• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Południowa: 50 proc. więcej aut niż planowano

Michał Sielski
19 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Z Południowej Obwodnicy Gdańska korzysta wiele ciężarówek, na czym zyskują też kierowcy samochodów osobowych. Z Południowej Obwodnicy Gdańska korzysta wiele ciężarówek, na czym zyskują też kierowcy samochodów osobowych.

Lipcowe pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska wskazują na wielkie zainteresowanie kierowców tą trasą. W niektórych miejscach natężenie samochodów przekracza plany o 50 proc., w innych sięga już nawet ruchu prognozowanego na 2020 rok. Przedstawiciele GDDKiA przekonują jednak, że drogi nie będzie trzeba w najbliższych latach poszerzać.



Gdy budowano Obwodnicę Południową, planowano odciążenie głównie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska, ale też całego centrum Gdańska oraz trasy W-Z, które zatykały się głównie przez samochody ciężarowe, jadące tranzytem. I udało się, ale nikt nie przypuszczał, że pójdzie tak szybko i zmiany będą tak wielkie.

Po roku funkcjonowania drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wyniki są zaskakujące. Po pomiarach, które odbyły się w lipcu w dzień powszedni okazało się, że pomiędzy węzłem Gdańsk Południe, na którym na POG można wjechać z obwodnicy Trójmiasta a zjazdem na Trakt św. Wojciecha, jeździ nawet 18,7 tys. samochodów na dobę (szczegółowe liczby na poszczególnych węzłach na infografikach po prawej). Tyle nie miało ich być nawet w 2020 roku, gdyż planiści zakładali, że za siedem lat liczba sięgnie 17 tys. aut.

- To wielki sukces i najlepszy dowód na to, jak bardzo droga była potrzebna. Teraz nikt już nie pamięta innych tras i korków na nich, podobnie jak np. korków na Węźle Karczemki zobacz na mapie Gdańska, który przed rozbudową był permanentnie zatkany. Przyzwyczajamy się do dobrego, ale przecież o to chodzi, bo wszyscy na tym korzystają - przekonuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jeździsz Południową Obwodnicą Gdańska?

Kto skorzystał najbardziej? Przede wszystkim kierowcy jeżdżący Podwalem Przedmiejskim, ale też trasą W-Z, a nawet ul. Łostowicką. Według badań gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni miesiąc po otwarciu POG liczba samochodów ciężarowych na Podwalu spadła o ponad połowę. Szybciej jedzie się też w stronę Elbląga, choć kłopotem jest fakt, że niedaleko za zjazdem z POG droga zwęża się do jednego pasa. Projekt rozbudowy odcinka Koszwały - Kazimierzowo gotowy będzie w przyszłym roku, więc jak dobrze pójdzie, prace budowlane zaczną się na koniec 2014 roku.

Urzędnicy GDDKiA szacowali, że początkowo z nowej obwodnicy będzie korzystać 12-14 tys. pojazdów na dobę. Już jest dwukrotnie więcej, a samochodów i entuzjastów tej drogi ciągle przybywa. Czy oznacza to, że szybko będzie trzeba dobudowywać trzeci pas, a jeśli nie będzie na to pieniędzy, droga się zakorkuje?

Spokojnie, do tego jeszcze daleko. Także dwupasmową obwodnicą Trójmiasta jeździ nawet 55 tys. samochodów na dobę, a na dobrą sprawę zatyka się tylko w momencie zwężenia do jednego pasa z powodu wypadku lub samochodów nie mieszczących się na pasie do zjazdu i blokujących prawy pas obwodnicy.

- Przepustowość mamy zagwarantowaną na wiele lat, teraz najważniejszy jest odcinek drogi S7 w Koszwałach, bo tam wystarcza nawet najmniejsze utrudnienie i tworzą się spore zatory - podkreśla Piotr Michalski.

Opinie (193) 1 zablokowana

  • widać źle planowano (18)

    jak zwykle...

    • 141 157

    • Obudziles sie i juz narzekasz?! (4)

      Kawy sie napij!

      • 51 31

      • wracaj do budy urzędasie gdaki! (3)

        • 3 8

        • to jakas PSEUDO droga! (2)

          nie równa, zarywająca się, bez oznaczeń, każdy deszcz powoduje że nasypy się rozpadają, polaczenia na wiaduktach takie ze kola odpadaja... ale rąbaka komoruski, rudzielec tusek i ten ciul nowak musieli robote spier...lic i wymusić "lotwałcie" na euło a i tak ruchu nie było prawie wcale! Daję jej 2 lata max. i kapitalny będzie potrzebny! kurka co za czasy, nic się nie zmienilo, KOMUNA!

          • 1 9

          • od kiedy to politycy budują drogi (1)

            Problem w tym, że je robią takie bezmózgi jak ty, których trzeba pilnować jak za komuny, bo kradną co popadnie, a robią na o********. Potem szef robi taką obstawkę, aby tylko komisja nie wpadła na fuszerkę. Raz mu się uda, a raz go nakryją. Wtedy to poprawki robią już pod lepszym nadzorem, ale i wtedy tacy jak ty potrafią odpieprzyć fuszerkę.

            • 0 1

            • lemingu!

              palnij se w leb teby baranie i jedz na zachod zobaczysz jak sie drogi buduje!

              • 0 0

    • ciebie źle planowano (9)

      ta droga usprawnia mi życie

      • 37 19

      • Nie zrozumiałeś sensu komentarza. (3)

        Kawy się napij.

        • 21 7

        • po kawie mam sr..ę (2)

          • 20 0

          • (1)

            Więc się napij a pójdzie łatwiej.

            • 15 0

            • napisał sr...ę a nie zatwardzenie

              • 0 0

      • a za pare lat bedziesz stac w korku (4)

        ot co.

        • 12 6

        • ale to może oznacza, że warto zastanowić się nad innymi rozwiązaniami? (3)

          Skoro tak wiele samochodów tam jeździ, to może jakaś komunikacja zbiorowa?

          Nie da się rozbudowywać w nieskończoność dróg. Samochód nie jest jedynym środkiem transportu.

          • 14 8

          • liczba mieszkańców też nie rośnie do nieskończoności o czym niektórzy zapominają, można zbudować wystarczającą ilość

            • 3 4

          • Inni już to wymyślili - to sie nazywa "Tiry na tory". Sprawdza się to w wielu europejskich państwach.

            • 4 2

          • buk

            w tym miescie zbiorowa to onanizacja

            • 2 1

    • Jeżdzę tam codzinnie do pracy ale jakoś ruchu dużego nie widzę

      jest tak z 5 razy mniejszy niż na obwodnicy.

      • 7 2

    • brak najmniejszych nawet

      Kompetencji w planowaniu jest porażająca

      • 0 4

    • nikt tu nie narzeka, tylko dlaczego wychodzi jak zawsze ja sie pytam się, czy tak ciężko coś dobrze zaplanować ? kilka lat i znowu bedziecie stac w korkach, w sumie to i tak stoicie ...

      • 0 2

  • Dwie rzeczy (31)

    Węzeł Południe to inaczej Przejazdowo i nie jest to miejsce w którym można wjechać z obwodnicy trójmiasta na POG. Po drugie nie cieszcie się, bo w ramach realizacji budżetu, tzn. Regulacji wielkości ruchu na obwodnicy, TUSEK za chwilę położy łapę na Wasze kieszenie i wprowadzi opłaty za przejazd POGiem.

    • 58 119

    • (6)

      Człowieku rozsądku ... węzeł południe to jednak węzeł krzyżujący obwodnice ze sobą ... po drugie jesli będą opłaty to dla cieżarowych ( i słusznie )

      • 31 14

      • Dodatkowe opłaty dla transportu = wyższe koszty wszystkiego (4)

        pomyśl, transport jest sporym wyznacznikiem cen żywności i wszystkich produktów. Jak obciążysz większymi kosztami transport to od razu ceny pójdą w górę. Ciągle chcesz dodatkowych opłat dla ciężarówek?

        • 14 8

        • Chcę. (2)

          Przynajmniej tego w wykonaniu tranzytowym. Jeżeli transport kołowy okaże się nieopłacalny - przerzucą się na transport szynowy. Rozwóz towarów w wykonaniu lokalnym może zostać bez zmian - tego się nie uniknie.

          • 10 2

          • tiry na tory! (1)

            popieram

            • 8 2

            • najpierw niech skonczy sie akcja tory na tiry

              • 2 0

        • To bede kupowal twarog z Nowego Dwory albo Mackowych,zamiast z Opola czy B-stoku.

          • 3 0

      • Według mnie nie może być opłat

        bo to OBWODNICA, chyba że tylko viatoll dla ciężarowych. Nawet odcinki autostrad będące obwodnicami są bezpłatne. Gdyby miały być opłaty dla osobowych, to nie byłoby bramki w Rusocinie, a dopiero w Gdyni i na wszystkich zjazdach po drodze.

        • 1 0

    • A gdzie w tekście napisano, że w Przejazdowie (Węzeł Południe) wjedziesz na obwodnicę Trójmiasta?

      • 10 2

    • przeczytać ze zrozumieniem nie zaszkodzi (1)

      naucz się czytać ... chodzi o węzeł Gdańsk Południe!!!

      • 10 2

      • Gdańk Wschód

        Czy ty w ogóle jeździsz po obwodnicy południowej (S7).
        W Przejazdowie węzeł nosi nazwę Gdańsk Wschód.

        • 9 0

    • A po trzecie... (7)

      ... to podziękuj TUSKOWI za POG, bo gdyby w rządzie siedział KACZOR to gwarantuje, że nie było by POG a miałbys za to conajmniej 15 kościołów

      • 61 27

      • Skąd ty bierzesz tę gwarancję? (1)

        Ze swojej głupoty? Jednego zdania nie potrafisz poprawnie napisać, ale za to ideologia i pewność siebie na 100%.

        • 16 25

        • Dokladnie,skad bys wiedzial kolezko co zrobilby tzw kaczor.A Tusek,no coz,nieswoimi pieniedzmi tez bym troszke rozbudowal,ot tak zeby ludzie chodziaz na mnie byli na mnie wkur%$#ni :) Chociaz i tak juz mu nic nie pomoze,mam nadzieje ze ktos go kiedys rozliczy:)
          To tyle,dobranoc.

          • 2 2

      • A co Kaczor ma wspólnego z budową kościołów? (1)

        • 9 23

        • Kto rozdawał kasę na świątynie -kaczor i to darowizny.

          Na swiątynię opatrzności Bozęj w Warszawie.I z Min.Kultury na plebanie np.na wymiane okien na plastykowe itd.

          • 4 0

      • nie karmic tusko trolla

        • 5 6

      • Inwestycja POG została rozpoczęta przez rząd Jarosława Kaczyńskiego i dzięki niemu została wpisana jako inwestycja narodowa (1)

        Było to możliwe dlatego że rzad PISu załatwił Polsce Euro 2012

        • 4 4

        • Już dość podpierania niezbędnych inwestycji grą w piłkę

          W wielu miastach leżących daleko od czterech stadionów zbudowano obwodnice, a nawet lotnisko od podstaw. Gdyby nie Euro 2012, można było zbudować o wiele więcej. I nie byłoby kłopotu z utrzymaniem stadionów.

          • 3 3

    • . (3)

      Kaczor kościołów tez nie wybuduje, bo religia potrzebna mu tylko do robienia "kariery politycznej"

      • 29 6

      • . (2)

        wybuduje, wybuduje.. zobowiązania trzeba spłacać...
        A to, że sprzeda Polskę to mu wisi...

        • 1 4

        • Polske juz sprzedala obecna wladza kolezko,pobudka!

          • 4 1

        • Trolu! Polska jest już dawno sprzedana! I na pewno nie przez Kaczyńskich.

          • 1 3

    • Nazwy (5)

      Te nazwy tych węzłów są zarąbiste... Te nazwy wprowadzają niepotrzebny zamęt. Do jakiej miejscowości zjedziemy na węźle Żuławy Zachód? hmm no nie do Pruszcza (najgorsza droga jaką można wybrać, wąska, nierówna, miejscami skoleinowany bruk), do Koszwał, to dlaczego to się normalnie nie nazywa (Koszwały)? Gdańsk-Wschód, zdecydowanie lepiej jakby było Przejazdowo, wtedy wszyscy by wiedzieli że będzie to wjazd na starą 7, Port i Lipce ok., Południe to też tak średnio.

      Jestem zdania że nazwy węzłów powinny być od nazw okolicznych miejscowości, albo nazwy miast do których prowadzi droga. W przypadku POG nazwy Przejazdowo i Straszyn mówią bardzo dużo. Przejazdowo - droga do rafinerii, wjazd na ul. Elbląską, Straszyn - węzeł na Starogard Gdański.

      • 21 4

      • Numeracja węzłów!

        Przede wszystkim to węzły powinny być ponumerowane, tak jak ma to miejsce w krajach o rozwiniętej sieci dróg. Wtedy jest łatwo zerknąć z mapy lub wytłumaczyć przez telefon gdzie należy zjechać.

        • 18 2

      • Zmienono to bo właśnie nazw okolicznych miejscowości nikt nie zna poza mieszkańcami tychże. (1)

        Co Tobie powie miejscowość Krzyżowa, Świerklany, Lubicz? W tej chwili zjazdy mają brać swoje nazewnictwo z większych miejscowości lub "krain" do których można tam dojechać. Zgadzam się natomiast, że powinny być ponumerowane - to jest najłatwiejsze do przekazania komuś a dodatkowo jak masz zachowaną kolejność numeracji to wiesz kiedy masz zwiększyć czujność, bo zaraz będzie twój zjazd.

        • 12 3

        • Nazwy

          Miejscowość nic nie powie, ale dobrze ustawione znaki już dużo powiedzą. A z węzłami które zawierają kierunki świata to ludzie się mylą. A tak to będą wiedzieć że w Przejazdowie dojadą do Sobieszewa, w Straszynie do Starogardu, a w Koszwałach do Koszwał. Na dodatek przy każdym węźle znaki są do poprawki. Zacznijmy od Straszyna. Na tablicy na końcu S7 brakuje znaku chociażby do Lotniska, Gdańsk-Port: Dlaczego nie ma tam kierunku Gdańsk-Centrum? Przecież ta droga jest o niebo lepsza niż przez Przejazdowo. Gdańsk-Wschód: Dlaczego po jednej stronie jest Gdańsk-Centrum i Gd-Sobieszewo, a po drugiej jest tylko Gd-Sobieszewo? Dlaczego nie zawarto tu nazwy Koszwały, skoro na rondach taka jest? I ostatni mój ulubiony węzeł. Co za debil (inaczej nie da się powiedzieć na tego człowieka) wpisał tam Pruszcz? Przecież ta droga do Pruszcza nie prowadzi! Tam powinno być wpisane Koszwały, Wocławy. Może

          • 4 3

      • święte słowa (1)

        Nazewnicze szaleństwo GDDKiA wrowadza totalny bałagan. Tak jest w całej polsce - Węzeł Stryków został nazwany Łodź Północ momo iż Stryków leży dobrych 30 kilometrów od Łodzi.

        Przejazdowo to Przejazdowo a Straszyn to Straszyn anie żaden Gdańsk Południe. Matarnia to nie "Gdańsk Lotnisko".
        A "żuławy Zachód to juz totalne przegięcie, Dobrze że nie "Warszawa Bardzo Połnocny Zachód"

        W Niemczech węzły nazywają sie tak jak miejscowość na terenie której leżą, ktoś to ma chyba jakieś kompleksy

        • 9 5

        • w Niemczech

          to przede wszystkim wszystkie węzły są PONUMEROWANE. I to bardzo ułatwia wytłumaczenie komuś, jak ma jechać i gdzie zjechać.

          • 4 0

    • węzęł Południe to żadne przejazdowo!!!! to łącznik pomiędzy S6 a S7 na wysokości Straszyna!!!!!

      • 3 1

    • opłaty (1)

      obojętnie czy będzie Tusk czy Kaczyński i tak opłaty będą. Jak chcesz jeździć szybko płać jak ni to jedź po staremu. Tak jest na całym świecie. Nawet w bogatej Norwegii...

      • 4 3

      • w niemczech

        Tak nie ma I da sie zyc.

        • 3 0

  • To ma być sukces czy raczej porażka? Brak odpowiedzialności i tak do emerytury. (5)

    Jeżeli po roku na obwodnicy południowej natężenie ruchu jest takie jakie pojawić się miało dopiero za 7 lat to znaczy że osoby odpowiedzialne za prognozowanie ruchu i planiści nie powinni już w tej branży pracować. Oczywiście brak odpowiedzialności powoduje że znacznie się spychologia urzędnicza.

    • 171 36

    • (3)

      Wiesz... nie bez powodu istnieje określenie "plan" a nie "określenie rzeczywistej ilości samochodów z dokładnością do jednej sztuki na kilka lat do przodu".

      • 15 24

      • Brednie (2)

        skoro wiemy ile przybywa samochodów w ciągu jednego roku to można obliczyc ile ich przybędzie za lat 7

        • 7 11

        • powiem tak ... za siedem lat co bedzie ... tego sie nie da przewudzieć ... ale fakt że osiągnięcie po roku wyniku planowanego za siedem lat jest czyms niepojetym dla mnie ...

          • 22 3

        • Co z tego, że wiemy ile ich przybywa.

          Jak nie wiemy ile z nich pojedzie tą trasą.
          Ludzie w kontekście są nie przewidywalni, bo wielu z nich długo się przekonuje do zmiany trasy, bo woli gorszą, ale znaną.

          Zobacz, że na początku trasa ta była pomijana przez auta, jednakże Sopot wprowadzając zakaz ruchu ciężarówek doprowadził do sytuacji, że obecnie nie opłaca się omijać obwodnicy przez miasto, bo i tak będzie trzeba na nią wyjechać tyle, że w dużo gorszym miejscu.

          • 3 0

    • planiści planistami

      a myślicie że włodarze chcą słuchać nieprzychylnych prognoz i realizować inwestycje zgodnie z wytycznymi planistów? Nie, liczy się tylko tu i teraz - oddaliśmy wspaniałą trasę, wiele ludzi z niej korzysta, wyborcy są zadowoleni! A co potem, to już nas nie obchodzi!

      • 1 1

  • (7)

    Dlaczego źle planowano? Przepustowość jest dużo większa niż aktualne potrzeby więc planowano dobrze a ruch jest nieco większy ale to w niczym nie przeszkadza. Tak jak napisano - korki są tylko tam gdzie zwężenia i zjazdy o małej przepustowości a sama główna trasa praktycznie się nie blokuje.

    • 76 13

    • Tylko że tą drogę gierek zaplanował dobrych kilka lat temu... ! (2)

      to jest smutne.

      • 4 8

      • wiesz za ja też moge dzisiaj postawić na mapie Polski 100 przeróżncy linii na mapie..

        i powiedziec ze to ma być droga krajowa, to ekspresowa a tamto to dojazd do mojego domu i ustawić to jako "Plan Rozbudowy Dróg do X roku"

        A za 40lat bd jeszcze te drogi budować i tyle..
        Poprostu wtedy planowano na wiele wiele lat na przód i tyle. Pomiedzy czasie były problemy (lata 90 marazm jakich mało) i dopiero teraz mozeby budować te drogi.. Wiec w sumie takie gadanie "a Gierek to planował" to poprostu istne "polskie" narzekanie i nic wiecej..

        • 7 3

      • tej akurat nie

        ta droga została zaplanowana jako alternatywa dla tunelu pod Martwą Wisłą przy budowie transeuropejskiej autostrady.

        • 2 0

    • oj nic nie rozumiesz

      jest poniedziałek, trzeba ponarzekać :)

      • 3 0

    • Dodatkowo pomiary robiono w wakacje (2)

      a poza sezonem ruch będzie mniejszy więc, że tak powiem, średniorocznie, pewnie zblizy się do prognoz.

      • 1 1

      • Akurat na tej trasie robienie w wakacje ma sens (1)

        To trasa przelotowa z której nie tylko korzystają pojazdy ciężarowe i ludzie jeżdżący do pracy, ale w wakacje właśnie turyści.
        Może się okazać odwrotnie, że po okresie wakacyjnym ilość aut zmaleje.

        • 4 0

        • No skoro teraz jesteśmy powyżej prognoz

          a napisałem, że po sezonie zblizymy się do prognoz to z tego jasno wynika, że mam na mysli spadek liczby aut po wakacjach.

          • 2 0

  • jak zwykle oszczędzona na drodze. (5)

    tanio to znaczy żle, ale co to obchodzi urzędasów. Zaoszczędzili dzis a jutro? co ich obchodzi jutro!

    • 22 52

    • jutro będzie lepiej?

      znowu bedzie zarobek. Ktoś dostanie zamówienie na projekt i wykonanie a ktoś inny dostanie w kieszeń.

      • 2 3

    • ach ten kryzys, szczególnie go widać na drogach

      • 3 0

    • Gdzie oszczędzili (1)

      Na obwodnicy jest 3x taki ruch i jakoś spokojnie dwa pasy wyrabiają.
      Oczywiście do chwili, gdzie jakiś bęcwał chce się rozpędzić do 200 i potem zatrzymać na innym pojeździe.

      • 5 1

      • Przedstawiciele GDDKiA przekonują jednak, że drogi nie będzie trzeba w najbliższych latach poszerzać.

        skoro specjaliści tak twierdza to? to co z ich obliczeniami o ruchu? Tak samo wiarygodne jak zapewnienia.

        • 0 1

    • "jutro rządzić będzie opozycja, niech oni się martwią"

      Takie są reguły.

      • 2 1

  • będzie trzeba poszerzać (10)

    żeby zwiększyć przepustowość

    • 25 32

    • wprowadzą viatoll (2)

      to TIRy wrócą na Podwale i WZ, bo zawsze to 10 zł w kieszeni

      • 23 3

      • tak ale tylko tiry ktore jada (1)

        do Gdanska. Do Sopotu tiry powyzej 24T maja zakaz wjazdu :P

        • 1 1

        • tylko kto to sprawdzi?

          myślisz że tiry się przejmują takimi zakazami ?

          • 2 0

    • Nowa Słowackiego też zakorkowona (4)

      więc wielka inwestycja wystarczyła na kilka miesięcy, bo do gdańskich planistów i decydentów nie dociera że budowa szerokich i bezkolizyjnych dróg tylko zachęca do korzystania z samochód, a w efekcie do jeszcze większych korków.

      • 21 12

      • w Olsztynie poszerzono jedną z ulic, przewidując, że ruch na niej wzrośnie (1)

        w wyniku poszerzenia natychmiast po oddaniu inwestycji trasa zaczęła się korkować. Dlaczego? przyczyna jest prosta - ludzie ciągną do ulic zbiorczych (czasem pchani na siłę).

        • 9 0

        • a ja wczoraj znów stałem w korku do Elbląga

          i co zauważyłem? korki robią się przez obwodnicę Nowego Dworu, dziwne? otóż nie, przed N.D jak jest jednopasmówka jakoś się jedzie,jak zaczyna się dwupasmówka(obwodnica) zaczyna się korek, bo na końcu tej obwodnicy znów jest zwęzenie do jednego pasa i ciołki nie potrafią się dostosować i stąd jest korek, oczywiście w trakcie tej dwupasmówki jest jeszcze skrzyżowanie trasy ze Stegny i dużo aut włacza się do ruchu ale korek robi się co dziwne przez to że jest dwupasmówka czyli niby polepszenie przepustowości

          • 5 3

      • obwodnica korkuje sie regularnie ok. 16:00 na wezle matarnia (1)

        • 6 1

        • to efekt zakorkowanej Słowackiego

          • 4 1

    • Wprowadzą opłaty i nic nie trzeba będzie poszerzać. (1)

      • 6 0

      • i dobrze, wolę zapłacić i jechać płynnie, mieć gdzie zaparkować i jak dojechać

        niż za darmo stać w korku, a potem przez godzinę szukać miejsca parkingowego.

        • 6 3

  • dzięki za dyskretne ostrzeżenie (6)

    z infografiki drugiej wynika że węzeł Gdańsk Południe pochłania dziennie około 6 tyś samochodów, chyba jednak będę wybierał jazdę przez miasto.

    • 22 20

    • 6 tys? zawrotna ilość (5)

      to aż 4 samochody na minutę, wow ale ruch zupełnie jak w new yorku

      • 3 2

      • (3)

        Statystycznie jeśli Ty jesz kapustę a ja mięso to razem jemy gołąbki. Oczywiście wiesz że w nocy i w dzień nie jeździ tyle samo samochodów? Skoro średnio masz 4 samochody na minutę to znaczy że w szczycie masz przynajmniej ten wskaźnik podbity do 12.

        • 2 2

        • A ważna jest ilość aut, a średnia prędkośc ruchu

          Bo czy jedzie 12 czy 4 auta nie ma znaczenia, bo ona nie wpływa od razu na prędkość poruszania się.

          • 0 0

        • ogólnie to jest to dobre o tyle (1)

          że ciężarówki, które jadą np. z warszawy do Gdyni na terminal i w drugą stronę, omijają Gdańsk. Włodarze jednak muszą pomyśleć żeby trochę zwiększyć przepustowość węzłów na obwodnicy głównej, szczególnie węzeł ze słowackiego na którym są największe korki.

          • 1 0

          • Akurat Słowam to pełna koniczynka

            • 0 0

      • widzę że nie wiesz o co chodzi

        według infografiki na węzeł wjeżdża o 6 tys. samochodów więcej niż z niego wyjeżdża. Teraz pomyśl że co 15s znika tam samochód. Ja się trochę boję

        • 5 0

  • entuzjastów drogi ?? (2)

    Może jeszcze fanów ?

    • 53 1

    • wyznawców

      • 14 0

    • drogofili

      fuj

      • 17 0

  • jak to nie zatyka się ? (4)

    widać że ewidentnie źle planowano, co jakiś czas droga jest zatkana w kierunku Elbląga z powodu świateł w Cedrach.

    • 40 23

    • A co mają światła w Cedrach do POG? Przecież ta czesc nie należy do POG i w artykule jasno jest napisane, że trasa Przejazdowo-Kazimierz (koło Elbląga) jest dopiero w fazie projektu i zawiera właśnie odcinek z Twoimi światłami w Cedrach.

      • 16 5

    • geograficzny matoł

      Ten tomek nie ma pojęcia, że POG konczy się w Koszwałach przed Cedrami!

      • 11 2

    • koziołek, koziołek mądra głowa jechał z "tomkiem" do Pacanowa..

      ale Topiek mu spier.. i plecie farmazony na trojmieście 3 po 3, co mu ślina na język przyniesie...

      nie miejcie mu tego za złe..;]

      • 1 1

    • cedry

      Tak się składa kolego ze mieszkam w owych cedrach ale wielkich i zapraszam serdecznie w momencie gdy wyłączają w/w światła a ja spieszę się do klienta np. w nowym dworze gd. Dzięki wspaniałomyślności osób które te światła wyłączają, tacy jak TY prują aż do 54 bądź 56 słupka gdzie stoją Panowie z suszarką i takich jak ty 30-stu i tworzy się korek!!! I zaczyna się konkurs na niedzielnego kierowcę pt. " z obłędem w oczach na polnej drodze napewno znajdę objazd "

      • 1 0

  • tylko dlaczego jadąc WZ (8)

    dalej są takie same korki?

    • 41 17

    • Ciekaw gdzie masz te korki?

      • 9 5

    • węzeł UE nie wyrabia

      • 8 0

    • bo ta droga nie tyle, że zabrała 40% kierowców z W-Z (1)

      "zabrała" 20%, a 20% to kierowcy, którzy do tej pory uważali, że z powodu korków nie chce im się jechać samochodem.

      • 12 2

      • do tego jeszcze

        kilka tysięcy nowych mieszkań na Jabłoniowej, Karczemkach, Wiszących Ogrodach i cała reszta którą zbiera Havla i kieruje na WZ.

        • 12 0

    • Bywają korki,ale już nie takie.W szczycie trzeba postać, ale krócej.Bus-pas powoduje,że optycznie korek jest dłuższy,za to nie stoi się za autobusami. Jednym słowem jest lepiej.

      • 9 2

    • Polecam, tramwaj.

      Pozdrawiam

      • 8 5

    • zasypać tunele....

      • 8 4

    • Nie takie same

      Obecnie korki mamy tylko w 2 miejscach i nie tak duże jak kiedyś i tylko o określonej porze.
      OP zabrało ruch tranzytowy, który powodował permanentne korki w tych miejscach, bez różnicy na godzinę. Teraz korki tworzą dojeżdżający i wracający z pracy. Do tego trzeba dodać, że duży korek powstaje rano, gdy ludzie jadą do pracy. Powroty obecnie już nie stanowią takiego problemu.

      Dla przypomnienia jeszcze z 5 lat temu drogę Łostowicka-obwodnica w korku pokonywało się od 1h do 2h, a samochodów wtedy przejeżdżało tędy 3-6 razy mniej.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane