• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: trasa tramwajowa prawie gotowa

Michał Brancewicz
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Brakuje już tylko kilku metrów torów, by połączyć Nową Warszawską z pętlą powstałą w ramach al. Adamowicza.
  • Brakuje już tylko kilku metrów torów, by połączyć Nową Warszawską z pętlą powstałą w ramach al. Adamowicza.

Już tylko kilku metrów torów brakuje, by połączyć Nową Warszawską z pętlą przy al. AdamowiczaMapka. Latem torowisko włączy się także w al. HavlaMapka. Wszystkie prace trwać będą do jesieni, a uruchomienie linii nastąpi na początku 2023 r.



Co mogłoby cię skłonić do przesiadki z auta do komunikacji?

To, że dwukilometrowe torowisko w obu kierunkach zostało niemal w całości położone, nie oznacza jeszcze rychłego końca prac.

Wciąż wiele elementów, które złożą się na Nową Warszawską, jest jeszcze do zrealizowania.

To wszystko sprawia, że roboty budowlane trwać będą do listopada. Potem, po testach i odbiorach, tramwaje zaczną regularnie kursować na początku przyszłego roku.

Czytaj też: Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?

Nowa Warszawska, widok od pętli przy al. Adamowicza w stronę al. Havla. Nowa Warszawska, widok od pętli przy al. Adamowicza w stronę al. Havla.

Tory niemal na całej długości



Jakie prace wykonywane są obecnie na Nowej Warszawskiej?

- Trwają roboty przy budowie dwóch peronów tramwajowych na starej pętli autobusowej przy ul. Piotrkowskiej. Na środkowym odcinku trasy niemal w całości gotowa jest infrastruktura torowa. Zamontowano również większość słupów trakcyjnych i lamp. W pobliżu pętli Ujeścisko trwa budowa drogi rowerowej i chodników - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dodatkowo na odcinku w okolicy al. Havla trwają prace związane z budową przejazdu drogowo-torowego na jezdni al. Havla w kierunku pętli Świętokrzyska.

  • Na całej trasie zamontowano również większość słupów trakcyjnych i lamp.
  • Gotowe perony tramwajowe na trasie Nowej Warszawskiej.
  • Nowa Warszawska to nie tylko torowisko, ale także ścieżka rowerowa, chodnik i przejścia przez tory.
Za budowę trasy wartej 60 mln zł odpowiadają firmy MTM i Rajbud.

Wakacje bez tramwajów na Havla



Wspomniane wpięcie Nowej Warszawskiej w al. Havla, gdzie powstanie niespotykane dotąd w Gdańsku skrzyżowanie torowe, wymagać będzie zamknięcia dla ruchu tramwajowego całej al. Havla na okres wakacji.

Inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński przekonywał w artykule na Trojmiasto.pl, że nie ma takiej potrzeby. Miasto postawiło jednak na swoim.

Jakie linie pojadą Nową Warszawską?



ZTM Gdańsk prowadzi analizy i konsultacje dotyczące tego, jakie linie tramwajowe puszczone zostaną Nową Warszawską. Na razie organizator przewozów nie chce jeszcze zdradzać szczegółów.

Przypomnijmy zatem, że pod koniec 2019 r., gdy Nowa Warszawska była dopiero w planach, założenia były następujące. Po otwarciu trasy miała zostać uruchomiona linia nr 13 kursująca z Brętowa do pętli Stogi Pasanil, przez Nową Warszawską, al. Havla do Śródmieścia i Podwale Przedmiejskie.

Linia nr 13 ma zostać uruchomiona po otwarciu Nowej Warszawskiej i łączyć Brętowo ze Stogami. Linia nr 13 ma zostać uruchomiona po otwarciu Nowej Warszawskiej i łączyć Brętowo ze Stogami.
Linia nr 6, zamiast kończyć bieg na pętli Łostowice-Świętokrzyska, ma zacząć kursować do samego końca al. Adamowicza.

Z kolei tramwaje linii nr 12 mają nawracać na węźle przesiadkowym łączącym al. Adamowicza z Nową Warszawską.
19:56 19 CZERWCA 22

Słupki na Nowej Warszawskiej (17 opinii)

Miejmy nadzieję że przestawią te dwa słupy trakcyjne a nie jak ostatnim było że tramwaje haczyły lusterkami o słup.
Miejmy nadzieję że przestawią te dwa słupy trakcyjne a nie jak ostatnim było że tramwaje haczyły lusterkami o słup.

Opinie (199) 1 zablokowana

  • co z drogami dla samochodów? (18)

    urząd miasta wydał zgodę na budowę tysięcy mieszkań a drogi jak w latach siedemdziesiątych,

    • 74 19

    • A jakie piękne korki nam się szykują na Łódzkiej od sławetnego duoronda do Havla.

      Otworzą się wszystkim oczęta. Ale geniuszy z GZDiZ to nie ruszy.

      • 0 0

    • Jedno z drugim nie ma nic wspólnego (12)

      Nie ma możliwości niewydania pozwolenia na budowę, bo nie ma drogi. Już widzę te tysiące januszy, którym gmina nie pozwala budować na swoim "bo nie ma drogi". Więc miasto wydaje pozwolenia na budowę, bo inwestorzy (duzi deweloperzy, mali deweloperzy, osoby prywatne) składają kompletną, prawidłową dokumentację.

      Wracając do Twojego pytania: Co z drogami dla samochodów? Są. A, że samochodów jest na nich za dużo, to powstaje tramwaj, żeby większość ludzi, którzy jadą w typowych kierunkach mogli skorzystać z odpornego na korki tramwaju.

      • 17 12

      • (1)

        Na zachodzie najpierw buduje sie drogi a potem powstaja osiedla. W Polsce buduje sie osiedla, a drogi powstaja 20 lat pozniej. Taka jest roznica.

        • 8 1

        • Jeśli powstaną. Bo w wielu przypadkach nie ma takiej możliwości.

          • 0 0

      • A ty czym jeździsz ?

        • 0 0

      • Otóż ma (2)

        Obecnie brakuje w tamtym rejonie dróg bezkolizyjnych, co powoduje korki. Tylko rozbudowa sieci dróg bezkolizyjnych ORAZ sieci SKM może zmniejszyć korki w tej okolicy.

        Poza tym tramwaj zatrzymuje się co 300 metrów, więc nie jest żadną alternatywą dla samochodu, a co najwyżej dla spacerów krajoznawczych.

        • 17 9

        • Bezpośrednio w tym terenie znajduje się bezkolizyjny węzeł Jabłoniowa (1)

          Z którego bezkolizyjnie można dojechać do bezkolizyjnej sieci dróg.

          Poza tym nie, w miastach nie powinny być dróg bezkolizyjnych. Wewnątrz obszaru wyznaczonego obwodnicami nie ma praktycznie długich ciągów bezkolizyjnych ani w Amsterdamie, ani w Berlinie, ani w Barcelonie.

          • 11 8

          • A nasza stolyca? Warszawka?

            Tam wszędzie bezkolizyjne. Ale tam rządzi geniusz Trzaskowski, więc nic dziwnego ;)

            • 0 0

      • dlaczego dulkiewicz nie jeździ tramwajem? (4)

        • 20 5

        • Bo z ochroniarzami zajęła by prawie cały tramwaj.

          • 10 0

        • (2)

          Mieszka w Śródmieściu i do roboty chodzi pieszo akurat :P

          • 8 5

          • Dlaczego kłamiesz? Mieszkam niedaleko i jeździ limuzyną z ochroną (1)

            • 17 3

            • To było z sarkazmem napisane...

              • 9 3

      • Odporny na korki, ale nie ma dnia bez awarii xD

        • 7 0

    • (2)

      Obudź się. "Kochana" Unia za 13 likwiduje auta spalinowe. Większości Polaków nie będzie stać na elektryki i drogi będą puste. Po co budować. Brawo my.

      • 6 6

      • Wiekszej bzdury nie czytałem (1)

        • 1 2

        • A czy ty czytać w ogóle umiesz?

          • 0 0

    • samochody to przeszłość.

      • 5 15

  • Nowa Warszawska

    Tramwaj super, że będzie tylko po co jak nie ma dojścia do przystanku z osiedli przy Piotrkowskiej i Czestochowskiej.

    • 5 5

  • Wygaszanie poptytu na liniach

    Drodzy państwo to jest książkowy przykład wygaszania popytu na linach tak było z 11 która kursowala z Zaspy-Olwa-Strzyża PKM-Al.Grunwaldzka-Al.Zwycięstwa-Waly Jagiellońskie(wybranie kursy: Przez Dworzec PKS)-Al. Armi krajowej-havla-Świętokrzyska. Później została skrócona Do prz ystanku Strzyża PKM i kursowała w godzinach szczytowych tylko w dni poprzednie. A później została usunięta i skierowano tam linie tram 3 która jeździła do Stogi Pasanil

    • 5 0

  • To nie jest żadna Nowa Warszawska tylko tory tramwajowe i ścieżka rowerowa.

    Na ulicę zabrakło pieniędzy.

    • 4 0

  • Rozumiem, że po (6)

    zabraniu 6 z Łostowic zostanie zwiększona liczba tramwajów linii 2 i 7? Hahahah
    Poroniony pomysł. Przy obecnych trzech liniach rano tramwaje są zapchane po brzegi :)))

    • 59 9

    • Pani Ola wie lepiej, chociaż sama nie jezdzi tramwajami.

      Gdańsk to obraz impotencji władz samorządowych!

      • 0 0

    • Mówiłam

      Od początku mówiłam że zabiorą którąś z linii. Na pewno nie dadzą nowej. No i miałam rację.

      • 1 0

    • dyrektor Seba wie lepiej

      210 na Oruni też przeszkadzało, teraz w godzinach szczytu na Gościnnej i Rejtana nie ma jak wsiąść w jakikolwiek autobus... Z takimi ludźmi jak on trzeba się liczyć, że więcej osób będzie jeździć swoim autem albo ... więcej firm wyniesie się na obrzeża bo pracownicy nie mają jak dojechać...

      • 8 0

    • (1)

      Niech zabiorą 2, najbardziej obłożona jest 6 bo jeździ do Wrzeszcza. Bardzo dużo ludzi pracuje w rejonie Galerii Bałtyckiej, a to jest jedyny bezpośredni tramwaj. Czy ktoś w ZTM w ogóle czasem myśli?

      • 6 0

      • Niech nie zabierają niczego, wszystkie tramwaje z pętli łostowickiej są obłożone. Jak otwierają nową linię to chyba powinni nowe tramwaje tam puścić a nie upychać i ograniczać ledwo dające radę obecnie linie

        • 9 0

    • Chyba tramwaje konne zwiększą częstotliowość

      Nie ma wozów i nie ma nawet gdyby były gdzie ich stacjonować

      • 1 0

  • (9)

    Niesamowita inwestycja,jakże nam Gdańsk się pięknie rozwija pod rządami Jej Sympatyczności,druga kadencja murowana.Śmiałe wizje,intuicyjne pomysły i wrodzona zarządczość połączone z niesamowitą haryzmą ze spokojem pozwalają patrzeć w przyszłość...

    • 34 33

    • Oby tylko (4)

      Ten plazynski junior nie dorwał się do koryta, bo nam zrobi jesień średniowiecza w Gdańsku

      • 15 10

      • (2)

        Wpis był ironią,już bardziej zepsuć się tego nie da.

        • 13 6

        • Won (1)

          PiSowski sługusie to twoi nam Lotos zabierają.

          • 0 2

          • A Tusk juz chciał sprzedać Lotos Ruskim i gdyby nie głosowanie w Sejmie, sprzedaż by doszła do skutku

            Zgłoszono obywatelski projekt: "O zachowaniu przez Państwo Polskie większościowego pakietu akcji Grupy Lotos" PO była przeciw, czyli godziła się na sprzedaż Lotosu. Tak było w 2011 i w 2013 roku, kiedy to Tusk osobiście głosował przeciwko projektowi.

            • 0 0

      • Tak jak dorwała się Dulkiewicz chciałeś napisać?

        • 6 3

    • Doktorze Svencjuszu (1)

      Doktor jest taki oblatany we wszystkich tematach, aż nie nadążam. Jestem pod wrażeniem. Ach.

      • 2 1

      • I słusznie!

        • 0 0

    • (1)

      tak!,ty se przypilnuj CPK,marcin juz na finiszu,odbiory techniczne organizuje ,do 27go roku trzeba zdazyc, a jeszcze testy!, i juz tylko pierwszy pasazir!

      • 1 2

      • Zapora na granicy nie powstanie. Kanału na Mierzei rządowi nie uda się zbudować.

        Gdyby natura chciała to komunikacja w Gdańsku byłaby lepsza.

        • 0 0

  • Dlaczego w Gdyni nie inwestuje się w rozwój infrastruktury? (3)

    • 13 4

    • Bo natura tego nie chce...

      • 1 0

    • Przecież zbudowano za 140 mln zł lotnisko (1)

      140 mln zł kasy Miasta Gdynia, które, jako dofinansowanie do inwestycji dofinansowanej z UE (15% / 85%) umożliwiłoby zbudowanie infrastruktury za ponad 900 mln zł. Tunel pod Wisłą w Gdańsku mniej kosztował.

      Na ale mamy lotnisko które rozsławiło Gdynię na całą Europę xD, tak jak chciał Prezydent.

      • 14 0

      • Na gdynskim lotnisku wyladowala tylko gdynia.. i to strasznie awaryjnie.

        • 5 0

  • Płyty betonowe na Havla (4)

    Kurna skandal, żeby kazać ludziom miesiącami tłuc się po czymś takim!
    Nie każdy jeździ Kamazem.

    • 51 15

    • Jakby natura chciała to byłyby drogi asfaltowe...

      • 2 0

    • smerf maruda!.rozumiesz co to sa drogi techniczne?!,czluchwska na ten przyklad,tez z plyt!,skoncza budowe,sprzet ciezki wyjadzie,zrobia droge!.

      • 2 2

    • Przecież nikt ci nie każe

      • 2 8

    • Kampinoska już chyba z dwadzieścia lat składa się z dziurawych płyt betonowych i tak chyba zostanie do końca świata.

      • 14 0

  • Linia 13 super (6)

    Oby tylko poprawili sygnalizacje kolejne. Na Morenie przejazd super, czekamy na kolejne.

    • 67 11

    • (1)

      bedzie fajnie

      • 1 0

      • Będzie ścianka i Ola będzie mogła powiedzieć jak ciężko pracuje.

        • 1 0

    • Gdzie jeździ 13 super? (1)

      • 6 6

      • Kiedyś jeździła z Brzeźna na Stogi

        • 5 2

    • Pod rozwagę planistom ZTM . (1)

      Linia nr 13 w okresie wakacyjnym powinna kończyć bieg na pętli Stogi Plaża , a nie jak jest w planie Stogi -Pasanili 2km. przed plażą .

      • 18 1

      • Pewnie tak będzie. .Moim zdaniem powinna kończyć na pętli Stogi Plaża przez cały rok

        • 15 2

  • System komunikacyjny w Gdańsku wywrócony do góry nogami.

    Ale co tam! Będzie kolejne uroczyste przecięcie wstegi. Ludzie mają być uśmiechnięci bo rządzi Ola która nie panuje nad Gdańskiem. Uśmiechnij się jesteś w Gdańsku!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane