- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (602 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (207 opinii)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (94 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (174 opinie)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (128 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
Przejście naziemne przy GUMedzie powstanie w osiem miesięcy. Wybrano wykonawcę
To już niemal pewne - w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Prace budowlane pochłoną prawie 3,2 mln zł, a na ich realizację przewidziano 8 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.
Ostatecznie w postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech firm:
- Strabag z Pruszkowa - 4 228 566,56 zł,
- Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - 3 826 474,21 zł,
- WPRD Gravel z Gdańska - 3 189 079,92 zł.
Osiem miesięcy na wykonanie prac budowlanych
Ponieważ wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata, przy wyborze oferty kierowano się wyłącznie najniższą ceną.
Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wskazała oficjalnie jako zwycięzcę przetargu firmę WPRD Gravel. Stało się tak mimo nieznacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu na ten cel - 2 mln 970 tys. zł.
Po podpisaniu umowy z gdańską firmą na realizację zadania przewidziano osiem miesięcy.
Czytaj też:
Przywrócą blask Wielkiej Alei Lipowej
Przejście częściowo sterowane sygnalizacją świetlną
W ramach zaplanowanych robót najważniejszym elementem jest oczywiście budowa przejścia naziemnego przez całą szerokość al. Zwycięstwa oraz Traktu Konnego. Równolegle do niego powstanie też przejazd rowerowy, który będzie łączył się z drogą rowerową wzdłuż alei.
Na jezdniach alei Zwycięstwa ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. Na Trakcie Konnym przejście z przejazdem będzie wyniesione - w formie podłużnego progu, bez sygnalizacji świetlnej (jezdnia w tym miejscu pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu).
Sygnalizacja ostrzegawcza przed tramwajem i dłuższe perony
W obrębie torowiska tramwajowego przewidziano montaż sygnalizatorów ostrzegawczych wzorem przystanków Chodowieckiego, Politechnika czy najnowszej realizacji tego typu na przystanku Reja.
Budowa przejścia naziemnego wymusi drobne korekty w układzie peronów, które zostaną wydłużone o ok. 20 metrów w stronę Bramy Oliwskiej. Przesunięte zostaną też wiaty tramwajowe oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Coraz więcej przejść naziemnych obok podziemnych
Utworzenie przejścia naziemnego przy GUMedzie jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku. Pierwszą zmianą w organizacji ruchu pieszego było utworzenie "zebry" przy Uniwersytecie Gdańskim. W kolejnych latach przejścia naziemne zbudowano przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej oraz Łąkowej.
W trakcie realizacji jest przejście przy Bramie Wyżynnej, a w planach na najbliższe lata kolejne przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim, przy dworcu głównym oraz w ciągu al. Rzeczypospolitej (w rejonie skrzyżowania z ul. Hynka oraz al. Jana Pawła II).
Miejsca
Opinie (365) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-30 23:40
Kolejny bardzo niebezpieczny pomysł miejscowej władzy (1)
Miastem powinni rządzić ludzie, którzy rozumieją, że przejścia podziemne są bezpieczne, a na naziemnych mogą zdarzyć się potrącenia pieszych. A w tunelach wystarczy zamontować windy
- 11 4
-
2021-12-01 01:36
Ty Kaszub pomyśl, a potem pisz.
- 1 4
-
2021-11-30 23:42
(2)
Dlaczego tyle zlosci. Czy nikt nie bierze pid uwage, ze tam poruszaja sie przede wszystkim ludzie chorzy, niepelnosprawni, dla nich pokonywanie tylu schodow, zejscie do tunelu to wysilek, klopot. Przejscie naziemne dla takich osob, pacjentow to wielkie udogodnienie.
- 4 7
-
2021-11-30 23:55
Winda rozwiąże ich kłopoty
- 2 2
-
2021-12-01 00:03
Potem i tak, aby dojść do GUMed-u trzeba ostro ciągnąć pod górę. Jakaś propozycja : ruchomy chodnik, melexy?
- 4 2
-
2021-11-30 23:50
Mi takie działanie pachnie wyprowadzaniem pieniędzy z kasy miasta
- 5 2
-
2021-12-01 00:13
A dojazd i parkingi pod gumes tragedia
- 3 2
-
2021-12-01 00:15
Dziesiątki wpisów wyborców PiS.
Wyborcy PiS obudźcie się. W czasach PRL budowano przejścia podziemne dla pieszych. Teraz piesi wychodzą na powierzchnię. To opisane przejście naziemne ma sens. Będą światła połączone z sygnalizacją świetlną na przejściu pieszym ul. Traugutta. Kierowcy nic nie stracą. Piesi udający się do szpitala UCK nie będą musieli chodzić po schodach. To przejście tunelem to tragedia.
- 3 9
-
2021-12-01 00:58
Super, więcej bezsensownych inwestycji i świateł w tym i**otycznym mieście
- 6 2
-
2021-12-01 05:23
(2)
To po co zrobione były przejscia podziemne skoro mogli pomalować pasy i żadnego problemu nie było. Tylko wariat na to by zgodził się. Zmarnowane pieniadze zamiast zrobić sensownie na lata to zrobia jeszcze gorzej
- 42 4
-
2021-12-01 07:29
Ponieważ te tunele powstawały w lata 70-tych, gdy uważano że miasto należy budować wokół samochodu
- 4 2
-
2021-12-01 08:18
Sensowniej byłoby zostawić przejście podziemne i nie robić teraz przejścia naziemnego. Jeśli te schody są takie problematyczne (chociaż w porównaniu ze wspinaczką na wzgórze do UCK te schody to pryszcz), to te 3 miliony lepiej byłoby zainwestować w podjazdy o mniejszym nachyleniu.
- 2 1
-
2021-12-01 05:38
Głupi pomysł
Co to za głupi pomysł żeby tam gdzie są tunele,to żeby robić przejścia naziemne ? Czy ludzie w urzędach którzy o tym decydują to naprawdę same barany, które nie wiedzą że to spowolni ruch na ulicy? Może taki jest pomysł, żeby nas zmusić do korzystania tylko z komunikacji miejskiej?
- 5 0
-
2021-12-01 06:02
Tunel na Reymonta/Żołnierzy Wyklętych
Też zasypać i zrobić przejście naziemne tamtędy dużo ludzi idzie na cmentarz Srebrzysko i niemiło im wchodzić do ponurego przejścia, ciągle zasikanego , poprostu strach tam wejść
- 2 1
-
2021-12-01 06:23
Czy leci z nami pilot?
Większego deb.lizmu już nie ma! Żeby robić przejścia gdy są tunele to tylko po to, żeby jeszcze bardziej zakorkować miasto!
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.