- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (112 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (73 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (173 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (116 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (162 opinie)
- 6 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (215 opinii)
Przejście naziemne przy GUMedzie powstanie w osiem miesięcy. Wybrano wykonawcę
To już niemal pewne - w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Prace budowlane pochłoną prawie 3,2 mln zł, a na ich realizację przewidziano 8 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.
Ostatecznie w postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech firm:
- Strabag z Pruszkowa - 4 228 566,56 zł,
- Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - 3 826 474,21 zł,
- WPRD Gravel z Gdańska - 3 189 079,92 zł.
Osiem miesięcy na wykonanie prac budowlanych
Ponieważ wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata, przy wyborze oferty kierowano się wyłącznie najniższą ceną.
Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wskazała oficjalnie jako zwycięzcę przetargu firmę WPRD Gravel. Stało się tak mimo nieznacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu na ten cel - 2 mln 970 tys. zł.
Po podpisaniu umowy z gdańską firmą na realizację zadania przewidziano osiem miesięcy.
Czytaj też:
Przywrócą blask Wielkiej Alei Lipowej
Przejście częściowo sterowane sygnalizacją świetlną
W ramach zaplanowanych robót najważniejszym elementem jest oczywiście budowa przejścia naziemnego przez całą szerokość al. Zwycięstwa oraz Traktu Konnego. Równolegle do niego powstanie też przejazd rowerowy, który będzie łączył się z drogą rowerową wzdłuż alei.
Na jezdniach alei Zwycięstwa ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. Na Trakcie Konnym przejście z przejazdem będzie wyniesione - w formie podłużnego progu, bez sygnalizacji świetlnej (jezdnia w tym miejscu pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu).
Sygnalizacja ostrzegawcza przed tramwajem i dłuższe perony
W obrębie torowiska tramwajowego przewidziano montaż sygnalizatorów ostrzegawczych wzorem przystanków Chodowieckiego, Politechnika czy najnowszej realizacji tego typu na przystanku Reja.
Budowa przejścia naziemnego wymusi drobne korekty w układzie peronów, które zostaną wydłużone o ok. 20 metrów w stronę Bramy Oliwskiej. Przesunięte zostaną też wiaty tramwajowe oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Coraz więcej przejść naziemnych obok podziemnych
Utworzenie przejścia naziemnego przy GUMedzie jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku. Pierwszą zmianą w organizacji ruchu pieszego było utworzenie "zebry" przy Uniwersytecie Gdańskim. W kolejnych latach przejścia naziemne zbudowano przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej oraz Łąkowej.
W trakcie realizacji jest przejście przy Bramie Wyżynnej, a w planach na najbliższe lata kolejne przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim, przy dworcu głównym oraz w ciągu al. Rzeczypospolitej (w rejonie skrzyżowania z ul. Hynka oraz al. Jana Pawła II).
Miejsca
Opinie (365) ponad 10 zablokowanych
-
2021-12-01 08:14
Co oni wyrabiają w Gdańsku
Absurdy, marnotrawstwo, Gdańsk robi się cepeliadą. Jest za dużo urzędników i szkodzą mieszkańcom. Zs te wiaty, drzewa w donicach, palmę, przejścia naziemne zwolnić odpowiedzialnych. Zwolnić 30% urzędników to pozostali zaczną może myśleć.
- 3 2
-
2021-12-01 06:52
To już niemal pewne (1)
To już niemal pewne będą duże zmiany w urzędzie po wyborach. To nie pierwsza nietrafiona inwestycja. Czy opinie większości mieszkańców Gdańska się nie liczą ?.
- 5 2
-
2021-12-01 08:11
Wystarczy spojrzeć jakim powodzeniem
okazały się przejścia naziemne przy Łąkowej i Chmielnej by wiedzieć, że ludzie nie chcą chodzić tunelami.
- 1 2
-
2021-12-01 08:07
Sen wariata ?
Jest przejście podziemne a tamują ruch samochodowy pasami dla pieszych na jezdni ? Nic z tego nie rozumiem ................ Jeśli brakuje windy to trzeba ja dołożyć i tyle. Co z tym Gdańskiem za dużo kasy ?
- 3 2
-
2021-12-01 07:48
To istniejące przejscie podziemne jest barierą architektoniczną, ciekawe
A ja zawsze myslalem, ze to udogodnienie dla mieszkancow, cos takiego
- 5 2
-
2021-12-01 07:43
Super!
I piszę to jako kierowca, który już od dawna nie narzeka, że Niepodległości/Grunwaldzką jeżdżę 50 km/h.
- 4 2
-
2021-12-01 07:40
Tytuł powinien brzmieć "Nowe przejście dla pieszych naprzeciwko GUMedu stworzy nową przeszkodę architektoniczną dla dziesiątek tysięcy mieszkańców/użytkowników Alei Zwycięstwa" i jak to się ma do setek osób korzystających z przejść podziemnych. A po następnych wyborach samorządowych zmiana włodarzy i wszystkich decydentów z tymi i**otycznymi pomysłami i rozliczenie finansowe. My naprawdę mamy za dużo kasy w budżecie i nie wiemy na co ją wydać.
- 2 2
-
2021-12-01 06:38
Pytam
Pytam się po co? Po co zastępować bezkolizyjne przejścia podziemne kolizyjnymi naziemnymi. I jeszcze za takie pieniądze. Ja decyzji tego miasta i radnych nie rozumiem. I te wiaty... I zwężenie z 3 do 2 albo jednego pasa... Brak nowych dróg, brak remontów starych... Gdańskie Nieruchomości i ich niszczejacy majątek... Żal patrzeć jak to jest marnotrawione
- 7 2
-
2021-12-01 06:23
Czy leci z nami pilot?
Większego deb.lizmu już nie ma! Żeby robić przejścia gdy są tunele to tylko po to, żeby jeszcze bardziej zakorkować miasto!
- 5 1
-
2021-12-01 06:02
Tunel na Reymonta/Żołnierzy Wyklętych
Też zasypać i zrobić przejście naziemne tamtędy dużo ludzi idzie na cmentarz Srebrzysko i niemiło im wchodzić do ponurego przejścia, ciągle zasikanego , poprostu strach tam wejść
- 2 1
-
2021-12-01 05:38
Głupi pomysł
Co to za głupi pomysł żeby tam gdzie są tunele,to żeby robić przejścia naziemne ? Czy ludzie w urzędach którzy o tym decydują to naprawdę same barany, które nie wiedzą że to spowolni ruch na ulicy? Może taki jest pomysł, żeby nas zmusić do korzystania tylko z komunikacji miejskiej?
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.