- 1 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (259 opinii)
- 2 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (82 opinie)
- 3 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (84 opinie)
- 4 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (49 opinii)
- 5 Napadli na salon gier i ukradli pieniądze (69 opinii)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (185 opinii)
Trzy sposoby na odkorkowanie alei Havla
Przypominamy władzom Gdańska, że problem zakorkowanej al. Havla wciąż nie został rozwiązany. Przez dziewięć miesięcy, czyli od otwarcia alei, nikt nie kiwnął nawet palcem, by poprawić przepustowość największego skrzyżowania na Chełmie.
Poranne korki na al. Havla okiem naszego czytelnika
Stanie w porannych korkach niemal każdego dnia do al. Armii Krajowej jest wyjątkowo frustrujące, tym bardziej że przez dziewięć miesięcy nikt nie kiwnął nawet palcem, by poprawić przepustowość skrzyżowania na Chełmie.
Postanowiliśmy przypomnieć władzom Gdańska, jakie zmiany należy wprowadzić , by ruch na splocie al. Havla, ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej odbywał się sprawniej.
Propozycja nr 1. Najpierw spróbujmy wytyczyć dodatkowy - środkowy - pas do skrętu w prawo z al. Havla. Podobna organizacja ruchu obowiązywała w okresie budowy tej alei w 2011 r.. Kierowcy mogli wtedy dogodnie zjeżdżać w nitkę al. Armii Krajowej wiodącej do centrum Gdańska.
Wykonanie tego udogodnienia wymaga wymalowania dodatkowych znaków poziomych i wykonania poprawki na znaku informującym o kierunkach jazdy z poszczególnych pasów. Niewykluczone jest też poprawienie programu sygnalizacji świetnej.
Minusem tego rozwiązania byłoby jednak zablokowanie ruchu z al. Havla do ul. Łostowickiej. Kierowcom jadącym z południa Gdańska w kierunku Moreny trudniej byłoby dostać się do skrzyżowania. Ich dotychczasowy środkowy zastawiałyby samochody jadące do centrum Gdańska.
Propozycja nr 2. Nieco droższym usprawnieniem ruchu na największym skrzyżowaniu w dzielnicy Chełm byłoby dobudowanie dodatkowego pasa lewoskrętu dla pojazdów jadących w relacji al. Havla - Obwodnica Trójmiasta.
Obecnie jeden pas lewoskrętu na skrzyżowaniu szybko zatyka się. Mimo zielonego światła, kierowcy nie mogą wjechać na wypełniony pojazdami pas. Sznur samochodów odkłada się na dwupasmowej nitce al. Havla. Rozbudowa lewoskrętu zapewniłaby więcej miejsca na skrzyżowaniu i tym samym usprawniłaby opuszczanie al. Havla także w kierunku ul. Łostowickiej.
Minusem jest jednak duży koszt robót. Z naszych ustaleń wynika, że należałoby przynajmniej przebudować podziemne sieci techniczne. Koszt tego przedsięwzięcia prawdopodobnie oscylowałby w granicach 2 mln zł.
Propozycja nr 3 Ostatnim, najlepszym, ale i najdroższym ratunkiem przed problemami kierowców na al. Havla i jednocześnie na al. Armii Krajowej byłaby budowa estakad nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką. Taka inwestycja pochłonęłaby od 15 do 30 mln zł. Budowa wiaduktu północnego mogłaby pochłonąć 15-20 mln zł. Dwa obiekty pochłonęłyby ok. 30 mln zł. To i tak stosunkowo niewiele, a spora część robót została już wykonana wcześniej, właśnie z myślą o takiej inwestycji: usunięto kolizję z siecią energetyczną, wykupiono grunty pod nową estakadę, a także wykonano nasypy w pasie zieleni al. Armii Krajowej od strony Chełmu.
Co kierowcy uzyskaliby, gdyby miasto zdecydowało się wyłącznie na budowę jednego, północnego wiaduktu? Po pierwsze dłuższe zielone światło jadąc od strony al. Havla w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Po drugie zniknęłyby korki tworzące się popołudniami przed ul. Łostowicką, na Armii Krajowej w kierunku obwodnicy. Choć skrzyżowanie z jedną estakadą wyglądałoby nieco dziwnie, byłoby dobrym lekarstwem na zatory.
Co dałyby kierowcom dwie estakady nad ul. Łostowicką? Korki zniknęłyby na dobre z al. Havla i al. Armii Krajowej. Problem w tym, że obciążone zostałyby wtedy sąsiednie węzły. Chodzi tu przede wszystkim o Węzeł Groddecka . Samochody jadące bez zatrzymania w kierunku centrum utykałyby już w korku na wysokości ul. Na zboczu . Mogłoby dojść także do zakorkowania rozbudowanego w zeszłym roku skrzyżowania ul. Łostowickiej i ul. Kartuskiej . Okazałoby się, że trzeba wtedy wznosić kolejną estakadę właśnie nad ul. Kartuską.
Opinie (292) ponad 10 zablokowanych
-
2012-09-27 13:01
poza tym dlaczego po godz 21 działa sygnalizacja swietlna na skrzyzowaniach wzdłuż Havla?
ruch jest znikomy a stac trzeba bo nikt nie pomyslał o zielonej fali, dlatego zawsze omijam havla bocznymi dziurawymi drożkami.
Na skrzyzowaniu Swietokrzyskiej z Bergiela w nocy i wieczorem światła zmieniają sie co 3 minuty, w tym czasie mógłbym dojechać na Ujescisko, a tak stoję i czekam az przejadą w miedzyczasie 2-3 samochody Swietokrzyską.
Brawo ZDiZ
ps. Dopoki nie wybudują Nowej Swietokrzyskiej al Havla bedzie kojarzyc sie z permamentnym koszmarem.- 5 1
-
2012-09-27 13:02
A miało być lepiej...
A jest tak:
wydano setki milionów na budowy dróg ekspresowych (zjazdy nie częściej niż co 1 km + drogi "serwisowe"),
rozcinanie miasta przez szerokie ulice z dwoma jezdniami wydzielonymi torowiskami dla tramwajów
co 15 min oczywiście bez lewoskrętów za to z kilkukilemotrowymi objazdami-dojazdami do sklepów Auchan
czy choćby Lidl na Chełmie, ( jestem pod wrażeniem bardzo dobrej i skutecznej kom miejskiej w Pradze Czeskiej)
marnotrawi się w ten sposób mnóstwo terenów - miasto się rozrasta - tylko po co w taki sposób?,
ekrany akustyczne często nic nie dające za to drogie i szptene,
i wreszcie dziesiątki skrzyżowań ze żle ustawioną sygnalizacją świetlną,
która zamiast zwiększać bezpieczeństwo powoduje furię u co bardziej krewkich uczestników ruchu.
Nie wierzę również w skuteczność Tristara bo filozofia działania urzędników i wynajętych przez nich planistów
prowadzi bardziej do marnotrawstwa zasobów niż do polepszenia warunków życia w Gdańsku.
A ulice, chodniki, drogi dla rowerów są brudne, wiele jest dziurawych ( np. Piecewska, Bulońska, Rakoczego na Morenie, Bethowena, Mar Polskiej i Hallera - drogi rowewrowe ),
brakuje na niektórych bardzo obciążonych odcinkach drugiej jezdni ( np.Budowlanych za Skanską )- 8 2
-
2012-09-27 13:05
PROPOZYJCA NR 1 DO MODYFIKACJI (1)
Po co zamieniać środkowy pas z jazdy prosto na jazdę w prawo? Ten pas z powodzeniem może służyć do tych dwóch celów, co więcej wielu kierowców już teraz notorycznie skręca ze środkowego pasa właśnie w prawo.
Drugie rozwiązanie- usprawnić działanie świateł. Jazda aleją to koszmar- jadąc zgodnie z przepisami trzeba stać na wszystkich światłach. Co z zieloną falą?!- 5 4
-
2012-09-27 14:48
fali brak
pozostaje się tylko wkórwiać stojąc na czerwonym, czasami jade 30km/h i dojeżdzam do świateł, bo to zatrzymywanie - koszmar
- 0 0
-
2012-09-27 13:09
Nie tylko Havla się korkuje (3)
proponuję przejechać się rano Wilanowską - tragedia
tylko estakada- 6 2
-
2012-09-27 13:10
Tfu Havla... Nowa Łódzka miało być (1)
- 0 0
-
2012-09-27 13:13
tfu ... Violetty Villas !!!
- 0 0
-
2012-09-27 13:20
Wilanowska łączy się z Hawla przed AK, więc to ten sam problem.
- 4 0
-
2012-09-27 13:30
Wiadukt
Tylko wiadukt,wydać pieniądze raz a dobrze.Prowizorka to zła inwestycja.
- 2 3
-
2012-09-27 14:16
JENNIFER CI NIE POMOŻE
A nasz nabiałowy Prezydent woli pucować się z dziennikarzami w blasku J. Lo. zamiast mitrężyć się nad problemami miasta!
- 6 1
-
2012-09-27 14:46
zjazd ze świętokrzyskiej w niepołomicką
Ten lewoskręt to tragedia. Warto pomyśleć nad wydłużeniem pasa dla skręcających w lewo. Problemem jest też autobus, który po wyjeździe z przystanku skutecznie blokuje tor jazdy w lewo i prosto - może by przenieść tamtejszy przystanek. Generalnie to właśnie skrzyżowanie powoduje korek na świętokrzyskie popołudniami, może da się coś z tym zrobić....???
- 2 1
-
2012-09-27 15:07
Wróżka mówiła,
że wnet ceny mieszkań, ceny domów i ceny gruntów szybko spadną na ułamek aktualnych.
- 2 2
-
2012-09-27 15:11
Gratuluje nowego skrzyzowania z nadmiarowa sygnalizacją
Śniezna z Marynarki Polskiej tez dostała luksus wielu strzałek i przestojów
- 4 1
-
2012-09-27 15:30
najlepiej zakorkować inne to może Havla będzie przejezdna. he he he A tak naprawdę, skoro ul. Havla kończy się w polu przy rondzie na ujeścisku, i dalej odchodzą tylko drożyny i leśne dróżki to trudno żeby był zapieniony sprawny przejazd.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.