- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (212 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (68 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (153 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (135 opinii)
- 5 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (86 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (130 opinii)
Nowa Warszawska: trasa tramwajowa prawie gotowa
Już tylko kilku metrów torów brakuje, by połączyć Nową Warszawską z pętlą przy al. Adamowicza. Latem torowisko włączy się także w al. Havla. Wszystkie prace trwać będą do jesieni, a uruchomienie linii nastąpi na początku 2023 r.
Wciąż wiele elementów, które złożą się na Nową Warszawską, jest jeszcze do zrealizowania.
To wszystko sprawia, że roboty budowlane trwać będą do listopada. Potem, po testach i odbiorach, tramwaje zaczną regularnie kursować na początku przyszłego roku.
Czytaj też: Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?
Tory niemal na całej długości
Jakie prace wykonywane są obecnie na Nowej Warszawskiej?
- Trwają roboty przy budowie dwóch peronów tramwajowych na starej pętli autobusowej przy ul. Piotrkowskiej. Na środkowym odcinku trasy niemal w całości gotowa jest infrastruktura torowa. Zamontowano również większość słupów trakcyjnych i lamp. W pobliżu pętli Ujeścisko trwa budowa drogi rowerowej i chodników - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dodatkowo na odcinku w okolicy al. Havla trwają prace związane z budową przejazdu drogowo-torowego na jezdni al. Havla w kierunku pętli Świętokrzyska.
Za budowę trasy wartej 60 mln zł odpowiadają firmy MTM i Rajbud.
Wakacje bez tramwajów na Havla
Wspomniane wpięcie Nowej Warszawskiej w al. Havla, gdzie powstanie niespotykane dotąd w Gdańsku skrzyżowanie torowe, wymagać będzie zamknięcia dla ruchu tramwajowego całej al. Havla na okres wakacji.
Inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński przekonywał w artykule na Trojmiasto.pl, że nie ma takiej potrzeby. Miasto postawiło jednak na swoim.
Jakie linie pojadą Nową Warszawską?
ZTM Gdańsk prowadzi analizy i konsultacje dotyczące tego, jakie linie tramwajowe puszczone zostaną Nową Warszawską. Na razie organizator przewozów nie chce jeszcze zdradzać szczegółów.
Przypomnijmy zatem, że pod koniec 2019 r., gdy Nowa Warszawska była dopiero w planach, założenia były następujące. Po otwarciu trasy miała zostać uruchomiona linia nr 13 kursująca z Brętowa do pętli Stogi Pasanil, przez Nową Warszawską, al. Havla do Śródmieścia i Podwale Przedmiejskie.
Linia nr 6, zamiast kończyć bieg na pętli Łostowice-Świętokrzyska, ma zacząć kursować do samego końca al. Adamowicza.
Z kolei tramwaje linii nr 12 mają nawracać na węźle przesiadkowym łączącym al. Adamowicza z Nową Warszawską.
Słupki na Nowej Warszawskiej (17 opinii)
Opinie (199) 1 zablokowana
-
2022-06-15 17:42
Jeszcze trochę a połączą to z ul. Budyniową i będzie superrrr.
- 2 7
-
2022-06-15 17:19
Widać dużo pustej przestrzeni na nowe blokowiska. Deweloperzy do roboty.
- 12 2
-
2022-06-15 17:09
Zostało jeszcze tyle do zrobienia (pół roku robót), to jakie prawie gotowa? XDDDD
Wy jak coś napiszecie czasem to aż ...
- 18 3
-
2022-06-15 17:04
Inżynier, sprcjalista
A urzędnicy wiedzą lepiej. Wszystko robią przeciw mieszkańcom.
- 11 6
-
2022-06-15 16:04
(1)
Znany trójmiejskiej scenie parkietowej wykonawca Mtm można spodziewać się ze inwestycja po kilku miesiącach będzie wymagała napraw
- 38 10
-
2022-06-15 16:55
a czemu sam nie zgłosiłeś się do przetargu?
- 3 9
-
2022-06-15 16:54
Nie jestem w stanie wytłumaczyć komuś jak tramwaj jedzie ze względu na nazwy ulic.
- 0 11
-
2022-06-15 16:46
Co się dzieje że jednak można?
Pani prezydent to ja pytam co się stało że jednak można realizować pracę w terminie i jak dotąd widać w porządku i bhp i dobrej jakości ? Ograniczając jednocześnie złośliwość trzymam kciuki oby tak dalej!!!
- 4 11
-
2022-06-15 16:03
Super info
Oby jak najszybciej rozpoczęła się budowa trasy GPW wraz odcinkiem do dworca we Wrzeszczu.
- 16 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.