- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (58 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (227 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (24 opinie)
- 4 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (242 opinie)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (149 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (313 opinii)
Kilkanaście nowych biurowców może powstać w Oliwie
Między Grunwaldzką i torami kolejowymi, przy granicy Oliwy i Strzyży, może powstać kilkanaście biurowców wysokich na 55 metrów. Powstanie przy nich ponad 1340 miejsc parkingowych oraz nowa, równoległa do al. Grunwaldzkiej droga.
Jednak zaprezentowana właśnie koncepcja nowego zagospodarowania pasa przykolejowego pomiędzy kompleksem biurowym Alchemia i ulicą (Nowa) Abrahama zaprzecza tym zasadom.
Biurowce o wysokości do 55 metrów
Przewiduje się tutaj dopuszczenie zabudowy przemysłowo-usługowej (w tym biurowej) o wysokości do 55 metrów (ok. 16 pięter). Wprawdzie jest to wysokość niższa niż w obowiązującym dokumencie, gdzie nie było pod tym względem żadnych limitów, ale jednocześnie zdecydowano się zwiększyć maksymalną liczbę miejsc parkingowych (do tej pory mogło ich tu powstać 1340) , która dotychczas blokowała teren przed nadmiernym zainwestowaniem (szczególnie "w górę").
Tereny, o których mowa, należą do właścicieli centrum handlowego Oliwa, firmy Skanska i firmy GetResponse.
Czytaj też: Artykuł z grudnia: Zagłębie biurowców rozrasta się
"Nie chcemy aut, dlatego budujemy więcej parkingów"
Więcej miejsc parkingowych to zachęta do podróży do pracy własnym samochodem. Taka polityka przeczy zawartym w studium postulatom promocji alternatywnych wobec auta środków transportu, które w tej części miasta są dobrze rozwinięte - w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki SKM (w północnej części planu) oraz PKM (w południowej części planu), autobusowe oraz drogi rowerowe. Niedaleko znajduje się też trasa tramwajowa.
- Wprowadzenie większej liczby miejsc postojowych poprawi możliwości inwestycyjne w obszarze objętym sporządzanym projektem planu, jak i w obszarze, dla którego obowiązuje od stycznia nowy plan miejscowy - przekonuje Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Sporządzany dokument jest kontynuacją zmian, jakie zaszły w części północnej pasa przykolejowego, a nowe ograniczenie liczby miejsc parkingowych będzie wynikać z przeprowadzonej analizy.
Czytaj też: W Trójmieście coraz więcej pojazdów. Kierowcy traktowani lepiej niż pasażerowie
BRG krytykuje drogi serwisowe w studium, ale popiera je w nowym planie
Do nowych biurowców będzie się dojeżdżało dodatkową, równoległą do al. Grunwaldzkiej jezdnią (to tzw. droga serwisowa).
Takie rozwiązanie - projektowania przestrzeni wyłącznie z pozycji kierowcy auta - w trakcie prac nad studium i na licznych debatach były jednym z najczęściej krytykowanych błędów urbanistycznych ostatnich lat. Krytyka ta została uwzględniona też w projekcie studium, w którym narzucono w ramach "standardu ulicy miejskiej" rezygnację z tego rozwiązania m.in. na najważniejszych ulicach Gdańska.
Drogi serwisowe nie tylko komplikują sytuację w obrębie skrzyżowań, ale przede wszystkim oddalają zabudowę od głównej ulicy, zmuszając pieszych do lawirowania między dwoma chodnikami po dodatkowej jezdni (ta często jest jeszcze połączona z naziemnym parkingiem). Przekłada się to również na szpetne duże reklamy lokali handlowych, które są zbyt oddalone od głównej ulicy, by przyciągnąć klientów niewielkimi szyldami.
- Istnieje możliwość poprowadzenia drogi serwisowej na tyłach nowej zabudowy [od strony torów kolejowych - dop. red.] jako drogi wewnętrznej (prywatnej). Natomiast ze względu na koszt wykupu gruntów nie zdecydowano się na przeprowadzenie tej drogi jako publicznej - mówi Wołodźko - Droga serwisowa w koncepcji planu nie będzie wydzielona na całej długości, ale tylko w takim zakresie, aby zapewnić dostęp drogowy do przylegających terenów inwestycyjnych. Al. Grunwaldzka jest drogą wojewódzką w klasie technicznej głównej, a to uniemożliwia często zjazdy. Problem ten niweluje zaproponowana droga serwisowa.
Dokument SLOW dla Oliwy dostępny jest na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (321) 2 zablokowane
-
2017-07-10 21:13
Może binlafen pierdyknie beningiem
- 8 6
-
2017-07-10 21:53
Idioci :(
- 4 8
-
2017-07-10 22:12
(2)
Jest szansa na Nową Abrahama spod pętli tramwajowej na Zaspie
- 7 4
-
2017-07-10 22:52
Nie ma (1)
- 7 0
-
2017-07-11 11:15
i całe szczęście
więcej dróg typu Nowa Abrahama: więcej korków i problemów z parkowaniem w całym mieście.
- 2 2
-
2017-07-10 22:13
Mieszkania na Zaspie znowu zdrożeją?
- 9 3
-
2017-07-10 22:30
Jacy jesteśmy ?
Dlaczego tego City nie zlokalizowano przy Stadionie w Letnicy ? Ile tam miejsca i jakie komunikacyjne warianty.A na Grunwaldzkiej to powiększenie tłoku.
- 12 6
-
2017-07-10 22:58
Nowe miejsca pracy (1)
Bardzo dobrze, powstaje biznesowa część Gdańska wraz z tysiącami nowych miejsc pracy. Tak trzymać!
- 11 2
-
2017-07-11 11:06
Najbardziej...
... biznesowa ta część będzie dla rzesz korposzczurków. A najmniej dla deweloperów i zarządów korporacji. Bo przecież to tacy lokalni patrioci, prawda?
- 2 4
-
2017-07-11 07:24
same betony i szkło,gdzie przyroda i zieleń?
- 10 7
-
2017-07-11 07:35
czy tak jak w warszawie powstanie PIS-tower?
Totalna inwigilacja z podwyżką paliwa ?
- 8 4
-
2017-07-11 07:35
:)
A niech powstają :) kolejne biurowce, kolejne korpo. Już spora część świeci pustkami. Za moment będą sie zwijać :D
- 4 8
-
2017-07-11 07:39
nikt nie chce aut, ale Grunwaldzka zakorkuje się na amen
GRATULACJE!
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.