54
Jezu, dobrze ze ten moloch nie powstaje w Gdańsku... (1)
- 0 7
-
2020-11-26 21:19
Chwała Bogu bo my chcemy tą drogę. Gdynianie o to walczą od lat
- 3 0
-
2020-11-26 21:52
Droga Czerwona
Patrząc na kolejne projekty widzę że chyba wszystkie zakładają jeszcze większe wykorzystanie ul. Janka wiśniewskiego. Trudno to inaczej nazwać niż głupotą. już otwarcie terminalu promowego przy ul. Polskiej spowoduje przejazd dodatkowych dziesiątek tysięcy tirów, busów, samochodów osobowych i wszystkiego co jeździ ,to wszystko będzie chciało dostać się na promy lub na obwodnicę. Dziś wystarczy jeden duży masowiec który przypłynie z ziarnem i już trudno przejechać Wiśniewskiego do centrum. Dodając do tego szybką budowę nowych osiedli na Kępie Oksywskiej i w gminie Kosakowo, których mieszkańcy są zmotoryzowani i w większości będą chcieli dostać się do pracy w Gdyni i okolicy to mamy wspaniały przepis na mega korki. gratulacje dla władz Gdyni
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.