- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (45 opinii)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (768 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (294 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (422 opinie)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (23 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
Przejście naziemne przy GUMedzie powstanie w osiem miesięcy. Wybrano wykonawcę
To już niemal pewne - w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Prace budowlane pochłoną prawie 3,2 mln zł, a na ich realizację przewidziano 8 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.
Ostatecznie w postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech firm:
- Strabag z Pruszkowa - 4 228 566,56 zł,
- Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - 3 826 474,21 zł,
- WPRD Gravel z Gdańska - 3 189 079,92 zł.
Osiem miesięcy na wykonanie prac budowlanych
Ponieważ wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata, przy wyborze oferty kierowano się wyłącznie najniższą ceną.
Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wskazała oficjalnie jako zwycięzcę przetargu firmę WPRD Gravel. Stało się tak mimo nieznacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu na ten cel - 2 mln 970 tys. zł.
Po podpisaniu umowy z gdańską firmą na realizację zadania przewidziano osiem miesięcy.
Czytaj też:
Przywrócą blask Wielkiej Alei Lipowej
Przejście częściowo sterowane sygnalizacją świetlną
W ramach zaplanowanych robót najważniejszym elementem jest oczywiście budowa przejścia naziemnego przez całą szerokość al. Zwycięstwa oraz Traktu Konnego. Równolegle do niego powstanie też przejazd rowerowy, który będzie łączył się z drogą rowerową wzdłuż alei.
Na jezdniach alei Zwycięstwa ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. Na Trakcie Konnym przejście z przejazdem będzie wyniesione - w formie podłużnego progu, bez sygnalizacji świetlnej (jezdnia w tym miejscu pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu).
Sygnalizacja ostrzegawcza przed tramwajem i dłuższe perony
W obrębie torowiska tramwajowego przewidziano montaż sygnalizatorów ostrzegawczych wzorem przystanków Chodowieckiego, Politechnika czy najnowszej realizacji tego typu na przystanku Reja.
Budowa przejścia naziemnego wymusi drobne korekty w układzie peronów, które zostaną wydłużone o ok. 20 metrów w stronę Bramy Oliwskiej. Przesunięte zostaną też wiaty tramwajowe oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Coraz więcej przejść naziemnych obok podziemnych
Utworzenie przejścia naziemnego przy GUMedzie jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku. Pierwszą zmianą w organizacji ruchu pieszego było utworzenie "zebry" przy Uniwersytecie Gdańskim. W kolejnych latach przejścia naziemne zbudowano przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej oraz Łąkowej.
W trakcie realizacji jest przejście przy Bramie Wyżynnej, a w planach na najbliższe lata kolejne przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim, przy dworcu głównym oraz w ciągu al. Rzeczypospolitej (w rejonie skrzyżowania z ul. Hynka oraz al. Jana Pawła II).
Miejsca
Opinie (365) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-30 22:00
Nie przejmujcie się. (3)
Pakiet klimatyczny i tak pozbawi was samochodów. I módlcie się, żeby tylko samochodów.
- 7 0
-
2021-12-01 09:08
Niemcy (2)
W pakiecie klimatycznym zacierają ręce. Bo tylko oni mają patenty na energię odnawialna. Także każdy kto chce mieć taką energię musi ja od nich kupić koncesje
- 0 2
-
2021-12-01 09:15
Co Ty za bzdety wypisujesz? (1)
Mam 14 kw paneli, produkują ok 16 MW energii rocznie.
1) Dzięki temu mam prąd za darmo (rachunki za prąd (same opłaty) w skali roku to mniej niż 400 pln).
2) Ogrzewanie domu mam gratis
3) Mam już jeden samochód elektryczny czyli jazdę mam gratis.
4) Ciepła woda gratis
5) itd.
A ty wsioku dalej o Niemcach hahahahah- 1 1
-
2021-12-01 09:56
No i co z tego?
Tzw. pakiet klimatyczny to przejaw totalitaryzmu państwowego/ponadpaństwowego stosowanego przez "elity" na jednostkach, które się próbuje zniewolić! Z tym trzeba walczyć...zbrojnie jeśli będzie taka potrzeba!
- 1 1
-
2021-11-30 22:04
Park
Czekam jeszcze na remont nawierzchni w parku za czołgiem i teren dla inwestora gotowy
- 5 1
-
2021-11-30 22:28
Menedżerowie od Mevo zostali przeniesieni do DRMG. Lepiej już było
- 4 1
-
2021-11-30 22:38
a gdzie obiecany bus pas na spacerowej i żołnieży wyklętych ? Gdzie nowa budowlanych i wiadukty na AK ? Na bzdety łatwo znaleźć pieniądze ale poważne projekty to już idą w odstawkę
- 3 1
-
2021-11-30 22:55
Poważnie się obawiam
To jest chore. Nieprzemylane decyzje kierowane chęcią zyski.
- 1 1
-
2021-11-30 23:15
Najlepiej, gdyby piesi jak krety zyli tylko pod ziemia, w tunelach, a kierowcy gaz do dechy, wyscigi kto pierwszy. Zero przejsc, zero swiatel. No niestety, w miescie zyja tez normalni ludzie, ktorzy poruszaja sie przy pomocy odnozy, nie tylko kierowcy. Dobre posuniecie wladzy.
- 1 4
-
2021-11-30 23:17
Wydział...
Zmulania Ruchu Drogowego w akcji. Kiedyś starali się upłynnić ruch drogowy, a teraz popadli w obłęd utrudniania tegoż. Taką robotę może wykonać byle i**ota. Pieniądze na kształcenie takich ,,specjalistów " stały po prostu złą inwestycją
- 5 1
-
2021-11-30 23:33
Ale po co te przejscie??
Chyba tylko żeby nowu utrudnić życie kierowcom przez dodatkowe światła.Bzdura jak przejscie naziemne koło Lotu.
- 4 1
-
2021-11-30 23:39
To legalizacja braku inwestowania w przejścia podziemne
Dzięki temu więcej czerwonych świateł dla tramwajów i autobusów, ale można zawsze zrzucić winę za korki na złych kierowców.
Podobne podejście jest z likwidacją tworzenia wielopoziomowych węzłów i przejść nadziemnych. Po co to wszystko, jak można zejść do poziomu 0 i krzyżować wszystko ze sobą - tramwaje, samochody, autobusy, rowery i pieszych. Jeszcze tylko tory kolejowe przeprowadzić przez środek. Mogę podać nawet miejsce, gdzie takie przechodzą przez rondo, ale nie chcę dawać więcej i**otycznych pomysłów władzom.
A o prawdziwym metrze to można będzie pomarzyć, bo to najwidoczniej nie dla Polaków. Zamiast tego puści się pod blokami EN-57 albo konkurencyjne składy marszałka województwa.- 2 1
-
2021-11-30 23:40
Kolejna bzdura naszej Pani Prezydent (1)
Właśnie przejść podziemnych pod jezdnią i nad jezdnią powinno być jak najwięcej. Po pierwsze są one bezpieczniejsze dla pieszych, po drugie nie spowalniają ruchu drogowego, mniej świateł powodujących korki. Władze gdańska swoimi pomysłami o zwężeniu pasów ruchu w oliwie z trzech do dwóch, teraz jeszcze kolejne przejścia naziemne i światła, tu się nie da normalnie płynnie jechać. Kierowcy będą stać na światłach w korkach to jest chore. Zamiast wyremontować tunele zrobić windy. Tak Pani Prezydent mam pani dobrych doradców więcej betonu deweloperów, drzew w chodnikach, nawalić więcej rond, świateł, zwężeń ulic, cudownych wiat przystankowych i będzie super!
- 7 1
-
2021-12-01 09:44
Ponadto,
przejscia podziemne i kładki nie spowalniają tez ruchu pieszych!
Jak jestem pieszym to wole iśc tunelem bo nie musze stać i czekać na światło na przejściu!!!- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.