• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: kolejny remont to kwestia czasu. Trzeba ważyć ciężarówki

Maciej Naskręt
21 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 10:51 (22 września 2010)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Mobilna waga stosowana przez Inspektorów Transportu Drogowego. Urządzenie musi być umieszczone w specjalnie wypoziomowanym miejscu przy drodze. Mobilna waga stosowana przez Inspektorów Transportu Drogowego. Urządzenie musi być umieszczone w specjalnie wypoziomowanym miejscu przy drodze.

Estakadzie Kwiatkowskiego grożą kolejne remonty, jeśli gdyński ZDiZ nie wybuduje stanowisk do ważenia ciężarówek jadących do i z portu. Wiadomo gdzie mogłyby powstać, ale nie wiadomo kiedy to się stanie.



Czy Gdynia powinna zainwestować w miejsce do ważenia ciężarówek?

Nagranie nadesłane przez czytelnika

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

***


Trwający kilka miesięcy remont Estakady Kwiatkowskiego pochłonął 6 mln zł z budżetu Gdyni. Nie trzeba byłoby go przeprowadzać, gdyby estakadą nie jeździły przeładowane tiry z portu.
Decyzję o remoncie podjęto po tym, gdy latem 2009 roku przeładowany samochód naruszył konstrukcję belki podtrzymującej przęsło estakady.

Problem w tym, że zarządca estakady - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - nie wyciągnął jak dotąd wniosków z naprawy. Nadal nie decyduje się na tani i skuteczny sposób ochrony obiektu, czyli budowę stanowisk do ważenia ciężarówek i umożliwienie Inspektorom Transportu Drogowego kontroli pojazdów.

- Miejsca do ważenia ciężarówek jadących Estakadą Kwiatkowskiego skutecznie wyeliminowałyby ruch przeładowanych pojazdów. Kontrole miałby też charakter prewencyjny. Wysokie kary dla kierowców uchroniłyby obiekt. Zresztą takie miejsce przydałyby się w całej Gdyni, bowiem nie tu żadnego stanowiska ważenia aut - opowiada pracownik Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku [imię i nazwisko do wiadomości redakcji].

Przygotowanie jednego miejsca do ważenia aut kosztuje ok. 100-200 tys. zł - cena zależy od wartości działki, gdzie powstanie stanowisko.

Taki wydatek jednak szybko się zwraca. Kierowca-rekordzista w Trójmieście zapłacił ponad 80 tys. zł za jazdę przeładowaną ciężarówką. Pieniądze z kar trafiają do kasy zarządcy drogi, w tym przypadku Estakady Kwiatkowskiego jest to ZDiZ. Inwestycja szybko zwróciłaby się zarządcy.

Drogowcy nie wiedzą kiedy powstanie miejsce ważenia, ale wskazują już jego lokalizację: - Punkt kontroli powstanie na ul. Morskiej. Będzie tam możliwość skontrolowania auta jadącego także po Estakadzie Kwiatkowskiego - wyjaśnia Maciej Karmoliński, szef ZDiZ w Gdyni.

Ochrona dróg miejskich lepiej prezentuje się w Sopocie i Gdańsku, gdzie w sumie są trzy miejsca ważenia. Pierwsze znajduję się na ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Drugie powstało wiele lat temu przy Obwodnicy Trójmiasta w pobliżu Węzła Matarnia. W Sopocie miejsce do ważenia znajduje się na al. Niepodległości, nieopodal ul. Mikołaja Reja.

Skuteczny sposób na wyłapanie przeciążonych ciężarówek.

Na dojeździe do Wrocławia wprowadzono tzw. preselekcję pojazdów ciężarowych, czyli wstępne ważenie pojazdów poruszających się po głównych drogach. Automatyczne urządzenie waży i fotografuje auta. Poprzez łącze bezprzewodowe inspektorzy uzyskują informację, który pojazd najprawdopodobniej jest przeładowany i należy go zatrzymać, by ponownie zważyć na homologowanej wadze w specjalnym punkcie.

Miejsca

Opinie (153) 2 zablokowane

  • do ważenia

    • 1 0

  • Łapać i za każdce 10kg nadmiaru walić (22)

    1000zł kary. Nie szczypac się, bo cwaniaczki oszczędzają cudzym kosztem. Łapać też tych bydlaków, którzy ładują się ciężarówkami na drogi z limit obciążenia, bo tak im wygodniej (a nie np. dowożą materiał na budowę przy tej ulicy.).

    • 183 9

    • a ja bym sie zastanawial kto projektowal (9)

      lub czy zastosowano odpowiednie materialy..

      • 9 22

      • (5)

        drogi są konstruowane na założone obciążenia. Zawsze jest jakiś margines, ale niektóre ciężarówki są tak przeładowane, że droga po prostu się rozpada. Użyte, nawet najlepsze, materiały wiele nie pomogą

        • 40 2

        • drogi w Polsce są jak naśleniki (4)

          i nie chodzi o to żeby było ładnie, tylko równo, a czy bedzie w ciapki czy w plamy to ch z tym

          • 3 7

          • wystarczy mierzyć ugięcie przęsła Estakady (3)

            i już mamy gotową wstępną selekcję pojazdów, a wtedy fotka i dane szybciutko do inspektorów transportu drogowego. Ci, w zależności od kierunku jazdy delikwenta namierzają go przy najbliższym miejscu ważenia i pozamiatane. A Estakadę trudno ominąć, więc miejsce do pomiaru idealne...

            Pomiar też prosty - wystarczy na przęsło nakleić mostek tensometryczny.

            Złodziei i rabusiów (a tym są kierowcy niszczący świadomie drogi budowane z naszych podatków) należy bezwzględnie tępić. Wyrywać chwasty!

            • 14 1

            • ??? (2)

              To chyba jakas nowatorska metoda, od 3 lat badam ugiecia przesel w obiektach mostowych ale mostka tensometrycznego jeszcze w zyciu na przeslo nie naklejalem

              • 2 2

              • każda belka (1)

                uginając się, pracuje na rozciąganie na powierzchni przeciwległej naciskowi i na ściskanie na powierzchni od strony nacisku. Naklejając mostek tensometryczny na dowolną z tych powierzchni (ale wygodniej będzie na rozciąganą) mierzysz to naprężenie w sposób prosty i łatwy do odczytu przez komputer. Naprężenie przekłada się wprost na ugięcie. Ot i cała filozofia.

                • 4 0

              • dodam

                dla szukających 'dziury w całym moście' ;) że to co napisałem o przełożeniu naprężenia na ugięcie odnosi się do zakresu odkształceń sprężystych...

                • 1 1

      • JUŻ DAWNO PISAŁEM, ŻE TRZEBA WAŻYĆ. I POLECAŁEM SPOSÓB Z WROCKA (2)

        GDZIE ROBI TO KOMPUTER I W RAZIE ZASTRZEŻEŃ PRZEKAZUJE DO ITD, ŻEBY MOŻNA JUŻ OFICJALNIE ZWAŻYĆ. TO MIESZKAŃCY GDYNI SĄ OKRADANI, ZAMIAST NA REMONT ESTAKADY MOŻNA BYŁO WYDAĆ TE PIENIĄDZE NA BUDOWĘ DRÓG ROWEROWYCH ALBO PLACÓW ZABAW DLA DZIECI!

        • 28 1

        • (1)

          Hahahah! "PRZEKAZUJE DO ITD" A ja bym wszystkich piszących tak jak Ty wysłał na jeszcze jeden rok polskiego do szkoły, ;]

          • 0 22

          • itd

            inspektor
            transportu
            drogowego
            ......................osiołku :)

            • 13 0

    • CB i nie złapiesz (8)

      wystarczy CB radio!

      • 3 16

      • (2)

        zbudować wagi na drogach dojazdowych do portów, drogach tranzytowych itp i CB nie pomoże...

        • 14 0

        • MOŻE KOLEGA MYŚLAŁ, ŻE CB DODAJE SKRZYDEŁ (1)

          ALE SIĘ MYLIŁ

          • 13 0

          • CB: + 100 do niewidzialności

            • 13 0

      • (4)

        jak zamontują wagę i urządzenie automatycznie sfotografuje przeładowaną ciężarówkę cwaniaczka-polaczka to żadne CB radio ci nie pomoże.
        A tych brudasów niedomytych zwanych kierowcami TIRów porządnie po kieszeni uderzy

        • 9 5

        • (3)

          Co ma kierowca zrobić? Albo jedzie przeładowany, na dodatek przeważnie z przekroczonym tacho albo do widzenia.

          • 2 9

          • no to do widzenia. mi ich nie żal. a w ogóle tiry na tory.

            • 3 2

          • zawsze moze rowy pokopac, zamiast zanieczyszczac srodowisko swoim smrodkiem i dawac zarobic TIRówkom

            • 0 1

          • Wiem, ze to brutalne "prawo rynku", ale na rynku jest "skonczona" liczba kierowcow; jezeli w koncu ow wlasciciel zobaczy, ze przeladowanie ciezarowki mu sie nie oplaca przestanie rotowac kierowcami, a po prostu odciazy TIRy. To tak jak dyskusja czy fotoradary poprawiaja bezpieczenstwo, ale jak wiadomo ze jest fotoradar, kazdy obok fotoradaru przejezdza z predkoscia zgodna z przepisami.

            • 0 1

    • Oni się wcale nie szczypią. Ostatnio za to, że był przeładowany TIR o 10 ton dostał karę w wysokości 75tys PLN. Osobiście (2)

      pomnożyłbym ją x10

      • 14 4

      • (1)

        Tak, tak. Mnóż sobie. Odpowiedział kierowca.

        • 3 7

        • fakt, kierowca jest na końcu

          ale jeśli się postawią ( nie jeden ale wielu) to przewoźnicy muszą zmięknąć. Wg Twojej teorii, jeśli właściciel w sklepie nakaże sprzedawcom okradać klientów to oni to mają robić?

          • 8 0

  • Prawdę jak zwykle się zataja (8)

    Zorientowani dobrze wiedzą, że winne zniszczeń nie są ciężarówki, a furmanki okolicznych chłopów, którzy jadą na rynek warzywny handlować płodami rolnymi.
    Stalowe obręcze kół zabójczo wpływają na stan nawierzchni. Również podkute końskie kopyta prują nawierzchnię jak stare prześcieradło.
    Tu nalezy szukać problemu.

    • 61 87

    • wszystkiemu winna pani Czesława. (1)

      pani Czesława lubi czasem iść na spacer na bulwar.

      • 15 1

      • Wara od Mojej mamy. Rozumiesz?

        • 7 2

    • No pełno tych bryczek na estakadzie jest nie? :D

      • 11 1

    • a rowery?

      nie zapominaj o rowerach, przecież une są jeszcze gorsze niźli furmanki

      • 15 0

    • niezupełnie

      ostatni remont Estakady Kwiatkowskiego nie wynikał ze złego stanu nawierzchni, tylko konstrukcji nośnej

      • 3 5

    • A do tego pijany woźnica roztrzaskuje metalowe bariery swoim żelbetonowym wozem,a te rozsypują się z trzaskiem jak zapałki.

      • 4 3

    • Ha

      po co się przejmować estakadą zburzmy ją, zawsze można się przejść i wtedy będziemy się jedynie martwić o zdeptaną trawę

      • 0 0

    • Panie Rychu!

      prawda jest taka, że to ciśnienie atmosferyczne niszczy estakadę, żadne furmanki ani rowery na kwadratowych kołach...

      • 3 0

  • najważniejsze są zlecenia na remonty, ludzie czy Wy ślepi i głusi jesteście! (3)

    • 35 6

    • Dodalbym, ze skoro tak proste rozwiazanie trafia na taki opor

      w gdynskim ZDiZie to znacz, ze pewnikiem ktos tam dostaje swoj udzial w zamian za przymykanie oczka lub oczek na zaistniale fakty.
      A wage na wyjezdzie z portu powinien sfinansowac jego zarzad.Jesli nie niech miaso Gdynia zainwestuje w przenosna wage (istnieja takie) i ustawi inspektorow zaraz na wyjezdziez terminalu kontenerowego.Kazdy przeladowany TIR powinien byc zawracany do portu.Gdy po kilku dniach okaze sie, ze zeby pomiescic te wszystkie auta trzeba zaczac osuszac kanal portowy to wtedy ktos sie w koncu wezmie za zainstalowanie wagi :)

      • 14 0

    • JEST CAŁA MASA DRÓG W GDYNI DO WYREMONTOWANIA,

      PRACY NA PEWNO NIE ZABRAKNIE! NIE TRZEBA ESTAKADA REMONTOWAĆ CO ROK!

      • 4 1

    • OCZYWISCIE , ZAPRZYJAZNIONA FIRMA Z URZEDEM dostaje zawsze zlecenie

      na remonty bez przetargu i tak ma zajecie caly rok .W nastepnym roku powtarzaja sie remonty.Najlepiej to widac na zatoczkach autobusowych .Tam nawierzchnie sa remontowane regularnie .A efekt po kilku miesiacach ten sam.

      • 2 2

  • (3)

    To masowe przestępstwo przeładowane ciężarówki, a my wszyscy kierowcy placimy za to, lub jedziemy koleinami.

    • 50 4

    • a kto płaci taką karę czy mandat? (1)

      80 tyś dla kierowcy to prawie 50% kredytu hipotecznego, bardzo jestem ciekawy jak to jest. Rozumiem, że kierowca może odmówić przyjęcia przeładowanego kontenera ale pewnie wyleci z pracy, druga sprawa to to, że "jest nieświadomy" i co wtedy? A właściciel firmy, przewoźnik, jak na to patrzy.

      Wie ktoś?

      • 4 1

      • To co? Nie czuje że ma na pace 20ton więcej? nie rozśmieszaj mnie...

        • 0 0

    • Albo płacimy na remont estakady..

      ..albo płacimy więcej za produkty w sklepie bo koszt transportu towaru znacznie wzrośnie. Śmiem sądzić, że obecnie płacimy mniej niż jeśli te TIRy jeździły by tam zgodnie z prawem.

      • 0 3

  • ważyć!!! (3)

    ważyć ważyć i jeszcze raz ważyć, a jak przeładowane to karać. Przecież to jest paranoja żeby świezo wyremontowana droga po 2 latach miała takie koleiny jakby była robiona za Gierka. Pewnie i sam remont jest robiony "po taniości" ale jednak 90% tego co mamy to wina niestety bezkarnie przeładowanych ciężarówek.

    • 76 3

    • (2)

      tak jest, wyeliminowac tez trolejbusy i autobusy co wjezdzają na zatoczki autobusowe jako jedyni i asfalt sie zawija az na chodnik! Czy to tempe społeczeństwo zrozumie w końcu ze to nie wina cięzarówek tylko jakosci wykonanej drogi! Niech zamontują wagi, zwazą wszystko co sie da a wyjdzie na jaw ze to pseudo wykonawcy i łapówkarscy urzędnicy dali ciała! Za granicą dopuszczalne naciski osi na drogi są o 25 ton wieksze niz w polsce i drogi sie nie niszczą.

      • 3 4

      • ale skoro mamy drogi do d*py to tym basrdziej trzeba je oszczędzać

        proponuję wagi na wylotówkach z Trójmiasta już poza obszarem zabudowanym. Wylotówek mamy mało, wystarczy kilka wag, przecież tiry i tak jeżdżą międzymiastowo. I skończyłaby się wolna amerykanka i unikanie kontroli dzięki CB.

        • 4 0

      • Może i za granicą są większe naciśki dopuszczalne, ale oni ich przestrzegają. Nasze ciężarówki, przez nieegzekwowanie przepisów, ważą tyle samo albo i więcej. Więc nie wciskaj mi że wszystko jest winą badziewnie wykonanej drogi. Zresztą gorsze drogi to i naciśki dopuszczalne mniejsze. Przystanki autobusowe owszem. Ale chyba drogowcy wogóle nie traktują ich jako drogi, bo większość jest zrobona jest z kostki i porządnej podbudowy też tam nie ma.

        • 2 0

  • czy Karmolinski wyjasnil dlaczego miasto wagi nie chce wybudowac?

    co to za artykul, ktory nie zawiera tej kluczowej informacj?

    • 29 3

  • Mentalności właścicieli tirów nie da się zważyć ale ich grube brzuchy to ju z tak. (1)

    Szef - Wiesiek
    Szef: Jedziesz dziś do Gdyni
    Wiesiek: No dobra
    Szef: Tylko załaduj na maxa, żebyś pusto nie jechał
    Wiesiek: Się robi szefie.

    Wiesiek pojechał a szef dalej tyje

    • 53 10

    • idzie Bolek ulicą Tola też ma trampki

      szedł Grześ przez wieś a deszczu jak na lekarstwo

      przechodził Wiesiek koło koparki i dał się nabrać

      robiła babcia na drutach przejechał tramwaj i spadła

      • 5 2

  • Tiry na tory (7)

    i tyle w temacie. Kierowcy Trów, nie wszysycy, ale duża większość to młotki, a prawko zorbili w woju. Miałem firmę transportową, 9 samochodów, gdy dostałem 32 CV, w 27 z nich, kierowcy nie mieli skończonej podstawówki!!!!!!!!!! A polowa z nich kantowała i kombinowała jak mogła. Jeden to jeszcze z Gdańska nie wyjachał, a już dzowni, że się samochód zepsół, gdy podjeżdżamy zobaczyć co się stało, w krzakach leży beczka, z ociekającą ropą, bo debil jak wylewał paliwo, to mu się jakiś wąż urwał i pompa paliwa nie dostawała!!!!! Tyle w temacie.

    • 57 16

    • (2)

      jak się jest knapem to Ci wszyscy rogi przykręcą-nawet żona też.

      Ps.Nieźle robi - mistrzostwo świata.

      • 5 6

      • Goja masz rację, to tępaki gorzsze od tego co te posty w odpowiedzi pisze (1)

        miałby marzenia o Twojej żonie ale nawet na to go nie stać jak robi na ręcznym patrząc na zdjęcia z komunii swojej niedoszłej żony...

        Ale do rzeczy: ja mam firmę "transportową" tyle, że mnie nikt nie kantuje bo mam kontrakt na ludzi i nimi dysponuję a flotę ma firma wykonawca plus część moich koni i kilka naczep na 0- +6 stopni Kinga... kto się zna już wie u kogo:)

        No i zebrałem po dłuuuugiej selekcji drużynę gdzie mucha nie siada a jeden to w szachy nawet gra i jeszcze mnie orżnął jak chłopca w Sudoku.
        Ale zanim do tego doszło to myślałem, że świat się cofa i nigdy kierowcy nie znajdę, od kur-wia-rzy i alkoholików po tepe betony bez cienia ogłady. Masz rację... Kombinatorstwo we krwi miesza się z testosteronem i alkoholem. Przykra sprawa ale czegoś tam uczy.

        • 3 4

        • nie generalizować

          trochę jeżdzę po Polsce ( osobówką) i to co na CB słychać świadczy tylko o części tirowców - przesiedli się z kombajnów i zdobywają świat. Ale wychodzę z założenia, że to tylko garstka młotków, bo wielu spotykam na poziomie duuużo wyższym niż niedzielni kierowcy daeewo tico lub 20-letniego BMW na gaz. Z tirowcami to tak jak z obrońcami krzyża, za granicą słyszą krzykaczy i myśla, że wszyscy Polacy są tacy

          • 4 0

    • (1)

      te młotki pościły ciebie z torbami ,i kto tu jest młotkiem

      • 6 7

      • TY! Puściły kolego, puściły...

        I nie przez młotów tylko przez brak normalnych ludzi, debilu, ze zrozumieniem czytaj, młocie i wskaż w treści fakt oprócz tego, że Goja napisał w czasie przeszłym miałem, gdzie jest wzmianka o tym, że już nie ma tej firmy, buraku...?

        • 3 2

    • A debile do GETTA

      ....

      • 0 1

    • a ciebie goja to na studiach nauczyli że się "samochód zepsół"

      • 2 0

  • WAZYC !!! a dodatkowy towar niech sobie na plecach niesie !!!! (2)

    i jeszcze mega kare lub konfiskować towar !!!

    • 36 5

    • Towar nie należy do przewożnika debilu

      Typowy internauta-bezmózg z Ciebie

      • 1 0

    • towar nie jego - może twój mózg wióżł-- oj ale gafa ty nie masz mózgu

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane