- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (206 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (75 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (137 opinii)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (87 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (118 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (292 opinie)
Nowa Warszawska: trasa tramwajowa prawie gotowa
Już tylko kilku metrów torów brakuje, by połączyć Nową Warszawską z pętlą przy al. Adamowicza. Latem torowisko włączy się także w al. Havla. Wszystkie prace trwać będą do jesieni, a uruchomienie linii nastąpi na początku 2023 r.
Wciąż wiele elementów, które złożą się na Nową Warszawską, jest jeszcze do zrealizowania.
To wszystko sprawia, że roboty budowlane trwać będą do listopada. Potem, po testach i odbiorach, tramwaje zaczną regularnie kursować na początku przyszłego roku.
Czytaj też: Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?
Tory niemal na całej długości
Jakie prace wykonywane są obecnie na Nowej Warszawskiej?
- Trwają roboty przy budowie dwóch peronów tramwajowych na starej pętli autobusowej przy ul. Piotrkowskiej. Na środkowym odcinku trasy niemal w całości gotowa jest infrastruktura torowa. Zamontowano również większość słupów trakcyjnych i lamp. W pobliżu pętli Ujeścisko trwa budowa drogi rowerowej i chodników - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dodatkowo na odcinku w okolicy al. Havla trwają prace związane z budową przejazdu drogowo-torowego na jezdni al. Havla w kierunku pętli Świętokrzyska.
Za budowę trasy wartej 60 mln zł odpowiadają firmy MTM i Rajbud.
Wakacje bez tramwajów na Havla
Wspomniane wpięcie Nowej Warszawskiej w al. Havla, gdzie powstanie niespotykane dotąd w Gdańsku skrzyżowanie torowe, wymagać będzie zamknięcia dla ruchu tramwajowego całej al. Havla na okres wakacji.
Inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński przekonywał w artykule na Trojmiasto.pl, że nie ma takiej potrzeby. Miasto postawiło jednak na swoim.
Jakie linie pojadą Nową Warszawską?
ZTM Gdańsk prowadzi analizy i konsultacje dotyczące tego, jakie linie tramwajowe puszczone zostaną Nową Warszawską. Na razie organizator przewozów nie chce jeszcze zdradzać szczegółów.
Przypomnijmy zatem, że pod koniec 2019 r., gdy Nowa Warszawska była dopiero w planach, założenia były następujące. Po otwarciu trasy miała zostać uruchomiona linia nr 13 kursująca z Brętowa do pętli Stogi Pasanil, przez Nową Warszawską, al. Havla do Śródmieścia i Podwale Przedmiejskie.
Linia nr 6, zamiast kończyć bieg na pętli Łostowice-Świętokrzyska, ma zacząć kursować do samego końca al. Adamowicza.
Z kolei tramwaje linii nr 12 mają nawracać na węźle przesiadkowym łączącym al. Adamowicza z Nową Warszawską.
Słupki na Nowej Warszawskiej (17 opinii)
Opinie (199) 1 zablokowana
-
2022-06-15 18:30
(4)
Mnie skłoniłyby szybko jeżdżące autobusy, tak bym z miejsca zamieszkania nie musiał do pracy jechać 1 godziny i 20 minut gdy samochodem jadę 35-40 minut. Do tego fajnie by było gdyby pasażerowie komunikacji zachowywaliby elementarną kulturę i minimum higieny osobistej. A tak, cóż... pozostaje mi dalej wysłużony 6-letni Opelek Insignia.
- 14 2
-
2022-06-16 07:10
a jeszcze fajniej by bylo jak bys mogl sie teleportowac!!.
- 1 1
-
2022-06-15 19:49
insignia ? ale obciach. (1)
- 1 3
-
2022-06-15 21:38
Własny i kupiony bez kredytu. ciebie nie stać nawet na hulajnogę na raty, więc nie pisz mi tu co jest obciachem :)
- 2 3
-
2022-06-15 18:42
Bzdury
opelek insignia palący 10l/100km przy benzynie prawie 9PLN za litr. Powodzenia
- 3 4
-
2022-06-15 16:40
Gratulacje (4)
Widać że roboty bardzo sprawnie idą do przodu. Widać pozytywne zmiany w DRMG gratulacje dla wykonawcy i nadzoru inwestorskiego.
- 12 9
-
2022-06-15 23:41
(1)
Sprawnie? Dwoch ludzi cos grzebie i tak dzien w dzien
- 0 1
-
2022-06-16 07:05
chyba i innej budowie piszesz!!,
- 0 0
-
2022-06-15 19:40
chyba nie mieszkasz na Ujeścisku.
tutaj już korki na kilkadziesiąt minut. Będzie fak dla ekipy rządzącej z całego południa.
- 2 0
-
2022-06-15 17:36
Amen
Łubudubu łubudubu
- 3 1
-
2022-06-15 20:01
bedziecie płakać , za ten wyjazd z Piotrkowskiej (3)
brak prawoskrętu, antyprzystanki i tramwaj.
Będzie się działo.- 13 3
-
2022-06-15 20:51
(2)
tu skoncza ,wezma sie za czluchowska w wawozie, i po problemie!.
- 2 2
-
2022-06-15 22:16
pół roku w korkach , frajerze (1)
- 2 1
-
2022-06-16 06:54
nie zabiegalem,ale milo poznac frajera!!.,,dobrze rano wstac"!!.
- 0 0
-
2022-06-15 17:17
I co z tego skoro na Chełmie, nie mówiąc o Armii Krajowej (2)
nie da się wsiąść do tramwaju- skoro już jest problem. Uważam że tramwaje w kierunku Al. Adam. powinny jechać pasem zieleni (środkiem Armii Krajowej) i wpiąć się w linię przy skrzyżowaniu z Aleją Sikorskiego. Byłaby to linia przyspieszona z możliwościa wsiadania do pojazdów na kładce przy Dragana- co byłoby dobrym rozwiązaniem dla mieszkańców Wzgorza Mickiewicza, ale teżlinie jadące z kierunku Łostowic nie byłyby przepełnione. Pasażerowie z Szadółek chętniej wsiadaliby do tramwaju gdyż nie musieliby tłuc się w tramwaju jadąc przez Chełm. Dwie linie mogłyby jeździć Armii Krajowej a jedna jako "krajoznawcza" lub "turystyczna przez Chełm. Budowa linii tramwajowej na Warszawskiej będzie odtrąbiona jako sukces pani prezydent, który może okazać się sukcesem pisanym kijem na plażowym piasku- szybko zostanie zdewaluowany.
- 23 8
-
2022-06-15 17:58
Proste rozwiązania (1)
bolą najbardziej.
Lepiej zrobić prawie nikomu nie potrzebną nitkę tramwajową - a jej budowa trwa dłużej niż ciąża słonia.- 6 4
-
2022-06-16 06:51
lotnisko w baranowie juz na finiszu!,bilet kupiles?.
- 1 2
-
2022-06-16 05:45
No to teraz jeszcze estakada dla samochodów na Armii Krajowej
A potem tramwaj
- 5 2
-
2022-06-15 23:54
Ale będę jeżdził
W tę i z powrotem-Ole!
- 1 0
-
2022-06-15 22:52
I po co mi ten tramwaj. 40min jazdy
W kolo się psują! Spóźniają i do tego jadę drożej niż zwykłym autem na gaz.
Platforma wiecznie żywa - prezyd3tka- 4 4
-
2022-06-15 22:49
Hehehehe a z petli lawendowe da sie wjechac
Na warszawska i do havla? xdxdxd
- 6 0
-
2022-06-15 21:11
6 ma konczyc na ,,Ujescisku"? (2)
Sam ,,dyrektor" ztm zapowiadał zmianę trasy lini 3 celem późniejszego przedłużenia do ujesciska. Jednym słowem miasto oboecuje jedno a potem robi zupełnie coś innego.
- 12 0
-
2022-06-15 22:13
(1)
Przedłużenie 3 miałoby o niebo więcej sensu niż zabieranie tramwajów z zatłoczonej pętli łostowickiej
- 5 0
-
2022-06-15 22:16
Cały Seba. Dyrektor, który dostał stanowisko za znajomości a nie za kompetencje. Pokazuje to dobitnie co chwila i wyłącznie wykonuje polecenia Borawskiego. Takich mamy specjalistów na najwyższych stołkach a tych co mają coś do powiedzenia się po prostu ucisza
- 2 1
-
2022-06-15 21:56
Ile dopłaci miasto ?
Budują opieszale. Zamiast kończyć zadania na odcinkach to nadal wszystko jest rozgrzebane. Coś zrobią, ułożą a potem znowu ryją b.... do kwadratu. Brak nowej ulicy ( pierwotnie była w planach) w świetle tej linii tramwajowej to kolejnie nieporozumienie. Zamiast budować drogi fakultatywne, Miasto dyplomatycznie pomija je milczeniem. I dodatkowa kwestia ..ciekawe ile miasto dopłaci za inwestycję ze względu na zmianę sytuacji ekonomicznej w kraju?
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.