• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pas startowy na Zaspie wielkim placem budowy. Gdańsk prezentuje projekt planu

Krzysztof Koprowski
28 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowi deweloperzy będą budować na pasie startowym

W środku wakacji do publicznego wglądu wyłożono budzący ogromne emocje projekt planu zagospodarowania dla dawnego pasa startowego na ZaspieMapka. Dokument daje dużą swobodę deweloperowi w kształtowaniu przyszłej zabudowy mieszkaniowo-usługowej o wysokości do 55 m (18 kondygnacji), w ramach której powstanie ok. 1,1 tys. mieszkań. Dyskusja publiczna odbędzie się 11 sierpnia.




Czy dyskusje nad planami zagospodarowania powinny odbywać się w lipcu i sierpniu?

Wyłożenie do publicznego wglądu projektu planu zagospodarowania przestrzennego "Zaspa Młyniec - południowa część dawnego pasa startowego przy al. Jana Pawła II", obejmującego obszar od ul. Hynka aż do kładki nad al. Rzeczypospolitej, to końcowy etap prac planistycznych dla tego rejonu miasta.

Wcześniej, w kwietniu 2018 r., zmieniono studium zagospodarowania, w którym pas startowy został wyłączony z obszaru dominacji funkcji usługowej w ramach Centralnego Pasa Usługowego.

O takie zmiany zabiegał deweloper - Spravia (wcześniej pod nazwą Budimex Nieruchomości), który w 2015 r. przejął ten teren od niemieckiej spółki za 11 mln euro, a kilka miesięcy później rozstrzygnął konkurs architektoniczno-urbanistyczny na kształt zabudowy.

Bieżące prace nad planami zagospodarowania w Trójmieście


  • Obecnie na dawnym pasie startowym stoją dwa wieżowce dewelopera Spravia (dawniej pod nazwą Budimex Nieruchomości).
  • Obecnie na dawnym pasie startowym stoją dwa wieżowce dewelopera Spravia (dawniej pod nazwą Budimex Nieruchomości).
  • Obecnie na dawnym pasie startowym stoją dwa wieżowce dewelopera Spravia (dawniej pod nazwą Budimex Nieruchomości).

Nowy plan zagospodarowania niezbędny dla budowy osiedla



Dzisiaj na pasie startowym od strony ul. Hynka stoją już dwa ok. 55-metrowe wieżowce mieszkalne z handlowo-usługowym przyziemiem. Kolejne budynki będą częściowo przeznaczone pod mieszkania na wynajem.

Realizację następnych etapów osiedla utrudnia obowiązujący plan zagospodarowania z 2004 r., dopuszczający wysoką zabudowę tylko na 5 proc. powierzchni terenu, a ponadto dalej w stronę kładki ograniczający jej wysokość do 15 m. W obowiązującym planie istnieje też nakaz realizacji usług i handlu o powierzchni minimum 50 tys. m kw., czyli więcej niż np. Galeria Bałtycka we WrzeszczuMapka (ok. 45 tys. m kw.).

Zapisy procedowanego nowego planu zagospodarowania przestrzennego w znacznym stopniu znoszą te ograniczenia:
  • na całym terenie dopuszczona jest funkcja mieszkaniowa, a lokale usługowe obowiązkowe są wyłącznie w parterach na odcinku kościół - kładka,
  • minimalna powierzchnia usług nie jest zdefiniowana poza wskazaniem jej lokalizacji w budynkach,
  • wysokość zabudowy do 55 m (18 kondygnacji) jest dopuszczona na całej długości działki wzdłuż ul. Hynka,
  • w drugiej linii zabudowy od ul. Hynka, w stronę kładki maksymalna wysokość obniżona zostaje do 15 m (5 kondygnacji), a następnie od rejonu kościoła ponownie wzrasta do 20-23 m (6-7 kond.), by osiągnąć 40 m (13 kond.) w sąsiedztwie kładki.

  • Zwycięska koncepcja architektoniczno-urbanistyczna pracowni Kwadrat (z Gdyni) we współpracy z Wolski Architekci (Sopot).
  • Zwycięska koncepcja architektoniczno-urbanistyczna pracowni Kwadrat (z Gdyni) we współpracy z Wolski Architekci (Sopot).
  • Zwycięska koncepcja architektoniczno-urbanistyczna pracowni Kwadrat (z Gdyni) we współpracy z Wolski Architekci (Sopot).
  • Zwycięska koncepcja architektoniczno-urbanistyczna pracowni Kwadrat (z Gdyni) we współpracy z Wolski Architekci (Sopot).

Duża swoboda dla dewelopera w kształtowaniu przestrzeni



Warto odnotować także, że w toku sporządzania projektu planu wykonano kolejny ukłon w stronę dewelopera i w sposób bardzo liberalny dopuszczono realizację 55-metrowców bez wskazywania sposobu ich sytuowania na działce, a także zasad budowy wokół chodników (w tym minimalnych szerokości) czy zakazu lokalizacji parkingów od frontu.

Efekty takiego podejścia planistycznego widać już w pierwszym etapie inwestycji, gdzie dla pieszych pozostawiono wąski przesmyk wzdłuż wejść do sklepów i podwyższonych względem chodnika miejsc postojowych.

W projekcie planu zrezygnowano także ze wskazywania obowiązkowych przejść pomiędzy budynkami na rzecz sprecyzowania jedynie miejsc wejścia i wyjścia z terenu. Kwestię "rozprowadzenia" ruchu pieszego po działce wokół wieżowców pozostawiono deweloperowi.

  • Nowa przestrzeń publiczna w obrębie zbudowanych wieżowców.
  • Nowa przestrzeń publiczna w obrębie zbudowanych wieżowców.
  • Nowa przestrzeń publiczna w obrębie zbudowanych wieżowców.
  • Nowa przestrzeń publiczna w obrębie zbudowanych wieżowców.
  • Wieżowce od strony ul. Hynka.
  • Wieżowce od strony ul. Hynka.

Wielkopowierzchniowy handel i obowiązkowe usługi społeczne



Na wniosek dewelopera przywrócono możliwość realizacji wielkopowierzchniowego handlu, lecz ograniczonego do powierzchni sprzedaży 17 tys. m kw. To skala galerii handlowej Madison w centrum GdańskaMapka.

W zakresie usług obowiązkowe jest ponadto zarezerwowanie powierzchni 500 m kw. pod tzw. usługi społeczne np. przedszkole, dom sąsiedzki, dom kultury czy placówkę pomocy społecznej. Kwestia organizacji i funkcjonowania (w tym finansowania) leży po stronie dewelopera. Spełnienie tego kryterium może nastąpić np. poprzez wynajem przestrzeni usługowej prywatnemu przedszkolu.

Ogólnodostępny plac w centralnej części pasa startowego



Nowością względem obowiązującego planu jest ogólnodostępny plac w centralnym punkcie pasa startowego - na wysokości charakterystycznego odgięcia bryły budynku Jana Pawła II 4Mapka, przez który będzie przechodziło się do istniejącego pasażu handlowego i bibliotekiMapka po przeciwnej stronie pasa startowego. Plac ten pojawił się wcześniej w zwycięskiej koncepcji architektoniczno-urbanistycznej.

Dodatkowy plac przewidziano na zapleczu wieżowców, przez który w zamyśle urbanistów przechodzić się będzie w kierunku niższej zabudowy.

Na wysokości charakterystycznego odgięcia istniejącej zabudowy i pasażu handlowego powstanie ogólnodostępny plac pomiędzy nowymi budynkami osiedla. Na wysokości charakterystycznego odgięcia istniejącej zabudowy i pasażu handlowego powstanie ogólnodostępny plac pomiędzy nowymi budynkami osiedla.

Dojście do przychodni i poprzeczna droga przez pas



W projekcie planu wskazano obowiązkowe połączenie piesze na wysokości przychodni zdrowia (ul. Startowa 1Mapka) oraz drogowe (z obustronnymi chodnikami) pomiędzy dwiema stronami dawnego pasa startowego w pobliżu kościoła - pozwoli to na bezpośredni przejazd z ul. PilotówMapka do Dywizjonu 303Mapka.

Od strony ul. Dywizjonu 303 obsługa komunikacyjna przewidziana jest przez ciąg pieszo-jezdny w przebiegu zbliżonym do jezdni wykorzystywanej w przeszłości do prowadzenia ruchu w stronę al. Rzeczypospolitej.

Rozbudowa al. Jana Pawła II do czterech pasów do 2040 r.



Istniejąca al. Jana Pawła II znajduje się wprawdzie poza granicami projektu planu, jednak w analizie oddziaływania na środowisko możemy znaleźć informacje o docelowej rozbudowie do czterech pasów ruchu (po dwa w każdą stronę).

Plan zagospodarowania nie precyzuje w żaden sposób terminów realizacji, jednak dla potrzeb prognozy oddziaływania na środowisko przyjęto rok 2040 jako horyzont czasowy realizacji pełnego układu drogowego w tej części miasta (w tym Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych).

Dawna jezdnia al. Jana Pawła II  w stronę al. Rzeczypospolitej. W przebiegu zbliżonym do niej przewidziano nowy ciąg pieszo-jezdny. Dawna jezdnia al. Jana Pawła II  w stronę al. Rzeczypospolitej. W przebiegu zbliżonym do niej przewidziano nowy ciąg pieszo-jezdny.

Bez wydzielonych terenów zieleni urządzonej



Pod względem zieleni nie zostały wydzielone żadne obszary w formie parku czy skweru. Realizacja tej funkcji będzie odbywała się wyłącznie poprzez ogólnikowe zapisy dotyczące:
  • maksymalnej powierzchni zabudowy - 35 proc. (przy ul. Hynka) oraz 65 proc. na pozostałym obszarze,
  • minimalnej powierzchni biologicznie czynnej (np. trawnika z drzewami) - 25 proc.,
  • przydomowej zieleni rekreacyjnej (np. placu zabaw bez obowiązku udostępnienia osobom postronnym spoza osiedla) o powierzchni min. 0,3 m kw. na każdy 1 m kw. powierzchni mieszkań,
  • wspomniane już ogólnodostępne place miejskie między budynkami.

Szpalery wzdłuż ulic, plac i dojście do przychodni bez drzew



W projekcie planu wskazano obowiązek utworzenia szpalerów drzew wzdłuż ciągu pieszo-jezdnego po stronie ul. Dywizjonu 303 oraz wzdłuż łącznika drogowego Startowa - Dywizjonu 303.

Warto odnotować, że obowiązkowego szpaleru drzew nie wskazano na placu w centralnej części pasa startowego ani też na łączniku pieszym prowadzącym do przychodni.

Czytaj też:

Na Hucisku stanęły donice, ale będą posadzone drzewa



Wytyczne Gdańskiego Standardu Ulicy Miejskiej dla poszerzonej al. Jana Pawła II. Wytyczne Gdańskiego Standardu Ulicy Miejskiej dla poszerzonej al. Jana Pawła II.

Nowe zapisy dot. Gdańskiego Standardu Ulicy Miejskiej



W projekcie planu pojawiły się nowe zapisy dotyczące wytycznych do Koncepcji Programowo-Przestrzennych nowych ulic. To efekt przyjętego w grudniu 2020 r. Gdańskiego Standardu Ulicy Miejskiej.

Wskazanie ich dopiero w uzasadnieniu projektu uchwały może być jednak niezwykle trudne w egzekucji w toku realizacji docelowego układu drogowego.

Dla poszerzonej al. Jana Pawła II (jak już wspomniano, poza granicami planu) przewidziano cztery pasy ruchu po 3 m szerokości każdy, obustronne 2,5-metrowe drogi rowerowe, obustronne szpalery drzew i chodniki o szerokości od 2,17 m do 3 m (poszerzone o kolejne 2 m przed lokalami usługowymi).

Dla łącznika drogowego Startowa - Dywizjonu 303 jako pożądaną formę wskazano dwa pasy ruchu po 2,5 m szerokości każdy, obustronne szpalery drzew oraz obustronne chodniki szerokości 3 m. Ruch rowerów na tym krótkim odcinku będzie odbywał się po jezdni.

Wytyczne Gdańskiego Standardu Ulicy Miejskiej łącznika drogowego Pilotów - Dywizjonu 303. Wytyczne Gdańskiego Standardu Ulicy Miejskiej łącznika drogowego Pilotów - Dywizjonu 303.

Dyskusja publiczna 11 sierpnia po wcześniejszej rejestracji



Projekt planu zagospodarowania wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dostępny jest na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska.

Dyskusję publiczną przewidziano 11 sierpnia 2021 r. o godz. 17:00. Odbędzie się ona w formie zdalnej z wykorzystaniem platformy Webex Events, wymagającej wcześniej rejestracji na wydarzenie (szczegóły również na stronie BRG).

Prezydent miasta i radni zdecydują o losach planu dla Zaspy



Uwagi do obu dokumentów w formie pisemnej można składać pocztą tradycyjną lub e-mailem na adresy Biura Rozwoju Gdańska w terminie do 30 sierpnia 2021 r.

Następnie zostaną one rozpatrzone przez prezydent miasta, która zdecyduje o ich uwzględnieniu (wówczas powtórzona zostanie procedura wyłożenia projektu planu z naniesionymi poprawkami) lub odrzuceniu i skierowaniu dokumentu na sesję Rady Miasta Gdańska (tutaj nad ostatecznym przyjęciem bądź odrzuceniem głosować będą radni).

Czytaj też:

[Artykuł z 2016 r.] System planowania przestrzennego w Polsce



Zrywanie płyt z dawnego pasa startowego w 2019 r.



Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Inwestycje

Zaspa VVita

Zaspa VVita

Spravia

Gdańsk Zaspa, ul. Jana Pawła II Mapa

31 do 105 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (804) ponad 10 zablokowanych

  • Ludzie co to za planowanie... (16)

    w tym miejscu powinien być park ! aż się prosi zrobić coś dla tych mieszkańców, którym kiedyś już zafundowano betonozę czasów PRLu...ręce opadają :(

    • 170 23

    • (8)

      To odkup od dewelopera i zrób park. Ciekawe skąd wziąć kasę na grunt, a potem jeszcze urządzenie i bieżące utrzymanie parku?

      • 13 30

      • Duch puszczy? (4)

        A kto, barani, sprzedał ziemię deweloperowi?

        • 20 5

        • (2)

          EMH Verwaltungs GmbH A2 S.K.A. Do tej firmy nalezaly te tereny.

          • 5 6

          • Może Tusk pomoże on zna tylu dobrych Niemców

            • 5 6

          • Ale pierwotnie, w 1989 r. teren był Skarbu Państwa.

            • 4 0

        • Zasadniejszym pytaniem powinno być nie kto sprzedał, a kto wyraził zgodę na takie zabetonowanie!

          • 6 2

      • Synek, długo nad tym myślałeś?

        • 6 4

      • zdaje mie się (1)

        że obszar pasa startowego jest własnością miasta . Są tam drogi dojazdowe

        • 1 3

        • Teren lotniska nalezal do skarbu panstwa, w 1995 sprzedany zostal firmie Edeka w celu zabudowy terenu (jak wiemy inwestycja nigdy sie nie rozpoczela). W 2015 firma EMH Verwaltungs GmbH A2 S.K.A (nalezaca do grupy Edeka) sprzedala teren budimexowi

          • 3 1

    • (1)

      Betonoza PRL? Człowieku, gdzie ty żyjesz! To były wzorcowe osiedla, pojedź na południe Gdańska!

      • 8 3

      • hehe trochę marna ta prowokacja...zaprosiłbym na trzepak w latach 70 u nas przed blok ( niestety na razie to nie możliwe ) to zobaczyłbyś tą wzorcową noclegownię, miłego dnia

        • 0 2

    • (1)

      Tam są 2 parki ,ile ma ich być? 100?

      • 3 6

      • Akurat na Młyńcu nie ma żadnego.

        • 1 0

    • (1)

      Jasne - zróbmy wszędzie parki, a miasto przenieśmy... za miasto. Czyż nie piękna koncepcja? Co to za pomysły, żeby w mieście domy budować, nie?

      • 4 6

      • Jak dożyjesz ( a tego Ci życzę ) sędziwego wieku to sam się przekonasz m.in. po co są parki... powodzenia :)

        • 5 2

    • Dobrze, zrobimy kolejny park w środku miasta

      a te kilka tysięcy ludzi będzie dojeżdżać do pracy z obrzeży bo wiadomo, tam jest miejsce, zeby budować (nie to co w mieście). Godzinę, może dwie licząc korki - ile przy tym zużyją benzyny? Ile spalin te samochody wyprodukują? Mało nam smogu? Mało na raka umieramy? A przecież gdzieś mieszkać muszą. Lepiej niech to będzie w mieście a praca, przedszkole i sklep za rogiem. Mniej będą jeździć i mniej truć.

      • 1 5

  • Sypialnia + Przymorze bis. Czyli tanie budownictwo + okazja dla patologii. A wszystko, by załapać się na boom (21)

    Architektury tu nie ma. Typowe zaplecze korpo w wydaniu XXI wieku. Tanio, brzydko, ale szybko
    A park? Gdzie jest park? Jakieś tereny zielone? Coś co wykracza poza pazerność ?

    • 157 20

    • (16)

      Wielka płyta obok to jest "drogie" budownictwo i wspaniała architektura xD

      • 11 7

      • (2)

        Park jest obok, za kładką

        • 4 5

        • Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!

          Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!

          • 5 3

        • i dodam, że obecnie funkcjonujące tereny zielone są na skraju swojej pojemności.

          Nie jest przyjemnością spacerowanie w parku mając uczucie jakby się było na monciaku.

          • 3 2

      • Kwintesencja wysublimowanego gustu -

        zółto-zielone elewacje..

        • 2 1

      • W porównaniu do tego co powstaje? Tak. To wspaniała architektura. (11)

        Zaspa (i jej bloki) była budowana w formie plastra miodu, z dużymi zieleńcami od strony balkonów, z dużymi odległościami od budynków. Te nowe będą to mieć, czy może będą jeden przy drugim i będą pasożytować na terenach spółdzielnianych i infrastrukturze już istniejącej, opłacanej i utrzymywanej przez spółdzielców? Zgadnij gdzie będą sr*ć swoimi pieskami, bo na pewno nie na terenie 'swojego' trawnika, bo tych tam w zasadzie nie będzie.

        • 13 4

        • (7)

          Gdyby deweloper zyskał ziemię na takiej samej zasadzie jak robiono to "za komuny" to mógłby sobie pozwolić na zielone parki wokół. Jednak obecnie cena za taki zielony zakątek w środku miasta byłaby parę razy wyższa niż jest obecnie. Zieleni nie będzie wcale tak mało. Patio dostępne dla mieszkańców i place zieleni pomiędzy budynkami. Proszę spojrzeć na plan osiedla. Pomijąc to, że to do parku i na plaże jest naprawdę blisko. O psy proszę się nie martwić. Aktualnie po swoich psach trzeba sprzątać, ale widzę że takie rewelacje jeszcze do Was nie dotarły.

          • 0 10

          • Z młyńca na plażę jest blisko? (2)

            To, że jest po prostej, to nie znaczy, że jest blisko. Blisko to może być z Brzeźna, Nowego Portu, Jelitkowa, ale nie z Młyńca.

            Gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. Czy taki sam argument mogę podnieść do parkowania samochodu na trawniku czy chodniku? Bo przecież gdyby było mnie stać na garaż, to bym tu nie parkował.

            I jeszcze-gdyby deweloper dostał nawet za darmo ziemię, to postawiłby więcej bloków. Nie łudźmy się.

            • 8 2

            • 30 minut spacerem (1)

              Daleko?

              • 1 3

              • Tak, daleko. Nie chodzi o niedzielną wycieczkę, a o codzienny, wieczorny spacerek.

                • 1 0

          • Uaktywnił się aktyw inwestora

            • 2 3

          • A gdyby rozgęścić zabudowę i zrobić więcej zieleni tak jak jest to w pozostałej części osiedla? (2)

            Może jakieś ogrody deszczowe, zielone dachy i posadzić duże drzewa tam gdzie się da?
            Zmian klimatycznych nie cofniemy, ale możemy przeciwdziałać ich skutkom.

            • 6 2

            • (1)

              Rozumiem ze mieszkancy mieli by to utrzymywac a panstwo z Mlynca korzystac? Wtedy byloby super fair.

              • 0 3

              • A niby czemu nie? W drugą stronę jakoś nie razi nikogo?

                • 2 0

        • Masz jakis udar mozgu??? (2)

          Zaden blok z wielkiej plyty nie jest lepszy pod wzgledem "architektury" nawet od najgorszych obecnie potworkow. Gadasz tak, by pocieszyc sie, ze nie stac Cie na nowe budownictwo

          • 2 5

          • Pocieszaj się dalej, że masz mieszkanie w nowym bloku.

            Z kredytem na 40 lat :)

            • 3 2

          • Uważam, że często jest lepszy. To kwestia gustu, smaku, wyczucia architektonicznego, znajomości histoii architektury.

            • 1 0

    • Gdzie jest park ? Gdzie tereny zielone? (2)

      Jak nigdy tam nie byłeś, to podpowiadam...
      Na końcu pasa startowego jest ogromny park, jest las, jest plaża i jest morze.
      Możesz to również zobaczyć na załączonych fotkach do artykułu.

      • 2 12

      • Pod domem teren zielony, a nie gdzie tam dalej! To jest Zaspa! Tu są inne standardy.

        • 0 1

      • To ja Ci podpowiem- zobacz (np. na mapie tego portalu) jaki na Młyńcu jest stosunek zabudowy mieszkaniowej do otaczających ją bezpośrednio terenów zielonych i takie proporcję chcemy zachować dla nowych budynków.

        • 1 0

    • Park Jana Pawła 2 ,Park Millennium.

      • 3 4

  • Jeśli ktoś z Was studiował budownictwo (8)

    W Trójmieście to wie od swoich wykładowców że tam nie powinno być żadnej zabudowy...
    Nie bez kozery wybudowano kiedyś pas.
    Ale dzisiejsza patodeveloperka nie zna się na składzie gruntu jaki tam jest i co za tym idzie.
    Wszystkiego dobrego nowym przyszłym mieszkańcom....

    • 152 19

    • Tu masz (2)

      Rację o tym już nie raz słyszałem

      • 27 7

      • Bo to ten sam psychol od lat wypisuje te same bzdury.

        • 10 11

      • Akurat to bzdura.

        • 5 6

    • A konkretnie , to jakie problemy? (2)

      • 16 5

      • (1)

        Cieki wodne, wiadomo o tym od lat

        • 13 6

        • Bzdura, to dotyczy, jeśli już, historycznej Zaspy, czyli zupełnie innych terenów, okolic nadmorskich, Letnicy.

          • 7 4

    • jak w Nowym porcie można na hałdzie odpadów to i tu można

      • 8 3

    • to są fakty lub poglądy

      sprzed kilkudziesięciu lat , przy dzisiejszej technice dom można postawić prawie wszędzie

      • 1 4

  • Dobry plan (1)

    Tak trzymać.

    • 12 78

    • To 3maj, jak musisz:)

      • 5 2

  • Chcesz mieć ciszę i spokój - zamieszkaj w Gminie Pszczółki (4)

    W centrum miasta za gęsta jest zabudowa - za dużo kamienic itd należy je zburzyć?

    • 25 53

    • Masz dyżur od rana, czy sam z siebie piszesz te płytkie "przemyślenia" gdzie popadnie?

      • 16 10

    • Wypociny sloikow przechodzą już wszelkie pojęcie. Wszędzie chcą beton kloce i galerie, bo to przecież takie 'wielkomiejskie" i można się polansowac przy tym na ajfonie spłacanym przez mamę:)

      • 6 2

    • Tak, po wojnie, korzystając ze zburzeń alianckich, odbudowywano 1/3 kamienic (bez oficyn i budynków równoległych), żeby właśnie nie wracać do XIX w. syfu.

      • 2 2

    • Sorki, Gdańsk to jednak nie jest Nowy Jork, choćby władze miasta nie wiem jak się nadymały.

      Zabudowa "na siłę"

      • 3 1

  • Rozumiem , że to tekst sponsorowany.

    • 69 4

  • a co z drogami?????? (21)

    zbudować sprzedać a potem niech się bujają w korkach wszyscy bo dodatkowe 2000 aut dojdzie a drogi z lat 60-80 masakra

    • 269 21

    • jeszcze za parkingami się rozpłacz

      • 23 37

    • Do SKM 5 minut spacerem (17)

      Do tramwajowe i samochodów to samo.

      Rowerem w 10 minut ogarniesz pół Dolnego Tarasu.

      A ty dalej 300m do Biedronki po paczkę fajek jeździsz Golfem 3

      • 39 29

      • myślisz, że ktoś kto kupi mieszkanie (14)

        po 13 tyś za metr jeździ zasmrodzoną SKMką z żulami w tylnym wagonie?

        • 49 20

        • Ja kupiłem po 16 tys/ m2 i jeżdżę codziennie do pracy. (6)

          Mam też samochód z salonu z 2020, segment E klasa premium.

          Tam gdzie pracuję nie ma po prostu miejsc parkingowych.

          • 21 24

          • (5)

            To po co Ci samochód?

            • 16 7

            • Do lansu.

              • 13 4

            • Żeby raz na tydzień pojechać po zakupy.

              Środek transportu dopasowuje się do trasy, fanatyzm jest bez sensu :)

              • 9 3

            • Bo czasami korzystam: zakupy, wyjazdy weekendowe, urlop gdzieś bliżej, lekarz itd (1)

              • 2 4

              • do lekarza i zakupy jeździ autobusem najlepiej na spacerową

                • 3 2

            • Żeby mógł się pochwalić w Bartoszycach

              • 4 1

        • tak, dokladnie, po to kupuje drozej w dorbze skomunikowanej dzielnicy (6)

          jestem freelancerem, moj dochod miesieczny to minimum 15k netto i kupilem drogie mieszkanie blisko SKM i tramwaju, zeby wlasnie nimi jezdzic. ALe glownie rowerem.
          Niepojete dla naszego aktywu robotniczego, jak to, stac go na suuperbryke a woli rowerem, jak biedak?
          Dlatego ja zarabiam pieniadze, a wy nie :)

          • 22 25

          • Stać go na "suuperbryke", ale na słownik języka polskiego zabrakło. (5)

            • 13 9

            • Oj, boli, boli... (1)

              Wcisnęło się "u" kolesiowi 2x, pewnie pisze z telefonu (dzięki marketingowcy Jobsa za zabicie klawiatur w telefonach) a Ty próbujesz mu dowalić że słownik ma kupić? :D

              • 10 9

              • tak jest najlatwiej, zrobiles literówkę, więc twoje zdanie się nie liczy

                widać, że ktoś nigdy nie próbował napisać kilku zdań na telefonie, nie widząc połowy tego, co sie już napisało

                • 4 2

            • (2)

              Może nie do słownika, a do meritum sprawy byś się odniósł.

              • 4 3

              • (1)

                A co mam się odnosić? Ja też mogę napisać że zarabiam 100k miesięcznie i latam helikopterem i patrzę na plebs z góry. Jak ktoś woli jeździć rowerem to jego sprawa, nikt mu nie broni, ale nazywanie tych, co wolą auto, "aktywem robotniczym" to czyste buractwo. Może zarabiać 15k i jeździć rowerem, ale w niczym nie czyni to go lepszym od "Januszów w passeratti"

                • 8 4

              • Czyni.

                Nie zwiększa korków, nie kopci, nie zastawia chodników i trawników.

                Ile zarabia jest tu kwestią trzeciorzędną i bardziej odpowiedzią na januszowe "jeździ komunikacją/rowerem bo nie stać go na samochód"

                • 4 4

      • ktoś ma jeszcze Golfa 3? nie wierzę, chętnie się przejadę zobaczę na własne oczy

        • 9 6

      • Zobaczymy....

        pe#d^a&le jak będziesz w zimie ogarniał hehe ;)

        • 0 0

    • 2000 to optymistycznie.

      To będą bogaci ludzie, stać ich.

      • 1 1

    • W 2040:D

      • 0 1

  • Wypelnią szczelnie wolną przwstrzen tysiacem mieszkań (11)

    A gdzie parkingi, a.gdzie plac zabaw dla dzieci, skwer, ławka. Nic. komletne zero. Ci.ludzie będą mieszkać w swoich apartamentach ale uslug żądać od Spółdzielni Młyniec. A.miasto powie....my nic nie możemy przecież budżet bieżący czy obywatelski nie możemy wydawać na terenach prywatnych spoldzielni

    • 146 11

    • ci ludzie będą też wyprowadzać swoje dzieci, zwierzęta na tereny zielone spółdzielni Młyniec (7)

      Młyniec powinien się ogrodzić i pobierać opłaty od obcych!

      • 27 11

      • Nie, nie idźmy w tę stronę. Trzeba burzyć płoty, a nie stawić nowe.

        • 7 3

      • (5)

        Zamiast martwić się o to, że ktoś postawi stopę na Waszym terenie, to proponuję zacząć się rozglądać na nową lokalizacją parkingu.

        • 0 6

        • Mówisz o tych co będą tam wynajmować? (3)

          To faktycznie może być dla nich problem. Oby młyniec wprowadził swoje identyfikatory i wzywał SM do każdego nie posiadającego, szczególnie na słoiczych blachach.

          • 3 2

          • (1)

            Ale kase to bys chetnie przytulil za wynajem co? Najlepiej ro jakby wynajmowali zdlanie

            • 0 2

            • Jaką kasę? Dla mnie liczy się komfort życia we własnym (i okolicy) swojego "M", a nie kasa.

              • 1 0

          • Nikt z nowego osiedla nie będzie od was wynajmować miejsc parkingowych xD Ten dziki parking na plycie lotniska zniknie, a mieszkancy beda mieli swoje miejsca na osiedlu.

            • 0 1

        • Nie zdziwiłbym się, gdyby to nowe osiedle ogrodzili jak citypark po drugiej stronie wiaduktu.

          zostawiając tylko przepusty na chodniki, które muszą zrobić

          • 1 0

    • podczepienie sie pod istniejaca infrastrukture to istota tego biznesu!

      • 6 2

    • Z tego co rozumiem, to tam mają powstać też usługi społeczne (1)

      czyli przedszkola, żłobki, przychodnie i podobne - myślicie, że mieszkańcy SM Młyńca nie zaprowadzą tam swoich dzieci albo nie będą leczyć zębów? No chyba, ze się odgrodzą płotem 3 metrowym i zasiekami i nie mówię tu o "nowych" tylko o mieszkańcach Młyńca :)

      • 1 5

      • Akurat, bajka dla naiwnych. Albo tak po dewelopersku, w lokalu na paterze budynku :D

        • 2 0

  • (21)

    Tereny byłego lotniska nigdy nie powinny być zabudowane budynkami mieszkalnymi ! Pod ziemią miliony ton paliwa lotniczego oraz wszystkich chemikalia !!!!Tak jak po fabrykach fab i lakierów , współczuję tym którzy tam spędzać będą swoje dni ,tam powinna być aleja drzew parki i teren spacerowy . Jak będą choroby i alergie to wiadoma przyczyna !!!

    • 131 100

    • Ale bzdura (1)

      • 46 14

      • heheh własnie że nie ...tak samo jak gdańsk południe ... co oni tam wysypywali by zasypać bagna !!! ło pane - beczki z z kolorowymi chemikaliami to mało , np przdszkole po markecie obok pętli tramwajowej stoi na zasypanym zlomowcu samochodowym gdzie było ssporo wraków i co zasypali , cała willanowska to wielkie wysypisko odpadów które równierz zasypali piachem i wyrównali i postawili bloki, piotrkowska to samo , tam były składy chemiczne - zamiast wywieźć - zakopali !!

        • 10 14

    • Chcesz powiedzieć że na obecnym lotnisku w Gdańsku też leje się paliwo lotnicze z samolotów i cystern (1)

      wprost na płytę lotniska?

      • 47 9

      • no przecież to normalka prawda?

        • 7 10

    • (4)

      to oni tam paliwo zamiast do samolotów w ziemię lali co? bardziej zanieczyszczone jest dawne Jezioro Zaspa (obecnie Letnica) gdzie było wysypisko śmieci

      • 29 6

      • (1)

        a na stacji benzynowej to gdzie są zbiorniki paliwa ?? czy rrurką doprowadzają z rafinerii ?? :)

        • 1 10

        • gdzie stacja benzynowa a gdzie płyta lotniska

          o czym ty piszesz

          • 7 1

      • (1)

        gorzej niz wysypisko śmieci, jezioro było przez dziesięciolecia zasypywane popiołami z elektrociepłowni

        • 13 1

        • Jezioro było gdzie indziej.

          • 0 3

    • (1)

      Hahahaha. Wiesz ile to jest milion ton? :))) potrafisz sobie w ogóle wyobrazić milion ton i przyrównać do tych terenów?
      Współczuję jednak czytelnikom dającym plusy :D
      Hahahaha milion ton paliwa :))))))))

      • 17 5

      • ha, ha, tam są miliardy, a nie miliony ton, on się pomylił

        "oraz wszystkich chemikalia" - do tego się nie odniosę, bo tu trzeba tłumacza

        • 9 5

    • (2)

      ponadto dawni planiści równierz mieli na uwadze wentylowanie miasta stąd powstały ciągi - korytarze od morza w głąb miasta by powietrze nie stało i był przewiew zamiast smogu - teraz zamykają zabudowując wszystkie te korytarze co da efekt już niebawem w postaci smogu , zastałehgo powietrza i wyższej temperatury ...no ale kiedyś było kiedyś a teraz mamy "specjalistów" po wyższych szkołach płacenia i się nieuczenia

      • 33 4

      • (1)

        Centrum Warszawy boryka się z tym problemem: brak naturalnej wentylacji miasta w wyniku zamknięcia korytarzy doprowadzających wiatr. Wyraźnie pieniążki ważniejsze niż zdrowy rozsądek.

        • 16 1

        • W Krakowie się duszą po zablokowaniu kanałów przewietrzania przez wieżowce na Bronowicach... Jak to było? "Polak przed szkodą i po szkodzie głupi".

          • 6 1

    • Z tymi milionami ton paliwa to pojechałeś po bandzie.

      Ruch samolotów kiedyś nie był tak intensywny jak teraz. Po za tym port lotniczy nie stanowił w tamtych czasach tak kluczowej roli. Nie wiem czy kiedykolwiek byłeś na Zaspie ale parków i zieleni tu nie brakuje. Co do szkodliwości terenu Zaspy , słyszałem historię o przedwojennych planistach którzy wykryli dużo żył wodnych, co w tamtych czasach było uznawane za szkodliwe. Gdyby ziemia na Zaspie była tak skażona jak twierdzisz ,połowa gdańszczan nie miała by wody z ujęć na Zaspie.

      • 5 2

    • Ale jak będą parki i teren spacerowy

      to przecież też tam ludzie będą "spędzać swoje dni" - i wtedy też będą "choroby i alergie".

      • 1 1

    • To dlatego na Zaspie mamy ujęcia wody pitnej ?

      miliony ton paliwa.... niezły tekst

      • 5 2

    • Fanatyku parkowy tam są obok 2 parki.

      • 0 7

    • Pas startowy na porządnym lotnisku (czytaj nie w Smoleńsku) jest czystsze niż deska klozetowa w twoim domu. Jakie paliwo?! Tam nie ma prawa rosnąć trawsko czy zalegać drobna plama oleju.

      • 3 3

    • co za bzdury piszesz człowieku

      płaskoziemcem i antyszczepionkowcem jesteś? Załóż sobie na głowę folię aliuminiową, może to coś pomoże

      • 2 3

    • noooo to fakt

      te miliony ton avgasu jeszcze nie wyparowały :P bo piloci leją paliwo w ziemie a nie w cesenki, seems logic.

      • 1 1

  • XXI (1)

    I oni drogi dwupasmowe na osiedlach chcą robić :-(

    • 22 9

    • Niestety, przy tej liczbie nowych mieszkańców 3 pasy w każdą stronę to minimum

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane