• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa kluczowego wiaduktu. Spór Gdyni i Kosakowa o liczbę pasów i buspas

Piotr Weltrowski
11 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
Tak aktualnie wygląda wiadukt w ciągu ul. Dąbka. Tak aktualnie wygląda wiadukt w ciągu ul. Dąbka.

Gdynia i Kosakowo miały podzielić się kosztami przebudowy wiaduktu na ul. DąbkaMapka, który od lat stanowi wąskie gardło dla ruchu na północ miasta i dalej, do ościennych gmin. Inwestycję zapowiadano na ten rok. Okazuje się jednak, że projekt jest opóźniony i obecnie przygotowuje go sama Gdynia. Kością niezgody okazała się liczba pasów oraz buspas.



Ile pasów powinien mieć nowy, dobudowany wiadukt?

Stary wiadukt drogowy nad torami w ciągu ul. Płk. Dąbka to aktualnie najbardziej uciążliwe miejsce dla kierowców z północnych części Gdyni, a także wszystkich dojeżdżających do sąsiednich gmin, głównie do Kosakowa.

Choć przebudowa ul. Kwiatkowskiego zdecydowanie udrożniła ruch w tej części miasta, to znajdujący się dalej wiadukt pozostaje wąskim gardłem. To przez niego tworzą się korki - zarówno dla jadących od strony estakady w kierunku Galerii Szperk, jak i zmierzających z zachodniej części górnego Pogórza w stronę centrum.

W 2019 roku Kosakowo i Gdynia porozumiały się w sprawie inwestycji



Władze Gdyni (ale też i Kosakowa) od lat są świadome problemu. Dlatego też już ponad trzy lata temu obie gminy porozumiały się w sprawie wybudowania nowego wiaduktu w tym miejscu. Miał on zapewnić nie tylko większą przepustowość dla aut, ale i pomieścić drogę rowerową.

Pierwszy przetarg na projekt nowego wiaduktu ogłoszono jeszcze w 2019 roku. Zakładano wówczas, że dokumentacja będzie gotowa wiosną 2021 roku, a realizacja samej inwestycji ruszy w 2022 roku.

I choć oferty w kolejnych przetargach okazywały się droższe, niż zakładano, to ostatecznie - w lipcu 2020 roku - Gdynia zdecydowała się podpisać z wykonawcą umowę na przygotowanie dokumentacji. Podtrzymano także datę rozpoczęcia inwestycji.

Jednak od tego czasu temat zniknął z miejskich komunikatów.

Gdynia: Kosakowo wycofało się z inwestycji



Postanowiliśmy zapytać urzędników, na jakim etapie znajdują się prace nad dokumentacją. Odpowiedziano nam, że projekt wciąż powstaje, a równocześnie przygotowywany jest też budżet inwestycji.

Co ciekawe, gdyńscy urzędnicy zaznaczyli przy okazji, że nad inwestycją pracują samodzielnie.

- Gmina Kosakowo odmówiła partycypowania w kosztach przygotowania dokumentacji projektowej, pomimo podpisanego wcześniej porozumienia z miastem Gdynia. Nie wyraziła także chęci partycypowania w kosztach budowy - mówi Agata Grzegorczyk, rzeczniczka gdyńskiego magistratu.

Kosakowo: chcemy wspierać projekt, ale tylko gwarantujący poprawę



O wyjaśnienie poprosiliśmy władze Kosakowa. W odpowiedzi przesłali nam pismo wójta gminy skierowane do prezydenta Gdyni i datowane na 25 kwietnia 2022 tego roku.

- Do dziś nie otrzymaliśmy na nie odpowiedzi - twierdzi Anna Chojnowska, kierownik kancelarii wójta Kosakowa.
Z pisma tego wynika, że przedstawiciele Kosakowa uważają, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - niewiele zmieni.

Przy czym przedstawiciele Kosakowa nadal deklarują partycypowanie w kosztach, o ile powstać miałyby dwa pasy, ale bez buspasa (w takiej sytuacji oferują pomoc w wysokości 25 proc. wartości inwestycji) lub też w sytuacji, gdy powstać miałyby trzy pasy, w tym buspas (przy tym rozwiązaniu oferują wkład w wysokości 50 proc. wartości inwestycji).

Warto tu zaznaczyć, że aktualnie istniejący wiadukt posiada po jednym pasie w obie strony. Kwestią sporną jest tylko liczba pasów (i ewentualnie istnienia buspasa) na nowym, drugim wiadukcie.

Opinie (368) 8 zablokowanych

  • wezcie sie do roboty lepiej bo zaraz gdynia polnoc znowu stanie (1)

    za szperkiem setki nowych mieszksn co oznacza tysiace nowych mieszkan i aut ! juz jest za pozno na dzialania ktorych i tak nie ma :(

    • 26 3

    • Widziały gały co brały :)

      • 2 1

  • Ograniczyć wjazd samochodów z Kosakowa do Gdyni i następnego dnia Kosakowo zaproponuje pokrycie 175% kosztów przebudowy. To jest patologia jak się Gdynia podstawia. ps. Na rogatkach powinien być buspas: autobusy z Kosakowa zapraszamy, samochodów nie.

    • 17 23

  • gdynia - skonfliktowana z PKP, Kosakowem (1)

    ale w przyjaźni z deweloperką i MTMem

    • 38 3

    • Zawsze, kiedy chodzi o jakąś inwestycję w Gdyni,

      nagle wszyscy "podstawiają nogę", "wchodzą z nią w spór", "mają z nią rozbieżne interesy". Biedna oblężona twierdza. Wszyscy czyhają na to Eldorado Północy.

      • 7 1

  • prosze o korekte artykulu! (2)

    dojazdy sa nie tylko do gminy Kosakowo ake i do Mosty, Suchy Dwor, Rewa oraz dojazd (skrotem moija sie Hutnicza) do Rumii oraz Pucka przez tzw. laki

    • 21 2

    • (1)

      No wiadomo że są różne gminy ale na potrzeby dyskusji skracamy do "różne Kosakowa" - wiadomo o co chodzi

      • 1 1

      • nue kazdy wie

        :( wiec pisac dla ludu

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Moim zdaniem powinny być po dwa pasy w każdym kierunku (24)

    Jak już robić taką inwestycję to robić tak by starczyła i funkcjonowała na długie lata

    • 388 21

    • po wybudowaniu nowego tak bedzie , tylko Gdynia chce od razu zabrac dwa pasy na bus pasy , czyli dla ,,zwyklych" uzytkownikow (20)

      bez zmian dalej tylko dwa

      • 19 6

      • I dokładnie tak powinno być (19)

        Kierowcy nie są sami na świecie

        • 21 40

        • tylko potem nie płacz jak do szpitala nie dojdziesz (3)

          na czas lub jak karetka lub straż będzie jechała za długo....

          • 18 11

          • karetka się zmieści

            wiesz, włącza sygnały, inni zjeżdżają na bok i już. Szerokość pasa ruchu to ok. 3,5m, dwa pasy to 7m. Szerokość samochodu osobowego czy karetki to ok. 2m

            • 9 12

          • Karetka, straz, a takze kazdy samochod prywatny w sytuacji awaryjnej, skorzystaja z buspasa. (1)

            • 13 2

            • Ratownik

              Karetka do Kosakowa to ze stacji Puck

              • 2 0

        • (2)

          Ja bym proponował z każdej ścieżki rowerowej zabrać połowę szerokości na pas dla hulajnóg... rowerzyści nie są sami na świecie!

          • 24 7

          • Toć de facto to zrobiono wprowadzając nakaz jazdy hulajnogami po DDR

            • 8 1

          • Ja bym proponował połowę twego mózgu oddać potrzebującym.

            Jest jeden problem: połowa z niczego to nic.

            • 0 0

        • Autobusy też nie są same na świecie (10)

          Nie rozumiem zwolenników buspasów. Jeśli byłaby gwarancja, że po buspasie autobusy będą jeździły co minutę, od rana do wieczora, 7 dni w tygodniu, to jeszcze miałoby to jakiś sens (chociaż nie urządzałoby to osób, których start i koniec podróży nie są przy linii autobusowej). Natomiast zabieranie pasa dla autobusu jeżdżącego raz na 10 czy 20 minut jest tylko zwykłym zwężaniem jezdni, i nikt, nawet pasażerowie autobusów, nie będą mieli pożytku z pustego asfaltu.

          • 25 11

          • o jednym zapominasz (9)

            im szybciej i sprawniej jedzie autobus tym mniej jest ich potrzebnych. w korku "co 5 minut" oznacza czasem kilkaset metrów a bez korka (np na buspasie) 5min to nawet 3km. więc z definicji obecność buspasów powoduje że aż taka częstotliwość nie jest potrzeba.

            • 9 10

            • (4)

              Jeśli autobus jeździ "co 5 minut", to w trakcie godziny buspas przez 48 minut jest zupełnie pusty, jego przepustowość wynosi okrągłe zero. Zakładając twoją prędkość korkową, przez te 48 minut mogłoby tamtędy przejechać nawet do 1000 samochodów, czyli ponad 1000 osób. Niestety nie przejedzie ani jedna, bo pas musi być pusty.

              • 13 9

              • Niby tak ale bez buspasów potrzeba kilkakrotnie więcej autobusów żeby zapewnić częstotliwość co 5 minut. Zobacz co się dzieje po południu na Karwinach - z jednego miejsca widzisz 4 autobusy/trolejbusy tej samej lini co kilkaset metrów i one jadą w odstępnie 5 minut własnie. Bez korka ten 5 minut wcześniej były już na Dąbrowie a ten poprzedni dopiero by ruszał w Orłowie. Buspas pusty przez większość czasu taki właśnie ma być. Pomijam już to że szerokie drogi dla samochodów też przed większość doby są puste... a jakoś nie słychać głosów że średnio w ciągu dobry wystarczy 0,72 pasa tylko wołanie o więcej i więcej.

                • 7 4

              • A te samochody u celu się zdematerializują?

                • 2 7

              • Niezależnie od ilości pasów, drogą przejedzie tyle samo samochodów.

                To nie drogi, a skrzyżowania limitują ruch. Po prostu korek będzie 2x dłuższy i będzie się poruszał 2x szybciej.

                • 5 4

              • logika mieszkańca z tablicami GPU

                • 9 7

            • (3)

              To utopia Panie, działa jeśli ludzie będą jeździli busami, a nie będą bo nie dojeżdżają pod ich dom. Prawda jest taka, że ludzie stoją w korku, a obok stoi pusty buspas, i raz na 10min przejedzie bus, czasami pełny, czasami pusty, bez różnicy, ludzie dalej stoją w korku.

              • 8 4

              • (1)

                nie stoją jeśli jadą tym autobusem

                • 5 5

              • ale co odstoją w ciepłym, własnym samochodzie

                to pasażerowie autobusu odstoją w trakcie zimnej drogi do i na przystanku.

                Więc zysk żaden.
                Na dodatek użeraj się z biletami... I planuj podróż na poziomie strategicznej logistyki...
                Ludzie, ludziom...

                • 4 2

              • To już tylko i wyłącznie ich wybór

                • 2 2

        • Psujecie miasto

          Skąd się w Gdyni biorą tacy ludzie?

          • 2 2

    • a potem te samochodziki magicznie będą się mieścić w centrum

      • 13 7

    • Buspas praktycznie tylko dla jednego autobusu nr 194 ? (1)

      • 14 6

      • Polecam sie dowiedzieć co tam jezdzi, a nie glupoty pisac

        • 0 2

  • Wójt ma rację ale czy może być mądrzejszy od prezydenta i jego całej świty

    • 27 6

  • A nie moż na przyłączyć Gdyni do Kosakowa?

    Tam rządzą mądrzejsze ludzie

    • 32 8

  • Żałosne miasto,

    które musi skomleć w ościennych gminach o partycypację w kosztach budowy wiadukciku nad jakimś jarem. Dopłacą, nie dopłacą - Gdynia ma zbudować to sama, bo to ulica w granicach miasta.

    • 26 9

  • Opinia wyróżniona

    (46)

    Przyczyna braku porozumienia jest prosta. Budowa wiaduktu z prawdziwego zdarzenia tj. z dużą przepustowością jest kluczowe dla rozwoju gminy Kosakowo, a nie Gdyni. Dla Gdyni ta inwestycja to tylko wydatki, a dla Kosakowa droga+kolej to niesamowity rozwój kosztem Gdyni..... Dobra komunikacja, drogi itd. spowoduje, że puste tereny inwestycyjne w Kosakowie zaczną się zapełniać inwestycjami, które zabrane zostaną z Gdyni. Gdynia m.in. z powodu położenia ma duże ograniczenia w rozwoju, a Kosakowo już nie.

    • 313 73

    • Trzeba było o tym myśleć prędzej, (10)

      zanim zamawiane "rampingi" wywindowały w Gdyni ceny wszystkiego, co wiąże się z gruntem, budową, inwestycją. Gdynianie do dziś purpurowieją z dumy, zachwycają się pierwszymi miejscami w wątpliwych ogólnopolskich badaniach i ogłaszają, że są najszczęśliwsi w Polsce. A potem dziwią się, że za mieszkanie na obrzeżach dość przecież przeciętnego miasta, muszą płacić po 10000 zł za metr kwadratowy mieszkania.

      • 64 20

      • Inne miasta budują drogi dojazdowe(Warszawa, Kraków, Wrocława, Gdańsk) tylko Szczurek jest mądrzejszy i twierdzi, że nie trzeba (2)

        • 34 18

        • Rozwiązywanie problemów drogowych po "szczurkowemu" (1)

          Mamy wąskie gardło bo w obu kierunkach droga z dwóch pasów zwęża się do jednego. Co proponuje ekipa pana Szczurka ??
          Zbudujmy nowy wiadukt zróbmy bus pas i nadal przejazd będzie się odbywał po jednym pasie w każdym kierunku.
          Takie pomysły wyłącznie u Szczurkowych.
          Dobrze że Kosakowo nie chce marnotrawić kasy na takie i**otyzmy.
          Albo robi się taką inwestycje która zmienia sytuację albo szkoda marnować kasę.

          • 65 9

          • No to niech kosakowo zamontuje sobie teleport za te oszczędzone fundusze.

            • 15 27

      • A gdzie w PL jest lepiej mądralo ? Nigdzie dla mnie. (3)

        • 15 7

        • Wychyl nos poza Gdynię. (2)

          • 8 2

          • ale widzisz tylko w Gdyni tak duzym miescie jest centrum miasta nad morzem (zatoka) z fajna plaza i przystania i to robi robote (1)

            a reszta terenow kuleje.... ja bym wolal zeby Gdynia mocno sie przylozyla do budowy skm na pogorze oksywie, obluze i zeby tych pociagow jedzilo co 10 minut.... a nie te buspasy... dajcie ludzia jedzic samochodami nacieszyc sie szerokimi plynnymi jezdniami....

            • 4 2

            • Budową kolei to zajmuje się PKP,

              czyli Rząd.

              • 1 0

      • (2)

        Ale to nie jest kwestia purpurowienia czy zachwytu nad sobą, umiesz czytać ze zrozumieniem. Kwestia jest jedna: mieszkańcy gminy Kosakowo korkują dojazd do Derdowskiego i Kosakowo nie chce uczestniczyć w kosztach budowy drogi głownie dla ich mieszkańców.

        • 13 11

        • chce w 50%

          czytaj ze zrozumieniem, zapłacą połowę tylko ma być rozwój tego fragmentu.

          • 10 2

        • Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Chce uczestniczyć ale tylko jak będzie więcej pasów dla samochodów niż jeden, bo jeśli to ma być na zasadzie 1 pas dla samochodów plus buspas to nic się nie zmieni. Buspas też niewiele da ponieważ autobusów jeżdżących z Kosakowa do Gdyni są może 2-3, z dalszych miejsc typu Pierwoszyno jeden autobus jeżdżący co pół godziny (i tego raczej nie zmienią ponieważ nie ma kim jeździć). Jaka to korzyść dla Kosakowa płacić za buspas dla dwóch czy trzech przejazdów na godzinę? Przy takiej częstotliwości to i tak każdy będzie wybierał samochód a nie komunikację miejską. Mój przykład - jazda samochodem do pracy to 35-40 min, autobusem plus pkm to min. półtorej godziny przy obecnej częstotliwości komunikacji. Wybór jest prosty...

          • 8 0

    • Prosze poprawić w ostatnim zdaniu

      "położenia" na "zadłużenia" i wtedy wszystko będzie się zgadzało.

      • 21 11

    • (3)

      Gdynia poprostu szuka jak zwykle kogoś kto dołoży większą część do inwestycji. Gdynia ma około miliarda długu. Zejdź na ziemię chłopie!

      • 35 26

      • Gdyni ta inwestycja nic nie daje. (2)

        Ten co potrzebuje, niechaj za własne buduje.

        • 12 12

        • "zgoda buduje, niezgoda rujnuje"

          a "chatę z kraja" diabli wezmą...

          Jak ktoś nie umie znaleźć synergii, to samotnie pod płotem skończy.

          • 3 0

        • Wiadomo, ze mieszkancy Pogorza tamtedy nie jezdza. Maja zakaz - na bramkach sprawdzaja zameldowanie w Kosakowie.

          • 6 1

    • Hahahaha (4)

      Gdynia z powodu położenia ma ograniczenia w rozwoju?! Miasto portowe? Gdynia przez lata marnuje swój potencjał i dlatego ludzie stąd uciekają! Ceny mieszkań są dla mieszkańców zaporowe, koszty życia coraz wyższe, miejsca pracy się zwijają, uprzykrzanie życia mieszkańcom na każdym kroku ale za to można coraz szybciej bujnąć się buspasem i to ma przyciągnąć ludzi do Gdyni?

      • 50 24

      • Dekady poświęcania dobra mieszkańców dla Januszy którzy po fajki do Żabki jadą samochodem robią swoje. (2)

        Nikt nie chce mieszkać na złomowisku.

        • 11 21

        • dekady? poświęcenia?

          I co w ramach tych "nadludzkich" wysiłków powstało?!
          Wizualizacje?

          Było nie niszczyć drobnego handu, "kiosków ruchu", osiedlowych sklepików, to "janusz" nie musiałby robić kilometrów za każda pierdołą...
          Miasto zbiera owoce własnej nieodpowiedzialnej polityki, tromtadracji "co to nie my" i wchodzenie w spory z zarządcą dróg krajowych, dzięki czemu mamy skarbonkę bez dna w postaci "estakady".
          Darcie kotów z portem. brak umiejętności politycznych, brak obecności na forum kraju i udziału w dużych przedsięwzięciach (przespany TEN-T) pokazuje kwalifikacje...

          Za to będąc w "centrum" będzie można spojrzeć na park(ing) centralny i skonstatować, że za 2/3 tego kosztu Rumia wybudowała tunel pod torami magistrali kolejowej...

          Więc mam nadzieję, że Kosakowo przyciśnie Gdynię i przyłączy ją do terenu gminy.

          • 11 4

        • ojej....

          jeszcze nie oddali prawka za jazdę nachlanym z tłumaczeniem pt, panie władzo ja tylko ten kawałek i tylko po piwo,, ? i aaaa i stąd ta frustracja ;)

          • 0 0

      • To uciekaj słoiku już pa pa. Nikt Cię tu nie potrzebuje przyjezdny kartoflu

        • 1 4

    • Dlatego prowadzone prace są działaniem na szkodę miasta (1)

      Natychmiast zaprzestać, namalować buspas, a na istniejącym pasie puścić ruch wahadłowy, zainstalować kamery. Do rozmów z Kosakowem wrócić za 5 lat.

      • 24 16

      • I fenomenalnie

        Ciekawe czy będziesz miał tak samo zaciekłą minę jak chleb dowiozą na 12:00 bo w Gdyni padły wszystkie piekarnie.
        Albo kiedy poczekasz sobie dodatkową godzinę w urzędzie bo pani Marzenka nie może dojechać z Mostów. Tylko zamknięty, ograniczony umysł może wyprodukować taką wypowiedź bo tylko zamknięty, ograniczony umysł nie zauważa systemu naczyń połączonych. Iście rosyjskie podejście.

        • 6 1

    • Patrzę kto tu jest pipą w tym sporze.... (11)

      ... i są to niestety władze mojego miasta Gdyni ,budowa mostu z jednym pasem plus buspas nie rozwiązuje korków ! Jeden pas mamy w tej chwili - po co budować most dla buspasa ?! To nie zmieni sytuacji - drożność poprawi się o jeden autobus na 15 minut

      • 48 12

      • Prawdę mówiąc, przy obecnym układzie, gdy mieszkańcy Kosakowa chcą darmo korzystać z dotowanej miejskimi pieniędzmi (10)

        ... to niech sobie sami budują drogi zapewniające dostanie się do ich mieszkań/domów. Podobnie mieszkańcy innych ościennych gmin. Na dziś Trójmiasto buduje i utrzymuje infrastrukturę dla wszystkich, co jest patologią przy stałym odpływie mieszkańców do sąsiednich, "tańszych" gmin.

        • 30 28

        • tańszych powiadasz... byłoby świetnie. (3)

          dla przypomnienia - jadąc ul. Dąbka od strony Gdyni w stronę Kosakowa, po lewej stronie ulicy nadal mamy Gdynię... i to całkiem konkretne zespoły blokowisk... ciekawe czy ktoś się pokusi kiedyś o wyliczenie ile to ludzi/samochodów przypada na Pogórze i Pogórze Górne... rozumiem jednak, że dla niektórych to "margines", dla którego nie warto "budować i utrzymywać infrastruktury"... przy czytaniu artykułu ze zrozumieniem można też dostrzec, że gm.Kosakowo zgłasza chęć partycypacji w kosztach w wysokości 50%, jeśli przepustowość mostka zostanie zwiększona adekwatnie do potrzeb wynikających z natężenia ruchu.

          • 31 5

          • To jest jak z 500+

            Dostajesz 500 (tu: 50% partycypacji), z kieszeni wyciągają Ci 700 (poniesione większe koszty obsługi dodatkowego ruchu). Żaden interes.

            • 5 5

          • (1)

            Ale ich podatki nie idą do Gdyni, a korzystają z gdyńskiej infrastruktury głównie. Dlaczego z podatków gdynian ma być fundowany dojazd do tanich noclegowni? Ja wole, by miasto skupiło się na remontach drog w mieście, nie poza miasto.

            • 12 8

            • dlatego że resztka "byznesów" w tym mieście

              nadal potrzebuje ludzi do pracy.

              Rentierzy i emeryci zasobności miasta nie podnoszą...

              • 8 1

        • mam nadzieje ze nie korzystasz z kosakowskich plaż w Rewie i Mechelinkach i Babich Dołach.ani nie skracasz sobie drogi nad (4)

          morze przez Kosakowo . Jak równiez nie jedzisz autobusami oplacanymi przez gmine Kosakowo 105, 146, 165 , 173

          • 21 12

          • Nie, plaże mam w Gdyni (1)

            • 11 8

            • plaże? w Gdyni?!

              kiedy ja w końcu te zajady wyleczę...?!

              • 9 4

          • Babie Doły to akurat Gdynia, nieuku

            • 14 1

          • Do linii 105,146, 173

            jedynie "dopłacają a nie "opłacają". To istotna różnica. I łaski nie robią.

            • 14 5

        • Przypominam, ze DDRy tez sa dotowane z miejskich pieniedzy....

          • 1 1

    • Szczurek kiedy PKM na północ Gdyni? (4)

      • 20 10

      • Właściwy adresat pytania: marszałek województwa (1)

        • 16 10

        • to na ....j taki prezydent

          co się z pryncypałem nie może dogadać?!

          • 4 1

      • No Oksywie mogą juz dzis ruszyc , wyrwac chcasty z istniejacych peronów i start.

        I Gdyni Głównej do Oksywia bez korków w 20 minut.

        • 12 1

      • O pkm to struka pytaj

        • 5 3

    • Nie do końca (1)

      Szczurek i Łucyk robią wszystko aby utrudnić życie kierowcom aby się przesiedli na komunikację (tylko i**ota zmienia lepszy środek transportu na gorszy).

      • 28 15

      • Zeby jeszcze bylo sie na co przesiasc... na razie likwiduja kursy w ramach zachety...

        • 5 0

    • Trzymajcie kciuki, żeby buspasa w ogóle nie było. (2)

      Jeżeli Gdynia postawi na swoim i wybuduje wiadukt, na którym będzię tylko jeden pas dla aut + buspas to będzie oznaczało, że cały prawy pas Płk. Dąbka od skrzyżowania z Kwiatkowskiego do ronda w Pogórzu będzie przeznaczony na buspas i bedzie jeszcze gorzej niż jest.

      • 24 5

      • Nie "jeżeli" tylko będzie (1)

        To, na co wy wszyscy geniusze nie wpadliście, to że te pasy nie działają 24h/dobę. Będą obowiązywać w konkretnych godzinach

        • 3 7

        • A w tych konkretnych godzinach bedziesz stal w korku dzien w dzien po 30-40min

          • 9 1

    • dlaczego taka retoryka "kosztem"?

      Jaki koszt ponosi Gdynia, którego prędzej czy później nie będzie musiała ponieść?
      Ta przebudowa to konieczność, tym bardziej jeśli ktoś planował tam lotnisko i kolej dojazdową.

      Podmioty istniejące w Gdyni mają ludzi do pracy, ludzie zarobek i miejsce na ziemi.
      Tak trudno znaleźć tu synergie?
      Tak wielkimi "psami ogrodnika" są pracownicy magistratu?!

      • 5 1

  • Byl taki pomysł żeby Gdynię powiększyć o gmine Kosakowo ale wtedy prezydent wojciech się wycofał (4)

    • 15 2

    • i bardzo dobrze. Kto by chciał mieszkać w zadlużonej, biednej Gdyni. Chyba już tylko Kucyk.

      • 7 1

    • Dlaczego Powiat Pucki (2)

      miałby pozbywać się czegoś, co przynosi dochody? Co miałoby zachęcać mieszkańców Gminy Kosakowo do mieszkania w Gdyni?

      • 2 1

      • (1)

        Droga dojazdowa do centrum :-)

        • 1 0

        • Przecież mają.

          I do centrum Kosakowa i do Gdyni. Bez problemu dojeżdżają też do Pucka.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane