• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy GUMedzie powstanie w osiem miesięcy. Wybrano wykonawcę

Krzysztof Koprowski
30 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe przejście naziemne zlikwiduje barierę architektoniczną w postaci tunelu w drodze do UCK i GUMedu. Nowe przejście naziemne zlikwiduje barierę architektoniczną w postaci tunelu w drodze do UCK i GUMedu.

To już niemal pewne - w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet MedycznyMapka. Prace budowlane pochłoną prawie 3,2 mln zł, a na ich realizację przewidziano 8 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.



Co należy robić z tunelami obok nowych przejść naziemnych?

O budowie przejścia naziemnego przy jedynym na al. Zwycięstwa tunelu dla pieszych pisaliśmy w październiku, kiedy ogłoszono przetarg na wykonawcę robót.

Ostatecznie w postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech firm:
  • Strabag z Pruszkowa - 4 228 566,56 zł,
  • Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - 3 826 474,21 zł,
  • WPRD Gravel z Gdańska - 3 189 079,92 zł.


Planowana lokalizacja nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa. Planowana lokalizacja nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa.

Osiem miesięcy na wykonanie prac budowlanych



Ponieważ wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata, przy wyborze oferty kierowano się wyłącznie najniższą ceną.

Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wskazała oficjalnie jako zwycięzcę przetargu firmę WPRD Gravel. Stało się tak mimo nieznacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu na ten cel - 2 mln 970 tys. zł.

Po podpisaniu umowy z gdańską firmą na realizację zadania przewidziano osiem miesięcy.

Czytaj też:

Przywrócą blask Wielkiej Alei Lipowej



Nowe przejście naziemne połączy obie strony al. Zwycięstwa. Nowe przejście naziemne połączy obie strony al. Zwycięstwa.

Przejście częściowo sterowane sygnalizacją świetlną



W ramach zaplanowanych robót najważniejszym elementem jest oczywiście budowa przejścia naziemnego przez całą szerokość al. Zwycięstwa oraz Traktu Konnego. Równolegle do niego powstanie też przejazd rowerowy, który będzie łączył się z drogą rowerową wzdłuż alei.

Na jezdniach alei Zwycięstwa ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. Na Trakcie Konnym przejście z przejazdem będzie wyniesione - w formie podłużnego progu, bez sygnalizacji świetlnej (jezdnia w tym miejscu pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu).

Sygnalizator ostrzegawczy na przystanku Reja. Podobne rozwiązanie pojawi się przy GUMedzie. Sygnalizator ostrzegawczy na przystanku Reja. Podobne rozwiązanie pojawi się przy GUMedzie.

Sygnalizacja ostrzegawcza przed tramwajem i dłuższe perony



W obrębie torowiska tramwajowego przewidziano montaż sygnalizatorów ostrzegawczych wzorem przystanków ChodowieckiegoMapka, PolitechnikaMapka czy najnowszej realizacji tego typu na przystanku Reja.

Budowa przejścia naziemnego wymusi drobne korekty w układzie peronów, które zostaną wydłużone o ok. 20 metrów w stronę Bramy Oliwskiej. Przesunięte zostaną też wiaty tramwajowe oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Istniejące przejście podziemne pod al. Zwycięstwa. Istniejące przejście podziemne pod al. Zwycięstwa.

Coraz więcej przejść naziemnych obok podziemnych



Utworzenie przejścia naziemnego przy GUMedzie jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku. Pierwszą zmianą w organizacji ruchu pieszego było utworzenie "zebry" przy Uniwersytecie Gdańskim. W kolejnych latach przejścia naziemne zbudowano przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej oraz Łąkowej.

W trakcie realizacji jest przejście przy Bramie Wyżynnej, a w planach na najbliższe lata kolejne przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim, przy dworcu głównym oraz w ciągu al. Rzeczypospolitej (w rejonie skrzyżowania z ul. Hynka oraz al. Jana Pawła II).

Miejsca

Opinie (365) ponad 10 zablokowanych

  • Dulkiewicz powinna być postawiona przed plutonem egzekucyjnym za szkodzenie miastu i mieszkańcom (1)

    a także za marnowanie pieniędzy publicznych na głupoty.
    Powinien być ustawowy zakaz robienia przejść na drogach 3 pasmowych częściej niż co 500m w mieście oraz całkowity zakaz zwężania dróg przed przejściem oraz budowania przeszkód na drogach.

    • 2 4

    • Powinna.

      A "zakaz" to powinien być ingerencji władzy w życie jednostek! Nie widzę powodu dla którego w ogóle powinien istnieć urząd miasta (a wiem o czym mówię, bo tam kilka lat pracowałem).

      • 0 1

  • Jak zatruć powietrze w mieście ? Jak zwiększyć ilość nowotworów i hałasu ? Dzięki Dulkiewicz już to wiemy.

    Odpowiedź.
    Zrobić przejścia co 100m (w Osowej nawet co 20m) tylko po to aby samochody zużywały hamulce (pył z tarcz i klocków), opony (resztki gumy) a także produkowały kilkanaście razy więcej spalin.

    • 3 2

  • Czekam innej ekipy. Jakiejkolwiek.

    Żeby trochę przewietrzyć to nieudaczne towarzystwo wzajemnej adoracji

    • 3 1

  • i bardzo dobrze powinny byc albo za muraowane albo wykorzystane dla kogos kto che tam powadzic działalnosc gospodarcza albo

    czekamy na przejscie naziemne przy rynku obok tunelu

    • 1 1

  • Oddawanie miasta pieszym

    Efekt - większe korki, większy smog, emisja C02. Jako pieszy naprawdę nie widzę problemu w korzystaniu z przejść podziemnych. Jako kierowca - czuję, że miasto co rusz rzuca mi kłody pod nogi, traktuje ako intruza w mieście, tak naprawdę nie oferując NIC w zamian. Komunikacja miejska od wielu lat nie rozwija się w najmniejszym stopniu. Nowe linie tramwajowe wiele nie zmieniają bo korzystają z nich nieliczni. Ja mieszkając na jednym z najintensywniej rozwijająch się osiedli w Gdańsku i dojeżdżając do Oliwy od 10 lat nie mogę doczekać bezpośredniego połączenia autobusowego (btw okolice OBC gdzie pracuje połowa Trójmiasta sa chyba najgorzej skomunikowanym miejscem jeśli chodzi o autobusy w Gdańsku)

    • 3 3

  • To jest cyrk

    Kogoś w tym urzędzie już do końca Bóg pokarał resztę rozumu odbierając.....głupszych pomysłów nie mają nawet w Korei chyba

    • 2 2

  • Wystarczy zamontować windy

    • 1 2

  • Czy to bezpieczne? (3)

    Władze miasta naprawdę nie wiedzą na co wydawać miliony. Najpierw buduje przejścia podziemne żeby było bezpiecznie a teraz w ramach bezpieczeństwa zmniejszamy prędkość i budujemy przejścia naziemne. Istna kołomyja. Gdzie tu sens? Teraz dopiero znajdą się śpieszący, którzy wbiegną na czerwonym prosto pod samochód.

    • 18 6

    • Oni nie rozumieją, że to "zmniejszanie prędkości", to tylko (1)

      zmniejszanie prędkości ustawowej. nie realnej. Realnej się nie da zmniejszyć, bo ona jest różna w zależności od dnia i sekundy i pojazdu... To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem ani w ogóle myśleniem. To jest ideologia głupoty.

      • 2 2

      • wkrótce na Grunwaldzkiej pojawią się fotoradary

        • 2 1

    • Takie tunele to były dobre za komuny.

      • 3 2

  • d**ilizm co na to p. Dulkiewicz?

    • 3 2

  • i**otyzm

    nie wiem kto odpowiada za te zmiany, ale zdrowy na bani nie jest. To wywalenie ponad 3 baniek w śmietnik. Jest tunel, niech go wyremontują za ułamek tej sumy, zamiast tego kolejne spowolnienie ruchu

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane