- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (55 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (42 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (116 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (313 opinii)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
Spór o kładkę na Ołowiankę. Zwolennicy popierają konserwatora
W dyskusję nad budową kładki na Ołowiankę włącza się kolejne stowarzyszenie. Członkowie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, w przeciwieństwie do Towarzystwa Opieki nad Zabytkami i Naszego Gdańska, popierają jej budowę i również piszą do minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Zdaniem tych stowarzyszeń kładka zepsuje krajobraz miasta, będzie ingerencją w zabytkową strukturę miasta, a lepszym rozwiązaniem dla połączenia obu brzegów Motławy byłby prom.
Z takimi stwierdzeniami nie zgadzają się członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, którzy wystosowali również pismo do minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, aby ta podtrzymała decyzję Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a tym samym możliwa była szybka budowa kładki.
- Prom proponowany przez TOnZ oraz Nasz Gdańsk nie zastąpi funkcjonalności kładki. Prom może być ciekawą atrakcją turystyczną, ale w tym miejscu potrzebne jest połączenie pieszo-rowerowe z myślą o osobach, udających się do filharmonii, jak i wracając z zakupów do domu. Prom, w przeciwieństwie do kładki, nie przyczyni się do rozwoju zaniedbanych terenów zakładów mięsnych oraz rejonu ulic Na Stępce , Dziewanowskiego , Angielska Grobla czy Seredyńskiego - przekonuje Karol Spieglanin, prezes FRAG-u.
Czytaj też: Hotel w budynku po dawnych zakładach mięsnych
Zdaniem FRAG-u "kładka jest naturalnym elementem miast portowych", a przy odwołaniach do historycznego kształtu "zapomina się, że Ołowianka była niegdyś terenem przemysłowym, a tym samym potrzeby komunikacyjne były całkowicie inne".
- Dzisiaj nie ma już w tym miejscu portu handlowego, zmieniły się potrzeby i kładka w tej okolicy powinna istnieć już przynajmniej od kilku lat. Nie możemy nigdy traktować obecnego etapu rozwoju miasta za docelowy i musimy go zmieniać z poszanowaniem historii i tradycji, a taką jest kontynuowanie procesu zbliżania się miasta do wody i zaspokajania potrzeb jego mieszkańców - dodaje Spieglanin.
Warto zauważyć, że opinia FRAG-u nie będzie miała większego wpływu na postępowanie w ministerstwie. Urzędnicy będą bowiem sprawdzali wydaną przez WKZ decyzję pod kątem spełnienia procedur formalnych, a nie zalet i wad konstrukcji przez Motławę. Pismo stowarzyszenia może być jedynie potraktowane jako sugestia, aby nie zwlekać z wydaniem decyzji dla umożliwienia jej budowy.
Dotychczas planowano, że rozpoczęcie budowy kładki nastąpi jeszcze w tym roku i potrwa do maja przyszłego, aby uruchomić ją przed sezonem turystycznym. Tym samym pomysł kładki zmaterializowałby się ponad dekadę po tym, jak rozpoczęto o niej dyskusję.
Wizualizacja zwycięskiego projektu kładki z 2013 r.
Miejsca
Opinie (132) 1 zablokowana
-
2015-05-18 16:29
Jestem za kładką jednak nie w tym miejscu .Za blisko "Ołowianki" . Poza tym nie powinna być tak "nowoczesna" chodzi oczywiście o wygląd .
- 1 2
-
2015-05-18 16:30
czy kto widział króliczka jak biegnie uliczką?
bo nie o to im chodzi by złapać króliczka
ale by gonić go go go!
cza cza cza, bęc
przyjdzie prezio Duda, przeczyści lufy NIKom i prokuratorom
i dobiorą się do d*py tym którzy kradli te wszystkie
ekspertyzy konkursy wizualizacje opinie nagrody itd itp
grube miliony już wydano
znacznie więcej niż kosztował by prom- 0 2
-
2015-05-18 16:32
co wybrac?
kladka czy prom a moze tunel ? Uważam , że najkorzystniej jest wybranie przeprawy promowej bo to i atrakcja i mozna sterowac przepustowaoscia motlawy a w przypadku kladki to najprawdopodobniej jej wykorzystanie byloby raczej niskie. oczywiscie w dniach imprez na olowiance moglby byc ruch chociaz wiekszosc przyjezdza samochodami, w budynkach dawnej rzezni ma byc podobno hotel ale tez raczej niewielu mieszkancow hotelu korzystaloby z kladki wydaje sie ze najrozsadniej byloby wybudowac tunel np w rejonie dawnego Elmoru , tam gdzie plywal prom i zbudowac odnoge tunelu na Olowianke albo moze lepiej zbudowac kolejke linowa takie sa np w Barcelonie...
- 2 4
-
2015-05-18 17:45
Kladka nie,prom lub tunel tak.
Kladka most zwodzony zawsze bedzie przeszkoda dla zeglugi po Motlawie.
Kazde inne rozwiazanie jest lepsze i funkcjonalne .Dowodem na to jest kanal na
Olowiance, ktory zostal zablokowany dle zeglugi, przez rurociag i most.
A moze w tym szalenstwie jest metoda "calkowite zasypanie Motlawy" .Zaradny
prezydent pewnie ma plan pozyskania nowych terenow pod deweloperke.- 4 5
-
2015-05-18 18:24
Na ul. Na Stępce wystarczy pobudować hipermarket i okolica się natychmiast ożywi.
- 3 1
-
2015-05-18 18:46
Jestem zwolennikiem budowy kładki. Pozwoli ona ożywić tą część miasta. Jednak prawdą jest również że proponowana kładka ma się nijak do okolicznej zabudowy. Pasowała by na projektowanym Nowym Mieście. Na Głównym powinna być dostosowana do średniowiecznej architektury. W Pradze , Amsterdamie i innych miastach potrafią dostosować styl do okolicy u nas niestety nie.
- 1 5
-
2015-05-18 18:58
A właściwie o to o co chodzi tym przeciwnikom ? Może powinien zająć się nimi psychiatra ? (2)
- 5 10
-
2015-05-19 08:18
o projekt kładki niepasujacej do reszty! Wystaczyłoby zmienic projket kładki!
o projekt kładki niepasujacej do reszty!
- 1 0
-
2015-05-19 08:34
Jest teraz taka moda
żeby oprotestować każdą inwestycję czy dobra czy zła. Jest grupa ludzi którym z zasady wszystko nie pasuje.I tu jest typowy przykład
- 0 0
-
2015-05-18 19:30
kolejna durnota w Gdansku
kolejny durny wymasl krawaciarzy z rady miasta...kladka dla osob z zakupami?do filharmonii i tak jezdza ludzie samochodami-widzial ktos parking kolo Hiltona? a moze to jakies lobby znajomkow?KTO I ILE ZAPLACI ZA PRAD DO OBSLUGI TEJ N I E Z B E D N E J DLA GDANSKA BUDOWLI?????
- 6 3
-
2015-05-18 19:42
BEZEDURA
Proponuję zrewitalizować Gdańsk do roku np. 1600 . Będzie zabytkowo , klimatycznie - kupy ludzkie na ulicach , będzie wesoło .
A tak na poważnie : czy nikt nie widzi , że kiedyś Miasto również się zmieniało , były dyskusje , był opór mieszkańców . Wystarczy przejrzeć książki i fotografie , ile zabytków wyburzono bo blokowały rozwój Miasta . Tak uważano i tak - czasem z oporem realizowano . Kładka , jeśli będzie zrobiona dobrze i z głową - otworzy dla Miasta rejony zaniedbane , ułatwi życie ludziom .
W Holandii jest mnóstwo kanałów i mostów i jakoś miasta nie upadają .- 3 4
-
2015-05-18 20:08
powolac rzecznika od kladki
I drugiego od promu. Niech zdecyduja.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.