• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar dla Trójmiasta za 133 mln zł

Michał Sielski
7 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak będzie działał Tristar w Trójmieście.



Firma Qumak-Sekom wykona zintegrowany system zarządzania ruchem Tristar - zdecydowała komisja przetargowa. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, prace ruszą na początku przyszłego roku. Za usprawnienie ruchu na ulicach Trójmiasta firma zainkasuje nieco ponad 133 mln zł.



Dużo czasu tracisz codziennie w korkach?

Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołań i niewykluczone, że z tej opcji skorzystają. Potencjalni wykonawcy złożyli bowiem ponad 500 szczegółowych zapytań, a rozbieżność cen sięgnęła ponad 100 mln zł!

- Uczestnicy przetargu w ciągu 10 dni mogą złożyć odwołania. Jeśli tego nie zrobią, w najbliższych tygodniach podpiszemy umowę z wykonawcą - mówi Małgorzata Rzeniewicz z wydziału inwestycji gdyńskiego magistratu.

Prace zaczną się więc w 2012 roku, a zakończą dwa lata później. Będą realizowane etapami, co już w przyszłym roku może wpłynąć na przepustowość głównych arterii Trójmiasta.

- System działa na podstawie danych z sensorów, czujników i pętli indukcyjnych. Te dane niejako wymogą na kierowcach jazdę z prędkością 50-60 km/h. Nie oznacza to jednak, że będzie tzw. zielona fala. Światła będą zmieniały się w zależności od natężenia ruchu w odniesieniu do całego systemu dróg - mówi Jacek Oskarbski, współtwórca systemu, który powstał w pracowniach Politechniki Gdańskiej.

Zielona fala jednak będzie, ale dla tramwajów i autobusów. W centrum zarządzania będzie też można ustawić zieloną falę np. dla jadącej do wypadku karetki.

Z punktu widzenia kierowców, którzy lubią szybką jazdę, Tristar będzie też jednak miał wady. W jego ramach stanie m.in. 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Więcej będzie jednak plusów. Według wstępnych założeń, po wdrożeniu systemu korki mają zmniejszyć się o ok. 20-30 proc.

W pierwszej fazie systemem objęta zostanie trasa średnicowa Trójmiasta i najważniejsze skrzyżowania na drodze przelotowej, czyli od Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku po granicę Gdyni z Rumią zobacz na mapie Gdyni. Potem przyjdzie czas na główne ulice dojazdowe do trasy średnicowej, a na koniec obwodnicę. W ramach systemu pojawią się też znaki zmiennej treści, które będą informowały kierowców np. o wypadkach, robotach drogowych i objazdach.

Opinie (250) 7 zablokowanych

  • Czy ta firma ma jakiekolwiek doswiadczenie w takich systemach?! (22)

    Nie ma to jak testy na zywym organizmie. Ale wiadomo, ze chodzi o kaske z fotoradarow, a nie o poprawienie przepustowosci.

    • 165 27

    • Tu chodzi TYLKO o wykonanie ... (12)

      ... według projektu, który już powstał.

      • 11 1

      • W projekcie sa zapisane algorytmy obliczen ruch itp?

        • 13 0

      • chłpak pracuje w jednej z firm, która przegrała przetarg (10)

        stąd ta "troska" o doświadczenie. Anonimie, prawdopodobnie firma która wygrała zrealizuje to z tymi samymi podwykonawcami, których i Wy proponowaliście. Więc jakość tych robót będzie podobna. A wykona to taniej.

        • 13 6

        • (7)

          ten system to kosztowne g... skoro nie ma zielonej fali dla samochodów to po co takie g...?Żeby pieszy przed przechodzeniem przez każdą boczną ulicę równoległą do głównej miał non stop czerwień przecież ci idioci co to projektują nie mają za grosz wyobraźni

          • 10 19

          • Bo nie chodzi o zieloną falę, ale o to by zmniejszyć czas stania w korkach (6)

            Przy obecnym natężeniu ruchu pojęcie zielonej fali nie ma prawa bytu. Zielona fala ma sens poza szczytem. W szczycie ruch jest tak duży z arterii dochodzących z ulic bocznych, że nawet jakbyś miał zaprogramowaną zieloną falę to wpadasz na auta stojące na czerwonym na twojej ulicy bo dopiero wjechały na światłach z drogi dojazdowej. Jeżeli jest ich odpowiednio mało to jest możliwość, że one zdążą ruszyć i rozpędzić się przed tym jak ty ich dogonisz. Ale w szycie jest ich tak dużo, że ty dolatując na zielonej fali wbijasz się w ruszające auta przez co musisz zwolnić i wypadasz z zielonej fali.

            • 20 1

            • (5)

              może mnie też oświecisz dlaczego na każdej poprzecznej ulicy do Morskiej np Grabowo Kalksztajnów Warszawska pieszy nie może swobodnie przejść tylko musi wciskać guziki i czekać Bóg wie na co?Imbecyle sami zmuszacie pieszych do łamania prawa wprowadzacie zamęt bo kierowcy nie wiedzą czy pieszego puszczać czy nie.Dlaczego zieleń na równoległym przejściu do głównej drogi nie jest automatyczna?Jak sobie cwaniaczku wyobrażasz jazdę na rowerze z Gdyni do Gdańska?Co 400 m 3 minuty postoju prze ulicą na której samochód i tak ma czerwone?To jest jakieś kompletne oderwanie od rzeczywistości poza szczytem a zwłaszcza w nocy się światła wyłącza robi się z kierowców niezaradne kaleki za które takie systemy mają myśleć dla mnie to piramidalny idiotyzm

              • 9 8

              • Tyle ze na skrzyżowaniu z Grabowo rowerzyści regularnie łamią prawo.... (4)

                W tym miejscu ścieżka rowerowa przechodzi na drugą stronę Morskiej czego rowerzyści zdają sie nie zauważać nawet pomimo oznakowania tego faktu.... tutaj 99% rowerzystów jedzie dalej chodnikiem. Sytuacja jak zawsze.... rowerzyści potrafią wymagać jedynie od innych.

                • 8 3

              • (3)

                a co ma związek to gdzie kto jedzie z bezsensownie ustawionymi światłami?Ja sobie średnio wyobrażam jazdę drogą rowerową i ciągłe hamowanie gimnastykowanie się wciskanie guzików i czekanie nie wiem na co.Ja się pytam dlaczego na bocznych do Morskiej ulicach sygnalizacja dla pieszych jest na przycisk i ciągle pali się czerwone.Chcesz zdążyć na trolejbus jadący Morską on ma zielone ty czerwone chociaż żadne auto jadące Grabowem czy Kalsztajnów nie pojedzie bo ma czerwone światło.Dlaczego dwa kolizyjne kierunki mają jednocześnie czerwone światło.Prowadzi to do łamania przepisów przez pieszych dlaczego w Krakowie rowerzystów wykrywa fotokomórka i podczerwień a nie jakieś archaiczne guziki niech mi to ktoś wytłumaczy dlaczego pieszy ma stać i czekać kiedy auto które przecina jego drogę też ma czerwone światło.Projektanci takich sygnalizacji to dla mnie totalni idioci.Jadąc na rowerze po ulicy potrafię przejechać z Cisowej do dworca w 13-15 minut jadąc po śmieszkach rowerowych to strata ponad 10 minut pomijam już zupełnie beznadziejną nawierzchnię ścieżek rowerowych

                • 6 3

              • Przyciski na przejazdach rowerowych niezgodne z prawem (2)

                "Praktyka stawiania przycisków na przejazdach rowerowych w celu detekcji cyklistów jest bardzo powszechna. Detektory ręczne znaleźć można na większości przejazdów, nierzadko z lewej strony. Tymczasem okazuje się, że zmuszanie rowerzystów do podjeżdżania i naciskania przycisków jest niezgodne z obowiązującym prawem, a mianowicie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach."

                http :// miastadlarowerow. pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=8&art=6

                Pisz listy do organizatora ruchu, niech sie tłumaczy i poprawia.

                • 3 2

              • (1)

                oni na listy z reguły nie odpowiadają bo w gdyni rządzi a raczej panoszy się banda dekli którzy uważają że ja się nie znam że ludzie jeżdżący na rowerze po 10 tysięcy km rocznie się nie znają oni twierdzą że wiedzą lepiej to nie ma sensu z debilami dyskutować po prostu szkoda zdrowia trzeba jeździć ulicami a te dróżki rowerowe budowane przez tych samych debili(na wzgórzu maksa z drzewkami i słupami trakcyjnymi) po prostu olewać inaczej się nie da.To są po prostu ludzie zakuci umysłowo totalnie olewający inne punkty widzenia zwykli zakompleksieni durnie którzy uważają że tylko oni mają rację.Ci debile zrobią całą trasę przez trójmiasto upstrzoną przyciskami jak można przejechać 30 km trasy wciskając co chwila guziczki?Gdzie tu logika ekonomika ruchu czas tracony na zbędne hamowania i przyspieszenia ale przecież kto się będzie przejmował ruchem rowerowym po raz kolejny widać że mrzonki pana wołka czy pana szczurka o promowaniu komunikacji rowerowej-nie rekreacji rowerowej wyglądają w praktyce

                • 4 2

              • Używaj przecinków i kropek

                Najdłuższe 4 zdania, jakie w życiu widziałem.

                • 5 0

        • Hmm nie mam nic wspolnego z tym

          Chodzi mi o to, ze zeby zbudowac taki system trzeba chyba troche badan, doswiadczen, analiz itp. W Polsce to nowosc. Rozumiem, ze trzeba od czegos zaczac, ale znajac nasze realia to odwala, byle z projektem sie zgadzalo, a korki jak byly tak beda. System byl od kilku lat "reklamowany" jako zmniejszajacy korki, a po poczytaniu jak do konca ma byc wykonany i wdrozony to wychodzi, ze bedzie rozbudowana siecia fotoradarow.... czyli nie tym co nam reklamowano. Juz nie wspominajac, ze kupa ludzi w centrach zarzadzania bedzie zatrudniona z rodzin naszych poliykow itd...

          • 7 6

        • a ty co z kumaka?

          • 0 0

    • ..wiocha gdansk ma jedna ulice na pólnoc, wiecznie zatłoczoną i złoto jej nie oświeci

      wybudujcie drugą drogę

      • 7 9

    • ..wyregulujcie światła, aby płynnie mozna było jechać i juz bedzie 70% cudów tristar (4)

      ...to co tanie i praktyczne to w tym dzikim kraju NIEMOŻLIWE!!!! liczy sie kwota inwestycji, bo od niej jest prowizja i rzycie, np. granitowe krawżmiki zatopione w asfalcie!!!!!!

      • 10 5

      • (3)

        ostatnio jechałem przez cay gdańsk i miałem namiastke tristara. Jazda za radiowozem 50km/h.
        po połowie drogi stwierdziłem że zmienię trase bo inaczej zasne i wjade w zad tego radiowozu.

        • 10 5

        • aha zapomniałem dodać najważniejsze.
          40% czasu jazdy patrzyłem w prędkościomierz a nie na drogę.

          • 9 1

        • .. podaj numer tego normalnego radiowozu, bo ja takiegi jescze nie spotkałem (1)

          aby jechał przepisowo 50km/h!!!!!

          • 3 1

          • Nie pamietam . Zwykle jada normalnie . Jakiś nadgoliwy mi sie trafił.

            Numer radiowozu zpamietałem tylko raz . Jechała nim pani policjantka dosyć późno z Oliwy w kier. Gdańska gł. bez koguta czy gwizdków slalomem ok 110km/h. Widziałem ja tylko przez 3 skrzyżowania . zdążyła 2 razy przejechać na czerwonym i zepchnąć cienkocienko na pas zieleni. Mam nadzieje że sie rozbiła kawałek dalej.

            • 1 0

    • hehehe

      nie tylko z fotoradarów ach gdybay tak upublicznic przetargi

      • 1 0

    • ... druga alternatywną droge wybudujcie z Oruni do Rumi

      bo sam TriStar to tylko wyrzucenie pieniedzy w błoto.
      A ile bedzie kosztować utrzymanie TriStaru - cza za przejazd jedynym traktem/tuskostradą z Oruni do Rumi bedziemy płacić Viniety jak za autostrade???

      • 1 0

    • ..prosimu o upublicznienie kontraktu i specyfikacji technicznej przedsiewięcia

      .. bo wszystko wskazuje, ze jest to kolejne pranie podatków przez urzedników PO - TRISTAR nic nie wniesie, z wyjątkiem kosztów!!

      • 1 0

  • Wątpie czy ten system coś poprawi i zmniejszą się korki na świecie takie systemy istnieją ale jakoś korków nie zlikwidowano (7)

    trzeba inwestować w komunikacje publiczną,nawet w USA już to zrozumieli

    • 110 19

    • w USa tylko biedota smiga busami (4)

      • 6 11

      • ale metrem już niekoniecznie

        zobacz na NY

        • 11 2

      • Jasne, a w Gdańsku sami bogacze...

        • 10 0

      • Mylisz się (1)

        W USA większość śmiga KM, a samochodem tylko aby dotrzeć na parking prowadzący do KM. Do samego centrum miasta wjeżdżają tylko nieliczni, bo postawienie na parkingu jest bardzo drogie.

        • 11 0

        • zależy gdzie... Wschodnie Wybrzeże tak, miasta "Dzikiego Zachodu" takie jak Denver, Houston nie - centrum składa z autostrady paru wieżowców i morza parkingów. Z autostrady wygląda to super ale nikomu nie życzę w upalny dzień stać na takiej autostradzie w korku bez klimy :) pozdrawiam

          • 9 0

    • (1)

      chyba cie cewa pali komunikacja jezdzi biedota i staruchy

      • 0 2

      • Jak się nazywas gupi chłopcyku?

        • 0 1

  • Żeby nie okazało się że jednak nie będzie to działało tak jak powinno (6)

    Niestety wszystko na to wskazuje że tristar będzie tylko kolejnym elektronicznym nie wypałem.

    • 77 14

    • wszystko czyli co? (5)

      • 6 1

      • (4)

        wszystko czyli ci partacze z Gdyni te barany każące siebie nazywać inżynierami którzy nie potrafią świateł w obrębie jednej krzyżówki dobrze zrobić dla tych ciężkomyślących panów jest za trudne żeby wykombinować coś żeby trolejbusy na Wzgórzu skręcające w lewo pod wiadukt i dalej na Śląską nie czekały po 5 minut na możliwość skrętu a co dopiero mówić o całym trójmieście

        • 6 3

        • zwykłe przejście dla pieszych na Rolniczej - czas oczekiwania na zielone dla pieszych - 2,5 min. (3)

          w tym czasie co niektórzy przeskakują przez jezdnię przed nadjeżdżającymi autami. Brawo! Władza robi wszystko dla kierowców, nic dla pieszych

          • 4 1

          • (2)

            napisz do zarządcy drogi wniosek o zmianę, może "inżyniery" nie wiedzą że 2.5 minuty to zimą wieczność, a jeżdżą tamtędy samochodami

            • 0 0

            • (1)

              i odpowiedzą nie da się nie możemy itd tak jest zawsze kiedy mieszkańcy o coś proszą za to kiedy ich się nie prosi to wymyślają cuda na kiju

              • 0 0

              • a próbowałeś? zgłaszałem kilka rzeczy które mnie denerwowały, okazywało się, że urzędnicy wogóle o nich nie wiedzieli.. może 99 razy napiszą, że się nie da, a za 100 coś zrobią. trzeba naciskać

                • 1 0

  • (11)

    i ze będzie działał jak wszystko co sie kupuje najtaniej

    • 32 1

    • I bardzo dobrze... (9)

      im szybciej się rozpieprzy tym lepiej... czytaliście co wchodzi w skład tego systemu? Wielki brat patrzy :) Wolę jechać bocznymi uliczkami omijając to cholerstwo niż bulić mandaty za przekroczenie prędkosci o 10km/h. Przez dwa lata w Swecji siedziałem i krew mnei zalewała jadąc gdziekolwiek - tu ma być tak samo? Chyba was porabało :]

      • 3 9

      • I o to chodzi (8)

        koniec jazdy ile fabryka dała. Wreszcie skończy się zabawa z mryganiem światłami :). Będziesz mógł spokojnie zmieniać pas bez patrzenia czy nie siedzi Tobie na plecach jakiś idiota który właśnie chce sobie porajdować po mieście.

        • 7 1

        • (7)

          i wszyscy będą jechać jak sieroty zmieniające pas przez 200 metrów takie systemy to odmóżdżanie ludzi ja uważam że to człowiek jest odpowiedzialny za to jak jedzie chce się zabić powinien mieć do tego prawo ale przecież w tym trójmieście rządzą same socjalistyczne dekle

          • 5 4

          • spokojnie . Będzie mapa tristara to i będzie mapa omijająca tristara

            • 2 0

          • Podoba mi się chce się zabić to powinien mieć do tego prawo (1)

            Ok nie ma problemu jedź na budowę i wyrznij w hałdę i się zabij.A nie na drodze na której jest jeszcze 1000 innych pojazdów. Jak dla mnie możesz się zabić ja nie mam nic przeciwko, ale czemu ty zabijając się chcesz pociągnąć mnie i innych kierowców za sobą. Nie masz prawa decydować o moim życiu.

            • 3 0

            • a ja mam w d.. te ABSy ESPy itd to wszystko powoduje że kierowcy nie umieją sobie radzić kiedy pierdyknie prąd i żaden sristar nie będzie działał,nikt też nie ma prawa decydować o moim życiu i narzucać mi jakichś pierd.. ,lonych systemów bezpieczeństwa z prostej przyczyny.Tylko ja umiem sobie zapewnić bezpieczeństwo ja umiem za siebie odpowiadać a nie poddawać się dyktatowi idiotów projektujących takie systemy

              • 3 3

          • Jak masz małego i musisz w ciagle coś udowodniać to jedź sobie na Kolibki pościgać w błocie (3)

            Samochód to środek transportu a ulica to nie tor wyścigowy. Ludzie chcą sie dostać z miejsca na miejsce i do tego to służy.

            • 4 1

            • (2)

              rower to też pojazd może mnie oświecisz jak legalnie wyjechać z ulicy podporządkowanej wyposażonej w pętle indukcyjne które nie wykrywają roweru?Stać i czekać pół godziny czy pojechać na własną odpowiedzialność?Do takich rozterek zmuszają systemy sterowania ruchem wymyślane przez dekli i p******ców pokroju pana jacka oskarbskiego

              • 3 0

              • znaczy, trzeba wprowadzić pętle wykrywające rower (1)

                • 1 1

              • powiedz to idiotom z gdyńskiego zdizu wiru czy innego ciała decyzyjnego gdzie siedzą tetrycy tacy jak pan oskarbski mój wielki ulubieniec.Dla tego pana ruch drogowy zatrzymał się w latach 60 czy 70 ten człowiek nie ma pojęcia że pętla indukcyjna robiona tak jak oni je zakładają nie wykryje np roweru ze stopu aluminium czy z lekkiego stopu magnezu tytanu etc etc.Problemy mają też np kierujący skuterami ale czy takie sprawy kogoś interesują?A przejedź na czerwonym po kwadransie stania to cię upierdzielą

                • 2 0

    • Kupmy najdrożej!

      • 1 0

  • Czy wynagrodzenie bedzie zalezne od wyniku spadku przepustowosci o 30 %? (3)

    Zrobia i pozniej beda kasowac za "utrzymanie". A korki jak byly tak beda.

    • 80 2

    • ta korki spadna o 30% (1)

      I sredni przejazd przez miasto wydluzy sie o 30 min.

      • 9 1

      • i bedzie eksperyment wykonany

        lecz niestety nie udany...

        • 0 0

    • pomysł dobry, cena powalająca, a wynik pewnie będzie ... "chcieli dobrze, wyszło jak zawsze "

      • 0 0

  • skórka nie warta wyprawki (4)

    • 56 4

    • 133 mln to jest astronomiczna cena za ten system

      Porownywalny system w NYC "midtown in motion" kosztowal ... uwaga ... 1,6 mln dolarow czyli niecale 5,5 mln zł. Mam nadzieje, ze NIK sie temu przyjrzy.

      I prosze nie mowic "takie byly oferty", bo jak miasto przewiduje, ze wyda na to 180 mln, to wiadomo, ze nikt nie wyskoczy z oferta np. 10 mln zł.

      • 10 1

    • 133 mln to jest astronomiczna cena za ten system (2)

      W Nowym Jorku system "midtown in motion" bedzie kosztowac 1,6 mln dolarow.
      Czemu nikt nie weryfikuje czy takie plany maja sens, czy czegos nie da sie taniej zrobic. A tak miasto mowi "mamy na ten system 180 mln" i sie jeszcze ciesza, ze zaplaca "tylko" 133 mln. Za kilkadziesiat kamer i software tak na prawde.

      • 5 0

      • tyle, że w nowym Yorku to rozbudowa obecnego systemy (1)

        A u nas robi się od zera i dochodzi stworzenie centrum nadzoru, które to w NY już jest i działa.

        • 2 1

        • rozumiem, ze na budynek dla kilku pracownikow idzie pozostale 130 mln ?

          ZKM nie ma jakiegos budynku, ktory moglby byc przystosowany? Bp wyglada to tak, ze esencje systemu (czujniki, kamery + software) mozna kupic za 5 mln zł, a dodatkowe ~130 mln , czyli 96% inwestycji idzie na co ? Na budynek ? Na "centrum nadzoru". ?
          W momencie kiedy budzety miast ledwo sie dopinaja uwazam to za ogromna rozrzutnosc.

          • 5 0

  • Zielona fala dla autobusów w Gdyni? Jakim cudem? (12)

    Brakuje w Gdyni bus pasów więc jakim cudem chcą wprowadzić zieloną falę dla autobusów i trolejbusów?

    • 43 8

    • Nie wiem (10)

      W Gdyni nie ma buspasów, kontrapasów i wielu innych przydatnych rzeczy bo władze miasta są zadufane w sobie :(

      • 11 2

      • no i jeszcze korków zazwyczaj nie ma

        • 5 3

      • Zamontują autobusom i trolejbusom

        policyjnego koguta i pilota. Jak autobus będzie się zbliżał do skrzyżowania włączy koguta, a przed skrzyżowaniem kierowca wciśnie "ON" i włączy sobie zielone światło. Taką mam koncepcję.

        • 9 0

      • wolą światełka

        żeby było estetycznie nawet zimą.

        • 4 1

      • (6)

        Żadnych bus pasów! W Warszawie już to zrobiono i mieszkańcy klną na taki głupi pomysł. Bus pas zawsze obniża przepustowość drogi i wydłuża czas dojazdu.

        • 3 13

        • obniża czas przejazu ale tylko.... (5)

          osobówkom. Dla autobusów, karetek, taxi i innych służb publicznych to udogodnienie. A na mieszkańcach wymusza jazdę komunikacją miejską a tym samym mniejsze korki. Pomimo że mam samochód to jestem za buspasami. Uważam że to ma sens.

          • 18 0

          • Warto dodać, że obniża o te przepuszczone bus-pasami pojazdy, czyli gdyby teoretycznie w danym momencie nie jechał żaden autobus czy karetka to dla przepustowości pojazdów osobowych i innych nieuprzywilejowanych nie miałby taki bus-pas żadnego znaczenia.

            • 2 0

          • Mniejsze korki daje komunikacja niekolidująca z ulicami. Np. metro. (2)

            SKM tego nie daje, bo przystanki są rzadziej i oddalone od celów podróży. Metro ma przystanki w ruchliwych centrach, skrzyżowaniach. W Trójmieście może za 100 lat.

            • 4 3

            • SKM daje (1)

              tylko trzeba z niej korzystać - nie pomyślałeś o tym?

              • 0 1

              • A SKM to ma gdzie przystanki

                Jeździłem w Warszawie, a także w NY i jakoś nie widziałem różnicy w odległości przystanków. Różnica jest tylko póki co w szybkości, ale jak zmienią składy to będzie super.

                • 1 0

          • Jestem za buspasami...

            ... pod warunkiem że będą to nowo zbudowane pasy (poszerzenie drogi). Natomiast zabieranie dotychczasowym uzytkownikom pasa natychmiast zwiększa korki . Nikt nie lubi jak mu się coś zabiera, to metoda Janosika.

            • 1 0

    • to teoria zakładająca że wyposaży się autobusy tramwaje i trolejbusy w nadajniki a nad skrzyżowaniami zawieszą odbiorniki w ten sposób dojeżdżający do świateł autobus nie zostanie mówiąc potocznie złapany na żółtym tylko jeszcze z 10 s dostanie na zjazd ze skrzyżowania wszystko to zadziała ale w dobrych warunkach przy luźnej drodze.W korku to niewiele pomoże

      • 0 0

  • a co dla nas kierowców ,wszystko dla komunikacji miejskiej,jeszcze bus pasy niech wszędzie zrobią (2)

    i paliwo po 10 złoty rejestratory wykroczeń co 100 metrów

    • 50 29

    • Kolego, polecam zaznajomić się z tematem. W mieście na ma miejsca, żeby każdy miał samochód. Zarówno pod względem parkowania jak i przepustowości układu drogowego. To co dzieje się w Gdańsku (i w ogóle Polsce) i tak jest głęboko posuniętym ustępstwem wobec kierowców. W krajach rozwiniętych zrozumiano to 40 lat temu i ogranicza się ruch samochodowy gdzie się tylko da uprzywilejowując komunikację zbiorową, pieszą i rowerową. Tak więc radzę przywyknąć do tego, że dla kierowców już mało co będzie robione.

      • 10 9

    • w Gdańsku relacje ruch indywidualny - transport zbiorowy wynosi 39% - 37%. Celem polityki miasta jest uzyskanie wyniku około 41% na transport zbiorowy. W krajach zachodnich udział transportu zbiorowego wynosi i 60%. A Ty szanowny kierowco, tworzący korek, według badań zazwyczaj jadący sam w pojeździe, zastanów się, dlaczego mamy taką a nie inną sytuację w mieście. Każdy chciałby mieć swoją własną limuzynę i najlepiej wolny pas drogowy dla siebie. Nie myśli się o tym, żeby jadąc do pracy wziąć znajomych ze sobą. Liczba osób 70 osobowego autobusu tworzy około 0,5 km korek drogowy. Jeżeli ktoś nie ma pojęcia o systemach sterowania ruchem i zależnościach w ruchu miejskim, to polecam się douczyć, a w następnej kolejności pisać bzdurne komentarze z samymi narzekaniami.

      • 3 0

  • Naeszcie koniec bezkarności. (21)

    Dzisiaj nie ma drogówki czy fotoradaru to jesteś bezkarny. Mam nadzieję, że TRISTAR to zmieni.

    • 34 84

    • Ja też mam nadzieję że TRISTAR

      coś zmieni w Twoim życiu i wyłączy Ci neta za każdym razem kiedy napiszesz taki badziew :)

      • 22 6

    • (19)

      guzik zmieni co to jest 35 radarów na 30 km trasy wzdłuż plus poprzeczne ulice typu Kartuska Słowackiego Spacerowa Wielkopolska itd

      • 3 1

      • No to jest >1 fotoradar na 1km trasy, wg mnie to sporo (18)

        • 4 1

        • (16)

          a jak to się ma do nowej ustawy, gdzie było określone na jakim odcinku mogą być stawiane radary jeden po drugim?

          • 5 0

          • To nie są fotoradary (15)

            To jest odcinkowy pomiar prędkości i jego dotyczy zupełnie inny akapit.

            • 0 2

            • (5)

              odcinkowy pomiar jest niezgodnym z prawem idiotyzmem z resztą wystarczy zakryć jedną cyfrę rejestracji i już ten popieprzony system dostaje joba

              • 2 3

              • Nie dostaje nie dostaje (4)

                Robi jedno zdjęcie drugie itd. System jest na bieżąco monitorowany i wystarczy, że namierzą tą rejestrację na kolejnym skrzyżowaniu. Przejedź się tak stanach z taką naklejką, a zrozumiesz jak działa tam system. Potem do domku ci przyjdzie mandat na kilkadziesiąt tysięcy i będziesz musiał sprzedać autko aby spłacić je.

                • 0 0

              • (3)

                człowieku nie ośmieszaj się podaj mi konstytucyjną podstawę robienia zdjęcia każdemu samochodowi jadącemu drogą obojętnie czy przepisowo czy nie wystarczy że namierzą człowieku nie rób z siebie totalnego idioty sugerujesz że w kraju gdzie policja nie reaguje na jazdę pijaka po trójmieście pomimo wezwań innych kierowców i taki delikwent jedzie sobie z Wrzeszcza do Orłowa ktokolwiek będzie się uganiał za jednym samochodem z brudną rejestracją w zimie ty chyba głupi jesteś od czytania tych bajek co mogą namierzyć na następnym skrzyżowaniu jak samochód zimą jest ufajdany?Pewnych rzeczy nie rozumiesz.Tysiące zdjęć z radarów ląduje w koszu dlatego że nie udaje się odczytać pełnej rejestracji auta.Wystarczy że jedna cyfra jest nieczytelna i koniec.Takie zdjęcie jest bezwartościowe

                • 2 2

              • A co powiesz na monitoring na długiej w Gdańsku (2)

                Przecież jesteś na kamerze bez różnicy czy popełniasz wykroczenie czy nie. Taka sama kamera wyląduje na skrzyżowaniu. System sprawdza prędkość każdego auta i filmuje ich przejazd. Osoba odpowiadająca lub sam system sumuje obie dane i ma wynik. Stawiamy dwie kamery tak aby mieć tył i przód pojazdu w wypadku gdyby któraś z rejestracji była nie czytelna.

                • 0 0

              • przechowywanie tych danych jest sprzeczne z ustawą o ochronie danych osobowych a to dlatego że numer rejestracyjny to tak jak tożsamość na monitoringu jesteś anonimowym człowiekiem w dodatku masz prawo ubrać ciemne okulary czy szalik na twarz i nikt nie wiem jak wyglądasz bez specjalnej obróbki żaden obserwator nie powie kim jesteś, z samochodem jest inaczej to będą dwie tablice nieczytelne poza tym odkąd to każe się za prędkość średnią co to znaczy przekroczenie prędkości średnio o 10 km/h to znaczy że kawałek przejeżdżasz z prędkością 40 km/h większą a kawałek 30 km/h wolniej to czysty bezsens

                • 1 1

              • Nie bójżaby moje obie będą niecxzytelne razem z naklejką na przedniej szybie. Nie mam zamiaru jezdzić jak emeryt z 2 dniowym

                prawem jazdy.

                • 1 0

            • (8)

              wystarczy też w terenie zabudowanym pojechać pół kilometra z prędkością 45 km/h i się wszystko wyrównuje poza tym co 400 m są skrzyżowania i zawsze można skręcić z głównej trasy i pomiar średniej prędkości może iść się rąb...

              • 0 0

              • No ale aby przejechać kilka metrów musisz zwolnić i o to chodzi :) (7)

                I z tego co piszą nie będzie jednak średni pomiar tylko powiązanie radaru(czujnika) z kamerą. Czyli przekraczasz a kamera robi ładny filmik jak jedziesz. :)

                • 2 0

              • (3)

                a ja mogę się zatrzymać pod sklepem i co filmik do kosza nie rozumiesz tego że w mieście możesz taki system robić w balona tyle razy ile chcesz?

                • 0 1

              • Tak tobie się wydaje (2)

                W Stanach sprawdza się w miastach znakomicie. Byłem u rodziny na miesiąc. I zanim wsiadłem dostałem wykład, że za mandaty płace sam, bo u nich jest system na każdym skrzyżowaniu. I rzeczywiście u nich ludzie jeżdżą naprawdę zgodnie i tak aby nie dostawać mandatów. Czyli jak przekraczają to tylko o maksymalnie 5mil bo tyle system puszcza płazem. Na skrzyżowaniach w lewo zawsze stoją tylko 2 auta. Na czerwonym przejechać zapomnij, bo mandacik jest spory dla amerykanów, a co dopiero patrząc na nasze zarobki.

                • 2 1

              • (1)

                w Polsce będzie tolerancja do 10 km/h poza tym to od ustawienia radaru zależy to komu będzie robić zdjęcia.W Polsce radary są ustawione na prędkości powyżej 20 km/h ponad limit najczęściej zatem Morską możesz jechać 70 tką i nikt nie zrobi ci zdjęcia a Grunwaldzką nawet 80-90

                • 0 1

              • Ja bym nie miał nic do tristara jak by podniesli limit predkości o 15km/h

                I tak teraz wszyscy tak jadą. Wszyscy bez wyjątku. I co? Miliony ofiar dziennie na Gdańskich drogach?

                Podejrzewam że po pewnym czasie od wdrożenia system będzie działał. 99% miejscowych będzie jechało z przepisową prędkością. Za to manewry będą dużo bardziej agresywne. I oby wam to wyszło na zdrowie. Oby nie było więcej kolizji i pomić niż ten ułamek wypadków z powodu prędkości obecnie.

                • 0 0

              • (2)

                chodzi o najprostsze radary przejazdu na czerwonym świetle i zwykłe domki dla ptaków takie jak stoją przy Hutniczej

                • 0 0

              • Raczej nie bo system kamer też był w przetargu (1)

                Więc domki to może są na hutniczej, takie jaki stoi na grunwaldzkiej, ale nie są one związane z tristarem jeszcze.

                • 0 0

              • kamery mają służyć do podglądu sytuacji na drogach

                • 0 0

        • sporo?A ile km ma Kartuska Słowackiego nie zapominaj też o ulicach bocznych do głównej osi czyli np Wiśniewskiego Hutnicza Unruga Dąbka Rzeczpospolitej Chłopska Legionów Sopocka itd itd to nie jest 35 km tylko gdyby zmierzyć te wszystkie ulice wyjdzie dobre 150 km

          • 0 0

  • Tristar będzie działał jak SIP w Gdańsku

    Daję wam słowo, ponieważ po raz kolejny urzędnicy są "mocni w gębie" a co do rozliczeń i usprawnień dla zwykłego mieszkańca Trójmiasta to wychodzi jak zawsze.

    • 65 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane