• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowe dojście do odgrodzonego przystanku przy Nowej Warszawskiej

Ewelina Oleksy
27 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (262)
Chodnik z przystanku Częstochowska prowadzi obecnie wprost do zamkniętej na klucz bramki osiedla przy ul. Warszawskiej. Chodnik z przystanku Częstochowska prowadzi obecnie wprost do zamkniętej na klucz bramki osiedla przy ul. Warszawskiej.

Pod uwagę brano kilka wariantów rozwiązania problemu, ostatecznie stanęło jednak na tym, że trzeba będzie wybudować nowe dojście do odgrodzonego obecnie od strony ul. WarszawskiejMapka przystanku CzęstochowskaMapka. Taką decyzję podjęli urzędnicy po tym, jak mieszkańcy osiedla Jabłoniowy Sad zamknęli bramką drogę prowadzącą przez ich teren.



Czy budowa nowego dojścia do przystanku to dobre rozwiązanie problemu?

Miasto wybuduje nową ścieżkę, którą będzie można dojść do przystanku Częstochowska, od strony ul. Warszawskiej. Obecnie jest to niemożliwe.

Przejście przez prywatny teren, więc mieszkańcy postawili ogrodzenie



Powód? Kilka dni przed oficjalnym otwarciem Nowej Warszawskiej, które nastąpiło 4 marca, mieszkańcy osiedla Jabłoniowy Sad, postawili przy wyjściu z niego ogrodzenie z bramką zamykaną na klucz.

Mieli do tego prawo, bo to ich prywatny teren. Problem w tym, że przez to osiedle biegnie prosta droga do wejścia na wspomniany przystanek.



Na obu końcach przystanku Częstochowska miasto wykonało zejścia i chodniki, które łączą się w jeden - prowadzący właśnie na osiedle Jabłoniowy Sad.

Mieszkańcy decyzję o postawieniu ogrodzenia argumentowali m.in. tym, że nie życzą sobie pieszych wycieczek przez ich teren do tramwaju. Bo może się to wiązać ze śmieceniem i hałasami, a także ewentualnymi pozwami o odszkodowanie, gdy ktoś na ich terenie np. złamie nogę.

Mieszkańcy bronią decyzji o postawieniu ogrodzenia na drodze do przystanku Mieszkańcy bronią decyzji o postawieniu ogrodzenia na drodze do przystanku

Urzędnicy tłumaczyli, że od czasu uzgodnienia dokumentacji dla inwestycji, obszar w pobliżu trasy "uległ znacznemu przeobrażeniu i tym samym powstała konieczność przeanalizowania możliwości budowy dodatkowych dojść i ścieżek dla pieszych".

Zapowiadali też, że dążą do tego, by jak najszybciej znaleźć rozwiązanie, które pozwoli mieszkańcom dotrzeć w komfortowych warunkach do przystanku przy Częstochowskiej. Tu warto też zaznaczyć, że przystanek Częstochowska nie jest jedynym w tej okolicy. Mieszkańcy ul. Warszawskiej w podobnej odległości mają też przystanek PiotrkowskaMapka.

Obecnie przejścia nie ma. Obecnie przejścia nie ma.

Jest decyzja: zostanie wybudowane nowe dojście do przystanku



Przez ostatnie tygodnie urzędnicy rozważali kilka wariantów rozwiązania problemu. O ich szczegółach jednak nie mówią. Informują natomiast, że podjęta została już decyzja w tej sprawie. Dojście do przystanku zostanie przebudowane i poprowadzone inną trasą.

Miasto jest na etapie pozyskiwania wytycznych do projektu. Dopiero, gdy powstanie projekt, zostanie ogłoszony przetarg na to zadanie i będzie wiadomo którędy wybudowana zostanie nowa ścieżka i ile pieniędzy będzie na to potrzeba.



Urzędnicy zapewniają jednak, że potrzebne środki na pewno się znajdą.

- W celu realizacji łącznika pieszego między ul. Warszawską a przystankiem tramwajowym Częstochowska niezbędne jest wykonanie projektu, na podstawie którego przeprowadzone zostaną roboty budowlane. Obecnie jesteśmy na etapie pozyskiwania wytycznych do projektu. Następnie zostaną one przekazane do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która przeprowadzi procedurę przetargową - informuje nas Joanna BieganowskaUrzędu Miejskiego w Gdańsku.

Od 4 marca tramwaje jeżdżą Nową Warszawską:

Radny: "Czy ktoś zostanie pociągnięty do odpowiedzialności? Nie sądzę"



Interpelację ws. dalszych losów odgrodzonego dojścia do przystanku Częstochowska składał ostatnio radny PiS, Przemysław Majewski. Odpowiedź władz Gdańska pokrywa się z tym, co usłyszeliśmy od miejskich urzędników: konieczne będzie opracowanie projektu i wykonanie robót budowlanych.



- Znów wydane zostaną setki tysięcy złotych, na coś co powinno zostać przygotowane i dobrze wykonane w ramach wartej 60 mln zł inwestycji - budowy Nowej Warszawskiej - komentuje radny. - Czy ktoś zostanie pociągnięty do odpowiedzialności? Nie sądzę. A to nie pierwszy raz, gdy inne inwestycje lub wydatki np. na komunikację miejską muszą być obcinane, bo kasa wydawana jest na poprawianie błędów gdańskich urzędników i władz miasta - dodaje.
Przejście przez torowisko tramwajowe na wysokości ul. Białostockiej, gdzie ma się pojawić sygnalizacja. Przejście przez torowisko tramwajowe na wysokości ul. Białostockiej, gdzie ma się pojawić sygnalizacja.

Będzie też inna kosztowna poprawka na Nowej Warszawskiej



Źle zaprojektowane zejście z przystanku Częstochowska nie jest jedynym błędem przy budowie Nowej Warszawskiej.

Ostatnio informowaliśmy, że modernizacji wymaga też przejście przez torowisko na wysokości ul. Białostockiej.Mapka

Nowa Warszawska wymaga modernizacji. Powstaną światła na przejściu przez tory Nowa Warszawska wymaga modernizacji. Powstaną światła na przejściu przez tory

Obecnie tramwaje muszą w tym miejscu zwalniać do 30 km/h ze względu na ograniczoną widoczność. DRMG zdecydowała o konieczności budowy w tym miejscu sygnalizacji świetlnej.

Pochłonie to co najmniej 375 tys. zł (taka jest najniższa oferta w przetargu). Budżet zarezerwowany na ten cel to ok. 499 tys. zł. Miasto nie zamierza dochodzić odszkodowania czy rekompensaty środków od projektantów trasy tramwajowej.

Miejsca

Opinie (262) 3 zablokowane

  • obciazyc tych z tego osiedla!

    • 5 2

  • Jak Kuba Bogu... (6)

    A ja bym im tę brameczkę zaspawał. Za taki poziom egoizmu powinna być jednoznaczna kara - my nie korzystamy z przejścia w wyniku waszych urojonych lęków przed sąsiadami to wy też nie możecie dojść do przystanku używając infrastruktury wybudowanej za wspólne (czyli też nasze) pieniądze.

    • 12 6

    • Geniuszu płacą podatki jak wszyscy i mogą korzystać z publicznej infrastruktury jak wszyscy . Ich prywatną bramkę chcesz spawać (5)

      Przecież każdy ma koło domu publiczny chodnik czy drogę , każdemu chcesz zaspawać wyjście z posesji czy wyjazd z garażu ? Ich własność i ich decyzja czy chcą udostępniać swój teren publicznie czy nie !!!

      • 3 6

      • ja tez place podatki, wiec nie podoba mi sie, ze bolkuja dojscie do publicnego chodnika. Zaspawac! (3)

        • 5 3

        • Najlepiej puścić przechodniów przez wszystkie prywatne tereny , wszyscy będą mieli bliżej . Prywatna własność się nie liczy ? (1)

          Zapracowali i zapłacili za ten teren , jest ich własnością . Jak bym sobie pojeździł nowym BMW , ale mnie nie stać , sąsiad powinien mi bezpłatnie udostępnić swoje , bo tak będzie mi lepiej , a skoro nie chce to mu drzwi w BMW zaspawać . To twoje głupie rozumowanie !!!

          • 2 6

          • analogia trafna inaczej :P

            • 0 0

        • To takie nawyki ze wsi. Ja mogę chodzić wszędzie bo zawsze tu chodziłem. Tobie to już nic nie wolno, nieważne, że działka prywatna.

          • 0 0

      • Rozum sobie , zaspawaj

        • 0 0

  • Osiedla

    przypadkiem malowane jak po ptasiej bombie.

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    nowe przejście (1)

    Nowe przejście powinno być wykonane na koszt projektanta

    • 30 1

    • ...no i tego co to podpisywał i odbierał. Przypomnijcie sobie odbiory przystanku tramwajowego "Przemyska" w stronę Świętokrzyskiej i czemu Swingi nie jeździły jakiś czas, ponieważ przystanek był za szeroki w stronę torów i urywał osłony boczne od wózka jezdnego. Następnie przystanek autobusowy "Przemyska" także w tym kierunku tj. za krótka zatoczka zrobiona na te najdłuższe przegubowce, tył wozu wystawał prawie metr na prawy pas. Też ktoś to projektował lub źle wykonał a winny jest ten co to fuszerkę odbierał...

      • 5 0

  • (1)

    Czyli teraz powstanie coś, co powinno być zrobione od razu? Bo wcześniej ktoś nie pomyślał?

    • 4 1

    • na to wychodzi...

      • 0 0

  • a tramwaju z pętli świętokrzyska na migowo jak nie bylo ... tak dalej nie ma :)

    • 0 0

  • a gdzie byli urzednicy i projektant
    totalne olewactwo
    koszty powinien pokryc projektant z ubezpieczenia bo wiedzial ze to teren prywatny
    a urzednicy naja to w d.....

    • 4 1

  • Kto, co i za ile?

    A może by tak DRMG odpowiedziała na kilka pytań:
    Czy w zamówieniu na wykonanie linii tramwajowej było wykonanie dojścia do przystanku Częstochowska od ul Warszawskiej?
    Jeżeli tak, to czy była to obecna trasa?
    Jeżeli nie, to kto wnioskował o zmianę trasy i kto ją zatwierdził?
    Jeżeli trasa została zmieniona (skrócona o ponad połowę), to czy wykonawca otrzymał stosownie zmniejszone wynagrodzenie?
    Jeżeli nie, to kto wziął te ekstra pieniądze?
    Kilka uwag:
    -zaraz za osiedlem Jabłoniowy Sad jest pas ziemi zarośnięty chaszczami aż do Warszawskiej (zapewne należy do Miasta);
    -przez pewien czas roboty ziemne (nasyp) wskazywały, że dojście do przystanku Częstochowska będzie poprowadzone za Jabłoniowym Sadem, ale w krótkim czasie (parę dni) zmieniono na obecny kształt;
    Taka sytuacja jest (byłaby) korzystna dla obu stron, roboty kosztują mniej wykonawcę, a Miasto ma krótszy odcinek chodnika do utrzymania- tylko ci mieszkańcy!

    • 2 0

  • Drmg w formie

    Poprawki fuszerki za 60mln za pieniądze mieszkancowe

    • 2 0

  • czyli za 5 lat bedzie

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane