- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (98 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (15 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Wspólna walka o trzy nowe drogi na Pomorzu
Łącznie jedenaście samorządów lokalnych - w tym Gdynia - oraz samorząd województwa wspólnie walczą o powstanie ważnych dróg na Pomorzu. Chodzi o trzy trasy: Via Maris, Drogę Czerwoną oraz OPAT, czyli Obwodnicę Północną Aglomeracji Trójmiasta. Sygnatariusze porozumienia zobowiązali się m.in. do opracowania szczegółowych koncepcji wymienionych inwestycji.
W najbliższych latach zostaną zrealizowane dwie kolejne inwestycje, które także będą miały ogromne znaczenie dla podróżujących samochodem przez Pomorze. Tym razem chodzi o Trasę Kaszubską, która powinna zostać oddana do użytku już w przyszłym roku, oraz Obwodnicę Metropolitalną, która powinna być gotowa do 2025 r.
Czytaj więcej: Europejski kredyt na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Tym samym wydawałoby się, że pomorscy kierowcy nie powinni mieć większych powodów do narzekań. Jednak naszym stałym czytelnikom nie trzeba tłumaczyć, że od lat oczekują na realizację inne drogi, które także powinny znacznie usprawnić komunikację w naszym województwie.
Pomorska "zakopianka" coraz bliżej
Rama komunikacyjna północy Pomorza
I niestety, pomimo powracających niczym bumerang zapowiedzi na ich budowę przyjdzie jeszcze poczekać. Chodzi oczywiście o trzy drogi: Via Maris, Drogę Czerwoną oraz OPAT, czyli Obwodnicę Północną Aglomeracji Trójmiasta, które nie tylko utworzyłyby ramę komunikacyjną na północy Pomorza, ale również usprawniłyby dostęp do portu w Gdyni.
Jak informowaliśmy w połowie grudnia, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała zadanie opracowania dokumentacji projektowej Drogi Czerwonej, która ma połączyć obwodnicę Trójmiasta - a dokładnie węzeł Chylonia - z gdyńskim portem. To pokłosie zapowiedzi premiera Mateusza Morawieckiego, który ogłosił sfinansowanie budowy Drogi Czerwonej z budżetu centralnego. Ma ona bowiem stanowić jeden z elementów realizacji CPK, czyli Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Czytaj więcej: Droga Czerwona. Dokumentację przygotuje GDDKiA
Gminy, powiaty i samorząd województwa
Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności, grupa samorządowców z Pomorza postanowiła nawiązać współpracę na rzecz możliwie szybkiego powstania nie tylko Drogi Czerwonej, ale również powiązanych z nią Via Maris i OPAT. List intencyjny w tej sprawie zostanie docelowo podpisany przez jedenaście samorządów lokalnych - gminy Gdynia, Rumia, Reda, Puck (gmina i powiat), Władysławowo, Kosakowo, Jastarnia i Hel, a także powiaty pucki i wejherowski - oraz przez samorząd województwa pomorskiego.
Większość przedstawicieli samorządów złożyła swoje podpisy we wtorek, 28 grudnia, w Pucku. Co ciekawe, władze Gdyni zapowiedziały podpisanie listu dopiero w styczniu. Sygnatariusze listu zobowiązali się do "współpracy i opracowania szczegółowych koncepcji" wspomnianych połączeń drogowych.
- Mając na uwadze rozpoczęcie działań na szczeblu centralnym zmierzających do budowy Drogi Czerwonej z budżetu państwa (...), dostrzegamy potrzebę określenia wizji perspektywicznego rozwoju nowego układu drogowego opartego o trasę Via Maris, łączącej węzeł Gdynia Północ z portem Władysławowo - widnieje w treści listu.
Cele podzielone na cztery zadania
O ile ogólny cel podpisania listu mógł zabrzmieć dość enigmatycznie, o tyle zawarte w nim cztery zadania zostały przedstawione w klarowny sposób. Jakie zadania postawili przed sobą pomorscy samorządowcy?
- Za zadanie pierwsze odpowiadać będzie Rumia. W jego ramach zostanie aktualizowana koncepcja przebiegu OPAT pomiędzy węzłem Gdynia Północ a drogą wojewódzką nr 100. Zadanie drugie to aktualizacja koncepcji przebiegu OPAT w rejonie Redy. Gmina Władysławowo odpowiedzialna będzie za trzecie zadanie, czyli koncepcję modernizacji lub budowy zupełnie nowej drogi do portu we Władysławowie. Ostatnie zadania to opracowanie koncepcji budowy obwodnicy Władysławowa. Wszystkie zadania realizowane będą we współpracy z Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego - wylicza Aleksander Olszak z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Opinie (213) 2 zablokowane
-
2021-12-29 13:37
Opinia wyróżniona
mała uwaga (11)
Kilka małych uwag co do pomysłów samorządowców i rządu... bo trochę chyba nie kazdy bierze wszystko pod uwagę... a podpisywanie się pod czymś bez głębszego przemyślenia chyba nie powinno mieć miejsca. 1. droga do portu - bardzo sensowna i potrzebna... tu trzeba dodać, że to nie tylko sam dojazd do portu ale też do terenów portowych, nowy ślad
Kilka małych uwag co do pomysłów samorządowców i rządu... bo trochę chyba nie kazdy bierze wszystko pod uwagę... a podpisywanie się pod czymś bez głębszego przemyślenia chyba nie powinno mieć miejsca. 1. droga do portu - bardzo sensowna i potrzebna... tu trzeba dodać, że to nie tylko sam dojazd do portu ale też do terenów portowych, nowy ślad fajnie pomyślany i dobrze zaplanowany. OPAT - tu też droga w wersji sprzed lat jest potrzebna i sensowna... ominie Cisowę, Rumię, Redę... przeniesie też cześć cieżkiego ruchu do stref przemysłowych. 3. Droga Via Maris... w samym pomyśle aby inaczej wyprowadzić ruch z okolic Trójmiasta super... ale dalej to już planistyczne dno... droga w stylu lud chciał to się wykreśliło coś do Władysławowa. Czemu? kluczowa jest odpowiedź jakie potrzeby ma spełnić taka droga? wyprowadzić ruch płynnie z Trojmiasta - ok - to jest spełnione, ale ma też umożliwiać dojazd do miejscowości nadmorskich - to na mapie wygląda OK... ale w praktyce takie umiejscowienie powoduje jeden wielki korek na odcinku przed Władysławowem. Taka trasa typu ViaMaris musi być prowadzona maksymalnie długim odcinkiem wzdłuż wybrzeża.. wzdłuż tu trzeba uczciwie powiedzieć, że taka odległość powinna wynościć ok 5-8 km od wybrzeża, trasa taka powinna tuż za Puckiem kierować się bardziej na zachód - pewnie na wysokości Swarzewa/Gnieżdzewa i dalej biec do okolic Łeby... może nawet Ustki równolegle trochę do obecnej drogi 213 do Słupska... ale w wyższym standardzie... tu trzeba zadbać aby na tej trasie wybudować maksymalną ilość węzłów (cześć pewnie bezkolizyjnych) aby ruch płynnie kierować do kolejnych miejscowości... czyli idąc w linii.. Włądysławowo, Jastrzebia Góra, Karwia, Dębki, Białogóra, Kopalino itp... oczywiście układ węzłów do przemyślenia i analizy. Takie umiejcowienie drogi przy dobrym rozplanowaniu umożliwi dojazd do miejscowości docelowej w okolicach 10-15 min od tej trasy. Kwestia dojazdu do miejscowości Półwyspu tu mam inny pomysł ale miejsca brak w komentarzu
- 78 13
-
2021-12-30 10:40
Piszesz o węzłach (1)
Ale nigdzie nie jest powiedziane, ze to ma być droga ekspresowa. Raczej nie, bo radni puccy nie wiedzą nawet czy będzie to droga powiatowa czy wojewódzka (jest o tym na Puck - Nasze Miasto). A budowa drugiej równoległej drogi o podobnej klasie to w ogóle pomysł dość dziwaczny.
- 0 0
-
2021-12-30 11:16
Odp
Racja... nie mówię jaki to typ drogi... to powinno wynikać z analizy... inna kwestia, ze czasem buduje się wezly kolizyjne a czasem bezkolizyjne... owszem są drogi równolegle... ale odległość od wybrzeża nowej s6 jest dla odcinka do Słupska abstrakcyjna (odcinek np. W okolicy Kołobrzegu to bajka). do tego ta droga każda duża miejscowość mija od
Racja... nie mówię jaki to typ drogi... to powinno wynikać z analizy... inna kwestia, ze czasem buduje się wezly kolizyjne a czasem bezkolizyjne... owszem są drogi równolegle... ale odległość od wybrzeża nowej s6 jest dla odcinka do Słupska abstrakcyjna (odcinek np. W okolicy Kołobrzegu to bajka). do tego ta droga każda duża miejscowość mija od południa... czyli np. W przypadku takiego Lęborka trzeba zrobić obwodnicę lub kierować ruch przez miasto. Owszem duży ruch turystów jest w wakacje... ale przecież chcemy wydłużać tzw. Sezon.. do tego trzeba jednak zagryźć zęby i wydać trochę więcej teraz mając świadomość, że Nowa droga bedzie przewymiarowana... zwróci się za kilka lat... Takie inwestycje powinno się planować nie wg stanu i oczekiwań na dzis ale z perspektywa na za 20-30 lat... my nadal budujemy aby było dzis ok... a po kilku latach problem bo jednak "zapomnielismy" iż region ma się rozwijać..
- 3 0
-
2021-12-29 20:20
Wymyślanie koła na nowo: jest już trasa s6, wystarczy dodać drugą nitkę w okolicach Gościcina
w stronę Słupska. A regularny ruch na drodze pomiędzy Redą a Władysławowem wygląda dzisiaj tak jak kilka lat temu w sezonie, włączenie się do ruchu z dróg dojazdowych jest nie lada wyzwaniem. Mówię to jako praktyk tych tras. Trochę nie trafiona nazwa "Via Maris", bo moim zdaniem powinna się ona nazywać "Wałdysławowską" czy "Zatoki Puckiej", albo
w stronę Słupska. A regularny ruch na drodze pomiędzy Redą a Władysławowem wygląda dzisiaj tak jak kilka lat temu w sezonie, włączenie się do ruchu z dróg dojazdowych jest nie lada wyzwaniem. Mówię to jako praktyk tych tras. Trochę nie trafiona nazwa "Via Maris", bo moim zdaniem powinna się ona nazywać "Wałdysławowską" czy "Zatoki Puckiej", albo bardziej chwytliwie "Małomorską". A jeżeli chodzi o sezon, to sprawę może rozwiązać obwodnica Władysławowa, bo głównie tam ruch jest największy. A droga wzdłuż wybrzeża na południe od Jastrzębiej G., Karwi itd. byłaby drogą "na sezon", teraz tam nikogo nie ma, w polu hula wiatr.
- 4 1
-
2021-12-29 20:02
sam polwysep powinien byc zamkniety dla zamiejscowego ruchu kolowego
A komunikacja turystyczna powinna byc obslugiwana elektrycznym wahadlem kolejowym w takcie np. 15 minut w sezonie.
Zadanie dla "przemyslu" turystycznego, zamiast cichcem sypanych plaz.
Jak kontrolowac? Wystarczy odpowiedni poziom dolegliwosci mandatu i calosc wplywu do gminnej kasy. Szeryfowie sie znajda...- 5 2
-
2021-12-29 17:41
Dokładnie.
Szczególnie, że poruszanie się autem po samym półwyspie to jakaś kompletnie niezrozumiała dla mnie paranoja, a aktualnie to ta droga ma chyba tylko temu służyć- umożliwić Warszawiakom dojazd na półwysep. Do koncepcji należy dodać nową stację kolejową z kilkupiętrowym parkingiem, ale żeby w ogóle móc o tym zacząć marzyć to pociągi na półwyspie powinny przestać się spóźniać i jeździć w takiej ilości, żeby nie były przeładowane. Pewnie szybko się to nie stanie.
- 10 0
-
2021-12-29 17:28
Jak S6
Pomiędzy Koszalinem, a Kołobrzegiem
- 4 0
-
2021-12-29 16:29
Elektrownia atomowa
Jeżeli lokalizacja elektrowni atomowej się utrzyma, a projekt wyjdzie z fazy frazesów, to pewnie bez porządnego połączenia z portem w Gdyni drogą i koleją się nie obejdzie
- 9 1
-
2021-12-29 16:22
10/10
To ma sens!
- 6 1
-
2021-12-29 16:10
nie trzeba daleko szukać
Nie bez powodu istniała tam linia kolejowa wzdłuż wybrzeża...
- 9 2
-
2021-12-29 13:46
No tak. Ma to sens
- 8 1
-
2021-12-29 13:44
Bardzo mądry komentarz
Odpisz jeśli możesz, jaki masz pomysł o którym wspomniałes na końcu
- 7 1
-
2021-12-29 12:44
Opinia wyróżniona
VIA Maria, obwodnica OPAT i Droga Czerwona (26)
Te drogi to marzenie. Mieszkam na ul. Morskiej na Cisowej i w godz szczytu ruszyć się gdziekolwiek to jest dramat, to ręce opadają. Wszystkie gminy pchają się przez tą jedną ulice bo nie ma żadnej innej alternatywy. Trzeba puścić ruch przelotowy bokiem więc te drogi są arcyważne
- 114 22
-
2021-12-31 01:20
Oby tylko droga czerwona powstała. (1)
Przy trasie kaszubskiej opat niepotrzebny.
- 0 0
-
2021-12-31 09:45
Priorytetem nie jest ale żadna droga tego typu nigdy nie zaszkodzi
- 0 0
-
2021-12-29 13:24
Oby te drogi powstały jak najszybciej. Mam dość jazdy zderzak w zderzak (2)
Poza tym jak bedą mniejsze korki to i mniej spalin bedzie szło w srodowisko. Więc plusy z wybudowania tych dróg byłyby naprawdę duże
- 10 6
-
2021-12-29 16:27
rozbudowa dróg nie rozładowuje korków (1)
tak jak popuszczanie pasa nie jest lekarstwem na nadwagę lub otyłość. Jazda zderzak w zderzak zdarza się na drogach "szybkiego" ruchu częściej niż sobie jesteś w stanie wyobrazić.
- 7 9
-
2021-12-29 18:00
znaj proporcyjum
Mocium panie...
- 4 0
-
2021-12-29 13:07
Te drogi muszą powstać bo region się rozwija tylko pytanie kiedy? (1)
W zasadzie zatkana na maxa jest cała ul. Morska i Sobieskiego. Bez ciągu tych dróg o których mowa w artykule, nie wyobrażam sobie dalszego funkcjonowania regionu
- 12 4
-
2021-12-31 09:43
Region się rozbudowuje! A to nie to samo co rozwija!
- 1 0
-
2021-12-29 13:06
"puszczanie bokiem" przez budowę nowych rozwiązań drogowych wzmaga ruch na dojazdach do nich (9)
to jest forma kontynuacji szybkiego podążania w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju. Bez rozbudowy linii SKM do Pruszcza/Tczewa, dzielnic Gdańska Południe i Gdyni Północ uciążliwości tworzone przez nadmierny ruch drogowy nie znikną.
- 15 18
-
2021-12-29 13:34
A po co rozbudowa SKM do Pruszcza? (8)
Ludzie w Pruszczu mają szybki dojazd do Gdyni dzięki Regio. Jak im zamiast tego puścić SKM co będzie jechać jakieś pół godziny dłużej to wszyscy przesiądą się na samochody tak jak teraz nikt rozsądny z Rumii czy Redy do Gdańska pociągiem nie jedzie bo samochodem nawet w korkach jest szybciej. SKM z Redy to godzina jazdy!!! Tylko przyspieszenie
Ludzie w Pruszczu mają szybki dojazd do Gdyni dzięki Regio. Jak im zamiast tego puścić SKM co będzie jechać jakieś pół godziny dłużej to wszyscy przesiądą się na samochody tak jak teraz nikt rozsądny z Rumii czy Redy do Gdańska pociągiem nie jedzie bo samochodem nawet w korkach jest szybciej. SKM z Redy to godzina jazdy!!! Tylko przyspieszenie pociągów zamiast zatrzymywania się co kilometr w każdej dziurze. Pociąg to nie tramwaj. Na trasie Wejherowo Gdańsk można osiągnąć 40 minut zamiast 70 jadąc regionalnym zamiast skm, tylko zwiększenie liczby szybkich pociągów ma sens a nie jakieś rozbudowy czegoś co i tak się wlecze.
- 14 4
-
2021-12-31 09:35
Racja. A w planach SKM Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Reda Ciechocino a nawet Gdynia Śródmieście
Będziemy więcej stać niż jechać. Z nowych przystanków SKM tylko Bolszewo i Wejhe Zachodnie ma sens. Za 20 lat jak nie wcześniej i tak bedzię potrzeba szybkich częstych połączeń z bardziej oddalonych od 3m skupisk jak Tczew czy Puck. I nie mogą się zatrzymywać co chwila. Max po 3 przystanki w Gdańsku (Główny, Wrzeszcz i Oliwa) i 3 w Gdyni (Głowna,
Będziemy więcej stać niż jechać. Z nowych przystanków SKM tylko Bolszewo i Wejhe Zachodnie ma sens. Za 20 lat jak nie wcześniej i tak bedzię potrzeba szybkich częstych połączeń z bardziej oddalonych od 3m skupisk jak Tczew czy Puck. I nie mogą się zatrzymywać co chwila. Max po 3 przystanki w Gdańsku (Główny, Wrzeszcz i Oliwa) i 3 w Gdyni (Głowna, Maksymiliana i Redłowo) plus jeden w Sopocie. A reszta trasy bez zatrzymywania. Trzeba się zastanowić nad prostym pytaniem, gdzie ci wszyscy ludzie pracują. Mam na myśli większe grupy
- 1 0
-
2021-12-29 18:13
Bingo (1)
Ale dużo się nie zmieni. Oprósz SKM szybkiej tylko z nazwy potrzebna jest jeszcze prawdziwa szybka kolej, odpowiednik regio, ale bez opóźnień i w taki sposób pogodzony z SKM, żeby możliwa była szybka przesiadka- np. chcesz jechać do Zaspy? Wysiadasz z Regio w Oliwie i masz 3 minuty na przesiadkę, w efekcie z Rumi na zaspę jechałbyś 30 minut zamiast 45. No ale kto by o tym pomyślał. Dla SKM też ważniejszy jest nowoczesny tabor niż szybkość.
- 1 0
-
2021-12-31 09:42
System "przesiadkowy n a całym obszarze meteopolitalnym leży
Jeśli już jest coś idealnie skoordynowane to raczej przez przypadek
- 1 0
-
2021-12-29 16:26
co ma jedno do drugiego? (1)
ile jest osób dojeżdżających do pracy w Gdyni z Pruszcza? Pociągi Regio będą kursować bez względu na to, czy się osobne tory SKM przedłuży do Pruszcza czy też nie. osobne tory SKM dają szansę zapewnienia wysokiej częstotliwości połączeń oraz równomiernego taktu w godzinach szczytu. Na torach tradycyjnej linii wykorzystywanej przez REGIO pociągi REGIO muszą się dostosowywać do ruchu innych pociągów - towarowych, osobowych i pospiesznych kursujących po tych samych torach.
- 1 3
-
2021-12-31 09:40
Nie dojeżdżaja bo nie mają za bardzo czym
Ekonomicznie uzasadnione jest żeby to co na południe od Gdańska miało dostęp do rynku pracy w Gdyni, a jeszcze ważniejszy byłby kierunek odwrotny. To co północ od Gdyni powinno mieć rozsądną możliwość podjęcia pracy w centrum Gdańska
- 1 0
-
2021-12-29 13:40
Zwłaszcza te: Pruszcz. Gd Przymorze czy Pruszcz Gdynia Redłowo ;-))) (2)
O przesiadce po drodze z regio na skm nawet nie wspominaj, bo to dodatkowa strata czasu i dodatkowy bilet miesięczny ;-)
- 4 7
-
2021-12-31 09:38
Nie musisz mieć dodatkowego biletu. O czym mało kto wie
Bo skm i polregio się tym nie chwalą. Kierownik pociągu czasem wyjawia tę metropolitalną tajemnicę
- 1 0
-
2021-12-29 17:00
bilet jest już wspólny
na kolej. Nie tylko miesięczne ale i zwykłe są honorowane w Regio. Od jakichś dwóch (?) lat
Tyle że 2,5 x droższy niż w Wa-wie- 5 3
-
2021-12-29 12:59
no dokładnie tak! Zgadzam się w 100% (8)
Ja z kolei mieszkam w Redzie i pracuje w Gdyni na Chyloni to te kilka km jadę czasem ponad godzinę. Juz nie wspominając co sie tu dzieje w sezonie letnim. Jeśli ktoś nie uratuje tej sytuacji w najbliższych latach to sie zakorkujemy na amen
- 16 12
-
2021-12-31 01:24
Mieszkam w redzie pracuje w chylonii (1)
Od wyjscia z domu do wejscia do pracy mam 25-30 minut.miesieczny kosztował 111zł. 2 lata temu sprzedalem samochod. Traficar itp jak trzeba wystarczają.
- 2 0
-
2022-01-03 11:47
Współczuję
- 0 1
-
2021-12-29 13:17
(5)
Jedz SKM!
- 26 11
-
2021-12-29 13:22
(4)
boje sie covida
- 8 13
-
2021-12-29 20:03
To się zaszczep
Noś maszeczkę, myj ręce, a nic nie będzie.
- 4 5
-
2021-12-29 17:58
pusto (2)
jest
- 2 1
-
2021-12-29 22:49
pusto jest bo sie wszyscy boją covida (1)
- 2 1
-
2021-12-30 11:35
raczej odpowiada im siedzenie w domu
"efektywna" praca z obiadem, praniem i sprzątaniem w tle...
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2021-12-29 12:03
(8)
Walka? Przecież jest Nowy Ład i wszystko będzie kwitło :))))
- 60 13
-
2021-12-29 12:25
Najbardziej `rozkwitną` konta pisowców w Bankach :) (6)
- 23 5
-
2021-12-29 12:34
zazdrościsz? Zapisz się (5)
- 7 23
-
2021-12-29 13:07
To trzeba mieć tylko jeden zwój mózgowy więcej niż krowa, każdy ponadto dyskwalifikuje do bycia PiSowcem. (2)
- 12 9
-
2021-12-29 15:05
(1)
Stop hejt I mowie nienawiści.
- 7 4
-
2021-12-29 16:47
Mówienie prawdy nazywasz hejtem?
Suskie, Kempy, Pawłowiczowe są tego najlepszym przykładem.
- 6 7
-
2021-12-29 14:48
Kiedyś awans wymagał legitymacji PZPR.. teraz PiS (1)
- 9 7
-
2021-12-29 20:29
kiedys rowniez
PO
- 3 2
-
2021-12-29 12:33
Walka? Raczej ściganie się w głupich pomysłach
- 5 8
-
2021-12-29 12:03
Co z droga zielona, ktora jest potrzebna na wczoraj, by odciazyc Oliwe? (7)
- 27 27
-
2021-12-29 12:14
(3)
By odciążyć Oliwę, to droga już jest do Ergo Areny. A potem wara od pasa nadmorskiego.
- 10 8
-
2021-12-29 13:35
I niby jak z obwodnicy dojedziesz do tej Ergo Areny odciazajac Oliwe? Dajesz specjalisto (2)
- 1 5
-
2021-12-29 13:49
tunelem pod Pachołkiem (1)
- 2 1
-
2021-12-29 13:56
Ktory nie istnieje w tym momencie. Teza byla, ze droga do odciazenia Oliwy juz istnieje, co jest zwykla morawiecczyzna
- 4 3
-
2021-12-29 12:45
Nie tyle odciazyc (1)
Co połączyć węzły tramwajowe na Jelitkowie i w Brzeźnie. Tak komunikacja miejska dojechać mimo że tak blisko to jest dramat. A droga wzdłuż torowiska z 1 pasem w każdą że stron plus rozbudowa skrzyżowań plus nowe chodniki I droga rowerowa i byłoby super !
- 2 7
-
2021-12-29 17:41
kiedyś myślano o SKM o tym przebiegu
ale tereny poszły pod zabudowę...
I nie "na Jelitkowie" na miłość boską...- 3 0
-
2021-12-29 13:09
skupianie uwagi wyłącznie lub głównie na nowych rozwiązaniach drogowych
nie "odciąża" istniejących, ale powoduje zwiększenie skali ruchu na drogach dojazdu do tych "nowych, odciążających ruch" rozwiązaniach drogowych. W ten sposób błędne koło niezrównoważonego rozwoju systemu transportowego Trójmiasta kręci się coraz szybciej.
- 8 3
-
2021-12-29 12:04
Fajna sprawa! (1)
- 11 16
-
2021-12-29 15:20
Co na to Plazynski?
- 1 2
-
2021-12-29 12:06
Obwodnica (8)
Potrzebny jest trzeci pas na obwodnicy, co widać na odcinku przy Auchan jak dobrze to rozładowuje ruch, a nie kolejne dopinanie do obwodnicy kolejnych dróg.
- 86 54
-
2021-12-29 12:15
(2)
A potem czwarty, piąty, dziesiąty.... Potrzebna jest alternatywa dla auta wzdłuż obwodnicy.
- 37 26
-
2021-12-29 12:19
Bzdura geniuszu
- 13 22
-
2021-12-29 12:44
...
a dlaczego nie,jak obwodnica to obwodnica...
- 7 5
-
2021-12-29 12:39
Jooooo... Ja bym całkiem zaorał TPK i zrobił jeden wielki parking. (4)
- 13 7
-
2021-12-29 12:45
Jeszcze trochę i lasy państwowe z błogosławieństwem PiS wytną w pień TPK.
- 16 10
-
2021-12-29 13:03
Popieram Obajtki zainwestowlai tu spory geld.
- 7 3
-
2021-12-29 15:04
Co mają wspólnego te trasy z TPK?
- 2 5
-
2021-12-29 15:14
jeden normalny tutaj....
- 4 1
-
2021-12-29 12:07
Droga czerwona... 2017 znowu realna..... 2021 znowu realna.... 2025 znowu realna... (8)
Cała Gdynia
- 50 11
-
2021-12-29 12:30
jak obwownica w Żukowie, planowana od blisko 20 lat. (2)
zawsze powtarzałam, że Gdynia i wieś Żukowo mają wiele wspólnego.
- 5 11
-
2021-12-29 12:46
Ta w Zukowie juz ruszyła
- 6 3
-
2021-12-29 14:50
Heh nie picuj się z tym Żukowem tak. XD
- 0 0
-
2021-12-29 12:47
Tylko ze obwodnica Zukowa
Jest już w budowie do 2025 będzie gotowa. A w Gdyni to nawet konkretnych planów jeszcze nie ma
- 6 7
-
2021-12-29 14:49
To przecież Horała obiecał ze wszystko załatwił (1)
Wielki Mały Wiceminister Infrastruktury od Nicnierobienia
- 4 7
-
2021-12-31 01:28
Horała dla Gdyni nic nie zrobi
Bo mieszkańcy mieli go w d jak w wyborach startował. A teraz Horała ratuj. A paszli won.
- 1 0
-
2021-12-29 17:31
2014
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "
"Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015."
Co ma do tego Gdynia?- 2 2
-
2021-12-29 19:56
Cala Gdynia?
A raczej cale Panstwo i kolejne jego rzady .
- 3 0
-
2021-12-29 12:09
I jeszcze (1)
Obwodnica pierwoszyna Kosakowa itd
- 23 14
-
2021-12-29 17:54
nie tędy droga
To komunikacja osiedlowa.
Magistrala powinna być w dolinie Redy.- 2 0
-
2021-12-29 12:09
A mieszkancy od lat czekają na jeden wspolny bilet... (6)
Czy kiedyś się doczekają?
- 51 9
-
2021-12-29 12:14
Jak Szczurek przegra wybory to sie doczekamy (1)
- 14 6
-
2021-12-29 17:27
gratuluję optymizmu...
Najpierw będzie 10 lat sprzątania tej stajni Augiasza, wyrywanie chwastów i pielenie grządek...
- 4 0
-
2021-12-29 12:18
hahah chciałbyś, ważniejsze są deklaracje, protesty i plany a nie jakieś "działania"
ogarnij się :D a tak na serio to z tym wspólnym biletem to jak z modernizacją szadółek albo z uruchomieniem mevo na stałe - takie projekty przerastają tutejszych włodarzy :)
- 6 6
-
2021-12-29 13:04
Nie doczekaja sie . Dopiero jak przyjdzie kacperek z poszkodowana matka Stefana W. jak swieta rewolucji, to moze bedzie bilet w 2040.
- 3 6
-
2021-12-29 15:07
NieDaSie POKO. Dopóki dalej będzie rządzić ta ekipa w pomorskim to nic się nie zmieni....
- 3 2
-
2021-12-29 17:26
taki bilet istnieje
Ale jest mocno nieciekawy cenowo. Szczególnie na tle innych miast.
Na dodatek, jest słabo dostępny, bo tylko przez internet...- 3 1
-
2021-12-29 12:09
gdynia (1)
Właśnie widzę jak Gdynia walczy...z mieszkańcami.
-Dziękujemy-- 44 11
-
2021-12-29 12:39
Nazwa wygrała w konkursie, to najważniejsze...FALO .
- 2 3
-
2021-12-29 12:13
Jesli Gdynia jest sygnatariuszem/udziałowcem w jakimkolwiek projekcie (7)
Zapomnijcie ze projekt będzie zrealizowany.
- 68 12
-
2021-12-29 12:16
Lepiej podziękuj taki ludziom jak Arciszewska, Horała, Śniadek czy Płażyński (2)
- 16 8
-
2021-12-29 16:08
W czasie powstawania PKM
Te nazwiska nic nie znaczyły w Pomorskiem...
I nadal nie znaczą...
Podziękowania należą się... wszyscy wiemy komu. Dość wspomnieć potyczki Nordy i Związku Południowego.- 4 1
-
2021-12-29 21:43
dziękuję nieustannie i "błogosławię"
Lewandowskiemu, Bieleckiemu, Aziewiczowi, Nowakowi, Tuskowi...
- 1 0
-
2021-12-29 14:09
Gdynia nie dołaoczyła do PKM, bo wyg nie wymagany wkład był za duży (3)
PKM miała w Gdyni iść na Oksywie i na Mosty
- 3 4
-
2021-12-29 16:06
za to marszałek uszczęśliwił Gdańsk prezentem (2)
Którego on wcale nie chciał. Za bardzo lubi tramwaje...
To dzięki Gdyni i wczesnym planom współpracy lotnisk powstała PKM.
Potem "włodarze" wzięli się za łby i marszałek przejął całość zagadnienia...- 4 1
-
2021-12-29 16:09
Wlodarze - przynajmniej ci na poziomie samorzadu powinni szukac porozumienia (1)
A nie brać sie za łby...
- 3 3
-
2021-12-29 17:22
"do tanga trzeba dwojga"
Jakkolwiek nie jestem fanem Szczurka, to w ówczesnej konstelacji nie miał szans na porozumienie. Druga rzecz, że tego nie potrafi.
A że wie, że nie potrafi, to nawet nie próbował...- 4 0
-
2021-12-29 12:15
A od czego `Nowy ład` ja się pytam ? (5)
- 26 8
-
2021-12-29 12:31
(3)
od wydojenia Twojej kieszeni
- 17 5
-
2021-12-29 13:09
A twojej nie?
Jesteś bezrobotną patologią?
- 6 3
-
2021-12-29 14:26
Nie daj się doić. (1)
Zrzeknij się swojej kwoty wolnej od podatku na rzecz hospicjum. Podać nr rachunku bankowego?
- 3 3
-
2021-12-29 14:54
No i co Ci po kwocie wolnej od podatku?
Oddasz ją przy korzystaniu z każdej z usług.... Stomatolog... Mechanik... Hydraulik itd itd. Ciemny lud znów kupowany za ich własne pieniądze.
- 4 4
-
2021-12-29 13:29
od łupienia mieszkańców na kiełbasę wyborczą PiSlamu
retoryczne pytania zadajesz
- 6 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.